Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa alternatora


123 odpowiedzi na ten temat

#61 Share klejnus

klejnus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ujście/Krasna Łąka

Napisany 12 styczeń 2009 - 00:58

Naprawa alternatora Witam was wszystkich serdecznie. Tak sobie czytam i czytam te wasze posty i się zastanawiam czy u teścia nie przystąpić do naprawy alternatora. (jeżeli jest uszkodzony) wiem tyle ze nie ładuje. Ciągnik to fendt 309lsa i tak sie zastanawiam czy wszędzie alternator będzie miał taka samą budowę. tak się zastanawiałem również czy zawsze przy alternatorze napięcie powinno być max 14,5 (podczas ladowania)znalazłem (chyba oryginalny do tego ciągnika i pisze 12V 33A) to ten alternator I teraz moje pytanie czy rozbiórka i naprawa będzie podobna do przedstawionej tutaj i czy może być każdy alternator który spełnia te 12V i 33A zamontowany?? Pytam się bo nigdy tego nie robiłem. Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość. ;)
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 22:01
  •  

#62 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 12 styczeń 2009 - 09:13

Naprawa alternatora Bez problemu powinieneś sobie z tym poradzić patrząc na zdjęcie to jest taki sam alternator jak tutaj poruszane tylko różni się obudową (mocowaniami).

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#63 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 styczeń 2009 - 11:00

Naprawa alternatora Tak wszystkie alternatory (oprócz ruskich) mają taką samą budowę. Różnią się tylko szczegółami konstrukcyjnymi. Prawidłowe napięcie ładowania zawsze musi wynosić 13,8-14,4V, jedynie do akumulatrów w technologii Ca-Ca zaleca się napięcie około 15V. To, że piszą 12V oznacza tylko rodzaj instalacji, w której alternator ma być stosowany (12V czy 24V), jest to określenie umowne. Rozbiórka będzie podobna, różnice będą bardzo niewielkie. Oczywiście możesz zastosować dowolny alternator 12V o prądzie nie niższym niż 33A (mniejszych i tak chyba nie ma), będzie to tylko kwestia odpowiednich mocowań. Jak będziesz miał jakieś wątpliwości to pytaj, po to tu jesteśmy.

#64 Share klejnus

klejnus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ujście/Krasna Łąka

Napisany 12 styczeń 2009 - 19:03

Naprawa alternatora Witam ponownie dziekuje za odpowiedzi:) I mam kolejne pytania. (nie mam możliwości sprawdzenia tego alternatora itd i na razie zbieram informacje) ale czy może tez byc tak że akumulator jest za słaby do tego ciągnika i alternator nie nadąży go naładować?? akumulator jest 120Ah fendt nie ma żadnej elektroniki takiej wiec sie zastanawiam czy to możliwe że nie doładuje sobie tego co pobrał na rozruch?? I jeszcze inne pytanie jeżeli jest walnięty regulator napięcia to czy idzie go dokupić i założyć czy trzeba kombinować?? (i czy sa jakieś kłopoty z doborem regulatorów) ps akumulator świeżo naładowany jak coś.
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

#65 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 styczeń 2009 - 19:42

Naprawa alternatora Przy sprawnym, naładowanym akumulatorze, energie pobraną na rozruch, alternator uzupełni w czasie 5 minut ładowania (w lecie, bo w zimie rozrusznik pobiera więcej energii i czas ten jest dłuższy). Tak więc akumulator,o którym piszesz na pewno zostanie prawidłowo naładowany. Regulator napięcia powinien być dostępny w sprzedaży, a jeżeli nie oryginał to na pewno da się znaleźć zamiennik. Ja bym zaczął właśnie od niego. Może po prostu skończyły się szczotki i w tym jest cały problem.

#66 Share adi8

adi8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów

Napisany 15 styczeń 2009 - 20:35

Naprawa alternatora mam pytanie
dokonałem pomiaru na zacisku kontrolrolki ładowania przy świecącej kontrolce i wynik 1,54v kontrolka 3W (alternator iskra 33A)
a sprawdziłem w innym alternatorze 0,3v (elmot 124 44A)
silnik w obu przypadkach nie pracował
czy to napiecie w pierszym przypadku jest właściwe??????

#67 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 styczeń 2009 - 21:34

Naprawa alternatora Tak to napięcie jest właściwe, w przypadku kontrolki 3W. Przy kontrolce 4W będzie wynosić ponad 2V. Ale to są tylko wartości orientacyjne. W każdym alternatorze te napięcia będą nieco inne. Zmierz jeszcze to napięcie przy pracującym silniku i napisz jaki uzyskałeś wynik.

#68 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 24 styczeń 2009 - 09:30

Naprawa alternatora w zasadzie kontrolka ladowania powinna wynosic 12V/4W...opisany objaw jednoznacznie utwierdza mnie-zuzyte szczotki

#69 Share gruszek

gruszek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 11 luty 2009 - 16:07

Naprawa alternatora A ja mam problem w aucie osobowym (golf 1): napięcie na alternatorze na niskich obrotach jest 14V, jak włączę światła dalej 14V ale jak włączę do tego dmuchawę to spada mi do 13V a nawet poniżej! Jak dodam gazu to wraca na 14V.
Regulator wymieniony na nowy, pasek klinowy też nowy bo stary był zużyty. Obie te wymiany z powodu problemów z ładowaniem (jego brakiem). Teraz wygląda na to, że ładuje jako-tako (już akumulator nie pada po paru godzinach jazdy :lol:, trzyma siejuż 2 dni) ale martwi mnie ten spadek napięcia na niskich obrotach.

Napięcie mierzyłem między stykiem na alternatorze a jego obudową (żeby wyeliminować ewentualne spadki na kablach, klemach itp itd).

#70 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 12 luty 2009 - 12:05

Naprawa alternatora Przy wlaczonych swiatlach i nadmuchu spadek napiecia do 13V na niskich obrotach to raczej normalny objaw szczegolnie w starych samochodach. Jaki golf?? Diesel , czy benzyna.

Poprostu bardzo obciazobny alternator ma z amale obroty, by wytworzyc dos energii dla instalacji.

Zmierz koniecznie jaki enapiecie jest na slupkach akumulatora w nanalogicznej pracy alternatora. To bardzo wazne. Moze byc dodatkowy spadek napieci ana przewodach miedzy aku, a alternatore i to w glownej mierze rzutuje na wytrzymalosc akumulatora.

Dalej. Mozesz okreslic przy jakich obrotach alternator zaczyna podawac wyzsze napiecie ladowania?? Moze wystarczy np troszeczke zwiekszyc na silniku obroty bioegu jalowego. Czasami to moze sie okazac zbawienne. Nawet 100obr/min moze dac pozadane rezultaty. A i jeszcze jedno jakie obroty silniuka sa teraz na biegu jalowym??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 22:01
  •  

#71 Share gruszek

gruszek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 12 luty 2009 - 14:28

Naprawa alternatora Golf 1 benzyna (gti).
Normalnie na biegu jałowym 1000 obr/min ale jak włączę światła to spada o ciutkę (powiedzmy o grubość wskazówki) a jak do tego włączę ten wentylator to spada jeszcze o ciutkę i wtedy właśnie dość gwałtownie spada napięcie ładowania. Wygląda na to że teraz problem polega na tym, że alternator za bardzo obciąża silnik na biegu jałowym, tak?
Nie wiem czy to normalne żeby aż tak instalacja elektryczna wpływała na silnik, spróbuję mu podwyższyć obroty o te dwie w/w "ciutki" :-P wydaje mi się to mało eleganckim wyjściem ale może akurat da radę ;-)

Poza tym dzięki za podpowiedź, do tej pory w ogóle nie zwracałem uwagi na te obroty a widzę, że to tutaj się coś kryje.

#72 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 12 luty 2009 - 14:35

Naprawa alternatora To obciazanie silnika to calkiem normalne. Szczegolnie widoczne to jest we wszystkim z logo VW i audi pod maska ;) Czy jak spadnie troszke z obrotow pod obciazeniem i gazem mu wyrownasz do tych 1000obr to napiecie wyronuje csie na ok 14V??

W tym przypadku podkrecajac obroty na 1000 to be z obciazenia moze silnik wyc na biegu jalowym, moze np trzymac 1500obr. GTI wydaje mi sie powinien sam regulowyc obroty, aby utrzymac je stale.

#73 Share gruszek

gruszek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 13 luty 2009 - 10:35

Naprawa alternatora Tak, jak leciutko dotknę gaz tak, że jest 1000 obr/min to napięcie wraca do normy.

W międzyczasie rozmawiałem z paroma osobami o starych autach benzynowych i wszędzie padała liczba 850 obr/min czyli ja mam i tak dużo ten 1000. Rozebrałbym ten alternator żeby go sprawdzić ale nie mogę dziada wykręcić bo blokuje mnie jedna taka śruba, która jest magiczna ;) Tzn wygląda trochę jak imbus ale albo jest objechany albo to nie jest imbus (a może nawet to nie jest śruba?) jest do tego słaby dostęp, nie ma jak rzucić porządnie okiem.

Co do obrotów w GTI. Jest tam układ k-jetronic czyli coś co niektórzy określają jako "lepszy gaźniik" ;-) tutaj daję linka do opisu http://www.bmwm.beep...s/kjet/kjet.htm
Z tego opisu wynika, że reguluje się obroty biegu jałowego jakimś zaworkiem.
Jak bym miał jakąś książkę gdzie byłoby napisane jakie ona ma mieć obroty na b. jałowym to bym miał jakiś pogląd czy ten alternator śmierdzi czy co innego.

#74 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 luty 2009 - 22:42

Naprawa alternatora Nie przejmuj się tym, że na biegu jałowym napięcie spada do 13V. Przy takim napięciu akumulator i tak jest ładowany. Jeżeli przy 1000 rpm alternator ładuje normalnie, to tak jak koledzy wcześniej pisali, wszystko jest w porządku.

#75 Share gruszek

gruszek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 14 luty 2009 - 12:39

Naprawa alternatora No to dzięki za wsparcie techniczne :-)
Przyczepiałem się do wszystkiego bo byłem przeczulony a to dla tego, że wcześniej były straszne problemy z ładowaniem (a właściwie rozładowywaniem) w tym aucie, nie wiem co pomogło bo jednocześnie wymieniłem pasek klinowy, regulator napięcia i odłączyłem niedziałający już chiński alarm ;)

#76 Share klejnus

klejnus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ujście/Krasna Łąka

Napisany 16 luty 2009 - 00:58

Naprawa alternatora A ja hmm pochwalić się nie pochwale bo nie mam czym.... Ale byłem u teścia i rozebrałem ten nieszczęsny alternator. Po rozkręceniu wiedziałem że było już w nim grzebane (diody wzbudzenia zalane silikonem itd) ale to nic. Diody wzbudzenia były popękane:| . Mostek składał się z 6 diod Taki o to właśnie trochę się namęczyłem by odlutować stojan ale jakoś poszło. Z diodami tez nie było łatwo bo nie ma w tamtej okolicy zbytnio sklepów elektronicznych. ale diody dostałem:d IN4004 :) wlutowałem wszystko ładnie pięknie (chyba się nie posmoliłem w kabelkach przy lutowaniu. Podłączyłem i co?? i nie działa:( podejrzewam regulator ale zobaczymy co wyjdzie z tym. Regulator iskra 1560 14V jak dobrze pamiętam. Dowiedziałem się że przestał on działać jak pewien mechanik (który ma 0 pojęcia o elektryce) bawił się w właśnie w elektryka i musiał coś nagrzebać ze diody poszły. (ogólnie jak zrobił elektrykę w 60siątce to kable są potopione hmm nie wiem jak on to uczynił) Na wszelki wypadek po próbie wykręciłem alternator i sprawdziłem diody i wszystkie sprawne wiec mam nadzieje ze to regulator jednak. Pozdrawiam ps sorka że nie mam żadnych fotek ale nie było czasu na zabawę w fotografa.
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

#77 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 16 luty 2009 - 09:11

Naprawa alternatora Najlepüiej jednak jest sprawdzic alternator na stole napedzajac go wiertarka chocby.

Wtedy mas pewnosc , ze dziala. A w razie W masz do niego dostep.

Jezeli podejrzewasz regulator. To go odlacz i podaj napiecie na wirnik przez zarowke np 5W. Jak bedzie dawal wyzsze napiecie na akumulator tzn ze dziala. Dla pwenoeci mozesz sprobowac na krotko napiecie przez 20W zarowke. Jak napiecie jeszcze wzrosnie to pewne , ze alternator dziala, a wine ponosi regulator. Jezeli mierzac miernikiem opor wirnika bedzei ok 4-5 Ohm to mozesz spokojnie zastosowac regulator od malucha.

#78 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 10 kwiecień 2009 - 09:17

Naprawa alternatora Witam wszystkich
Mam pewien problem z alternatorem w 3P, może pomożecie mi go rozwiązać. Alternator był kiedyś wymieniony od jakiegoś samochodu. Ze 2 lata temu przestał ładować, elektryk coś grzebał i do szczotek dolutował dodatkowy wtyk męski. Teraz walnęło mi w nim łożysko, nie było czasu wymienić i ojciec dopiero teraz wziął się za naprawę. Okazało się, że z powodu luzów wybiła się dość mocno ta wewnętrzna cześć alternatora która się obraca. Kolega miał takową, więc z nowymi łożyskami założony został ten środek inny. Po złożeniu okazało się że nie działa. Pojechałem dziś sprawdzić co ojciec tam na grzebał, ale nie wiedziałem zbytnio co poprawić. Zmieniłem tą starą szczotkę na nową, a zamiast dolutowywać wtyk, czerwony kabelek podłożyłem pod śrubę którą przykręcam szczotki, tak na chwile żeby sprawdzić czy działa, kabel ten jest podłączony do kontrolki. Ale dalej kontrolka cały czas pali się. I nie wiem co może być tego przyczyną, czy ta wewnętrzna część alternatora mogła być zła, czy jest jakoś źle podłączone. Jeden z kabelków (cienki żółty) który prowadzi do regulatora był kiedyś zlutowany i trochę słabo się trzyma, ale to nie jest chyba przyczyna braku ładowania. Za wszelką pomoc dziękuje
Na 1 zdjęciu jest pokazane podłączenie alternatora, a na 2 stara szczotka przerobiona przez elektryka
http://www.fotosik.p...88568de664.html
http://www.fotosik.p...db800b9f6c.html

#79 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 10 kwiecień 2009 - 09:42

Naprawa alternatora Dodany obrazek

Dodany obrazek


Tu masz dzialajace podlaczenie alternatora takiego jak twoj z takim samym regulatorem.

Dodany obrazek

A to twoje zdjecie.

Zwroc uwage , czy obnie szczotki sa odlaczone od masy! Tam widze ze szczotka jest przykrecona chyba przez izolator. Czy aby na pewno nie ma styku z masa? Zaznaczylem w czerwonym koleczku.
Samo podlaczenie regulatowa u ciebie wyglada ok.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 22:01
  •  

#80 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 10 kwiecień 2009 - 18:46

Naprawa alternatora Sprawdziłem, podkładka nie dotyka obudowy alternatora, nie ma styku z masą, więc to nie to:(

Podobne tematy