Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa alternatora


123 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 styczeń 2009 - 21:02

Naprawa alternatora Dobrze zrobiłeś. A te dwie pozostałe diody wzbudzania są dobre? Żarówka swieciła na nich normalnie? Bo coś mi się tu nie zgadza. Dioda kiedy jest uszkodzona ma albo zwarcie w obu kierunkach (co wskazuje na przebicie napięciowe), albo przerwę (przeciążenie prądowe). Żarówka może świecić się słabo ale w obu kierunkach jeżeli dioda uszkodzona jest przez za duże napięcie. Tak czy inaczej wymień tą diodę i będzie gitara. Albo najlepiej wymień wszystkie diody wzbudzania. Kosztują one 20 gr/szt a unikniesz w ten sposób awarii w przyszłości. Ja stosuję diody 1N4007. Mogą też być 1N4005 lub 1N4006.

PS
To jest mój 400 post. :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 05:51
  •  

#22 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 08 styczeń 2009 - 21:07

Naprawa alternatora Ja wiem że właśnie na tym polega poprawność działania diody. tylko czy jeśli je sprawdzałem nie wybijając ich z korpusu to czy sprawdzając jedną inne mogły wpłynąć na błędny lub poprawny pomiar?
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#23 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2479 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2009 - 21:15

Naprawa alternatora Ale końcówki wylutowałeś?

#24 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 styczeń 2009 - 21:34

Naprawa alternatora Kolego @elektrotech czy ta Twoja metoda nabijania diod nie powoduje ich uszkodzenia? Ja zawsze wciskałem diody na prasie i nie uszkodziłem ani jednej, ale jest to trochę kłopotliwe bo nie zawsze jest dostęp do prasy (zwłaszcza jak się naprawia alternator u klienta).

#25 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 08 styczeń 2009 - 21:58

Naprawa alternatora Tak każda dioda byla wylutowana przed pomiarem. dwie ładnie przewodziły prąd w jednym kierunku i żarówka świeciła sie normalnym światłem. a jedna przewodziła tylko w jedną strone działając jak rezystor ograniczając przepływ pradu żarówka ledwo sie jażyła. kolego Elektrotech podałeś trzy rodzaje diody jaka moge zastosować. różnią sie czymś prócz symbolu? czy założyć identyczne jak były ?
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#26 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 styczeń 2009 - 22:40

Naprawa alternatora Jak by się nie różniły to by nie miały różnych symboli. :P możesz zastosować dowolną z tych trzech, które podałem. Wszystkie mają prąd maksymalny 1A a różnią się napięciem przebicia. 1N4007 jest na 1000V. Oryginalnie w tych alternatorach były pewnie BYP 401 ale te, które podałem są ich zamiennikiem.

#27 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 08 styczeń 2009 - 23:04

Naprawa alternatora Ja tam elektryk nie jestem to sie nie znam na tych sprzętach tak jak wy fachowcy :P wiem o tym tyle co usłysze albo przeczytam, zastosuje diode jedną z których mi poradziłeś (zależy które będą w sklepie mieli) i wymienię wszystkie które sa w tym alternatorze do tego jeszcze nowe łożyska, złożę i przetestuje ;) pochwale sie jak mi poszlo :lol: dzieki za wszystkie porady. pozdrawiam :lol:
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#28 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 styczeń 2009 - 13:10

Naprawa alternatora Wymień wszystkie ale od wzbudzania, bo nie musisz wymieniać głównych diod prostowniczych jeżeli są sprawne. Co do diod to nie sądzę żeby udało Ci się kupić BYP 401 bo nie są one już produkowane. Zastosuj 1N4007 i będzie gitara.

#29 Share fendt930

fendt930

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GTC

Napisany 09 styczeń 2009 - 18:33

Naprawa alternatora

a co może być przyczyną że jest za wysokie napięcie ładowania w BIZONIE - alternator sprawny, regulator sprawny - wymieniony na nowy - po włączeniu świateł ładownie ciutkę spada ale i tak jest za wysokie
co może być przyczyną bo nie chcę rozwalić akumulatorów- aż się woda gotuje

DORADŹCIE



mniałem podobny problem w aku woda sie gotowała i też trzeba było jeżdzić na światłach też nie wiedziałem co jest do momentu gdy przez przypadek w którymś z kombajnów potłukłem regulator napięcia ( mechaniczny ) a zastompiłem go ( elektronicznym ) teraz skończyły sie problemy alternatora nie ruszałem

#30 Share lukotek

lukotek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 09 styczeń 2009 - 18:45

Naprawa alternatora ja założyłem elektroniczny i problem nadal występował - ale po dłuższym jeżdżeniu i rozładowaniu jednego akumulatora (podłaczony był wentylator na chłodnicy oleju od VWT4) problem z ładowaniem zniknął - śmiem twierdzić że przyczyną mogło być zbytnie naładowanie akumulatorów
(")_(")_.----.,/)
;^ ^ '; -._ , ')_
( o_, )' __,) '-._)

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 05:51
  •  

#31 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 09 styczeń 2009 - 19:22

Naprawa alternatora Miałem sie pochwalić jak poszła mi naprawa i... niema sie czym chwalić bo jest bez zmian, tak jak przed wymianą tych diód, na moim prowizorycznym stanowisku pomiarowym żadnego odczytu ładowania nie bylo... teraz w kolejności obstawiam regulator chyba że coś przegapiłem ;)
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#32 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 styczeń 2009 - 19:32

Naprawa alternatora

ja założyłem elektroniczny i problem nadal występował - ale po dłuższym jeżdżeniu i rozładowaniu jednego akumulatora (podłaczony był wentylator na chłodnicy oleju od VWT4) problem z ładowaniem zniknął - śmiem twierdzić że przyczyną mogło być zbytnie naładowanie akumulatorów

Nie ma takiej opcji żeby przyczyną było zbyt duże naładowanie akumulatora. Regulator napiecia utrzymuje stałe napięcie w instalacji niezależnie od obciążenia. Zmienia się tylko prąd. Przy napięciu 27,6 V (2,3V/ogniwo) akumulator może być dowolnie długo ładowany i nie ma możliwości żeby się przeładował. A tak przy okazji, jakiej firmy masz ten elektroniczny regulator napiecia?
Kolego @kombajn skoro alternator nie chce się wzbudzić to rzeczywiście może to być wina regulatora.

#33 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:02

Naprawa alternatora Ale tego też nie jestem pewien bo gdy podłącze wzbudzenie to wyraźnie czuć ze wirnik stawia opór podczas obrotu wiec jakieś pole magnetyczne jest wytwarzane tym wzbudzeniem...
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#34 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:27

Naprawa alternatora Podłączasz wzbudzanie bez regulatora? Jeżeli wirnik stawia opór to raczej uzwojenia wzbudzania i szczotki są dobre. Ja stawiam na regulator napięcia.

#35 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:47

Naprawa alternatora Podłączałem go przez regulator i wytwarzał opór na wirniku, jutro przejade sie na złom wyciągnę jakis regulator z poldona i zobacze co bedzie sie działo
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#36 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 10 styczeń 2009 - 11:15

Naprawa alternatora JAk juz masz to stanowisko do badan ;) to odlacz calkowicie regulator i podaj wzbudzenie przez zaroweczke malek mocy 2-4W. Oczywiscie z podlaczonym akumulatorem. Jezeli napiecie na akumulatorze podskocz yto pewne ze regulator do bani.
Wciaz nie widze jaki to alternator. I co za tym idzie nie wiadomo jaki regulator tam siedzi. Daj jakas fotkre i schemat/sposob postepowania wedle ktorego stwierdzasz niepoporawnosc dzialania.

#37 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 678 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 10 styczeń 2009 - 13:55

Naprawa alternatora Witam wszystkich mam takie pytanie mój MF255 ma jakieś problemy z alternatorem potrafi lampka od ładowania alternatora długo się świecić na wysokich obrotach powyżej 1500obr ale jak ruszę gazem to przestaje się świecić. Pasek jest ok klemy też traktor pali jak trzeba jedynie ta lampka nie znam budowy dokładnej alternatora ale moze tam są jakieś szczotki czy coś?

#38 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 styczeń 2009 - 14:12

Naprawa alternatora To znaczy zapala się w trakcie pracy na tak wysokich obrotach, czy gaśnie dopiero po przekroczeniu 1500 rpm? Może to być spowodowane zawieszaniem się szczotek, lub ich nadmiernym zużyciem. Winne może być też jakieś skorodowane połączenie między alternatorem a regulatorem napięcia.

#39 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2479 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2009 - 15:21

Naprawa alternatora Może baterie były świeżo ładowane .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 05:51
  •  

#40 Share lukotek

lukotek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 10 styczeń 2009 - 20:20

Naprawa alternatora regulator to chyba produkcji polskiej jest taki ''niebieski''
(")_(")_.----.,/)
;^ ^ '; -._ , ')_
( o_, )' __,) '-._)

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk