Skocz do zawartości

Zdjęcie

Napawanie wału korbowego MF 255


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Kormoran

Kormoran

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 czerwiec 2011 - 13:18

Napawanie wału korbowego MF 255 Witam parę miesiecy wczesniej pisałem ze cos mi stuka w okolicach silnika , myslałem ze to spręzarka jednak okazało sie ze to stuka obluzowane koło na wale korbowym mechanik muwi ze konieczne bedzie rozebranie silnika wyjęcie wału i napawanie końcówki więc mam dylemat silnik ma 4700 mth robic juz remont przy okazji dodam ze nie bierze za bardzo oleju .

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Massey-Ferguson 255


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 21500.00 PLN
  • 18 mar 2017
Massey Ferguson 6150


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 58000.00 PLN
  • 18 mar 2017
Massey Ferguson 5445


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 73000.00 PLN
  • 17 mar 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Napawanie wału korbowego MF 255 Dzisiaj, 14:24
  •  

#2 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 14 czerwiec 2011 - 13:58

Napawanie wału korbowego MF 255 jak nie bierze za bardzo to nie ruszaj, ponieważ po remoncie może być gorzej jak przedtem, ja miałem tak jak Ty i wymieniłem pierścienie i wtedy dopiero zaczął brać, i wtedy musiałem zrobić cały remont

#3 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4124 postów

Napisany 14 czerwiec 2011 - 14:17

Napawanie wału korbowego MF 255 Tak tak pojeździj jeszcze trochę aż obluzowane koło całkiem rozwali wał lub sie urwie cośa tam niszcząc po drodze. Tłoków nie trzeba nwet wyjmować. Wystarczy rozpołowić ciągnik wyjąć silnik obrócić go do góry nogami i wyjąć wał. Przy okazji można wymienć panewki, ale to już po ogledzinach jak coś.

Edytowany przez hubertuss, 14 czerwiec 2011 - 14:19.


#4 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 14 czerwiec 2011 - 16:35

Napawanie wału korbowego MF 255 Zaraz zaraz jeżeli ci się obluzowało koło pasowe z przodu silnika o ile zrozumiałem, to po jaką cholerę wyjmować wał itd, skoro wystarczy sprawdzić czy nowe koło pasowe o nominalnym wymiarze otworu pasuje na wał, a jeżeli też ma luz to trzeba tam dorobić cieniuteńką tulejeczkę która trzeba wbić razem z kołem pasowym na wał lub poprostu sprawdzić czy śruba mocujca koło się nie odkręciła, a jak odkręciła podłuż coś pod nią czy kup se te śrubę nową po jaką cholere sobie chcesz komplikować życie a jak lekko będzie majdało to co z tego, jako doraźne rozwiazanie nic lepszego nie wymyślisz a przy okazji remontu silnika za kilka tys mth sobie to zrobisz.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#5 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4124 postów

Napisany 14 czerwiec 2011 - 17:05

Napawanie wału korbowego MF 255 Ciekawe pomysły. Skoro stare koło ma luz to jak może drugie jdealnie pasować. Człowiek jeździ z tym jakiś czas więc pewnie luz jest spory. Nabić tulejkę to sobie można na palec. Skąd założenie, że wał wyrobił się równo i nabita tulejka sprawi, że koło pasowe nie będzie miało drgań/bicia. Drgające koło spowoduje przyśpieszone zużucie pompy wodnej czy sprężarki. Mam na myśli łożyska. Spowoduje tez nadmierne obciążenie czopu wału korbowego, co róznie może się skończyć. Oczywiście można spróbować przymiezyć koło i dokręcić, lecz jeśli będzie jaki kolwiek luz nalezy to naprawić profesjonalnie. A nie przy pomocy młotka.

Edytowany przez hubertuss, 14 czerwiec 2011 - 17:23.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Napawanie wału korbowego MF 255 Dzisiaj, 14:24
  •  

#6 Share Kormoran

Kormoran

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 czerwiec 2011 - 19:24

Napawanie wału korbowego MF 255 dzięki za odpowiedzi , na tym luzie juz ze 130 mth zrobiłem tak ze jest mala szansa ze koncowki wału nie uszkodziło :( bojesie ze jak sie rozbierze i złozy silnik bez remontu to moze juz nie być to samo i za duzo nie wytrzymać bo przecież tak to oryginalnie wszytko dopasowane jest a jak się ruszy to nie wiem :(

#7 Share mf255

mf255

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 postów

Napisany 23 czerwiec 2011 - 18:37

Napawanie wału korbowego MF 255 To nie domek z kart. Jeśli zrobi to fachowiec z zachowaniem odpowiednich momentów etc. to w czym problem? Przy okazji można zrobić oględziny podzespołów.

Generalnie rozbieranie cię nie obejdzie, bo nawet gdyby naspawał ten wał to i tak trzeba go stoczyć do odpowiedniego wymiaru. No chyba że pospawasz wał z kołem, ale wtedy to powodzenia życzę. :<
NIE ODPOWIADAM NA GG!!!

#8 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 23 czerwiec 2011 - 19:32

Napawanie wału korbowego MF 255 po pierwsze oględziny mechanik nie zaglądał mało wie :lol: jak tu ktoś wyżej wspomniał może wystarczy dać nowe koło bo wał jest utwardzany może akurat w tym miejscu pod kolo nie ale każdym razie obróbka cieplna i tu doszła a koło powinno być słabsze i raczej żeliwne wiec mogło się rozbić (przeważnie się tak robi części by jedno uległo zniszczeniu a drugie nic)

Co było przyczyną obluzowania

#9 Share jamakazi

jamakazi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2011 - 10:03

Napawanie wału korbowego MF 255 pewnie śruba mocująca koło się poluzowała

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Napawanie wału korbowego MF 255 Dzisiaj, 14:24
  •  

#10 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 31 lipiec 2011 - 20:35

Napawanie wału korbowego MF 255 Moim zdaniem mechanik dobrze prawił. Przerabiałem taki temat w osoówce TDI.
Ktoś przy wymianie rozrzadu za słabo dokręcił śrube na wale. Po nie długim czasie
samochod mieć problemy z rozuchem, bo się kąt wtrysku rozjeżdzał. Nowe kółko miało
niestety za duży luz i trzeba było wyciągać wał i napawywać. Po zabiegu samochod jeżdzi do dziś.

Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk