Skocz do zawartości

Zdjęcie

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------


213 odpowiedzi na ten temat

#121 Share vicia1223

vicia1223

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 czerwiec 2011 - 20:13

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Biznesmeni unijni , kupują ciągniki za 200 tyś a kłócą się o 2 litry ropy na godz pracy . :lol:
wschodni koniec mazowsza.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Dzisiaj, 13:54
  •  

#122 Share MichalR

MichalR

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 24 czerwiec 2011 - 20:49

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ No rozłożyłeś mnie na łopatki. Wyobraź sobie, że od ciągnika wysokiej klasy wymaga się również, poza niezawodnością oszczędności i niskich kosztów eksploatacji, w końcu "biznesmen unijny" musi wiedzieć za co płaci swoje ciężko zarobione pieniądze. A z 2 litrów robi się tysiąc po 500 godzinach w roku, a to jest 5 tysięcy zł, czyli po 10 latach masz zaoszczędzone 1/4 wartości ciągnika.
Jak by nie zależało na kosztach eksploatacji, komforcie i niezawodności to każdy by jeździł belarusem, ursusem, albo kupił 2 lub 3 używane trupy (pracowały by na zmianę :P) i zatrudnił mechanika na etat.

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->


#123 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 24 czerwiec 2011 - 20:59

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Nie dziw się. Spora część rolnikó w Polsce nie umie liczyć. Nie chodzi mi o to, że ktoś nie umie dodawać czy odejmować. Polska wieś się modernizuje wielu kupuje sprzęt na zasadzie, że jak wyda 200 tys i ma wreszcie ten wymarzony sprzęt to reszta już się nie liczy. Wielu zresztą potem bywa zaskoczonych niespodziankami w postaci wysokiego spalania, kosztó napraw czy serwisu.

#124 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6749 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 24 czerwiec 2011 - 21:05

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Dlatego twoim zdaniem najlepszy w tym przypadku jest Ursus. (nie chcę tu obrazić użytkowników) Mało pali i tani w naprawach :)
EDIT:
No i tańszy od JD.

Edytowany przez danielhaker, 24 czerwiec 2011 - 21:06.

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#125 Share MichalR

MichalR

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 24 czerwiec 2011 - 21:45

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Oj nie wiem czy taki tańszy.

Tani w naprawach, a niezawodny i komfortowy to coś zupełnie innego, z drugiej strony na czy na pewno tani w naprawach?

Perkins 4 cyl. w Ursusach, to chyba ten sam co w małych MF-ach? Raczej nie popsuje się za szybko, ale czy remont tego silnika będzie tańszy niż tego samego silnika w MF? Nie sądzę.
Osprzęt to już inna bajka, to on z reguły się psuje w tanich ciągnikach, w zachodnich - rzadko.

Policz sobie kiedyś za co płacisz w ursusie i innych markach z niższej półki a za co w topowej zachodniej marce, porzykładowo:
-Opony np. w zetorze mitasy - komplet to jakieś 8 tysięcy (ceny orientacyjne nie znam dokładnych), w JD czy MF mogą być Continentale, Good Yeary itp. za co najmniej 20 tysięcy/komplet
- fotel w zachodnich sprzętach to koszt ok. 5 tysięcy i więcej. Pneumatyczny, komfortowy grammer najczęściej
- kabina z reguły ok. 71 dB, bardzo komfortowa w zachodnich, a w ursusie czy zetorze nie da się słuchać radia, bo jest za głośno, poza tym pozycja za kierownicą w proximie, strasznie niewygodna dla mnie, mam 186 cm.
- większość dilerów wyposaża standardowo ciągniki w drogie zaczepy automatyczne na szynie, wygodne, ale winduje ceny. Zobaczcie jakie zaczepy mają ciągniki sprowadzone.
- oświetlenie jak choinka - większości się nie przyda ale fajnie wygląda, ale jest jedno ale, lampy w zetorach nie nadają się do niczego, świecą punktowo, w dobrych lampach np. w MF-ie światło jest ładnie rozproszone.
- sprzęgła mokre wielotarczowe, skrzynie z kilkoma biegami pod obciążeniem, bardzo wygodne, właściwie użytkowane nie mają prawa się popsuć. W ursusach często standardowo chyba są te same skrzynie biegów co 15 lat temu,
Podałem przykłady z własnego doświadczenia, można by tak wymieniać dużo więcej.
Według mnie, gdyby Ursus czy zetor był wyposażony jak typowy JD czy MF, czy jakakolwiek inna marka z wyższego segmentu sprzedawana w Polsce, to gwarantuję, że kosztowałby tyle samo albo więcej.

Czy rzeczywiście tanie marki są takie tanie?

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->


#126 Share stolarczyk

stolarczyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 24 czerwiec 2011 - 22:09

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Wszyscy piszą,że john deer dużo pali i porównują do innych marek. A ja przypomne o jd premium który spala do 8% mniej wedlug producenta, dlaczego wiec w rzadnych testach a nawet postach nikt o tym nie wspomni?.

#127 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 24 czerwiec 2011 - 22:11

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Bo dla nie których JD musi dużo palić, szczególnie dla tych którzy w ogóle nim nie jeździli. :lol:
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#128 Share MichalR

MichalR

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 24 czerwiec 2011 - 22:28

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Według mnie JD wcale więcej nie spali. Przynajmniej w JD moc podawana jest rzetelnie według ECE r24, a nie jak w DF, który w porównaniu do JD o tej samej mocy (według prospektu) ma 8 KM mniej według tej samej normy.
Może z tego biorą się takie bajki na temat spalania? Słabszy ciągnik pali mniej, mocniejszy więcej.

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, narzekał, na forterrę, że pali jak smok. powiedział, że z pługiem stara się nie wchodzić obrotami na żółte pole. :blink: oznacza to, że jeździł na obrotach około 2200 (chyba). To tłumaczy paliwożerność. Dałem mu kilka rad, za jakiś czas się okaże, czy udało mu się oszczędzić trochę paliwa.

Może ci wszyscy bajkopisarze, twierdzący, że JD pali więcej niż inne właśnie tak nim jeżdżą?

Edytowany przez MichalR, 24 czerwiec 2011 - 22:28.

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->


#129 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6749 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 24 czerwiec 2011 - 23:01

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------

Oj nie wiem czy taki tańszy.

Tani w naprawach, a niezawodny i komfortowy to coś zupełnie innego, z drugiej strony na czy na pewno tani w naprawach?

Perkins 4 cyl. w Ursusach, to chyba ten sam co w małych MF-ach? Raczej nie popsuje się za szybko, ale czy remont tego silnika będzie tańszy niż tego samego silnika w MF? Nie sądzę.
Osprzęt to już inna bajka, to on z reguły się psuje w tanich ciągnikach, w zachodnich - rzadko.

Policz sobie kiedyś za co płacisz w ursusie i innych markach z niższej półki a za co w topowej zachodniej marce, porzykładowo:
-Opony np. w zetorze mitasy - komplet to jakieś 8 tysięcy (ceny orientacyjne nie znam dokładnych), w JD czy MF mogą być Continentale, Good Yeary itp. za co najmniej 20 tysięcy/komplet
- fotel w zachodnich sprzętach to koszt ok. 5 tysięcy i więcej. Pneumatyczny, komfortowy grammer najczęściej
- kabina z reguły ok. 71 dB, bardzo komfortowa w zachodnich, a w ursusie czy zetorze nie da się słuchać radia, bo jest za głośno, poza tym pozycja za kierownicą w proximie, strasznie niewygodna dla mnie, mam 186 cm.
- większość dilerów wyposaża standardowo ciągniki w drogie zaczepy automatyczne na szynie, wygodne, ale winduje ceny. Zobaczcie jakie zaczepy mają ciągniki sprowadzone.
- oświetlenie jak choinka - większości się nie przyda ale fajnie wygląda, ale jest jedno ale, lampy w zetorach nie nadają się do niczego, świecą punktowo, w dobrych lampach np. w MF-ie światło jest ładnie rozproszone.
- sprzęgła mokre wielotarczowe, skrzynie z kilkoma biegami pod obciążeniem, bardzo wygodne, właściwie użytkowane nie mają prawa się popsuć. W ursusach często standardowo chyba są te same skrzynie biegów co 15 lat temu,
Podałem przykłady z własnego doświadczenia, można by tak wymieniać dużo więcej.
Według mnie, gdyby Ursus czy zetor był wyposażony jak typowy JD czy MF, czy jakakolwiek inna marka z wyższego segmentu sprzedawana w Polsce, to gwarantuję, że kosztowałby tyle samo albo więcej.

Czy rzeczywiście tanie marki są takie tanie?

Ale ja napisałem

Dlatego twoim zdaniem najlepszy w tym przypadku jest Ursus. (nie chcę tu obrazić użytkowników) Mało pali i tani w naprawach :)
EDIT:
No i tańszy od JD.

Czyli ja osobiście tak nie twierdzę bo to każdy wie że pomiędzy Ursusem a JD jest przepaść :)

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#130 Share MichalR

MichalR

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 24 czerwiec 2011 - 23:07

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Nie uważam, że jest najlepszy, jest tani, nie będzie według mnie tani w naprawach, i komfortu też nie zapewnia. Napisałem, że w zachodnich markach nie płacimy tylko za znaczek, ale za pewne rzeczy, których słabsi producenci po prostu nie oferują.
Ursus według mnie mógłby być dużo lepszy, ale cena jest nieadekwatna do jakości i większość rolników słusznie woli dołożyć trochę i kupić ciągnik z wyższej półki. Przynajmniej wiadomo wtedy za co płacimy.

Edytowany przez MichalR, 24 czerwiec 2011 - 23:10.

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Dzisiaj, 13:54
  •  

#131 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6749 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 24 czerwiec 2011 - 23:18

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Jestem tego samego zdania.
A co do twojego kolegi to poradź mu żeby w orce nie przekraczał ok. 1900obr./min to wtedy zmieni zdanie o swojej Forterze ;) A idzie tak samo jak na 2200obr.

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#132 Share MichalR

MichalR

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 24 czerwiec 2011 - 23:25

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Tak właśnie mu powiedziałem, w większości przypadków to operator jest winny spalania a nie maszyna.

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->


#133 Share kryssr

kryssr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 586 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:przeróżne :)

Napisany 25 czerwiec 2011 - 06:59

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ nawet jak dla mtz dasz gaz w podłogę to będzie paliwożerny :D A jak kiedyś jeszcze nim orałem to chodził gładko przy 1500 obrotach.

#134 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 25 czerwiec 2011 - 12:53

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------

A ja przypomne o jd premium który spala do 8% mniej wedlug producenta,


:lol: tow wierz dalej w bajki producentów :D PS NH w Tier IV spala do17% mnie paliwa niż w Tier III więc sprzedawaj JD i kupuj NH jeszcze więcej zaoszczędzisz :P
Co do spalania to Vatra N w testach DLG różniła się wersją HT i Advance, a spalanie różniło się o 10g/kWh więc to także zależy od warunków te wszystkie testy ;)
Osobiście z tej grupy wybrał bym Finkę, z wiadomych przyczyn :P
Jakby nie patrzeć ma największy udźwig na hakach bo 4t, JD niby ma 4,2 kN ale to na siłowniku, DF te 6,2t ale na haku zostaje? około 4t byle że jest mniejsza masa więc ciężko będzie wykorzystać podnośnik ( nie wiem czemu ale to norma w DF <_< )
Finka ma najmocniejszą pompę
w porównaniu do JD to jej masa max z balastem wyniesie praktycznie tyle co JD masa max :blink:
Jeśli ciągnik miałby być głównym w gospodarstwie to kupiłbym finkę, jednak jeśli byłby pomocniczy to JD/DF styknie. Bo przy tych mocach PT nie odstaje przy małym obciążeniu silnika od konkurencji :)
Nasza (Stryja) N91 ma ponad 7 tyś godzin i jesteśmy z niej zadowoleni :)

Edytowany przez Lukasz1987, 25 czerwiec 2011 - 13:08.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#135 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 410 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 25 czerwiec 2011 - 22:14

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------

Według mnie JD wcale więcej nie spali. Przynajmniej w JD moc podawana jest rzetelnie według ECE r24, a nie jak w DF, który w porównaniu do JD o tej samej mocy (według prospektu) ma 8 KM mniej według tej samej normy.
Może z tego biorą się takie bajki na temat spalania? Słabszy ciągnik pali mniej, mocniejszy więcej.

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, narzekał, na forterrę, że pali jak smok. powiedział, że z pługiem stara się nie wchodzić obrotami na żółte pole. :blink: oznacza to, że jeździł na obrotach około 2200 (chyba). To tłumaczy paliwożerność. Dałem mu kilka rad, za jakiś czas się okaże, czy udało mu się oszczędzić trochę paliwa.

Może ci wszyscy bajkopisarze, twierdzący, że JD pali więcej niż inne właśnie tak nim jeżdżą?

nie zgodzę się z tym ze każdy df ma zawyżoną moc...... zawyżoną moc ma seria agrotron k bo m czy też starsze agrotrony utrzymują w normie swą moc.... poza tym znajomy ma agrotrona k i serwisanci mieli odgórny nakaz podwyższania mocy o 10 km w tychże modelach, to była taka akcja serwisowa po tych testach... więc skoro jedna seria modeli miała zaniżoną moc to wszyscy od razu uważają że cała gama tych ciągników. spójrzcie może dokładnie na tą tabele 1 i 2 http://img197.images...9/p1000904c.jpg w 1 są moce podawane przez produceta a w drugiej moc pociągowa i df nie ma tutaj najwyższego spadku powiem więcej że ma mniejszy spadek niż fendt a tam jest to wszystko opisane.....

Edytowany przez Agrotron155, 25 czerwiec 2011 - 22:15.


#136 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 czerwiec 2011 - 22:31

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Zawyżona moc wynika z podawania w prospektach mocy maksymalnej, a nie znamionową, dodatkowo mierzonej według innej normy. Dodany obrazek W teście podali moc znamionową, a w prospektach jej nie podają. ;)

Jak serwisanci podnosili moc tych ciągników konkretnie o 10KM?

#137 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 410 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 26 czerwiec 2011 - 08:48

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ to komputerem robili ale nie wiem jak dokładnie, wydaje mi się że może coś na rodzaj chipa robili albo po prostu sdf oprogramowanie zmienił i rozesłał po dealerach...

#138 Share radzikus

radzikus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice siedlec
  • Zainteresowania:Honda Civic "UFO" :)

Napisany 26 czerwiec 2011 - 21:19

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Panowie nie wiem jak w DF ale JD w serii "R" spokojnie można podnieść konie do modelu wyższego. Tzn: z 5080R do 5090R można spokojnie podnieść ilość kucyków do wersji 5090R ponieważ te dwie wersje różnią się....programem mapujacym common rail'e. Z 5080R też sie da ale nie jest zalecane ponieważ już w tym modelu zastosowano inny intercooler niż w dwóch nizszych opacjach. Skad wiem - ponieważ takie rozwiazanie mi zaproponowano po 1 roku gwarancji ;)


W JD z tego co mi wiadomo nie das ie odblokować skrzyni biegów na 50Km/h ale już w DF jak najbardziej sie da...
C-330,C-360 3P,JCB 530/70 Super Agri, DF Agrotron

#139 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6749 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 26 czerwiec 2011 - 21:44

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ To samo pewnie i w 6230 możesz zrobić. Ja tam bym wolał większą moc niż szybszą skrzynię bo Forterrą nie mam nawet gdzie się dobrze rozpędzić. Sam wiesz jakie u nas drogi (nie mówiąc o betonówce Ostoje-Błażeje-powiatowej drodze :lol: )
To zaczynasz już jeżdżenie po dilerach? ;)

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------ Dzisiaj, 13:54
  •  

#140 Share radzikus

radzikus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice siedlec
  • Zainteresowania:Honda Civic "UFO" :)

Napisany 27 czerwiec 2011 - 06:15

----->Ostateczna decyzja w wyborze ciagnika<------

To samo pewnie i w 6230 możesz zrobić. Ja tam bym wolał większą moc niż szybszą skrzynię bo Forterrą nie mam nawet gdzie się dobrze rozpędzić. Sam wiesz jakie u nas drogi (nie mówiąc o betonówce Ostoje-Błażeje-powiatowej drodze :lol: )
To zaczynasz już jeżdżenie po dilerach? ;)


Tak, tak- pamiętam ta drogę. Mogliby wreszcie pociagnąć kawałek asfaltu od kapeli do piór to byłoby sie gdzie rozpędzić ;)

Po dealerach powoli zaczynam jeździć a raczej sami przyjeżdzają- tak jak w reklamie banku ing: "przyjeżdżają, doradzają a pieniędzy nie pobierają" ;)
C-330,C-360 3P,JCB 530/70 Super Agri, DF Agrotron


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy