elektrotech

schemat ładowania akumulatora w oparciu o alternator ŻUK 6 diodowyz sygnalizacją ładowania dla Ursus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
elektrotech    6

schemat ładowania akumulatora w oparciu o Alternator ŻUK 6 diodowy-dla Ursus z układem kontroli ładowania za żarówce

UWAGA

Kontrolka ładowania -żarówka koniecznie 12V/4W-mniejsza moc moze spowodować brak ładowania

 

6dprzekrv0.jpg

uk1jn0.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    9

a jak podłączyć altka w bizonie?, czy ten schemat dotyczy też poloneza z wbudowanym regulatorem?, bo w 60podlączyłem wzbudzenie ,poprzez kontrolke i działa,teraz musze kupić kolejny alternator z poldka do 80,oryginalny umarł,a w kombajnie jest już 24v i trzeba reanimować stary, :),jak kupiłem kombajn ,to altek był niepodłączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
a jak podłączyć altka w bizonie?, czy ten schemat dotyczy też poloneza z wbudowanym regulatorem?, bo w 60podlączyłem wzbudzenie ,poprzez kontrolke i działa,teraz musze kupić kolejny alternator z poldka do 80,oryginalny umarł,a w kombajnie jest już 24v i trzeba reanimować stary, :),jak kupiłem kombajn ,to altek był niepodłączony

 

niewiem jaki masz alternator-rysunek oparłem o alternator Żuka 6 diodowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Pojawiło się trochę pytań co do tego schematu ładowania więc jeszcze raz pozwole sobie coś napisać

 

Na przedstawionym rysunku są 2 tryby pracy -postój-ciagnik nie uruchomiony kluczyk włożony do stacyjki lub też brak ładowania-uszkodzenie

 

Na pierwszym rysunku u góry -przedstawiono pozycję -ciagnik nie odpalony na wyjściu DW alternatora Żuk niema napięcia 0V wiec przekaźnik nie jest zasilany co przez swoje styki-noermalnie zwierny zasila obwód od masy poprzez swoje styki poprzez żarówkę do zacisku 15 stacyjki co spowoduje świecenie kontrolki

 

 

Na drugim rysunku poniżej pierwszego ciagnik uruchomiony na wyjściu DW alternatora pojawia się napięckie powyzej 7V co wzbudza przekaźnik -uruchamia go powodując rozłączenie styków (przekaźnik zasilany uruchamia rozwarcie styków) co w tym wypadku gasi -przerywa zasilanie kontrolki sygnalizując że ładowanie jest bo niema tz czerwonej kontrolki-ostrzeżenie..

 

Co do samego przekaźnika mozna użyć dowolny np MT12,R461 które posiadaja styki w spoczynku-brak zasilania zwarte styki a zasillenie go spowoduję pracę przekażnika rozwierając tym styki

 

10965096go8.jpg

 

rysunek przekaźnika samochodowego- schemat styków

ps24_6.gifps12_9.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom3    0

mam problem- odłaczyłem zgodnie z schematem (przekaznik 561) ale jak odpale ciagnik to po chwili mi zarówka zaczyna mrugać???? co jest nie tak????? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

sprawdź podłaczenie od złącza DW ,szcotki są dobre??? jak ciagnik nie zapalony żarówka świeci a po odpaleniu mruga???? czy przygasa??? nie gaśnie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom3    0

sprawdziłem połaczenie od dw , jak nie jest zapalony to swieci a jak odpale to po chwili zaczyna mrugac ,(przekaznik drży on rozlancza i włancza ) tylko mruga a czasami gasnie ale na chwilke

co jest nie tak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
sprawdziłem połaczenie od dw , jak nie jest zapalony to swieci a jak odpale to po chwili zaczyna mrugac ,(przekaznik drży on rozlancza i włancza ) tylko mruga a czasami gasnie ale na chwilke

co jest nie tak??

 

sprawdź szczotki w alternatorze-jesli jest oki -to coś dupiany przekaźnik ale też sprawdź jakość połaczeń na regulatorze oraz pomiedzy zaciskiem śróbowym alternatora a rozrusznikiem

 

ps

jak szczotki są dobre daj mi namiary wyśle ci mały przekaźnik -z kabelkami i opisem co i jak-tak będzie najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom3    0

sprawdziłem wszystko ,, jest ok co przesles / ?? przekaznik i schemat ?? ile bedzie to kosztowac?tak z ciekawosci .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
czemu mi sie przekaznik grzeje i nie rasz mruga lampka??? ;)

 

to chyba w tym przypadku wina altka... co z tą diodą o której pisałem??? założyłeś???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom3    0

jeszcze nie załozyłem. a morze byc przyczyna tego swiec. ze mam żarówke 2W a nie 4W????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
jeszcze nie załozyłem. a morze byc przyczyna tego swiec. ze mam żarówke 2W a nie 4W????

żarówka 4W ma sens jakby była w alternatorze 9 diodowym- a przy przekaźniku niema znaczenia-moze być nawet dioda świecąca ....

 

jeszcze raz zapytam czy zastopsowałeś diodę o której wcześniej rozmawialismy!!!???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Co to za przekaźnik 53? :blink:

Przekaźnik ma być NZ,czyli Normalnie Załączony.

Ten od przerywacza to chyba nie zabardzo się nadaje,bo jest na załączanie i w dodatku montowany na ścieżce co może być problemem z podłączeniem konektorów.Przekaźniki są po 3zł.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj