kakoNowicjusz

Fasola Szparagowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fasola jaś

Witam!

 

Jestem całkowitym nowicjuszem w tych sprawach. Mam mała działeczke powieszchnia ok. 400 m2 mam zamiar zasiać tam fasole szparagowa wczesna na przyszly rok. Temat zaczelem tak wczesnie gdyż owa działka stala nieużydkiem z 3-4 lata.

kiedys była to działka używana przez mojego ojca na calej dzialce rósł bób. Pózniej na 2/3 zostala posiana trawa drzewka 1/3 była dalej używana. Marchew, koper, słonecznik, groch, fasolka, ogórki i wiele innych. W wakacje działke chcem doprwadzić do stanu użuwalności. mam zamiar na calej powieszchni posadzic fasole szparagowa w celach zarobkowych. dzialke porastaja trawa i chwasty(w tej czesci gdzie dalej uprawialismy kiedys warzywa). trawa jest dosc gesta.

dzialke mam zamiar uprawiac prostymi narzedziami szpadel, widły haczka w tym bedzie pomagal mi kolega. od czego zaczac? spryskac to roundup-em. czy raczej skoscic i przekopac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

pryskać-bo to nie jest trawa tylko perz lub jakaś wiechlina-więc odchwaścić by należało.

jakiś przedplon by posiać-na przyoranie(skopanie)-łubin,gorczyca,facelia-dużo jest takich-raczej nie strączkowych-coś by w glebie było bo perz bardzo wyjaławia.

co do zarobku na fasoli szparagowej to różnie z tym bywa-najlepiej jest mieć kilka odmian,aby zbiór(no i sprzedaż)był rozciągnięty w czasie-są tygodnie że się nie opłaca nawet zbierać a za dwa tygodnie cena trzykrotnie większa-tak że nie rób na jeden termin-bo jak trafisz na wysyp to nakładów nie pokryjesz.

ja sieję kilka odmian i to w różnych terminach-a chwasty-plecak,afalon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agasia    0

Ja fasolę uprawiam na oborniku,tak jak resztę warzyw,a później dożywiam opryskiem dolistnym florowit jest bardzo dobry.Fasola lekką ziemie raczej lubi,bo na glinie dwa lata temu nic mi nie urosło.No i odmiany są ważne.