wasyl75

Stukanie/zgrzytanie w tylnych kołach c330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wasyl75    2

panowie,moze mi ktoś pomóc,puka mi w prawym kole jak ruszam do przodu lub do tylu ,ale tylko jak ruszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

pewnie masz luz na kołach zębatych ewentualnie na łożyskach ,a wczsie jazdy przy zwolnieniu lub przyśpieszeniu szczegolnie gwałtownych nic nie słychać ? Weź lewarek do góry i kręć kołem z wyczuciem w tę i nazad i jeszcze poruszaj na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasyl75    2

w czasie jazdy to słychac ,taki klekot,ale to juz pare lat,byłem u mechanika a nic z tym nie zrobił tylko atak skrecił i wżioł1200zl.powiedział ze to zwolnice, ate łożyska czy koła zebate to w zwolnicy,bo ktoś powiedział jeszcze ,że to może byc blokada,że ni rozłacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

U mnie ostatnio też "coś" zaczęło pukać. Okazało się, że to "coś" to była niedokręcona ta gwiazda wewnątrz felgi ^_^


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio88    0

więc jak w temacie, tak na słuch i oko stwierdziliśmy z tatą że co pełen obrót 360 stopni coś gruchnie w tylnym prawym kole (tak jakby coś o coś zachaczyło i przeskoczyło) po rozebraniu okazało się że wszystkie łóżyska są całe, (podejżewaliśmy że się łożyska po prostu rozsypały) zero luzu na zębach i nie znaleźliśmy przyczyny. A tak głupio troche składać nic nie robiąc, co o tym myslicie, co może być przyczyną?

poza tym dokuczliwym waleniem nie był odczuwalny żaden dyskomfort w czasie jazdy, tzn. kolo nie przychamowywało w tym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jakby przenosiło na prawą stronę od mechanizmu różnicowego. Półoś cała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    23

proponuję sprawdzić dokrecenie gwiazdy do felgi i sama felgę czy nie jest gdzieś pęknieta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

a odkręcałeś tą pokrywę z tyłu zwolnicy?? może duże koło zębate w zwolnicy na ułamany/uszkodzony ząb? bo to, że jest to słyszalne co 360 stopni na to wskazuje,

 

podobny objaw daje popuszczona obręcz koła, jak kolega pisze wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kevin25    185

ja miałem to samo w mojej 330 z 76roku tez mi cos strzelało w parwym kole okazlo sie ze poszły sie walic lozyska w zwojnicy co spowodowało uszkodzenie jednego zabka zwojnicy. Jezdziłem jakies dwa lata z tym pukaniem w kole :)


JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

U mnie w 330 pękła gwiazda od felgi i tak strzelało na prostej drodze a głównie na zakrętach. Obejrzyj to dokładnie, może gdzieś jest pęknięte.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

U mnie w T25 się urwały 2 ucha od tarczy i był hałas tylko pytanie czy jak masz na lewarku to ci hałasuje?? bo na lewarku nie może bvyć obręcz, to cos w srodku wtedy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

ja tez uwazam , ze to moze byc luz na srubach mocujących gwiazde do obręczy :)

sprawdż to , spróbuj dokrecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Tak jak radzi @UrsusCzesio możesz spróbować go na lewarkach podnieść i wtedy się przekonasz, u mnie najczęściej na zakrętach trzeszczało bo się poluzowały śruby i w końcu gwiazda popękała.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio88    0

mam go na lewarku ze zwalonym kołem i nadal coś puka będzie czas to się go rozbierze dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

jak już tyle zrobiłeś to spuść olej i odkręć tą pokrywę z tyłu zwolnicy, ja stawiam na koło zębate,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Jeśli dalej puka to na pewno nie koło. Szukaj dalej, może to będzie tak jak pisze @raff24.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crisgood    0
proponuję sprawdzić dokrecenie gwiazdy do felgi i sama felgę czy nie jest gdzieś pęknieta ;)

ja wlasnie tak mialem jak pisze kolega wymienilem lozyska i dalej stukalo a byla tylko sruba popuszczona przy feldze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
jak już tyle zrobiłeś to spuść olej i odkręć tą pokrywę z tyłu zwolnicy, ja stawiam na koło zębate,

W pierwszym poście napisał, że koła zębate całe. Wygląda, że to o czym pisałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar11    0

witam posiadam ciagnik c 330 z 1981 r. ciagnik zostal kupiony na jesieni jedyny problem jaki posiada to to ze podczas ruszania co z prawej strony stuka tak jakby przeskakiwalo i bardzo szarpie , wiec wymienilem cala prawa strone czyli łozyska zebatke mala ita dua pol oske i nadal ten sam problem , a najgorzej przeskakuje jak zmieniam biega z 4 na 5 i 5 na 6 co moze byc przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

a na pewno w zwolnicy a łożyska wchodzą ciasno nie ma żadnych nadmiernych luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mielismy tem sam problem ale co sie okazalo trzeba bylo kolo dokreic dobrze bo nie byly dokrecane od wyjscia z fabryki ale to raczej nie to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar11    0

lozyska wchodza ciasno i nie ma zadnych luzow podobno moze byc to tez sprzeglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

albo satelity w tylnym moście w koszu koła teależowego???

sprawdziłeś czy wsio OK ????


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Szarpanie to wina sprzęgła , a za stukanie odpowiada luz na w mechanizmie różnicowym , jeżeli wymieniłeś wszystko w zwolnicy to tylko to pozostaje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez perkins3382
      witam czy do wymiany łożyska piasty tylnej zwolnicy w c330 trzeba ściągać zwolnice
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj