Skocz do zawartości

Zdjęcie

Oszczędność spalania paliwa


56 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zmija2a

zmija2a

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisany 29 listopad 2011 - 19:30

Oszczędność spalania paliwa Ja planuję wtrysk wody, do rurki miedzianej owiniętej na kolektorze wydechowym, oczywiście wszystko napoczątek najprostszym najtańszym sposobem tj. wtrysk na zasadzie opryskiwacza plecakowego ;). Odnośnie parownika z instalacji LPG to się nie wypowiadam, bo nie kumam zasady jego działania.

Jeśli instalacja spełni swoje zadanie, to rurka będzie przylutowana/przyspawana ;)

Edytowany przez zmija2a, 29 listopad 2011 - 19:38.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Oszczędność spalania paliwa Dzisiaj, 00:05
  •  

#22 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 12 grudzień 2011 - 16:56

Oszczędność spalania paliwa I jak tam Panowie dokonal ktos modyfikacji?
Dziala ten wynalazek czy okazalo sie ze nic z tego nie bedzie?(i zeby nie bylo watpliwosci nie wysmiewam sie z pomyslu lecz jestem autentycznie ciekaw czy sie powiodlo)
A moze lepiej byloby przerobic ciagnik na zasilnanie cng lub lpg?

#23 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 20 grudzień 2011 - 19:43

Oszczędność spalania paliwa z takim systemem zasilania jest parę problemów gdyż w warunkach garażowych można było zaoszczędzić 25% paliwa i zawsze wychodziło że 3l wody zaoszczędziły 1 litr paliwa.
Ze wszystkich prób i testów najlepsze wyniki były przy dawkowaniu 1litr wody na jeden spalony litr. Jak próbowałem zwiększyć dawkowanie wody to puki silnik miał obciążenie było ok tzn. brak spadku mocy, gorzej było jak ciągnikiem się zawracało to dławiło silnik.. także bez jakiegoś sterowania się nie obejdzie.
No ale za sterowniki i zawory trzeba dać pupę kasy.
Teraz będę kombinował z kolanem od tłumika do rury wydechowej które zresztą i tak jest już prawie na wykończeniu (przepalone). mam zamiar dorobić nowe. W tym kolanie wstawić płaszcze w których będzie woda. w miarę zwiększania dawki paliwa zwiększy się temperatura i ilość gazów które mają powodować wytwarzanie się pary. Myślę że tego typu urządzenie będzie miało zastosowanie dużo lepsze.
Jeszcze myślę nad technicznym schematem gdyż nie mogę znaleźć nigdzie zaworu który przepuszczał by tylko parę a nie wodę.

#24 Share Mixter

Mixter

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 0 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2011 - 14:33

Oszczędność spalania paliwa

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/290535-instalacja-parowa-do-zmniejszania-spalania-paliwa/
Zrobiłem nie całe 400mtg i skutków ubocznych nie zauważyłem..


Woda niesie ze sobą problemy, takie same jak przy jej użytkowaniu w turbinach w elektrowniach, do produkcji energii elektrycznej. Woda zawiera minerały, które powodują zarastanie kamieniem, utrudnione przekazywanie ciepła, zwiększające korozję, co sumarycznie powoduje szybka awarię turbin. Dlatego wodę demineralizuje się i usuwa z niej nawet śladowe ilości obcych cząsteczek. Jest to proces bardzo skomplikowany jak również sporo kosztuje, dlatego stosuje się zamknięty obieg wody, aby obniżyć koszt procesu uzdatniania. W traktorze zalecałbym używanie wody przynajmniej demineralizowanej, inna, przypuszczam spowoduje przyspieszone zużycie silnika. Zwykła woda odparowywana na kaloryferze w celu nawilżenia pomieszczenia w sezonie zimowym, też pozostawia sporo minerałów w zbiorniczku, który zarasta "kamieniem".
Funkcja wody w wynalazku: zwiększa turbulencje spalania i związane z tym współczynniki przekazywania ciepła, więcej ciepła spalin zostaje wykorzystana na pracę, mniej ucieka w spalinach. To powoduje oszczędności, ale tylko przy niskich obrotach silnika. Przy wysokich obrotach oszczędności sa już znacznie mniejsze, ponieważ spalanie i tak staje się turbulentne z uwagi na szybszy ruch tłoka. Bardzo dobrze widać to po wynikach eksperymentu.
Gratuluję umiejętności przeprowadzenia eksperymentu porównawczego i wiarygodnego.
Propozycja: warto optymalizować ilość wody wprowadzanej do silnika. Może lepiej będzie 10%, niż obecną ilość.

#25 Share xyzczterywymiary

xyzczterywymiary

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2012 - 01:59

Oszczędność spalania paliwa Woda w komorze spalania, wg. mnie może przyczynić się do lepszego "dopalenia" mieszanki. A czemu? A temu, że frytkownicy nie gasi się wodą ;)

Wodę w silniku przetestowałem (na ruskim czołgu ;)) - wrażeń nie opowiadam. Na wiosnę dopiero sprawdzę czy jest "oszczędność". A "oszczędność" - może wynikać (wg. mnie) tylko i wyłącznie z lepszego "dopalenia" mieszanki - a czemu? a temu, że frytkownicy nie gasi się wodą.

Jeśli chodzi o te całe oszczędności. To tak: dawki paliwa nie zmniejszam, przyśpieszam kąt wtrysku (kurde fajną stronkę ostatnio widziałem), podgrzewam paliwo od chłodnicy, no i ocywiście "woda" w silniku. Pzdr.

#26 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 01 styczeń 2012 - 18:59

Oszczędność spalania paliwa Przyznam szczerze ze jestem zaintrygowany szczegolnie dla tego iz z ta instalacja wspolpracuje agrotron co swiadczy iz nowsze konstrukcje tez moga takie zasilanie zniesc (tylko ciekawe jak dlugo)
@ Ginterpol- ile godzin przepracowal twoj agrotron z ta instalacja?

Moze ktos inny tez juz takie cudo zamontowal i jest sklonny zamiescic fotki?

#27 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 10 styczeń 2012 - 18:29

Oszczędność spalania paliwa znalazłem zawór przepuszczający parę.
http://stim.bytom.pl...zniki_para.html
80euro za mosiężny 1/2 cala

#28 Share farmkam

farmkam

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 10 styczeń 2012 - 20:30

Oszczędność spalania paliwa Czyli co?? teraz ten zawór montujesz na końcu tego parownika który masz zamiar zrobić na "wydechu" i bezpośrednio z zaworu dajesz parę na kolektor ???

#29 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 11 styczeń 2012 - 18:04

Oszczędność spalania paliwa dokładnie.. teraz szukam odpowiednich materiałów na rurę wydechową..

#30 Share kartofelz

kartofelz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2012 - 02:47

Oszczędność spalania paliwa A czy jesteście Panowie w stanie wytłumaczyć - co przynosi większe "oszczędności" - wtrysk pary, czy wtrysk wody. Pytam się bo aktualnie mam prowizoryczny wtrysk wody i nie wiem czy jest sens (jak dla mnie) montować wtrysk pary.

@Ginterpool - wg mnie robiąc wtrysk pary, niwelujesz zalety intercoolera, jednocześnie podnosząc lepsze odparowanie paliwa. Czyli wg mnie suma sumarum wynik wyjdzie = 0.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Oszczędność spalania paliwa Dzisiaj, 00:05
  •  

#31 Share tomaszek83

tomaszek83

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2012 - 10:08

Oszczędność spalania paliwa Z tego co ja wiem to zimna woda pod wpływem zapłonu w siniku zwiększy swoja objętość o 22-razy, poza tym łatwiej ja dawkować do silnika niż parę. A czy para zamieni się w wodór i tlen pod wpływem zapłonu ???? no nie wiem.
Wiec ja jak kolega wyżej obstawiam wodę sam chce przetestować to przy mtz. Schemat mam już w głowie, tak aby rożna ilość wody była podawana w zależności od obrotów silnika.Jak tylko go przeleje na kartkę to go przedstawię.

#32 Share kartofelz

kartofelz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2012 - 16:24

Oszczędność spalania paliwa Można również spróbować 50%woda/50%metanol - wtedy woda "łatwiej" zwiększy swoją objętość/zamieni się w parę. Raczej wątpię aby ta woda/para zamieniła się w wodór i tlen.

Ja przetestowałem tą wodę na władimircu (czy oszczędność jest to jeszcze nie wiem). Po podaniu wody wymieszanej z zimowym płynem do spryskiwaczy silnik zaczął pracować "miękko" co bardzo wyraźnie słychać, a z komina szło jak z lokomotywy.

Edytowany przez kartofelz, 13 styczeń 2012 - 16:31.


#33 Share tomaszek83

tomaszek83

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2012 - 17:08

Oszczędność spalania paliwa Oszczędność pewnie będzie dopiero wtedy, gdy silnik poprzez parę czy wodę uzyska większa moc i będzie można dawkę paliwa na pompie zmniejszyć.

#34 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 13 styczeń 2012 - 18:53

Oszczędność spalania paliwa z mojego długiego tentegowania w głowie wyszło że pracujący silnik o pojemności 8l z obrotami 2tys/min zużywa około 500m3 powietrza w zależności od obciążenia co przekłada się na doładowanie... i zużywa około 30l paliwa. już pisałem że najlepiej dodać jest też 30l wody tyle samo co paliwa....
teraz podając tą wodę w postaci pary nawet o temperaturze 200 stopni (30x22) mamy 660 litrów gorącego gazu/godz.
po połączeniu 500.000 litrów powietrza o temperaturze 20stopni z parą w ilości 660litrów o temperaturze 200 stopni co chyba przesadziłem... już mi się nie chce liczyć...... to tak jak byś pluciem w kałuże chciał ją podgrzać..
co wszystko i tak przelatuje jeszcze przez interculler który chłodzi powietrze podgrzane przez turbinę.
jeszcze jedna sprawa to z wody kamień będzie się osadzał w cylindrach.. a z parą eliminacja kamienia nastąpi w "czajniku".
następna sprawa to para jest bardzo mocno rozdrobniona i dobrze zmiesza się powietrzem gdzie podejrzewam że w kontakcie z powietrzem zaraz zamienia się w wodę (mżawkę).

#35 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 13 styczeń 2012 - 19:04

Oszczędność spalania paliwa Co z wodorem i elektrolizą?

#36 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 13 styczeń 2012 - 20:06

Oszczędność spalania paliwa nie próbowałem i w najbliższym czasie nie mam zamiaru. kolego musiał byś poszukać informacji na temat wodoru. ja na szybkiego znalazłem i kawałek wkleiłem:

przechowywanie 13 kg wodoru umożliwia przejechanie pojazdu na dystansie co najmniej 500 km z pełnym obciążeniem. Sprężony wodór (250 atm, 20°C) wymaga zbiornika 650 litrowego, zaś skroplony 184 litrowy. Dla porównania odpowiadająca ilość benzyny wymaga jedynie zbiornika 70 litrowego.[7] Jak widać zbiornik wodoru musiałby być bardzo dużych rozmiarów, co nie jest ekonomiczne.

trzeba jeszcze dodać że aby wodór był skroplony to musi być temperatura -253 stopnie Celsjusza.. bliska zamarznięciu wszystkiego (-273)
.
następna sprawa to z jednego litra wody uzyskujemy tylko 11% wodoru.

jak chcesz wzbudzić zainteresowanie wodorem lub rozreklamować produkt tak zwany HHO (w allegro wpisać hho) to załóż nowy temat. może i system działa w samochodach osobowych ale nie w ciężarówkach tym bardziej w ciągnikach bo już paru kolegów się przejechało. dwóch zwróciło po miesiącu bo już mieli umowę że jeśli nie będzie działać to zwrot kasy...

to jest temat o wodzie!!!

Edytowany przez Ginterpol, 13 styczeń 2012 - 20:23.


#37 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 13 styczeń 2012 - 21:15

Oszczędność spalania paliwa tutaj jest schemat takiej instalacji i to podobno działa http://quanthommesui...chespadapte.pdf

http://quanthommesui...chespadapte.pdf
tutaj ciągnik zasilany taką instalacją
tutaj już wyższa szkoła jazdy, elektroliza

Edytowany przez prometeusz, 13 styczeń 2012 - 21:31.


#38 Share kartofelz

kartofelz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2012 - 23:12

Oszczędność spalania paliwa Ciekaw jestem jak silnik poradzi sobie z taką mieszaniną: woda/saletra/cukier.

#39 Share daizor

daizor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głogów

Napisany 14 styczeń 2012 - 14:54

Oszczędność spalania paliwa A tak żeby nie zakładać kolejnego tematu. Znalazłem linka http://allegro.pl/sy...2029427514.html
Heh z ilości informacji na stronie jak i po zawartości pdf z tej strony można chyba wnioskować, że oszczędność dzięki air-tech system (;p) polega chyba na perswazji psychologicznej, że oszczędzamy niż na faktycznym mniejszym zużyciu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Oszczędność spalania paliwa Dzisiaj, 00:05
  •  

#40 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 14 styczeń 2012 - 17:17

Oszczędność spalania paliwa tak jak napisałeś.. jak nie będę wiedział co z kasą robić to przetestuję te cuda.. puki co na razie stąpam po "wodzie"

Podobne tematy