max2505

czy alternator może pracować w drugą stronę??

Polecane posty

max2505    1

moje pytanie dotyczy zamontowania alternatora. Czy można zamontować alternator od zachodniego samochody z wbudowanym regulatorem który normalnie ładował i chodził w prawą stronę tak aby chodził w lewą?? chodzi o kierunek obrotów

czy będzie działać?? czy coś sie może stać z elektryką bądź nim samym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
moje pytanie dotyczy zamontowania alternatora. Czy można zamontować alternator od zachodniego samochody z wbudowanym regulatorem który normalnie ładował i chodził w prawą stronę tak aby chodził w lewą?? chodzi o kierunek obrotów

czy będzie działać?? czy coś sie może stać z elektryką bądź nim samym??

tak bo alternator to jakby prądnica prądu zmiennego -anpiecie jest prostowane i tak bedzie plus tam gdzie ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1

Elektrycznie to może i tak, ale pamietaj, ze każdy alternator wymaga chłodzenia i z reguły na alternatorach są wiatraki które strumieniem powierza chłodzą alternator i są zazwyczaj kierunkowe - jak mu odwrócisz obroty to na pewno mu spadnie wydajność a moze całkiem przestać nawiewac powietrze na alternator. A wiadomo alternator bez chłodzenia może się spalić.

Jeszcze dochodzi sprawa konstrukcyjna np. zabezpieczenie nakrętki którą jest przykręcone kółko pasowe jak. np konstruktor nie przewidział przeciwnych obrotów i nakrętka jest "dokręcana" energią kinetyczną obracającego się koła to w przeciwnym kierunku może się samoczynnie odkręcać.


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

rozwiązanie nie musi być trwałe, a ja pytałem tylko profilaktycznie w imieniu znajomego. Także wielkie dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Wtedy pownie może być niebezpieczeństwo odkręcenia się nakrętki i sruuu :)...

dokładnie nawet może dojść do zawinięcia łopat pompy i sru po chłodnicy....po co kombinować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Wystarczy przewiercić śrube i założyć zawleczke lub zastosować klej do gwintów.

A nad przepływem powietrza trzeba pomyśleć bo zimą to pół biedy ale gdy przyjdą żniwa może być problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Wystarczy przewiercić śrube i założyć zawleczke lub zastosować klej do gwintów.

A nad przepływem powietrza trzeba pomyśleć bo zimą to pół biedy ale gdy przyjdą żniwa może być problem

 

bez jaj ale takich kombinacji to bym nie robił......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

A dlaczego kombinacje?

To lepiej nic nie robić i liczyć na szczęście,a słyszałeś o takim czymś jak złośliwość rzeczy martwych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj