Skocz do zawartości

Zdjęcie

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych..


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share crashi4

crashi4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 maj 2011 - 10:35

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Witam chciałbym przedstawić swoje zdarzenie z tego tygodnia. Otóż jestem szczęsliwym posiadaczem 5314 z roku 1999. Ma dopiero 2300mth, ale jadąc z 10 tonami zboża wypadł mi przegub cylindra wspomagania..koła przednie stały się bezwładne i traktor uciekł mi do rowu- a przeczepa za mną. Dzięki Bogu miałem włączony przedni napęd i na polowym wstecznym wypchałem przód z rowu a przyczepa nie wysypała mi się. Ten przegub jest wkręcony w cylinder od wspomagania. Z tym że nie jest włożony z góry tylko z dołu ( coś na zasadzie targańca kosy u bizona). Jechałem powoli po polnej drodze, ale często woże 20 ton zboża po drogach publicznych. Gdyby taki numer sie stał to wypadek drogowy pewny. Przegub kosztuje około 80 zl. Pierwszą oznaką jego zużycia jest delikatne prawie niezauważalne "buksowanie" przednich kól. Kto ma podobnie radzę się za to zabrać zanim sobie narobi problemów. Ursus się ośmieszył w moich oczach.......co za matoł to tak skonstruował i nie przewidział że się to wyrobi. Zrobię im zdjęcie i wyśle do fabryki..
PRezeS

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Dzisiaj, 09:23
  •  

#2 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 15 maj 2011 - 11:02

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. w zetorze 12145 i pochodnych drążek poprzeczny też ma przeguby zamocowane od dołu i też mi wypadł ale podczas kręcenia w miejscu w orce. Na szczęście :blink:

#3 Share romek6340

romek6340

    Zetor Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ryki- Lubelskie
  • Zainteresowania:Lotnictwo, motoryzacja, sport
    a rolnictwo jako hobby ;)

Napisany 15 maj 2011 - 11:12

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. U mnie w 4512 przegub jest podobnie ale przez cały sezon było widać że łapie luzu i opuszcza sie drążek więc oczywiste że trzeba wymienić...

Sprzedam Kombajn Bizon Z056, 1989 r. Szczegóły PW

Zapraszam na stronę:

https://www.facebook...razospbrzeziny/


#4 Share mikon71

mikon71

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 185 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świecie n/Wisłą

Napisany 15 maj 2011 - 11:51

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. U 1224 podobny przypadek w orce

#5 Share samex69

samex69

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 582 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat kolneński

Napisany 15 maj 2011 - 21:06

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Czyli taki wniosek że potrzebne jest nie tylko dolewanie paliwa i sprawdzanie oleju ale co jakiś czas należy sprawdzić takie mechanizmy jak układ kierowniczy i hamulcowy.

#6 Share damiandcba

damiandcba

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 15 maj 2011 - 21:27

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Patrz nie pomyślałem że takie rzeczy mogą się stać. Jak będę miał okazję to sam w swoich maszynkach posprawdzam te części bo naprawdę strach przecież przy szybkości 20 km/h koła by stanęły momentalnie w poprzek i traktor na boku a jeszcze jak na jakiejś trasie z ładunkiem. !!! :( nie za ciekawie.

#7 Share crashi4

crashi4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 maj 2011 - 15:50

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. No czyli widzę że przykład już co niektórym doskonale znany.. troche głupstwo ze strony Ursusa.. zrobili coś dobrego jak jest nowe ale nie pomyśleli co będzie po latach i po zuzyciu. Właśnie w polu to nic jak mówicie ale jest lecisz 40-50 km/h po trasie z dużym ładunkiem to włos na głowie się jeży jak pomyślisz co może się stac.
Dzieki za zainteresowanie tematem.
PRezeS

#8 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 16 maj 2011 - 18:32

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. eee, co Ty piszesz?? Twoj ciagnik ma juz ponad 10 lat, troche pracuje, sam twierdzisz, ze duzo jezdzi w transporcie wiec co ma do tego fabryka?? :huh: przeiez po to sa czesci zamienne zeby to wymieniac. i tak dlugo wytrzymalo bez luzow. jakbys zadzwonil do fabryki z tym, ze po 10 latach (wedlug Ciebie z ich winy) wyrobil sie przegub to by Cie tam wysmiali na starcie. to jest w Twoim interesie dbac o ciagnik po gwarancji, z reszta na gwarancji tez. fabryka nie bedzie interesowala sie Twoim ciagnikiem po sprzedazy, tym bardziej nie zrobia niezniszczalnych czesci takich jak koncowki drazkow, tuleje, lozyska krzyzaki itp. nawet w takich ciagnikach jak JD, DF lub NH po kilkunastu latach trzeba wymieniac te czesci.
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#9 Share Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 17 maj 2011 - 05:43

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. fabryka fabryką... ja wymieniałem w 4514 jakiś miesiąc temu ten przegub ale nie z tego ze wyleciał tylko już luz był, koła latały... i przy okazji wymieniłem te dwa przeguby co łączą oba koła drążkiem.

#10 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 17 maj 2011 - 06:11

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Wozisz po 20ton takim ciągnikiem? :blink:

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Dzisiaj, 09:23
  •  

#11 Share Pirell

Pirell

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 maj 2011 - 06:20

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych..

eee, co Ty piszesz?? Twoj ciagnik ma juz ponad 10 lat, troche pracuje, sam twierdzisz, ze duzo jezdzi w transporcie wiec co ma do tego fabryka?? :huh: przeiez po to sa czesci zamienne zeby to wymieniac. i tak dlugo wytrzymalo bez luzow. jakbys zadzwonil do fabryki z tym, ze po 10 latach (wedlug Ciebie z ich winy) wyrobil sie przegub to by Cie tam wysmiali na starcie. to jest w Twoim interesie dbac o ciagnik po gwarancji, z reszta na gwarancji tez. fabryka nie bedzie interesowala sie Twoim ciagnikiem po sprzedazy, tym bardziej nie zrobia niezniszczalnych czesci takich jak koncowki drazkow, tuleje, lozyska krzyzaki itp. nawet w takich ciagnikach jak JD, DF lub NH po kilkunastu latach trzeba wymieniac te czesci.


Tu nie chodzi o to że coś się zużywa bo to jest normalne, tylko o to że układ kierowniczy zużywając się powinien tak latać żeby się jeździć nie dało, a nie nagle się rozpadać. Przecież tu chodzi o to byś się nie zabił. Tak jak w zetorze 7245 nigdy takie coś mi się nie przytrafiło chodź był okres że był nieźle wyjeżdżony. A po drugie 2300 mth to jest śmieszna ilość jak na tak poważną awarię mój remont układu miał dopiero po 7000

Edytowany przez Pirell, 17 maj 2011 - 06:23.


#12 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 17 maj 2011 - 12:47

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. a to fabryka wplywa na to czy zuzyta czesc bedzie miala luzy czy nie?? przeciez jak np. lozysko jest zuzyte to nie zawsze ma luzy, ale moze od razu sie rozpasc, zatrzec czy cos w tym stylu.
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#13 Share marek1977

marek1977

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 709 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:kierowca C+E

Napisany 17 maj 2011 - 19:38

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych..

Wozisz po 20ton takim ciągnikiem? :blink:

Też jestem ciekawy ,czy to prawda?,bo 5314 może ciągnąć tylko 12 ton i to już z przyczepami.

#14 Share pawelzaborze27

pawelzaborze27

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 17 maj 2011 - 20:05

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. U nas to walneło jeszcze na gwarancji :)

#15 Share crashi4

crashi4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 maj 2011 - 02:30

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Tu jest Wielkopolska i tu sie pracuje ;-)) 14 ton ładunku i około 6 przyczepy...no tak średnio ale tu lepsze rekordy bili...górek nie mamy więc się jedzie. Mniejsza o to..już nie boli mnie ze przegub się wylatał..to jest normalne..ale nie powinno być tak że nagle koła robią co chca. To powinno być inaczej zbudowane,,tak że w przypadku zniszczenia przegubu nie spowoduję wypadku..


Ilość mth śmieszna ale 25 ha i 3 ciągniki każdy od nowości więc nie ma co sie dziwić. To nie jest żadna poważna awaria jak napisał kolega wyżej bo jakoś na styk udało mi się to zgrzebać,związać i zjechać do domku. Tam wymieniłem część,..
PRezeS

#16 Share swat24

swat24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Częstochowa

Napisany 31 maj 2011 - 15:39

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. To sprawdz sobie jeszcze w samochodzi sworznie wachaczy bo jak nie dbasz to ludzi na drodze pozabijasz.

#17 Share crashi4

crashi4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 czerwiec 2011 - 22:33

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Swat24 czy jak tam profil sobie opisałes mam wymienione i w aucie....u nas robią przeglądy...zmien sobie to logo bo "legia to stara ku....,,!!!!!!!! legia jeba...na jest!!!!!"
PRezeS

#18 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 25 czerwiec 2011 - 19:51

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Ty się nie denerwuj tylko zadbaj o sprzęt (bez urazy wiem że dbasz) ale nie zaszkodzi tu i uwdzie zajrzeć ;) zresztą nawet w instrukcji tak pisze (a sam mówisz ze auto Ci przeglądają a ciągnik :huh: )

ostatnio rozbierałem zwrotnice w ciągniku 4*4 i niby dokręciłem śruby a po robocie z m-c patrze a one poluźnione :huh:

zagadka jadąc w transporcie tez z przyczepą samozbierająca w ciągniku 4*4 czuć było że przednia oś coś lekko szarpie jakby przedni napęd załączony co było niedokręcone B)

#19 Share cysiu133

cysiu133

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 czerwiec 2011 - 20:36

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. WOW miałeś szczęście że to nie było na głównej drodze crashi4.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych.. Dzisiaj, 09:23
  •  

#20 Share swat24

swat24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Częstochowa

Napisany 06 lipiec 2011 - 22:48

Uwaga właściciele U-5314 i pochodnych..

Swat24 czy jak tam profil sobie opisałes mam wymienione i w aucie....u nas robią przeglądy...zmien sobie to logo bo "legia to stara ku....,,!!!!!!!! legia jeba...na jest!!!!!"

crashi4 czy jak tam profil sobie opisałes, łyknij melise bo ci żyłka pęknie a pioseneczki twoje świadczą tylko o twojej kulturze.

Edytowany przez swat24, 06 lipiec 2011 - 23:07.


Podobne tematy