Skocz do zawartości

Zdjęcie

Władimirec z silnikiem Perkinsa


81 odpowiedzi na ten temat

#61 Share konteno

konteno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tykocin (okolice)
  • Zainteresowania:różne

Napisany 09 styczeń 2013 - 00:29

Władimirec z silnikiem Perkinsa Dzięki autorowi że się nie gniewa i przepraszam za te wykopki ale temat mnie bardzo zaciekawił a niestety nie chciałoby mi sie zakładać nowego (choc jakiś ... obdarował mnie ostrzeżeniem) konta na ju tubie tez nie mam ale wracając do tematu to jednak rozumiem autora tematu (dostępność i cena silników perszinga 3p jest lepsza i kożystniejsz niż takich od T45) . Pomimo tego że silnik 360 3p jest bardziej skomplikowany w budowie i wymagajacy od tego w t45 to i tak pozostaje bardziej ekomomiczny i ... chłodzony ciecza (umozliwia skuteczniejsze nagrzanie kabiny i odprowadzenie ciepła z silnika {ale tylko dla mokrych tulei cylindrowych} niz chłodzony powietrzem )

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Władimirec z silnikiem Perkinsa Dzisiaj, 15:18
  •  

#62 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2013 - 01:19

Władimirec z silnikiem Perkinsa A jakieś poparcia teorii.
Spalenie w jaki sposób porównałeś?
Co to znaczy, że silnik MF jest bardziej skomplikowany. Dla mnie to normalny silnik spalinowy żadna kosmiczna technologia.

#63 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 11 styczeń 2013 - 22:48

Władimirec z silnikiem Perkinsa Budowa silnik 3P jest prostsza, bo jest 3 cylindrowy przez co nie potrzebuje już wałka wyważającego, przez co układ rozrządu jest prostszy. Tylko jest on czuły na syf w paliwie i na przeciążenie, bo wtedy uszczelka siada pod głowicą, ale przy Władku nie groziłoby mu przeciążenie, bo prędzej by coś w tyle puściło. Myślę nadal nad tym przeszczepem, ale na razie to jest pomysł tylko na papierze.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#64 Share pawnic4

pawnic4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogwizdów Małopolska
  • Zainteresowania:Władimirec T25Aw trakcie Modernizacji Władimirec T25A 1995r po tuningu i Bizon Rekord w trakcie modernizacji

Napisany 21 styczeń 2013 - 12:00

Władimirec z silnikiem Perkinsa silnik od c360-3p jest dziadoski ja ci polecam silnik od pronara zuboń jest film na youtube macz110
Wladimirec T25A tuning 1995r

#65 Share wewer

wewer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2013 - 15:41

Władimirec z silnikiem Perkinsa Tak czytam te wasze pomysły ulepszania T25A na tym forum i troszkę podsumuję to wszystko. Otóż z tego co mi wiadomo, to ten sprzęt był zaprojektowany jako maszyna do zbioru bawełny, dlatego jest tak wysoka kierownica (2wyjście na montaż kierownicy pod innym kontem). Możliwość przełożenia pedałów, siedzenia. Mamy też biegi redukcyjne tylko w jedną strone, czyli z myślą konstruktorów, po to by można się bylo wygrzebać jak się utopi. No i oczywiścię władek miał jeżdzić tylko do tyłu, czyli zasada prowadzenia jak dzisiejsze kombajny, wózki widłowe, itp.Wkońcu miał być to w pewnym sensie kombajn. Ale rozwój gospodarki, jego ekonomiczność, niezawodność i użyteczność w trudnych warunkach przekształciły go w ciągnik. Uzywany głównie w małych rozwijających się gospodarkach. Otóż do czego zmierzam, ktoś kto go zaprojektował nie brał pod uwagę, że aż tak bardzo będzie potrzebny i użytkowany. Wszelkie wasze problemy, przeróbki, patenty w większości wynikają z niewłaściwym użytkowaniem tego idioto odpornego sprzętu. Podam przykłady: zakleszczanie skrzyni(to nie formuła F1), zgrzytanie(za duże obroty,prędkość obrotów silnika na dany bieg), problemy ze zmianą biegów(podnieś podnośnik do góry i zobacz czy jest różnica). Więc myślę, że już w pewnym sensie dałem odpowiedz założycielowi tematu na swoje pytanie. Wiem że, nasi sąsiedzi używali dobrych stali do produkcji, mieli dobrze przemyślane projekty i mogło by to w granicach rozsądku pewne obciążenie wytrzymać. Bo to przecież radziecki sprzęt jest prosty, budowany z myślą o trudnych i wojennnych warunkach (najnowsze kamazy nadal mają w ramie uchwyty na działa przecwlotnicze, tak samo jak i te które zostały wyprodukowane pierwsze). Kolego jeśli chcesz się bawic w takie przeróbki, to najpierw zainteresuj się może tematem pojazdów zwanych unochody, samy, itp. Otóż sa to pojazdy budowane na podzespołach samochodów osobowych, ciężarowych, ciągników, i innych przydatnych rzeczach. Zasada przy takim pojeżdzie jest zazwyczaj jedna: zaczynamy od ramy (zazwyczaj jest w kształcie prostokąta jakaś tregra teownik ceownik, rama z jakiejs ciężarówki, poprostu co tam gdzie kto ma).Następnie jakiś silnik, jak najekonomiczniejszy np: produkcji andrychowskiej były bodajże 6KM (Wykorzystywane niejednokrotnie w gospodarkach do napedu różnych maszyn). Łączymy to np: z żukowskim sprzęgłem i skrzynią (coś mocniejszego od tego silnika). A na wyjściu wałka skrzyni żukowskiej dopinamy drugą skrzynie biegów np ze stara 266 razem z jego napędem(coś silniejszego od skrzyni żukowskiej). Zakładamy sobie koła od ciągnika, montujemy jakis układ kierowniczy ze wspomaganiem, dorabiamy podnosnik i inne bajery. Nie jeden ciągnik się może schować. A jak bys tam założył ten leżący silnik co masz i zkołował gdzie na złomie jakąś skrzynie biegów z jakiegoś duzego topornego ruskiego terenowego sprzetu np jakiś większy ciągnik, to byś mógł takim sprzetem obrobic pół wsi. Sęk nie tkwi w większym silniejszym mniej ekonomicznym silniku tylko w dobrym przełożeniu. Chcesz ulepszyć T25 załóż mu skrzynie biegów od T30A-80 i od razu napęd na przód. Myśle, że nie jednemu ta wypowiedzią dałem do myślenia. Chcecie zobaczyc takie pojazdy i co potrafia zapraszam na Śląsk Cieszyński np. do gminy Istebna tam tego sporo jeżdzi i nie jednokrotnie wyciągają turystów jak sie zakopia czy nawet tiry, autobusy. Więc przestańcie rozmyślania nad przeróbka silnika a skupcie się na przełożeniach. Tak samo odnosi się to do hydrauliki w ciągnikach. Zmieniacie pompy na większe, a efektem tego sa: wycieki, peknięcia, rozerwania, bo siadaja przy tym siłowniki i rozdzielacze. Troche więcej myslenia i działania nie tylko czekać aż wszystko nam podadzą na tacy. No chyba, że was tak rodzice rozpieścili i nauczyli, to życze takim powodzenia w życiu. To by było na tyle moich przemyśleń w tym poście. B)

Edytowany przez wewer, 30 styczeń 2013 - 16:16.


#66 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 857 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 30 styczeń 2013 - 17:19

Władimirec z silnikiem Perkinsa Co z tego że zastosujesz inne przełożenia jak silnik będzie za słaby. To, że ktoś tam, gdzieś tam, czymś tam wyciągnął coś tam z rowu nie znaczy, że będzie się to nadawało do pracy w polu. W polu ważna jest też szybkość a tego bez mocy nie uzyskasz. Władek ma przecież dwa najwolniesze biegi i nic go na nich nie zatrzyma ale przecież nik nie będzie orał czy siał z taką prędkością. Przedewszystkim do każdego ciagnika trzeba dobrać sprzęt uwzględniając też rozdaj ziemi i ukształtowanie terenu a nie zmieniać przełożenia. w skrzyni czy samą skrzynię Co ci da inna skrzynia? Zastanów się trochę zanim coś napiszesz
I żeby było jasne - nie popieram też zmiany silnika na dwukrotnie mocniejszy. Coś nie wytrzyma.

#67 Share tomek222

tomek222

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj świętokrzyskie

Napisany 30 styczeń 2013 - 20:25

Władimirec z silnikiem Perkinsa @wewer
,, problemy ze zmianą biegów (podnieś podnośnik do góry i zobacz czy jest różnica),,
a co ma podnośnik do problemu ze zmianą biegów, możesz mi to jakoś wytłumaczyć? , a co do tematu to nie lepiej zrobić samoróbke 4x4 widziałem takie wynalazki na youtube i to ładują silniki po 85 KM i nawet że to chodzi :P

#68 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1018 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2013 - 01:07

Władimirec z silnikiem Perkinsa Witam ,kolego wawer- to co piszesz o przeróbkach małego ruska, można to odnieść równie dobrze do innych ciągników, czy w końcu różnych pojazdów ,"Amerykę" to jak wszyscy wiemy odkrył Kolumb,a każdy swój pojazd doskonali według swoich potrzeb i wymagań,a to forum jest po to, aby wzajemnie wymieniać się doświadczeniami ,poglądami,i wiedzą, w końcu wzajemnie sobie pomagać. Twoje uwagi i spostrzeżenia są dalece nie stosowne ,a nawet powiem więcej (łyżka dziekciu w beczce miodu) ,tak to wygląda z mojego punktu widzenia, nic tym nie wniosłeś do tematu, a co najwyżej nie jednemu podniosłeś ciśnienie i w imię czego?każdy wie co ma, i w jakim kierunku z czym zmierza bez zbędnych uwag czy pouczeń, lub takich teorii ,a to wszystko w imię czego ?moim zdaniem to tak tym pomogłeś jak słoń w składzie porcelany, jeżeli jest inaczej to może się pochwal, ilu osobom tu na forum swoją wiedzą już pomogłeś ,bo jak na razie to z tego Twojego posta to naprawdę ja sam bardzo dużo wiedzy posiadłem, oraz wyciągnołem korzystnych wniosków, choćby takich że najlepiej nic nie robić lecz się męczyć z tym co dała fabryka ludziom.Gdybyśmy tu wszyscy sobie w taki sposób pomagali, to to forum by nie miało najmniejszego sensu, mi osobiście naprawdę bardzo wiele pomogłeś ,dzieląc się swoją wiedzą,powiem że w ciągnikach grzebie się już ponad 35 lat, i jeszcze takich dobrych porad nie słyszałem , bez obrazy ale przeżyłem ponad 50 lat i pierwszy raz czymś takim się spotykam ;) .Pozdrawiam wszystkich życzliwych forumowiczów, jak też i pozostałych :rolleyes:

#69 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 31 styczeń 2013 - 01:10

Władimirec z silnikiem Perkinsa Może i lepiej zrobić sama, też nad tym myślę, ale Esiokow w naszej okolicy już dawno nie ma, żeby założyć, a poza tym to za słabe silniki. Jest za to samochodowych pod dostatkiem. Po drugie taki Sam to też koszt i to niemały jeśli chce się zrobić coś porządnie. Nie lubię też jak ktoś zrobi Pojazd, który ma długość autobusu, bo mu się za długa rama zrobiła. Po trzecie jazdy ma prawo do swojej opinii. A po czwarte jak się nie podoba, to proszę nie offtopować, bo z założenia w tym wątku miały być zawarte techniczne aspekty połączenia silnika z resztą pojazdu. A to ile ma wytrzymać ciągnik po przeróbce, to jest drugorzędna sprawa. Wiesław ma rację, trzeba sprzęt ulepszać i dostosowywać do współczesnych wymagań. Potrzeba matką wynalazku.
Wie ktoś może ile mm średnicy ma tarcz sprzęgłowa od T25?

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 31 styczeń 2013 - 01:14.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#70 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1018 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2013 - 02:25

Władimirec z silnikiem Perkinsa Witam ,tgz. -esiaki są w ogłoszeniach, nawet dziś na tablicy ogłoszeń kilka widziałem, ale i w służbach drogowych w piaskarkach były i są stosowane na samochodach, mój kolega jeżdził taką piaskarką ze spychem, i osobiście na piaskarce to widziałem, tylko że kolega mówił mi że są to wysoko-obrotowe silniki, i to dopalane już na rozrusznik, można chyba zdobyć jeszcze mogą czasem w zapasach magazynowych mieć takie silniki, a co do tarczy sprzęgłowej od t25, to jutro podam wymiary jej, bo teraz trochę zbyt póżno, a mam starą tarcz to zmierzę, lub może w książce znajdę podaną średnicę jej :) Pozdrawiam. Edit: Zbyszek Brzuze, wymiar tarczy w małym rusku wynosi 280mm, o tolerancji błędu nie będę się rozpisywał, gdyż posiadacze ruskich maszyn znają tolerancję ich błędu, a ktoś kto nie posiada takich pojazdów, złośliwie potem uznać może, że te maszyny dla nas- od nich to "ZEMSTA STALINA" :D Pozdrawiam.

Edytowany przez wieslaw16, 31 styczeń 2013 - 15:59.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Władimirec z silnikiem Perkinsa Dzisiaj, 15:18
  •  

#71 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 31 styczeń 2013 - 20:11

Władimirec z silnikiem Perkinsa Dzięki za wymiar. Tak orientacyjnie pytałem, do projektu potrzebne.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#72 Share Radeksim

Radeksim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 02 marzec 2014 - 23:41

Władimirec z silnikiem Perkinsa Jest jeszcze jedna możliwość. Zobacz silnik DEUTZ F3L912 jest bardzo podobny konstrukcyjnie do radzieckich jednostek D-1xx (chłodzony powietrzem, możliwe że na nich wzorowani się Rosjanie :P) Sam szykuje się to takiej zmiany. W Rosji silnik D-130 czyli 3-cyl. kosztuje ok 93000rub a znalezienie go albo traktora z tym silnikiem graniczy z cudem.

DEUTZ - 2,8L 46KM 175NM
D-130 - 3,12L 45KM 177NM


co do turbo to zobaczcie to:








ciekawostka: silnik d-130 jest zamontowany na ciągnikach T-45, VTZ-2048, pronar żubroń; spawarce spalinowej ADD-4004 oraz przyczepie do cementu TC-21

Edytowany przez Radeksim, 03 marzec 2014 - 01:16.


#73 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 03 marzec 2014 - 09:56

Władimirec z silnikiem Perkinsa Ostatnio widzialem fotke Wladka z silnikiem Perkinsa, (Pawel807 znalazl).
Ten Deutz to naprawde fajna alternatywa, ja chyba na razie nie zrobie tego, bo zrobielem swoj silnik. Chyba ze zarobie sporo pieniedzy i dorwe jakiegos bez serca, to moze pokombinuje. Jak z dostepnoscia silnika DEUTZ? Bo widzialem taki w wozku widlowym Linde.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#74 Share Radeksim

Radeksim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 04 marzec 2014 - 22:25

Władimirec z silnikiem Perkinsa te silniki są dość popularne. Dużo było właśnie w wózkach widłowych lub starszych modelach deutz-a. Na allegro można mieć już od 2500-3000zł

tutaj masz do porównania 2cyl - http://allegro.pl/si...3987991202.html
tutaj 3cyl - http://allegro.pl/si...4004707985.html
i jeszcze - http://allegro.pl/na...4013405960.html

#75 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 05 marzec 2014 - 12:50

Władimirec z silnikiem Perkinsa Ja chyba zacznę tak odnawiać jak Ci z ostatniego linku. Dotychczas robiłem u ludzi i tylko same remonty, a tak to i wygląd za***isty i mina klienta, no i kasa ;)

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#76 Share slawek99

slawek99

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów

Napisany 23 sierpień 2015 - 17:02

Władimirec z silnikiem Perkinsa

Odgrzeję trochę temat. Ostatnio na OLX pojawiają się Władki z silnikiem 3p, np.

 

 http://olx.pl/oferta...57-ID99NjF.html  ,  

 

http://olx.pl/oferta...html#5df610bac6.

 

Czy ktoś robił taką przeróbkę, ma rozrysowane flansze do połączenia silnika MF 3p ze skrzynią T25. Może jakieś namiary odnośnie jakie

przeróbki trzeba wykonać.

 

Właściciele tych z OLX za dużo nie wiedzą o przeróbkach, takie już kupili.


 


Edytowany przez slawek99, 23 sierpień 2015 - 17:03.


#77 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 24 sierpień 2015 - 17:16

Władimirec z silnikiem Perkinsa

O ja pierdziele. Niezłe wynalazki. Jednak wróciła do mnie wiara w sukces tego projektu :) Mierzyłem kiedyś silniki to nawet nie trzeba wydłużać ramy jak w przypadku D130


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#78 Share vademecum

vademecum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolskie

Napisany 28 sierpień 2015 - 10:21

Władimirec z silnikiem Perkinsa a nie rozważniej kupić inny ciągnik, taki który spełni wasze oczekiwania ??? z pewnością szybciej i taniej. No chyba , że nie chcesz ciągnika do pracy tylko na pokaz to co innego.

#79 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 28 sierpień 2015 - 14:41

Władimirec z silnikiem Perkinsa

Mam wystarczającą ilość ciągników. Po prostu może kiedyś trafi się tani z uszkodzonym lub bez silnika i zrobi się tuning, tak dla własnej satysfakcji ;)


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Władimirec z silnikiem Perkinsa Dzisiaj, 15:18
  •  

#80 Share slawek99

slawek99

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów

Napisany 08 styczeń 2017 - 21:40

Władimirec z silnikiem Perkinsa

Odgrzewam kotlet, na OLX pojawiło się ciekawe rozwiązanie, 

 

https://www.olx.pl/o...57-IDjCGyH.html



Podobne tematy