zbyszekbrzuze

Władimirec z silnikiem Perkinsa

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Co sądzicie o naszym projekcie?

 

Wpadliśmy z tatą na pomysł wykorzystania silnika wyjętego z Ursusa C360 3p, który stoi bezużyteczny.

 

Władek ma już dość zryte cylindry i wał, więc przydałby się mu remont, ale to trochę kosztuje. Więc wpadliśmy na pomysł, aby wykorzystać naszego Perkinsa, który jeszcze trochę by pochodził. Potrzebne by były tylko odpowiednie uchwyty na przód i jakaś płyta na tył. Sprzęgło myślimy wykorzystać z Tarpana (od takiego właśnie silnika). Jeden tylko problem z dopasowaniem wałka sprzęgłowego i napędu pompy hydraulicznej (wałek jest przy Władziu łączony, więc może nie będzie tak źle...). Planujemy też założyć do niego chłodnicę również z Tarpana (jak nie będzie dawać rady, to się założy inną)

Kłopot również może być z umiejscowieniem zbiornika paliwa i filtru powietrza.

Silnik będzie cięższy i trzeba będzie zrobić wspomaganie kierownicy.

Zato Władek będzie szybszy i mocniejszy :D

 

Czujnik ciśnienia oleju zastąpimy wyjściem do oryginalnego manometru Władka.

Obrotomierz-prędkościomierz od Władka myślę że będzie pasował, ale jeszcze nie wiem, czy przypadkiem kierunek obrotów nie będzie odwrotny.

 

Tata mówi że silnik trzeba będzie nieco zmulić na pompie(bo ma 47KM), żeby skrzyni nie rozerwał, ale nie wiem, czy to dobra myśl by była(moc się przydaje)..

 

Wyposaży się tylko go w świecę płomieniową, aby lepiej w zimie palił. :D

Wskaźnik temperatury trzeba będzie założyć z Tarpana

Sprawy elektryczne biorę na siebie :P

 

Silnik AD3 152 UR ma prawie identyczną długość co silnik Władka.

 

Czy to by się sprawdziło?

 

Trochę chaotycznie, ale patrzcie, która była godzina...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasx21    165

Moim zdaniem jak się bawić to się bawić, nie zawracaj sobie głowy jakimś tam perkinsem, załóż od razu silnik od jakiegoś Dżona dira albo fenda...


Kupie trzeci korpus do pługa rabewerk specht

Kupie pług 3 skibowy rabewerk lub krone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

hmmm od znajomego mechanika słyszałem o różnych przekładkach,w tym przekładce takiego perkinsa do c 330 i nie było to dobre rozwiązanie, c 330 po prostu się rozpadała zwolnice odkręcały sprzęgło roleciało i skrzynia padła, z władkiem pewnie będzie podobnie, nie lepiej zhandlować władka i kupić coś innego, np. starego mf 165 lub innego a silnik już by był na części ;)

słyszałem też o przekładce do mf 255 silnika 4P i chodził jak szatan, także to może być nie najlepszy pomysł nie wykozystasz mocy silnika a władek się rozsypie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie zamierzam zamieniać Władka na cokolwiek innego. Jest najlepszy i niezniszczalny. Pełen zegar temperatury B) przy podorywce, olej na cylindrach się spalił, ale szedł.

Wszyscy tylko nie i nie, trochę optymizmu panowie, do odważnych świat należy...!

Pewnie może to nie wypali, ale pomyśleć można. Ale tak właściwie, to jak myślicie, podszedłby ten silnik bez wielkiej przeróbki?

 

Gdybym miał warsztat i trochę sprzętu i kilka Władków na przeróbki, to od razu bym rozbierał i robił, ale na razie jest jeden Władi i jak coś przerabiać to porządnie.

Trochę optymizmu proszę i pomysły jakieś...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Tez mam władka i wpadłeś na szatanski pomysł z wstawieniem silnika 3p wszystko do się zrobić tylko jakim kosztem i ile czasu ,jednak remont silnika władka co samemu da sie zrobić bez wału ok 1000zł cylindry tłoki głowice i niektórzy zakładają tylko nowe panewki bez ruszania wału co myślę tak zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

mysle ze pomysl bd dobry skrzynia wytrzyma na pewno sprzegło tez:P sa orginalne wladimirce robione z slnikiem 3 cylindrowym o mocy 53km posiadaja 4x4 skrzynia biegow zwonnice identyczne jak w t25:P sprzegło jest tylko niby dwustopnowe ( osoby pedal sprzegla i osobny womu) :)

 

 

http://otomoto.pl/vtz-tornado-20-48-4x4-A639.html

 

 

 

a tu macie potwierdzenie jakby ktos nie wierzyl:P

 

takze kolego powodzonka przy montazu tego osprzetu do t 25:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

a to nie jest żubroń 2048 ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

pare tygodni temu, na allegro bylo takie cudo do sprzedania, wiec mozna zrobic


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

wątpię czy to wszystko się uda, do tego będzie potrzebna jakaś przystawka żeby połaczyć silnik z resztą. Co będzie wam z mocy tych 47,5kM jak będzie nadal lekki i ma wąskie opony czyli moc nie będzie wykorzystywana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

pomysl to moze dobry...tylko czy sie bedzie oplacac, samo dorobienie flanszy 1000zl, walek sprzeglowy napewno nie wytrzyma...t30 mialy dwa razy grupszy walek sprzeglowy, w efekcie koncowym zmienisz silnik a zaczniesz remontowac skrzynie i dyfer, a to juz drozej niz bys nawet 3 silniki remontowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka przeróbka według mnie jest możliwa tylko czy opłacalna? Jak sie chce to można zrobić wiele rzeczy. Pisałeś, że nie posiadasz nawet własnego warsztatu więc za wszelkie przeróbki bedziesz musiał płacić (toczenie, wycinanie palnikiem czy nawet plazmą płyty przyłączeniowej, wiercenie itd. Pamietaj, że aby to w miare chodziło musi byc zachowana współosiowośc między skrzynią a silnikiem, więc nie będzie tak łatwo. Nawet gdybyś zrobił taką przekładke to i tak te 47 koni nie bedzie wykorzystane bo kacap to malutki ciągniczek i raczej silnik tej mocy zrobiłby rąbanke ze skrzyni, pozatym wszystkie podzespoły nie są już tak wytrzymałe jak kiedyś.

 

Krótko mówiąc zrób silnik kacapowi bo to bedzie tansze i zdrowsze dla niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

Moim zdaniem to wywalanie kasy w bloto bo przeciez nie po to ktoś konstrulowal silnik do wladka 30konny zebys ty wkladal wiekszy bo z t25 nie zrobisz c 360 wlozysz kase i nie wiadomo czy to wogule odpali a jak odpali to bedzie wszystko sie rwac siadac i nie jezdzic . Koszt naprawy silnika wladka nie jest duzy powines sie zmiescic w 800zl. A jak nie to sprzedaj wladka i ten silnik od 3p i kup nastepnego w dobrym stanie. :rolleyes: Podkręc na pompie i bedzie silniejszy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Opony mam nie takie wąskie bo 12,4, to trochę mocy przekażą.

Przystawkę to myślę zrobić tak jak jest w MTZcie z grubej płyty (tylna płyta silnika jak w D240). Przecież Władek ma ramę i silnik nie wyleci. Sprzęgło nie będzie od Władka, tylko od Tarpana z silnikiem 3p. Władek ma kliny, które się obetną jak będzie za duże przeciążenie. Silnik 3p ma takie charakterystyki, że nie trzeba mu wstawiać do ruszenia, więc nie będą robione zrywy i skrzynia wytrzyma. Jak ktoś mądrze jeździ, to nic nie rozwali. A jak nie będzie za ciężki tył, to fiknie laczami, a nie zerwie skrzyni.

Sąsiad założył sobie obciążniki na tył od C360 i pęka mu co jakiś czas wał korbowy w oryginalnym silniku, a skrzynia chodzi, więc moja wytrzyma jak nie będę go żyłować.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

To to ruskie cudo 3 cylindrowe VTZ ma już jednak mocniejsze podzespoły. Tak jak ktoś mówił wałek sprzęgłowy 2 razy grubszy. Wszystko się da zrobić.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

powiem ci tak to jak juz założysz silnik od 3p to zrób napęd na przód to wtedy może coś z tego będzie, ale inne podzespoły typu sprzęgło zwolnice, skrzynia rozlecą ci się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    1

stracisz czas i duzo kasy na taka przekladke...przynajmniej 2-3 remonty wladka...walek sprzeglowy napewno ci nie wytrzyma....to bedzie tak jakby ci przyszlo jedzic mercedesem tak jak maluchem, porozwala sie wszystko w skrzyni i dyfsze....jeszcze na koniec rozleci sie silnik, skrzynie i bedziesz miec dwie tony zlomu. na flanszy od mtz to cos mi sie wydaje ze silnik 3p przykrecisz do powietrza,tu chyba bylaby lepsza flansza od c-360 3p....tak sie przygladalem dzis u mnie w garazu...ile ten silnik 3p ma przebiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28
Jest najlepszy i niezniszczalny.

 

No to załóż mu ten silnik i daj mu w polu po garach, wtedy zobaczymy czy on taki "niezniszczalny".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Grabcio! Niezniszczalny, to nie znaczy, że jak bym chciał, to go nie popsuję.

Wystarczy tylko zmienić styl jazdy i po ciągniku...

 

Daiel1987! Nie ma być płyta od MTZa, tylko dorobi się nową płytę pod Władka i silnik 3P.

Ten silnik 3P ma tylko(!) 6991,2mth. (tu nie ma błędu) pracy bez nadmiernego obciążenia, co żniwa w prasie K442 i innych pracach w pozostałej części roku, z wyłączeniem orki (od tego mamy MTZy)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Zakładaj nie słuchaj ich żubronie mają te same skrzynie i zwolnice i wytrzymują, jedyna różnica to sprzęgło i wałki sprzęgłowe, a może prościej silnik od żubronia, lub sprzedajcie t25 i kupcie żubronia lub vtz


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Tylko podobno ten żubroń to nie wypał i się strasznie psuł,podobno nie które pod zespoły nie wytrzymywał takiej mocy.

 

Jak dołożysz mu ~50 to będzie jak dwa Waładki razem,żeby nie było jak z żubroniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310
Napisano (edytowany)

Opony mam nie takie wąskie bo 12,4, to trochę mocy przekażą.

Przystawkę to myślę zrobić tak jak jest w MTZcie z grubej płyty (tylna płyta silnika jak w D240). Przecież Władek ma ramę i silnik nie wyleci. Sprzęgło nie będzie od Władka, tylko od Tarpana z silnikiem 3p. Władek ma kliny, które się obetną jak będzie za duże przeciążenie. Silnik 3p ma takie charakterystyki, że nie trzeba mu wstawiać do ruszenia, więc nie będą robione zrywy i skrzynia wytrzyma. Jak ktoś mądrze jeździ, to nic nie rozwali. A jak nie będzie za ciężki tył, to fiknie laczami, a nie zerwie skrzyni.

Sąsiad założył sobie obciążniki na tył od C360 i pęka mu co jakiś czas wał korbowy w oryginalnym silniku, a skrzynia chodzi, więc moja wytrzyma jak nie będę go żyłować.

:lol: :lol: To niech założy porządny wał. Albo olej sprawdza. Bo te silniki co są są dobre a jak zadbasz to przeżyje kupe lat. Ja mam od nowości obciazniki i nie jakies tam piórka od 360 a od 328 6x 50 kg i nic od nowości! Silnik olej brał zrobiony niedawno

 

co do żubronia to żubroń jest polski czyli musi się psuć. :lol: VTZ to jest jedyny oryginalny. Dziwie się jak ktoś kupuje droższą podróbe. tak samo jak pronar i belarus <_<

Edytowano przez UrsusCzesio

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

co do żubronia to żubroń jest polski czyli musi się psuć. VTZ to jest jedyny oryginalny. Dziwie się jak ktoś kupuje droższą podróbe. tak samo jak pronar i belarus

 

Z tym, że polski to musi sie psuc to żeś pocisnął, mówisz jakbyś ze 3 dni nie spał. Skoro twierdzisz,ze polski sprzet jest taki kiepski to czemu sam sie nie weżmiesz i nie skonstruujesz czegoś lepszego. Potrafisz tylko narzekac a sam nic nie wymyślisz. Kup nowy porządnej polskiej firmy sprzet i dopiero sie wypowiedz na ten temat a nie siejesz propagande. Najwięcej krzycza Ci którzy najmniej robią. Jeżeli ktos twierdzi, że coś jest do niczego to niech sam zrobi lepsze. Polskie maszyny wbrew pozorom nie sa najgorsze, mamy firmy których nie powinniśmy sie wstydzić (Samasz, UG, Ursus, Pilmet, Sipma). Może i zachodnie maszyny sa wytrzymalsze ale ile kosztują. Jak to przeczytałem to sam mi sie nasunął na mysl cytat a jaki to łatwo sie domysleć....

Edytowano przez MajsterPopsuj88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj