Skocz do zawartości

Zdjęcie

Bravo 180 -dziwne zachowanie


62 odpowiedzi na ten temat

#41 Share szopen

szopen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 594 postów

Napisany 04 listopad 2014 - 19:02

Bravo 180 -dziwne zachowanie

A zmieniłeś rodzaj końcówek w komputerze? Chyba trzeba to zmienić bo inny jest wydatek cieczy przy tym samym ciśnieniu.

Druga opcja to źle działający przepływomierz, jeśli jest mechaniczny, a pryskasz zawiesiną to musisz płukać po oprysku bo zawiesina osiada na łopatkach i przepływomierz będzie źle działał.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Bravo 180 -dziwne zachowanie Dzisiaj, 00:24
  •  

#42 Share maniek83

maniek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 371 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kaniewo

Napisany 04 listopad 2014 - 19:02

Bravo 180 -dziwne zachowanie

rozmiar rozpylacza ma wpływ jedynie na wartość ciśnienia podawaną przez komputer z symulacji, nie powinno to wpływać na dawkę. Sprawdź czy wszystkie magnesy czujnika są w takiej samej odległości od czujnika, bo jeśli "wylatuje" przynajmniej jeden wtedy komputer dostaje mimo wszystko złą prędkość i stąd może być ta dość znaczna różnica w dawkach. 



#43 Share elektronikarolnika_pl

elektronikarolnika_pl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bydgoszcz / Toruń / Kowalewo Pomorskie

Napisany 04 listopad 2014 - 21:33

Bravo 180 -dziwne zachowanie

rozmiar rozpylacza ma wpływ jedynie na wartość ciśnienia podawaną przez komputer z symulacji, nie powinno to wpływać na dawkę. Sprawdź czy wszystkie magnesy czujnika są w takiej samej odległości od czujnika, bo jeśli "wylatuje" przynajmniej jeden wtedy komputer dostaje mimo wszystko złą prędkość i stąd może być ta dość znaczna różnica w dawkach. 

 

Dokładnie, w komputerze Bravo rozmiar rozpylacza nie ma wpływu na dawkę, a jedynie do obliczenia "teoretycznego" ciśnienia.

Co do "magnesów czujnika" prędkości to od dawna się już tego nie stosuje. Czujnik najczęściej montowany w taki sposób aby "patrzył" na śruby koła.

Poza tym kolega martinezo zmienił rodzaj dysz i to spowodowało zmianę wydatku , więc tutaj doszukiwałbym się problemu.

 

Pytanie czy autor pytania ma u siebie w opryskiwaczu zawory sekcyjne z powrotem kalibrowanym (tzw. zawór stałociśnieniowy) ?

Jeśli tak, to proponuję wykalibrować go na dyszach na których ma być robiony zabieg.

 

Robiłem własny komputer opryskiwacza i wiem, że rozkalibrowany zawór stałociśnieniowy może wpływać na odczyt przepływu z przepływomierza, co się wiąże z nieprawidłowym wydatkiem cieczy.

 

Prosze o informację czy wykalibrowanie zaworu pomogło.


Edytowany przez elektronikarolnika_pl, 04 listopad 2014 - 21:34.


Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Bravo 180 -dziwne zachowanie Dzisiaj, 00:24
  •  

#44 Share maniek83

maniek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 371 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kaniewo

Napisany 04 listopad 2014 - 21:36

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Jak sam wspomniałeś kolego rozmiar rozpylacza nie ma znaczenia, magnesy stosuje się cały czas, wierz mi. Jeśli czujnik ma na śruby to też trzeba sprawdzić śruby, odległość musi być taka sama od czujnika. Rozkalibrowany zawór też nie powinien mieć wpływu na dawkę, raczej na rozkład ciśnienia na poszczególne sekcje. Zanieczyszczony przepływomierz też może mieć znaczenie. 



#45 Share elektronikarolnika_pl

elektronikarolnika_pl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bydgoszcz / Toruń / Kowalewo Pomorskie

Napisany 04 listopad 2014 - 22:44

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Jak sam wspomniałeś kolego rozmiar rozpylacza nie ma znaczenia, magnesy stosuje się cały czas, wierz mi. Jeśli czujnik ma na śruby to też trzeba sprawdzić śruby, odległość musi być taka sama od czujnika. Rozkalibrowany zawór też nie powinien mieć wpływu na dawkę, raczej na rozkład ciśnienia na poszczególne sekcje. Zanieczyszczony przepływomierz też może mieć znaczenie. 

 

Obecnie w Pilmecie, Krukowiaku i Promarze nie widziałem żeby były montowane magnesy. Fakt, występować mogą jeszcze w Polsce modele, które mają je zamontowane, bo były wyprodukowane kilka dobrych lat temu. Może inni producenci montują jeszcze dzisiaj magnesy - nie wiem.

Co do śrub to odległość nie koniecznie musi być taka sama. Zakresy działania czujnika są różne, na ogół do 8-10 mm (najczęściej stosowane). Zaleca się montaż w odległości równej połowie maksymalnego zakresu działania, czyli dla czujnika o zakresie 8mm, zaleca się montować w odległości 4 mm, ale nie oznacza to że czujnik nie będzie działał dla 7-8 mm (ale sygnał może być już niestabilny). Warto sprawdzić te odległości. Chociaż komputer wskazuje prędkość 7,7 km/h, przy 1600 obr na III biegu, więc wydaje się ok.

 

Uwierz mi, że rozkalibrowany zawór może mieć wpływ na przepływ. Gdy projektowałem własny komputer, robiłem liczne pomiary, testy i wiem, że to ma wpływ, gdy chociaż jedna z sekcji jest zamknięta.

Z resztą myślę, że w instrukcji komputera Bravo 180 na stronie 30 (pkt 12.3), producent nie napisał tego pogrubioną czcionką bez powodu :)

 

Zanieczyszczenie przepływomierza również może mieć znaczenie.

 

Poczekajmy, aż kolega martinezo sprawdzi odległości od czujnika koła i wyreguluje zawór :)



#46 Share maniek83

maniek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 371 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kaniewo

Napisany 04 listopad 2014 - 23:08

Bravo 180 -dziwne zachowanie

prawie 10 lat pracuję w krukowiaku i uwierz mi - montowane są jeszcze magnesy.



#47 Share martinezo

martinezo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1009 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. ostrzeszowski- południowa wielkopolska

Napisany 06 listopad 2014 - 18:38

Bravo 180 -dziwne zachowanie

póki co nic jeszcze nie działałem w temacie, jak przewali się trochę robota to będę szukał przyczyny zaistniałej sytuacji. Dzięki za wskazówki  :)

P.S jeszcze takie pytanko mi się nasuneło, czy rozpylacze czerwone antyznoszeniowe mają taki sam przepływ (wydatek cieczy) jak zwykłe czerwone??


Edytowany przez martinezo, 08 listopad 2014 - 18:04.


#48 Share elektronikarolnika_pl

elektronikarolnika_pl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bydgoszcz / Toruń / Kowalewo Pomorskie

Napisany 09 listopad 2014 - 22:02

Bravo 180 -dziwne zachowanie

póki co nic jeszcze nie działałem w temacie, jak przewali się trochę robota to będę szukał przyczyny zaistniałej sytuacji. Dzięki za wskazówki  :)

P.S jeszcze takie pytanko mi się nasuneło, czy rozpylacze czerwone antyznoszeniowe mają taki sam przepływ (wydatek cieczy) jak zwykłe czerwone??

 

Tak, nieważne od rodzaju (antyznoszeniowe, czy zwykłe, dwustrumieniowe, jednostrumieniowe) wszystkie w kolorze czerwonym powinny mieć taką samą wydajność (przy takim samym ciśnieniu, przez taki sam odcinek czasu, powinno z nich wylecieć tyle samo cieczy).



#49 Share martinezo

martinezo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1009 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. ostrzeszowski- południowa wielkopolska

Napisany 10 listopad 2014 - 17:00

Bravo 180 -dziwne zachowanie

dzięki  ;)   tak włąśnie myślałem, ale przez te perypetie z wydatkiem cieczy zgłupiałem już :wacko:



#50 Share ArekJD1177

ArekJD1177

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie - Hrubieszów

Napisany 22 październik 2016 - 11:39

Bravo 180 -dziwne zachowanie Orientuje się ktoś,czym się różni sterownik bravo 180 od 180s?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Bravo 180 -dziwne zachowanie Dzisiaj, 00:24
  •  

#51 Share krzychuuuuu

krzychuuuuu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 739 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 04 lipiec 2017 - 20:28

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Mam nowy opryskiwacz z komputerem Bravo 180. Ciśnienie na manometrze pokazuje o 1 bar mniej niz na komputerze i nie wiem jak to ustawic. Próbowałem pryskać to ciśnienie utrzymuje 7-8 bar i jak ustawie dawkę 250l/ha mogę jechać max 9km/h bo powyżej tej prędkości nie utrzyma dawki. Wgl wypryskuje więcej niz jest ustawiona dawka i nie wiem jak to wyregulować.



#52 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4672 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 04 lipiec 2017 - 21:08

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Musisz zmienić stałą przepływomierza, ogólnie kalibracja.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#53 Share krzychuuuuu

krzychuuuuu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 739 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 04 lipiec 2017 - 21:22

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Myslalem ze jak nowy to juz maja wszystko ustawione. Jak zmienić stałą przepływomierza? Narazie udalo mi sie ustawic zeby predkosc pokazywal taka sama jak prędkościomierz w ciagniku



#54 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1885 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 04 lipiec 2017 - 21:55

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Też mam Bravo 180 ale w moim ciśnienia nie ma wcale, gdzie Ci się wyświetla ciś? Mam tylko prędkość i włg niej i ustawionej dawki komputer reguluje ciśnienie aby wypryskać ustawioną dawkę.



#55 Share krzychuuuuu

krzychuuuuu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 739 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 lipiec 2017 - 07:43

Bravo 180 -dziwne zachowanie

W  ustawieniach mozna wlaczyc ze pokazuje cisnienie na komputerze. Znalazlem parametr przeplyw przeplywomierza i jest ustawione 300l. To tam trzeba cos zmienic zeby pokazywal tak jak na manometrze?



#56 Share olszak

olszak

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2017 - 08:11

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Końcówki nie mają znaczenia. Z tym wydatkiem cieczy to na 99% będzie walnięty przepływomierz. Przerabiałem to u siebie. Możesz to na jakiś czas oszukać zmianą impulsów na litr cieczy. Wchodzisz w ustawienia zaawansowane i tam będziesz miał możliwość zmiany. Standardowo jest ustawione chyba 600 i jak ci zawyża dawkę to musisz podać mniejszą wartość. Np jak u mnie zbiornik 1500l a pokazywało że wypryskałem 1300l to musiałem zmienić na 460. W ustawienia zaawansowane wchodzisz wciskając przycisk włączania i jednocześnie trzymasz strzałkę do góry i w dół.



#57 Share Pigmei

Pigmei

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 286 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2017 - 11:35

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Końcówki mają znaczenie gdyż ciśnienie jest tu wyliczane (pkt instrukcji10,15), ale do wyliczania dawki na hektar to ten komputer potrzebuje tylko dane prędkości i  sygnały z przepływomierza. Tu tylko trzeba przeprowadzić przegląd ustawień i ogólną kalibrację, to wszystko.

 



#58 Share krzychuuuuu

krzychuuuuu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 739 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 lipiec 2017 - 12:38

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Uszkodzony raczej nie jest bo to nowy opryskiwacz. W ustawieniach jest ustawiony przeplyw 300L to trzeba zmienic na 600?



#59 Share Pigmei

Pigmei

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 286 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2017 - 12:50

Bravo 180 -dziwne zachowanie

Jak nowy opryskiwacz to masz na przepływce informację (na turbinowych na 100%) o ilości sygnałów na litr po fabrycznej kalibracji, sprawdź też ilość rozpylaczy wprowadzonych do pamięci, a tak poza tym jak coś nie gra to jest instrukcja obsługi, ewentualnie gwarancja



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Bravo 180 -dziwne zachowanie Dzisiaj, 00:24
  •  

#60 Share krzychuuuuu

krzychuuuuu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 739 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 lipiec 2017 - 20:11

Bravo 180 -dziwne zachowanie

na przepływce pisze 300




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Opryskiwanie sadów we wczesnej fazie rozwoju zobacz »