Skocz do zawartości

Zdjęcie

Polski przemysł ciągnikowy


62 odpowiedzi na ten temat

#1 Share craft

craft

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 maj 2011 - 23:34

Polski przemysł ciągnikowy Witam. W Polsce mamy dużo w skali europejskiej producentów ciągników . Co sądzicie , kto przetrwa , kto się rozwinie, jaką przyszłość wróżycie rodzimej produkcji traktorów?

Edytowany przez craft, 06 maj 2011 - 23:45.

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Polski przemysł ciągnikowy Dzisiaj, 16:07
  •  

#2 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 07 maj 2011 - 10:14

Polski przemysł ciągnikowy Co do ursusa to prawdopodobnie zginie, jak warfama zechce produkować tylko pod swoja marką, polmot B)

#3 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 maj 2011 - 10:23

Polski przemysł ciągnikowy Polskiego ciągnika to już chyba nie ma a to co robią w polsce to zdaje się wszystko na licencji. Jeśli któryś producent w polsce zacznie podupadać to albo podleczy go jego inwestor albo zamknie żeby się w długi nie kopać. Tyle. Nie mamy nic swojego i wszędzie jesteśmy uzależnieni jak nie od unijnego producenta to od wschodniego. Żenada.
KPK Kumurun Team

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Polski przemysł ciągnikowy Dzisiaj, 16:07
  •  

#4 Share craft

craft

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 maj 2011 - 11:14

Polski przemysł ciągnikowy rafalkom555Ursus wg mnie ma akurat najwieksze szanse ze wszystkich, a co do tej Warfamy to jest to już przedyskutowane w innym wątku.
Mogę Ci jedynie napisać, że to co piszesz to bzdura totalna i trzeba być niezłym laikiem żeby twierdzic że Warfama zlikwiduje markę Ursus

Seweryn to nie licencje tylko poprostu traktory skladane z gotowych komponentów, wielu światowych producentów tak robi że np silniki kupują ale mają chcociaż swoje skrzynie a np taki Pronar to do swoich ciągników tylko maski i koła produkuje i kabiny może (nie wiem ale podobne do tych ze Steyra jak dwie krople wody), Farmer tylko kabiny bo nawet maski to im Gloniatowski produkuje, a Crystal chyba najwięcej robi bo maski i kabiny ale światła już mają z NH :)

Edytowany przez craft, 07 maj 2011 - 11:19.

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

#5 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 maj 2011 - 11:23

Polski przemysł ciągnikowy Zgadza się craft. Dla tego wydaje mi się że takiej firmy nie można nazwać "producentem ciągników" nie mówiąc o stwierdzeniu autora postu jako by to była "rodzima produkcja"


KPK Kumurun Team

#6 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 07 maj 2011 - 12:44

Polski przemysł ciągnikowy Co do tej warfamy to 2dni temu na ich stronie przeczytałem że ursus jest ich, jeżeli tam ursus się z czegoś wywiąże B)
O zlikwidowaniu to nie chciałem napisać, tylko jak to wiadomo my sobie tu możemy pisać a i tak właściciel warfamy(czy tam jakiś zarząd) zdecydują, skoro nh bizona wykosił to czemu ma warfama ursusa nie wykosić? I wszystko robić jako polmot :o

#7 Share craft

craft

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 maj 2011 - 12:56

Polski przemysł ciągnikowy a chcoiażby dlatego że NH to była marka 10 razy bardziej wartościowa niż Bizon, a w tym przypadku jest odwrotnie. Warfama to żadna marka , robi jeden ciagnik na licencji tuireckiego Hattata, a Ursus to w Polsce prawie legenda, chłopie ogarnij się, kupili za 8 mln zł prawa do marki Ursus (za fabryke 1 zł, za ciągniki już wyprodukowane 7 mln zł) po to żeby tą markę zlikwidować???

Pozatym na tym wszystkim trzyma łapę Polmot Holding a nie sama Warfama, a Polmot Holding jak to Holding ma na celu wyłącznie zyski a zyska więcej na Produkcji i rozwoju Ursusa

Edytowany przez craft, 07 maj 2011 - 13:06.

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

#8 Share MECHANIZATOR

MECHANIZATOR

    Kierownik Wycieczki z PGR Manieczki

  • V.I.P.
  • rank
  • 1735 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska
  • Zainteresowania:Machanizacja rolnictwa, Historia mechanizacji rolnictwa, nasiennictwo, rolnictwo ogólnie

Napisany 07 maj 2011 - 13:14

Polski przemysł ciągnikowy temat dość ciekawy - bo rzeczywiście producentów ciągników mamy jak przysłowiowy "rusek wojska" - kwestia tylko taka że nie umniejszajac nikomu są to ciągniki które znajdą nabywcę jedynie na rynku lokalnym - co zaś do samego Ursusa to moim zdaniem scenariusze są dwa - pierwszy optymistyczny jeśli teraz natychmiast po zakupie Warfama wpakuje w fabrykę Ursusa potężny zastrzyk finansowy i technologiczny to jest szansa na to aby marka przetrwała - co do likwidacji samej marki to nie był bym aż takim pesymistom ponieważ Ursus to jednak Ursus "polski chłop" zawsze będzie miał do niego sentyment pod warunkiem jednak że będzie to konstrukcja która będzie mogła spokojnie konkurować chociażby z Zetorem - drugi scenariusz jest taki ze jeśli warfama oleje sprawe i nadal będzie klepać to samo co dotychczas robił sam ursus no to świetlanej przyszłosci zakładowi nie wrózę - dużą rolę odegra też załoga samego Ursusa która powinna wziąść się do roboty a nie za strajkowanie.
^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje www.youtube.com/watch?v=qHOJw56b5Vc
DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/

"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

#9 Share craft

craft

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 maj 2011 - 14:20

Polski przemysł ciągnikowy Gdyby np Pronar sam sobie skonstruował skrzynie biegów, i miał jakiegoś styliste bo te maski to chyba sam prezes rysuje:) to może mógłby się pchać na inne rynki. Albo jakby silniki były polskie , jakaś Andoria jakby np SW400 zmodernozwali i polscy producenci by te silniki stosowali to byłby sens kupować taki traktor nawet dla roloników z zagranicy. A teraz przykladowo Niemiec woli kupić DF niż Pronara z silnikiem Deutza, skrzynią ZF, przez co wcale duzó tańszy od DF nie jest. Chociaż te duże Pronary są eksportowane na zachód...A ursus to musi sam skrzynie robić bo silniki Perkinsa ok, ale skrzynie jak zaczną kupować od ZF czy Carraro to już cena będzie niekonkurencyjna...
Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

#10 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 07 maj 2011 - 14:56

Polski przemysł ciągnikowy @craft tak na marginesie piszesz że chciałbyś żeby zmodernizowali Andorię (notabene licencyjnego Leylanda) wytykając jednocześnie Zetorowi podobne zachowanie :P, trochę dziwne to nie.
Marki Ursus Warfama na pewno nie zlikwiduje, prędzej półbiedy zaczną Hattaty sprzedawać pod nazwą Ursus lub też w najgorszym wypadku sprofanują tą markę Fotonem :(
Ile tych dużych Pronarów już sprzedali?
Maski P5 były ładne ale teraz te najnowsze to rzeczywiście ciosane siekierą ;)
Farmtrac też wszystko kupuje i cena konkurencyjna :blink: w porównaniu do Ursusa

Edytowany przez adikpl1, 07 maj 2011 - 14:57.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Polski przemysł ciągnikowy Dzisiaj, 16:07
  •  

#11 Share craft

craft

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 maj 2011 - 15:57

Polski przemysł ciągnikowy adikpl1 ja piszę o finansowych szansach na byt polskich producentów jaką m. in. byłby tanszy silnik rodzimej produkcji, a nie o tym czy ja bym chciał taki ciągnik kupić.A pozatym SW400 w porównaniu do zetorowskich rozwiązań był o niebo nowocześniejszy, ten silnik ma taką geometrię że dziś opłacałoby się mu common rail wmontować, i o takiej modernizacji mówię. A przestali go produkować bo nie spełnia Euro III, co zetor załatwił preparatem AdBlue i podwyższeniem temperatury spalania. Jakby w SW400 common rail wmontować to może i Euro IV by osiągnęli.

A Farmtrac nie jest polski i zapamietajcie to sobie wreszcie, to indyjskie konsorcjum od lat istnieje na rynku i tak raz jest angielskie raz amerykanskie a teraz w Polskę uderzyło i już się podają za Polaków, a cena niska bo jak od lat mają jakieś umowy z Perkinsem ( tym z Indii raczej) a pozatym takie jak oni mają skrzynie 12/12 to z takimi podzespołami zawsze będzie tanio ale zbyt tylko w Polsce. A cena Ursusa to nie jest efekt kosztów produkcji tylko taką miał Bumar politykę handlową.

Edytowany przez craft, 07 maj 2011 - 16:00.

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

#12 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 maj 2011 - 16:49

Polski przemysł ciągnikowy SW 400 po ostatniej modernizacji ma CR i ok 200 KM. Montują go(albo montowali) w Ślązakach.

#13 Share craft

craft

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 maj 2011 - 17:28

Polski przemysł ciągnikowy Nie ma CR coś Ci się pomyliło! Ten ze Ślązaka miał 190 KM a był jeszcze mocniejszy 206 KM. Był bo już nie produkują ani Ślązaków ani SW 400, Andoria jest w stanie likwidacji a spółka córka Andoria-Mot nie przejęła praw do produkcji SW400

Edytowany przez craft, 07 maj 2011 - 17:29.

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

#14 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 07 maj 2011 - 19:02

Polski przemysł ciągnikowy Może ty się ogarnij, kupili za tyle mln ursusa po to aby dalej pakować kase w ursusa?
Mogą zlikwidować marke ursus a wszystkie modele wnieść pod nazwami polmot, kolejne scenariusze to np. to że kupili ursusa i z niego będzie typowy składak, silnik taki, skrzynia jeszcze innego producenta, mosty inne i taki kolejny farmtrack B) Gdy ursus będzie lepsza skrzynia i ciągnik nie awaryjny to może powoli odzyskają sprzedaż, ale z zetorem przez długie lata szans nie będą mieli (chociaż mi zetory nie podchodzą ale taka prawda) :o

#15 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 07 maj 2011 - 20:18

Polski przemysł ciągnikowy Gdyby im zależało na likwidacji marki Ursus to by nie kupowali ich znaku towarowego, tylko czekali aż sami upadną ;)
Poza tym gdyby mieli likwidować konkurencję w ten sposób to by mogli się skupić na groźniejszych przeciwnikach, ale to już by była dużo grubsza kasa :P brak sensu.

#16 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 maj 2011 - 20:27

Polski przemysł ciągnikowy

Nie ma CR coś Ci się pomyliło! Ten ze Ślązaka miał 190 KM a był jeszcze mocniejszy 206 KM. Był bo już nie produkują ani Ślązaków ani SW 400, Andoria jest w stanie likwidacji a spółka córka Andoria-Mot nie przejęła praw do produkcji SW400

Przyznaje się, nie sprawdziłem dokładnie. CR jest w 4 cylindrowym ADCR, ale nie am on nic wspólnego z SW 400.

#17 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8984 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 07 maj 2011 - 22:43

Polski przemysł ciągnikowy

A Farmtrac nie jest polski i zapamietajcie to sobie wreszcie, to indyjskie konsorcjum od lat istnieje na rynku i tak raz jest angielskie raz amerykanskie a teraz w Polskę uderzyło i już się podają za Polaków, a cena niska bo jak od lat mają jakieś umowy z Perkinsem ( tym z Indii raczej) a pozatym takie jak oni mają skrzynie 12/12 to z takimi podzespołami zawsze będzie tanio ale zbyt tylko w Polsce. A cena Ursusa to nie jest efekt kosztów produkcji tylko taką miał Bumar politykę handlową.


Tak tak taki on badziewny że cieszy się bardzo dobra opinią, i silniki ma oryginalne a nie jakaś chińszczyzna czy indyjski. Farmtrac z tym indyjskim ma wspólną tylko nazwę :P I odświeź sobie wiedze maja lepsze skrzynie o większej liczbie przełożeń.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#18 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 maj 2011 - 06:48

Polski przemysł ciągnikowy Tak,tak wszystko prawda-przedtem pisałem o Farmtrackach 80 a teraz dla odmiany o tym z symbolem 70-przyjechał do mnie ostatnio gostek posiadający ten ciągniczek (sprzedawałem mu słomę)-leje się z tego,silnik zaskoczył za czwartym razem,rewers siada-gość twierdzi że w życiu większego badziewia nie widział (u jego sąsiada tak samo się spisuje)-dla ułatwienia-ciągnik ma niecałe 6 lat i 2 tys mth-co będzie potem ?

#19 Share craft

craft

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 maj 2011 - 07:11

Polski przemysł ciągnikowy

Może ty się ogarnij, kupili za tyle mln ursusa po to aby dalej pakować kase w ursusa?
Mogą zlikwidować marke ursus a wszystkie modele wnieść pod nazwami polmot, kolejne scenariusze to np. to że kupili ursusa i z niego będzie typowy składak, silnik taki, skrzynia jeszcze innego producenta, mosty inne i taki kolejny farmtrack B) Gdy ursus będzie lepsza skrzynia i ciągnik nie awaryjny to może powoli odzyskają sprzedaż, ale z zetorem przez długie lata szans nie będą mieli (chociaż mi zetory nie podchodzą ale taka prawda) :o


Nie mam w zwyczaju obrażać nikogo, ale Ty wypisujesz takie pierdoły , żę nawet mi sie nie chce ich komentować, myślę że to niepotrzebne bo większość użytkowników forum zdaje sobie sprawę jak nie masz pojęcia o niczym, szkoda że Ty nie wiesz, z całym szacunkiem...

Milanreal a tą wspólną nazwę według Ciebie to mają z jakiego powodu, tak sobie skopowiali nazwę??? :lol: A przełożeń to może i mają więcej w innych modelach ale szału te skrzynie nie robią. P.S jakiego masz Farmtracka?

Edytowany przez craft, 08 maj 2011 - 07:14.

Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Polski przemysł ciągnikowy Dzisiaj, 16:07
  •  

#20 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 maj 2011 - 08:15

Polski przemysł ciągnikowy Panowie po co te spory w polsce nie ma producentów ciągników. Są tylko montownie. Każdy kupuje gotowe elementy sam dorabia tylko jakieś dodatki. Bo niestety Tych firm nie stac na samodzielne zaprojektowanie silnika skrzyni biegów itd. Dlatego też wszyscy kupują silniki skrzynie i wiele innych podzespołó. Myśle, że najsliniejszy jest pronar i polmot. Dlatego, że oprócz ciągników produkują wiele innych wyrobów najwięcej chyba pronar. Do tego ta ostatnia firma produkuje sporo na eksport. A ursusa gdyby nie państwowe pieniądze podtrzymujące zwłoki przy życiu już dawno bynie było.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »