Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Filtr powietrza


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
21 odpowiedzi na ten temat

#1 michasko

michasko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów

Napisany 06 maj 2011 - 10:40

witam, czy na spodzie filtra powietrza powinien być olej czy nie? u mnie nie było
  • 0

#2 JurekS

JurekS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • 5486825
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamyk

Napisany 06 maj 2011 - 11:12

Nie - w bizonie sa suche filtry powietrza nie ma w nich oleju.:)
  • 0

#3 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5433 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 06 maj 2011 - 15:27

no chyba że ktoś założył filtr mokry. Ja się np zastanawiam czy nie wstawić tam mokrego filtra z zetora/ursusa bo można je za grosze z rozbieraków dostać.
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#4 dannygumis

dannygumis

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 06 maj 2011 - 16:12

jak filtr w kapieli olejowej to z samej nazwy wynika że ma byc
  • 0

#5 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 06 maj 2011 - 19:43

Ja też zastanawiam się nad wstawieniem drugiego suchego, lub najlepiej drugiego mokrego za tym oryginalnym suchym, by była bajka wtedy
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#6 michasko

michasko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów

Napisany 06 maj 2011 - 21:15

ja myślałem że tam powinien być olej, więc wlałem tak z 2 litry... Ciekawe czy może tak być? Dodam że filtr oryginalny tzn suchy

Edytowany przez michasko, 06 maj 2011 - 21:17.

  • 0

#7 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 06 maj 2011 - 22:35

To czyść szybko ten filtr i nikomu się nie przyznaj że tak zrobiłeś, a jak zapaliłeś go? po tym wlaniu oleju? bo jak ci olej namoczy te cyklony to nie wiem czym to umyjesz najlepiej płynem do garów :rolleyes: W urządzeniach i maszynach pracujących w dużym zapyleniu zawsze są suche filtry powietrza
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#8 michasko

michasko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów

Napisany 07 maj 2011 - 09:12

nie odpalałem jeszcze. Kupiłem kombajn, sprawdzałem filtry i myślałem że powinien być olej tak jak np w C360. Dobrze ze spytałem. Dzięki
  • 0

#9 darek195

darek195

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 07 maj 2011 - 11:39

tylko staraj się go szczelnie, dokładnie zamknąć. Jeśli dobrze zamkniesz to po jednym dniu pracy w przeciętnych warunkach, powinien ci się ostać kurz na spodzie tego filtra.
  • 0

#10 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1553 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 07 wrzesień 2011 - 21:43

http://allegro.pl/bi...1792847017.html

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.


  • 0
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4  -  U C-330

#11 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 07 wrzesień 2011 - 21:53

Trochę słabo widać ale podejrzewam że to wstępny od dużych Ursusów, w sumie nie głupi pomysł, ale ten papierowy najpierw się otrzepuje potem z sprężonym powietrzem i jest jak nowy.
  • 0

#12 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 wrzesień 2011 - 22:22

Dronningborgi, zetory takie mają, to może być zwykły cyklon.
http://otomoto.pl/dr...1250-A9028.html
http://allegro.pl/18...1762557841.html
Mam nadzieję, że o to chodziło.

Edytowany przez zorzyk2, 07 wrzesień 2011 - 22:25.

  • 0

#13 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5433 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 wrzesień 2011 - 08:39

http://allegro.pl/bizon-zo-56-kombajn-claas-john-deere-massey-fendt-i1792847017.html

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.

chodzi Tobie o ten filter:
http://img10.allegro...5/78/1762557841

sam myślę wstawić taki zamiast tego co jest oryginalnie w ZO56.
Są to filtry z ciężkiego ursusa/zetora (wersja z turbo i bez). Jedyne czego się obawiam to czy wystarczy podać tyle powietrza do silnika ile trzeba bo fitlrować napewno będzie dobrze.
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#14 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 08 wrzesień 2011 - 11:27

Ale co myślisz cały taki filtr wstawić zamiast oryginalnego? bo na tym zdjęciu u @junkersa jest wstawiony sam wstępny {łapacz kurzu} w miejsce siatki, ja myślę że to też by była super sprawa bo praktycznie cały kurz i tak by w nim się został ewentualnie trochę na papierowym i nie potrzeba by się paprać z wymianą oleju.
  • 0

#15 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5433 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 wrzesień 2011 - 16:27

mnie interesuje całość aby pozbyć sie papierowego tylko tam powietrze jest zasysane dołem górnej części i tu nie wiem jakby to połączyć.
Po prostu muszę wymienić filter w bizonie bo jest zgnity a silnik mam w dobrym stanie. Ogólnie wolę filtry mokre niż suche (zakładasz raz i masz na wieki a papierowe wkłady wymieniasz co sezon).
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#16 bartek45

bartek45

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • 10036492
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kolonia Święte

Napisany 08 wrzesień 2011 - 17:04

Dobrym rozwiązaniem- serdecznie polecam-jest nałożenie na filter zewnętrzny w bizonku damskich pończoch. Dużo cząstek nie zostaje wciągniętych na filtry suche koło silnika, dzięki czemu nie trzeba często czyścić filtrów. Jedyny minus-trzeba uważać, gdy rajstopy się zakleją kurzem...
  • 0

#17 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5433 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 wrzesień 2011 - 17:56

hmm - u mnie jest gęsta firanka - łatwiej czyścić i się tak nie zakleja.
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#18 krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2011 - 18:13

Temat filtra był już poruszany na forum.Przy sprawnym filtrze kurz zbiera się tylko w dolnej misce a wkład papierowy jest wolny od zanieczyszczeń.Jeśli jest odwrotnie tzn. miska pusta a cały kurz we wkładzie to filtr do naprawy lub wymiany.W takiej sytuacji jeden lub kilka cyklonów jest wciągnięty do środka,trzeba to wszystko rozebrać, wyczyścić i zamontować cyklony czyli te plastykowe rurki najlepiej na silikon lub klej.Miałem tak samo czyli codzienne zabity wkład kurzem a teraz w te żniwa nie czyściłem go ani razu.

Edytowany przez krzysztofz14, 08 wrzesień 2011 - 18:28.

  • 0

#19 strzymek

strzymek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 postów

Napisany 15 wrzesień 2011 - 19:43

a filtr powietrza brudzi się wam od środka ? bo mi właśnie tak a chyba powinien z zewnątrz i też codziennie wydmuchiwanie kurzu i na spodzie czysto zimą rozbiorę w mak i przejże
  • 0

Google

  • Reklama google
  •  

#20 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1553 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 11 grudzień 2011 - 21:44

Zrezygnowałem z cyklonu o którym pisałem wcześniej zamiast filtra zewnętrznego, tylko będę robił zasysanie powietrza do silnika w miejscu tak 50cm nad rączką od dodawania gazu.

2m rury kanalizacyjnej fi 110mm + 0,5m jakby brakło, redukcja 110/90 czy jakoś tam żeby pasowało do filtra, giętkiego przewodu z redukcji do filtra,obejmy i zaciski już są kupione. Zostało jeszcze przewiercić dziurę we wspomnianym wcześniej miejscu i zmontować całość do kupy, ale dopiero gdzieś koło wiosny jak cieplej będzie. Rura będzie szła koło chłodnicy i nad podajnikiem ziarnowym.

Problem czyszczenia filtra zewn. i wewn. papierowego jak i miski będzie mi obcy, ale zobaczyć nie zaszkodzi. A zapomniałem dodać, że mam kabinę, inaczej cała ta przeróbka nie miała by za bardzo sensu :)

Planuję założyć jeszcze duży wiatrak (już jest, od jakiegoś dostawczaka, nieźle dmucha) za chłodnicą oleju z przełącznikiem 3-pozycyjnym, żeby studziło jak i można było odplewić chłodnicę lub całkowicie odłączyć wiatrak.


  • 0
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4  -  U C-330





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk