Skocz do zawartości




Reklama



Filtr powietrza


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
21 odpowiedzi na ten temat

#1 michasko

michasko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów

Napisany 06 maj 2011 - 10:40

witam, czy na spodzie filtra powietrza powinien być olej czy nie? u mnie nie było

#2 JurekS

JurekS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • 5486825
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamyk

Napisany 06 maj 2011 - 11:12

Nie - w bizonie sa suche filtry powietrza nie ma w nich oleju.:)

#3 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5413 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 06 maj 2011 - 15:27

no chyba że ktoś założył filtr mokry. Ja się np zastanawiam czy nie wstawić tam mokrego filtra z zetora/ursusa bo można je za grosze z rozbieraków dostać.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#4 dannygumis

dannygumis

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 06 maj 2011 - 16:12

jak filtr w kapieli olejowej to z samej nazwy wynika że ma byc

#5 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 06 maj 2011 - 19:43

Ja też zastanawiam się nad wstawieniem drugiego suchego, lub najlepiej drugiego mokrego za tym oryginalnym suchym, by była bajka wtedy
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#6 michasko

michasko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów

Napisany 06 maj 2011 - 21:15

ja myślałem że tam powinien być olej, więc wlałem tak z 2 litry...  Ciekawe czy może tak być? Dodam że filtr oryginalny tzn suchy

Edytowany przez michasko, 06 maj 2011 - 21:17.


#7 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 06 maj 2011 - 22:35

To czyść szybko ten filtr i nikomu się nie przyznaj że tak zrobiłeś, a jak zapaliłeś go? po tym wlaniu oleju? bo jak ci olej namoczy te cyklony to nie wiem czym to umyjesz najlepiej płynem do garów :rolleyes: W urządzeniach i maszynach pracujących w dużym zapyleniu zawsze są suche filtry powietrza
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#8 michasko

michasko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów

Napisany 07 maj 2011 - 09:12

nie odpalałem jeszcze. Kupiłem kombajn, sprawdzałem filtry i myślałem że powinien być olej tak jak np w C360. Dobrze ze spytałem. Dzięki

#9 darek195

darek195

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 07 maj 2011 - 11:39

tylko staraj się go szczelnie, dokładnie zamknąć. Jeśli dobrze zamkniesz to po jednym dniu pracy w przeciętnych warunkach, powinien ci się ostać kurz na spodzie tego filtra.

#10 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 07 wrzesień 2011 - 21:43

http://allegro.pl/bi...1792847017.html

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4  -  U C-330

#11 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 07 wrzesień 2011 - 21:53

Trochę słabo widać ale podejrzewam że to wstępny od dużych Ursusów, w sumie nie głupi pomysł, ale ten papierowy najpierw się otrzepuje potem z sprężonym  powietrzem i jest jak nowy.

#12 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 wrzesień 2011 - 22:22

Dronningborgi, zetory takie mają, to może być zwykły cyklon.
http://otomoto.pl/dr...1250-A9028.html
http://allegro.pl/18...1762557841.html
Mam nadzieję, że o to chodziło.

Edytowany przez zorzyk2, 07 wrzesień 2011 - 22:25.


#13 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5413 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 wrzesień 2011 - 08:39

Zobacz postJunkers, o 07 wrzesień 2011 - 21:43, powiedział:

http://allegro.pl/bi...1792847017.html

Nie wiecie może z czego będzie pasować ten zewnętrzny wstępny filtr (tak jak na linku wyżej), zamiast tej dziurkowanej tulei na czubku, bo ona nic nie daje, a po dniu pracy cały filtr papierowy prawie nadaje się do wymiany taki jest zakurzony.
chodzi Tobie o ten filter:
http://img10.allegro...5/78/1762557841

sam myślę wstawić taki zamiast tego co jest oryginalnie w ZO56.
Są to filtry z ciężkiego ursusa/zetora (wersja z turbo i bez). Jedyne czego się obawiam to czy wystarczy podać tyle powietrza do silnika ile trzeba bo fitlrować napewno będzie dobrze.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#14 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 08 wrzesień 2011 - 11:27

Ale co myślisz cały taki filtr wstawić zamiast oryginalnego? bo na tym zdjęciu u @junkersa jest wstawiony sam wstępny {łapacz kurzu} w miejsce siatki, ja myślę że to też by była super sprawa bo praktycznie cały kurz i tak by w nim się został ewentualnie trochę na papierowym i nie potrzeba by się paprać z wymianą oleju.

#15 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5413 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 wrzesień 2011 - 16:27

mnie interesuje całość aby pozbyć sie papierowego tylko tam powietrze jest zasysane dołem górnej części i tu nie wiem jakby to połączyć.
Po prostu muszę wymienić filter w bizonie bo jest zgnity a silnik mam w dobrym stanie. Ogólnie wolę filtry mokre niż suche (zakładasz raz i masz na wieki a papierowe wkłady wymieniasz co sezon).
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#16 bartek45

bartek45

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • 10036492
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kolonia Święte

Napisany 08 wrzesień 2011 - 17:04

Dobrym rozwiązaniem- serdecznie polecam-jest nałożenie na filter zewnętrzny w bizonku damskich pończoch. Dużo cząstek nie zostaje wciągniętych na filtry suche koło silnika, dzięki czemu nie trzeba często czyścić filtrów. Jedyny minus-trzeba uważać, gdy rajstopy się zakleją kurzem...

#17 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5413 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 wrzesień 2011 - 17:56

hmm - u mnie jest gęsta firanka - łatwiej czyścić i się tak nie zakleja.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#18 krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 229 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2011 - 18:13

Temat filtra był już poruszany na forum.Przy sprawnym filtrze kurz zbiera się tylko w dolnej misce a wkład papierowy jest wolny od zanieczyszczeń.Jeśli jest odwrotnie tzn. miska pusta a cały kurz we wkładzie to filtr do naprawy lub wymiany.W takiej sytuacji jeden lub kilka cyklonów jest wciągnięty do środka,trzeba to wszystko rozebrać, wyczyścić i zamontować cyklony czyli te plastykowe rurki najlepiej na silikon lub klej.Miałem tak samo czyli codzienne zabity wkład kurzem a teraz w te żniwa nie czyściłem go ani razu.

Edytowany przez krzysztofz14, 08 wrzesień 2011 - 18:28.


#19 strzymek

strzymek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 postów

Napisany 15 wrzesień 2011 - 19:43

a filtr powietrza brudzi się wam od środka ? bo mi właśnie tak a chyba powinien z zewnątrz i też codziennie wydmuchiwanie kurzu i na spodzie czysto zimą rozbiorę w mak i przejże

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 11 grudzień 2011 - 21:44

Zrezygnowałem z cyklonu o którym pisałem wcześniej zamiast filtra zewnętrznego, tylko będę robił zasysanie powietrza do silnika w miejscu tak 50cm nad rączką od dodawania gazu.

2m rury kanalizacyjnej fi 110mm + 0,5m jakby brakło, redukcja 110/90 czy jakoś tam żeby pasowało do filtra, giętkiego przewodu z redukcji do filtra,obejmy i zaciski już są kupione. Zostało jeszcze przewiercić dziurę we wspomnianym wcześniej miejscu i zmontować całość do kupy, ale dopiero gdzieś koło wiosny jak cieplej będzie. Rura będzie szła koło chłodnicy i nad podajnikiem ziarnowym.

Problem czyszczenia filtra zewn. i wewn. papierowego jak i miski będzie mi obcy, ale zobaczyć nie zaszkodzi. A zapomniałem dodać, że mam kabinę, inaczej cała ta przeróbka nie miała by za bardzo sensu   :)

Planuję założyć jeszcze duży wiatrak (już jest, od jakiegoś dostawczaka, nieźle dmucha) za chłodnicą oleju z przełącznikiem 3-pozycyjnym, żeby studziło jak i można było odplewić chłodnicę lub całkowicie odłączyć wiatrak.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4  -  U C-330





Zobacz także