Zaloguj się, aby obserwować  
Romko

Opinie i informacje o Belarusie 800 i 900

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Romko    0

Szukałem na forum, ale nie znalazłem dokładnie tego co mnie interesuje, ale jak w temacie:

 

Jakie są wasze opinie o nowych MTZ, wiem, że silniki są strarej konstrukcji, wiem że dobrze chodzą ale co z resztą.

 

 

Ponieważ zamierzam kupić taki ciągnik jeszcze nie wiem jakiej mocy dokładnie (między 80 a 90 KM) ale interesuje mnie dokładnie :

1. Jak się spisuje turbina w ciągnikach o mocy 90 KM i wyżej, czy są z nią jakieś problemy(lepsza wersja z Turbo czy bez)?

2. Jaki most jest lepiej wybrać? Starego typu - krzyżakowy? Czy podobno ten na licencji Carraro?

3. Ponieważ ciągnik ma pracować głównie w polu, zależy mi jak się spisuje podnośnik? Który wybrać bo wiem, że jest kilka "modeli"? Czy to prawda, że jest wersja BOSCHA(czyli z dwoma siłownikami)?

4. Jakie jest średnie spalanie takiego ciągnika?

 

Na koniec mam takie pytanko (odpowiedzi mogą być reklamą, mam nadzieje że nie łamie regulaminu forum):

Proszę o jakieś namiary na DEALERÓW, ja jestem z Dolnego Śląska, ale oferty z innych województw są też mile widziane, jeśli nie w odpowiedzi tego wątku, to oferty, lub adresy, telefony proszę kierować na MAILA(PRIVA)?

 

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

1. Z turbem nie ma problemów... Moim zdaniem lepsza wersja jest z turbiną, bo masz większą moc, a spalanie jest mniejsze lub podobne do silników bez turba w wersji 800...

2. Most starego typu to stożkowy, a krzyżakowy to właśnie ten nowszy [Carraro lub na licencji Carraro]... Dla jednych lepszy jest stożkowy, dla drugich krzyżakowy, ale je ze swojej strony polecałbym traktor na moście krzyżakowym...

3. Podnośniki są: typu normalnego [standardowe], na licencji Boscha i Boscha [monoblok czyli 2 siłowniki]... Podnośnik na monobloku ma ciężar podnoszenia pewny 4500kg, a max. to chyba 5500kg...

4. Spalanie nie wiem jakie jest, ale skoro ludzie kupują to pewnie z tym nie jest aż tak źle... :)

 

Nie są to jakieś wyśmienite ciągniki, ale jak ktoś chce ciągnik ok.90KM, za w miarę małe pieniądze to to jest dobre rozwiązanie, bo 90 000zł to nie 130 000zł...

Nie każdy model ma silnik starej kontsrukcji np. w modelu 920.3 jest turbo, intercooler, filtr powietrza jest z przodu silnika schowany pod maską, a nie przed samą szybą... Jak się jedzie to miło słyszeć gwizd turbiny w odgłosie silnika... :)

 

Jeżeli chodzi o sprzedaż tych ciągników to można znaleźć sporo ogłoszeń na allegro...


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1.Turbina zwiększa moc i przede wszystkim moment obrotowy ale niestety nie jest obojętna dla trwalości silnika 2.Zdecydowanie lepszy jest most krzyzakowy ,przenosi wiekszy moment przez co można założyc szersze opony o trwałości nie wspominam.3.Podnosnik wydaje mi sie nie ma takiego znaczenia gdyz podstawowy ma udzwik na końcówkach ok.2tony a z takimi maszynami ten ciągnik już nie da rady pracowac ze wzgledu na zbyt małą wage dalszy wzrost jak w boschu jest nieuzasadniony do ciągnika 80-90km,chyba ze tamten jest trwalszy,wazna zaletą boscha jest lepsze rozwiazanie zaczepu transportowego..4.Zuzycie paliwa przez te silniki jest zadziwiajaco niskie wręcz rewelacyjne. Najbliżej masz do msc.Zygry ,facet ogłasza sie na allegro i ma niezłe ceny ,choć bez gwarancji ale dakje rekojmie na silnik ,skrzynię i glówne podzespoły ,drobne awarie usuwasz we wlasnym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Czyli mtz 820 w podstawowej wersji ze skrzynią 18/4 podnośnikiem zwykłym ( czy tam jakoś wzmocnionym ale nie bosh), tylko przodem na krzyżakach to wszystko za 71 tyś,

To jak z tą skrzynią warto synchronizowaną?

Czy z hydrauliką bosha tylko jest zaczep suwany, czy przy zwykłej hydraulice da się zamówic zaczep szynowy czy tylko te łamane ramiona i jakiś hak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

kolego ja jestem użytkownikiem belarusa 952,2 w najlepiej wyposażonej wersji czyli most krzyżakowy, monoblock, wałek i blokada załączana na przycisk. Co do spalania to w orce z pługiem 4*40 wychodzi mi ok 10 litrów na ha. Mam na nim tura z metal fachu o udzwigu 1600 kg 3 sekcje i radzi sobie z nim idealnie, spalanie ponad 4 l na godz. cały sprzęt kupje w firmie fino w chełmie (więcej info o firmie znajdziesz w internecie) tam zawsze można sie dogadać i fachowo ci pomogą. polecam tą firmę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
kolego ja jestem użytkownikiem belarusa 952,2 w najlepiej wyposażonej wersji czyli most krzyżakowy, monoblock, wałek i blokada załączana na przycisk...
skoro piszesz o najlepiej wyposażonej wersji to czy masz w swoim np.: siedzenie pneumatyczne, agrohaki? Bo do mnie właśnie takiego w lutym tego roku przywieźli :)

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj