Matey

Opinie o ciągnikach marki New Holland

Polecane posty

Ja odnośnie spalania w moim NH mogę powiedzieć ze spala mi średnio 12 litrów na ha w siewie myślę ze nie jest to dużo sprawdzałem to na 3 działkach każda inna. Andrzej24871 powiedziałeś ze JD lubi niskie obroty a wiesz możne jakie obroty lubi NH?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

niech zgadne yyyyy... niskie???Takie teraz są charakterystyki , może i źle to napisałem bo wynika z tego że tylko JD lubi niskie obroty mam na myśli to że (nie chce mi się sprawdzać dokładnie na jakich obrotach) przy np 1500obr/min silnik wykazuje największą sprawność energetyczną , a JD niezbyt wykazuje elastyczność w spalaniu czyt. niema wiekszej różnicy czy jedzie na ful obciążeniu czy śmiga na pół gwizdka spalanie jest na niezbyt zmienionym poziomie (oczywiście przy więkrzym obciążeniu spali więcej ale nieschodzi tak ze spalaniem wprost proporcjonalnie do obciążenia Nh np lepiej schodzi* ma większy rozrzut* w spalaniu)


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NH T5060 od półtora roku, nie chcę wychwalać marki ponieważ nie o to tutaj chodzi, tylko kolega stwierdza że NH łyka ON więcej niż JD w ciężkiej pracy, 4x45 na 1 ha orki NH 12 litrów, JD chrzestnego mojego 110 KM na 1 ha orki tym samym pługiem spalił już 15 litrów tak że chyba nie jest to mniej. obydwa ciągniki w tym samym wieku i o zbliżonym przebiegu.

 

 

I jak ci się NH sprawuję ? Nie czujesz że ma mniej mocy niż podaje producent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o ile się nie mylę to był 6330 Premium, T5060 mogę śmiało przyrównać do tego jelonka, a czy czuć mało mocy? według mnie może nie jest odczuwalny jakiś niedobór mocy, oczywiście odnośnie do danych producenta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

porównać do serii JD 6*30, to można ale na pewno nie NH z serii T5*** tylko T6***. Gdyby mac była kryterium, to można by do tego JD nawet agroplusa porównać, co jest totalnie bez sensu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Serii 5000 nie porównuj do 6030 bo to inna półka.

Różnica w mocy jest, porównując np 6230 do 5050 niby 5 KM różnicy ale w praktyce wychodzi dużo więcej. Nawet cenowo gdzie JD będzie 80 tys. zł droższy to musi być różnica. Porównanie JD 6430 i NH T6040 było w testach jakiś czas temu, NH miał dużo większe straty na skrzyni przez co miał min. większe spalanie i mniejszy uciąg.

 

Moc uciągu a spalanie

Moc znamionowa

JD 294 g/kWh NH 319 g/kWh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    35

Widze, że znowu jakaś nagonka na NH. Niektórym proponuje podszkolić ortografie i przejrzystość wypowiedzi, lub nie pisać w stanie wskazującym... Rozwodzenie się nad spalaniem jest jakimś nieporozumieniem. Ile wg Was wychodzą różnice na 1h: 0,5l, 1l ON? I co, ciągniki orzą dokładnie taką samą ziemię, z takimi samymi obrotami silnika, z taką samą prędkością, z tak samo ustawionymi pługami, z tak samo zużytymi elementami pługa, ciągniki z takim samym ogumieniem?? Jakie to da oszczędności powiedzmy na 50h? A na 1000h? Ale tutaj chyba ważniejszą kwestią jest czas wykonanania zabiegów niż jednostkowe spalanie. Kupowanie ciągnika dla mniejszego spalania to jakieś nieporozumienie. U mnie pracuje NH 6050 i 7050. Nie mogę napisać, że 1000000000mth i bezawaryjnie. Nie napiszę też, że na 1h orki spalę 1l ON. Napiszę natomiast, że ciągnikami pracuje się bardzo przyjemnie. Duży z oponami 710 daje rade w ciężkich warunkach. Mały z oponami 460 ostatnio śmigał z 4m delta flexem na 15cm z prędkością 7,5km/h. Fakt, na lżejszej ziemi. Na 25h spalił 200l. Dużo?? Mało??

Ja na spalnie nie narzekam. Znajomy ma JD7730 i też nie marudzi, że mu ciągnik dużo pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Masz racje bo to już się nudne zaczyna robic ten spaliłem tyle drugi pisze tyle nie ma co porownywac bo każdy z nas mimo podobnych modeli ma inne ziemie i inny osprzet do ciapajów!! Takie jest moje zdanie.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ereksio    321

przesiadając się z ursusa c 360 na nowe New Hollandy nie zauważyłem różnic. W jednym i w drugim przypadku muszę pracować,kręcić kierownicą, siedzieć w siodle i marzyć o fajnych laskach. Chociaż nie! Na te niebieskie NH, laski częściej się odwracają i puszczają do mnie oko. Nie jest to, to czerwone to i do pożaru nie pojedzie. Nie jest to, to zielone to i krowy mi tego nie wszamią. Niebieskie,niebieskie, niebieskie. Trzy x niebieskie. T 5060, T6050plus i T 6050Rc z podłokietnikiem sidewinder. Do tego żółty TC 5050 hydro i kupa innych nowości. Gleba najlżejsza z lekkich . Szóstka jak nic. W orce 18cm, kvernelandem AB100 4 skiby po 50cm, T6050 pali jakieś 19,5l na godzinę , a że pole długie jest to 2 ha schodzi jak nic.Wychodzi na to że przy prędkości 10,5 km/h spalanie około 10 l/ha. Maluszek, T 5060, nowy jest , 80 godzin dopiero i próby "ognia jeszcze nie przeszedł. Jednak tak mi się widzi , że projektował go konstruktor- idiota. Ciągniczek fajny jest i skręt ma porządny jednak diabeł tkwi w szczegółach. Tylko idiota mógł zamieścić pokrętło od klimatyzacji na środku kabiny , tuż nad czołem kierowcy. Na wertepach jak nic walisz głową w pokrętło a po kilku takich operacjach wysiadasz z kabiny jak oznaczony byk na dzikim zachodzie.

Inną sprawą jest umieszczenie dźwigni hamulca ręcznego z prawej strony- przeciwnie niż w wielu innych ciągnikach w tym również marki NH. Gdybym miał oceniać swoje ciągniki to mogę z czystym sumieniem dla T6050plus wystawić ocenę 9/10. 9 tylko dlatego że dziesiątkę zostawiam sobie dla zamówionego dzisiaj T 6050RC sidewnder. Maluszka T 5060 oceniam na 7/10 głównie za włoska robotę i za to pokrętło. Obiło mi się o uszy tłumaczenie skrótu FIAT jako faile in alle teile, czy jakoś tak. No może, nie w każdej częsci, ale w niektórych napewno. Znajomym poleciłbym jednak większe modele, raczej z serii 6000 gdyż są robione w UK.

Awarie w pierwszym roku na 650 godzin: zerwana linka ręcznego gazu,membrana hamulca jednoobwodowego przyczepy( dodana u dealera), wymiana skrzynki podręcznej zniszczonej z mojej winy. Nie odważyłem się na eksperyment typu zielony,czerwony, niebieski, po jednym z każdego koloru gdyż uważam że dobrze jest budować swoje gospodarstwo oparte na jednym serwisie sprzetu pociągowego. Ogółem jestem zadowolony z zakupów NH i dlatego je kontynułuję. Nic nie mam do dealerów innych marek ciągników ,chociaż zauważyłem, że są bardziej pazerni i mniej kompetentni, no i po co przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

:mellow: :P Witamy złotoustego kolegę @ereksio fajnie się czytało Twój pierwszy post , Pozdro


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh kolega Andrzej mnie uprzedził :/

również chciałem pogratulować debiutu, pościk długi i przede wszystkim konkret, co do tego pokrętła to w swoim 5060 również nie raz przywaliłem, ale ja mam 190cm tak że to też trochę komplikuję sprawę... ogólnie ciągnik porządny do mniejszych gospodarstw jak cała seria T5000, T6000 to już komfort i klasa ale cena niestety już odpowiednia do jakości :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@ereksio masz rację ja też nie eksperymentuję ale dziwi mnie trochę spalanie bo jak kiedyś obliczałem spalanie mojego T6070 PC to wyszło mi~8l/ha :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

@ereksio masz rację ja też nie eksperymentuję ale dziwi mnie trochę spalanie bo jak kiedyś obliczałem spalanie mojego T6070 PC to wyszło mi~8l/ha :D

 

Spokojnie bo zaraz do 6 l/ha zejdziecie, a może pługa nie opuściłeś? :lol:

Ale to nic w porównaniu do @Rogeryka jemu w Fendzie serii 200 wyszło spalanie 4,7 l/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ereksio    321

o ile mi wiadomo to 6070 PC jest na comon railu,moc jest wieksza to i pewnie z 1 skibę ciagnie wiecej. Jakaś różnica jest możliwa. Moje dane dotyczyły NH T6050Plus. T 6050RC,oś resorowana, szerokie laczki, z podłokietnikiem "side winder" ma być dopiero pod koniec roku. Umowa spisana do wrześniowej promocji na 222.000zł netto. Wtedy, porównam i opiszę. Co do tych rewelacji to można sobie dywagować jak to jest? Czy żywy duży koń zje wiecej owsa niż mały i czy 125 żywych koni jest tak samo drogie w utrzymaniu jak 1 ciagnik NH T6050Plus? Ostatnio u znajomego lekarz policzył za rejestrację konia 210 zł,jakieś szczepienie 240,wywóz na aukcję 47,50 i za badanie krwi 87 zł. Jeśli zsumujemy te liczby i przyjmiemy że dotyczą one opłaty urzędowej 1 żywego konia, to opłata od 125 koni będzie wynosić 73.062,50 zł. Porażające!

Dlatego dbajcie o swoje mechaniczne , mimo wszystko tanie konie. Za parę dni wróci z serwisu mój T5060 na który montuję ładowacz czołowy Stoll Robust FZ20. Czuję się tak jakbym nadał mu szlachectwo.

Kupując New Hollandy zwróćcie uwagę na korozję małych elementów i połaczeń skręcanych.W takich przypadkach od razu żądajcie wymiany tych elementów na nie skorodowane. Być może przez długi czas nie będzie to miało znaczenia ,ale póżniej może być uciążliwe.Będzie to Wasz wkład w walce z ksiegowymi którzy chcą zastąpić konstruktorów ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Ja mam otprysk na feldze i jeszcze w jednym miejscu z tyłu ale to pikus.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

"Dlatego dbajcie o swoje mechaniczne , mimo wszystko tanie konie. Za parę dni wróci z serwisu mój T5060 na który montuję ładowacz czołowy Stoll Robust FZ20. Czuję się tak jakbym nadał mu szlachectwo"-jak rozumiem on przyklęknął na kolano (opona strzeliła) a Ty go łyżką do opon przez prawe ramię podnośnika ? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Spokojnie bo zaraz do 6 l/ha zejdziecie, a może pługa nie opuściłeś? :blink:

Ale to nic w porównaniu do @Rogeryka jemu w Fendzie serii 200 wyszło spalanie 4,7 l/h.

 

No wiesz on w tym pługu się nie przemęcza ale jak uważasz że to nie realne to postaram się obliczyć jeszcze raz jak będe orał poplony :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na jakiejś baaaardzo lekkiej ziemi to może i tak jest... U nas ciężkiej ziemi spalanie potrafi dojść do 18-19l/ha...

 

Odnośnie naszego silnika w naszym NH, to mogę napisać tyle: szlifierka bez momentu. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@Bobek_Farmer głupi nie jestem nie mieżyłem na piachu ani glinie :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

aaa czyli z pługiem w powietrzu :P Ale podejrzewam że ciągnik o tej mocy przy obrotach rzędu 1800 i tak więcej by spalił :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz11    0

Witam jeśli mogę dołączyć czy ktoś ma jakieś doświadczenia z ciągnikiem t7030AC mam zamiar kupić ciągnik o mocy 165km na prow i szukam najlepszej opcji za podpowiedzi będę bardzo wdzieczny. Ma być to ciągnik do orki i agregatu siewnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj na manewrach polowych NH firmy Agros Wrońscy dowiedziałem się, że od czerwca nowego roku będzie na rynku modernizowana seria T5000 między innymi wyposażona w bezstopniową skrzynię biegów oraz wszystkie rodzaje przednich osi oferowanych przez NH :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszCh    0

T7030 Auto Command jest ciagnikiem ze sprawdzonym silniekiem o pojemnosci 6,7l i mocy znamionowej 167KM. Skrzynia biegów bezstopniowa, podłokietnik SideWinder II z monitorem kolorowym. Wśród bogatego wyposażenia serii T7000 AC są elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, amortyzowana kabina, automatyczna klimatyzacja, amortyzowany pneumatycznie fotel operatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

Ja mam otprysk na feldze i jeszcze w jednym miejscu z tyłu ale to pikus.

No a umnie w T5040 po miesiącu zlazła farba kompletnie z 4 piast i zaczyna ostro złazić z lewego tylnego błotnika.I po 300godz to w sumie jedyne poważne awarie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Morela15
      Witam 
      Dziś podczas pracy z wozem asenizacyjnym wyświetlił mi się błąd 5034 i obrazek ciągnika z wałkiem, wom nje da sie włączyć. Ciągnik to t5.110 z tego roku 
      Mial ktoś taki błąd?
    • Przez Paweł95
      Witam.Jestem nowy na forum mam problem z new holland td5.85 ciągnik nie chce grzać a temperatura skacze raz w gore raz w dół.Wie ktoś może jaka jest przyczyna??
    • Przez AleeX
      Witam,
      Mam problem z wycieraczką przednią w new holland t7 260, bezpieczniki, przekażnik itp wszystko sprawdzone i są dobre, a nie włącza się. Ktoś miał może taki sam problem? Czy to wina przełącznika przy kierownicy?
    • Przez pawelkx
      Witam, w New Hollandzie 7740 zaczęła mi się zapalać kontrolka i nie wiem od czego jest. Zapala się jak przy wysokich obrotach. Np. przy 1600 się zaświeci to gdy odpuszczę gaz a obroty się zmniejszają lampka gaśnie.
       

    • Przez mario989
      Mam problem z wyświetlaczem w New Holandzie tvt 155. Nie wyświetlają się żadne kontrolki w liczniku, oprócz tej od ładownia. Ciągnik normalnie odpala 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj