Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 936 vs. John Deere 8360R


66 odpowiedzi na ten temat

#41 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 czerwiec 2011 - 01:16

Fendt 936 vs. John Deere 8360R

Jeśli ich części hytrostatyczne są takie same a konkurencja ma dołożone dodatkowe elementy powiększające straty to nie może być inaczej.

nie sa bo vario jako jedyne stosuje silnik hydrauliczny o zmiennej chlonnosci, by zwiekszyc zakres przelozen. to powoduje wieksze straty niz dodatkowe powershifty u konkurencji. zyskuje na tym zwiekszeniem komfortu.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 vs. John Deere 8360R Dzisiaj, 04:02
  •  

#42 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 21 czerwiec 2011 - 10:32

Fendt 936 vs. John Deere 8360R No dodatkowe koła zębate też robią swoje przy obniżaniu sprawności (chociaż nie w takim stopniu co sprzęgiełka) czyli kolejny minus dla wielozakresowców.

brzozak2
Co za różnica czy silnik hydrauliczny(pompa tłoczkowa) jest z rególowanym pochyleniem czy stałym skoro obie mają tą samą sprawność?

Nadal sie nie dowiedziałem czemu akurat takie rozłorzenie masy jakie ma JD jest idealne.

#43 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 czerwiec 2011 - 14:29

Fendt 936 vs. John Deere 8360R a gdzie jest napisane że jest idealne? ;)

W przekładni Vario głównym nośnikiem mocy jest zespół hydrostatyczny składający się z pompy i silnika wielotłoczkowego o zmiennej chłonności, czyli ilości oleju, który może być podawany przez pompę i odbierany przez silnik. Technicznie wygląda to w ten sposób, że pompa i silnik hydrostatyczny mogą odchylić tłoczki o kąt 45°. W tym położeniu przez układ przepływa największa ilość oleju i uzyskuje się przez to najwyższe obroty. Natomiast gdy kąt wychylenia wynosi 0° to układ nie podaje oleju i co za tym idzie nie przenosi napędu. Zakres wychylenia od 0° do 45° pozwala na płynne przyspieszenie obrotów wałka sumującego. Przekłada się to na płynną zmianę prędkości całego ciągnika. O ten element toczy się najwięcej sporów gdyż o ile hydrostat daje płynną zmianę prędkości pojazdu bez zmiany obrotów silnika to generuje on więcej strat mocy niż porównywalny układ mechaniczny…

RPT 6/2010

#44 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 czerwiec 2011 - 15:27

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Jasiu@ wiesz co kiedyś czytałem ? Żeby nie wierzyć we wszystko co piszą :lol:

#45 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 czerwiec 2011 - 15:34

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Hubert tak na prosty chłopski rozum ( nie wiem może takiego nie masz i uczony jesteś) czym łatwiej popchnąć przyczepę drążkiem holowniczym czy strumieniem wody? ;)

#46 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 21 czerwiec 2011 - 16:37

Fendt 936 vs. John Deere 8360R JanekJelonek
Tylko, że taki sam hydrostat masz w JD więc to nic nie wnosi do porównania bezstopniówek.

#47 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 21 czerwiec 2011 - 16:56

Fendt 936 vs. John Deere 8360R MF o po cholerę porównujesz PS do Vario :blink: przecież to bezsens bo to zupełnie inne konstrukcje to tak jakby wozidlo sztywnoramowe go przegubowego porównywać, niby wozidła a tyle różnic

Powoduje to po przekroczeniu prędkości około 4 km/h wzrost sprawności
powyżej 0,8. Jednak przy przenoszeniu mocy jednocześnie przez przekładnię hydrostatyczną
i mechaniczną sprawność układu nie przekracza 0,85

Vario

W przypadku skrzynki „powershift” najniższa sprawność układu napędowego była
na biegu trzecim i wynosiła 0,905, a najwyższa na biegu szóstym i wynosiła 0,929 i przy
prędkościach powyŜej 4 km/h z wyjątkiem biegu 8, 9, 11 nie była mniejsza niż 0,91.

PS
więc najniższa sprawność PS jest o 7% większa od największej hydraulicznej Vario ;)
JD ma mechanika przechodzącego w hydraulika, Fendt odwrotnie
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#48 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 21 czerwiec 2011 - 17:17

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Lukasz1987
...Dałem ten link, żeby pokazać wykres sprawnosci przekładni Vario który nie jest liniowy. Sama dyskusja dotyczy porównania przekładni Vario i AP, a nie Vario i PQ. Radze czytać ze zrozumieniem.

"JD ma mechanika przechodzącego w hydraulika, Fendt odwrotnie"

Możesz to wyjaśnić?

#49 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 21 czerwiec 2011 - 17:31

Fendt 936 vs. John Deere 8360R skoro twierdzisz że Vario to najlepsza bezstopniówka to powinieneś wiedzieć jak przekazywany jest moment obrotowy w tych skrzyniach i co jest przez co wspomagane także moje wyjaśnienie mija się z celem, bo po co, skoro to wiesz ;)

Edytowany przez Lukasz1987, 21 czerwiec 2011 - 17:35.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#50 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 czerwiec 2011 - 17:43

Fendt 936 vs. John Deere 8360R A skąd wiesz, że jest taki sam hydrostat? :blink: sprawdzałeś numery katalogowe producenta?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 vs. John Deere 8360R Dzisiaj, 04:02
  •  

#51 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 czerwiec 2011 - 18:44

Fendt 936 vs. John Deere 8360R

brzozak2
Co za różnica czy silnik hydrauliczny(pompa tłoczkowa) jest z rególowanym pochyleniem czy stałym skoro obie mają tą samą sprawność?

chyba najwyzsze, oblukaj charakterystyki.

Nadal sie nie dowiedziałem czemu akurat takie rozłorzenie masy jakie ma JD jest idealne.

bo przypada wiekszy udzial obciazenia przedniej osi niz u konkurencji, co w pracach polowych spisuje sie znakomicie.
dlatego tez ciagniki stricte do prac polowych czyt. przegubowe, maja tak mocno obciazona przednia os, poniewaz podczas pracy nastepuje tak duzo transfer masy, ze i tak tylna os ma dociazenie wiecej jak 50%, a stosunek 50/50 w tym wypadku jest najlepszy, poniewaz ciagnik uzyskuje najwieksza moc trakcyjna.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#52 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 21 czerwiec 2011 - 19:42

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Lukasz1987
Wspomagane? Nie ma czegoś takiego. Moc idzie dwiema drogami: hydrostatyczną i mechaniczną. Tak jest w każdej z tych bezstopniówek.

JanekJelonek
Chodzi o rodzaj pompy czyli tłoczkową. Skoro mają taką samą budowe to zachowują sie podobnie no chyba, że wierzysz w to, że Fendt kładzie jakiś mega bubel w kluczowym miejscu przekładni...

brzozak2
Własnie spojrzałem na wykres sprawności pompy tłoczkowej i zmienia sie ona w granicach 5% przez 80% całego zakresu więc Twój argument jest mocno naciagany szczególnie, że mając dwie pompy o zmniennej wydajnosci łatwiej utrzymać sie w zakresie ich optymalnej sprawnosci niż mając tylko jedną taką pompe.

Skoro tylnie koła są o wiele wieksze i mają znacznie wiekszą przyczepność to czy nie lepiej dać wiecej masy na tył niż na przód? W przegóbowcach koła są takie same wiec dla nich najlepiej mieć równe rozłorzenie masy. Oczywiście moge sie mylić ale dla mnie to logiczne.

#53 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 czerwiec 2011 - 22:53

Fendt 936 vs. John Deere 8360R kurde porownaj sobie charakterystyke pompy/silnika o stalej wydajnosci i o zmiennej.
po to inni stosuja powershifta, aby tak samo latwo bylo dopasowac przelozenie.

z reszta wszystkie testy i opinie mowia o tym, ze vario ma mniejsza sprawnosc od innych przekladni bezstopniowych, a ty nie wiedziec czemu nie chcesz tego przyjac do wiadomosci.

podczas agregowania porzadnych maszyn, nawet z ciezarkiem obciazenie w fendtach i podobnej budowy ciagnikach (czyli zdecydowanej wiekszosci, duzy rozstaw, krotka buda) bedzie na poziomie 20%, a raczej powinno wynosic 30-40%.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#54 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 01 lipiec 2011 - 22:43

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Jak masz gdzieś takie charakterystyki pomp to daj linka bo ja poprzednio na sprawność względem cisnienia patrzyłem(przez pomyłke).
Zajrzałem do testów DLG cigników z Vario i AP. Zwykle AP przekazuje o około 0,5% więcej mocy silnika na uciąg ale bywają przypadki, że Vario wypada lepiej pod tym względem. Testy tego typu mają tą wade, że są robione przy określonej prędkości, a jak wiadomo przy innej prędkości sprawność może też być inna.
Sprawność przekłada sie także na to o ile więcej paliwa spala ciągnik w pracy niż na samym silniku. Aby to sprawdzić przjrzałem testy Power-Mix. Odejmowałem zużycie paliwa na samym silniku od zużycia paliwa w trakcie pracy(g/KWh). Wyszło mi, że sama przekładnia Vario marnuje na swoją działalność około o 5g/KWh mniej paliwa niż przekładnia AP. Można z tego wnioskować, że ogólna sprawność Vario jest większa niż AP chociaż chwilowe sprawności AP mogą być wyższe.

Mi wychodzi, że obie przekładnie mają porównywalną sprawność ale AP jest bez wątpienia mniej niezawodna.

A co do rozkładu masy to "duzy rozstaw, krotka buda" jakoś nie idą ze sobą w parze, a jednolity ciężarek na przedni TUZ daje wieksze dociążenie przodu niż ta sama masa rozłorzona na cały ciągnik.

Edytowany przez MF2007, 01 lipiec 2011 - 22:47.


#55 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 17 lipiec 2011 - 14:34

Fendt 936 vs. John Deere 8360R

A co do rozkładu masy to "duzy rozstaw, krotka buda" jakoś nie idą ze sobą w parze, a jednolity ciężarek na przedni TUZ daje wieksze dociążenie przodu niż ta sama masa rozłorzona na cały ciągnik.

heh na to stwierdzenie jest jedno pytanie, a do JD nie założysz 2,5t na przedni TUZ? ;)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#56 Share Marcin672

Marcin672

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2011 - 00:57

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Jestem posiadaczem Fendta 936 z silnikiem 7.14 l. sasiad ma JD 8345r obydwa pracują z maszyna: Kockerling Vector o szerokości roboczej 4,6m. żadnej z tych ciągników podczas pracy z tym gruberem na głębokości 30 cm. nie może rozwinąć 12 km/h, średnio 11 pod góry 8-9 km/max, klasy gleby od 3a do IVa najwięcej 3b. Praca silnika w Fendzie 1900 obrotów (moc max) Co do ciągników: JD dłuższy i troche lżejszy (bez TUZ-a) obciążnik standardowy plus obciazniki w kołach. Fendt 2.5t. przód plus 2x 1000kg.w kołach. Wnętrze Fendt bardziej wyciszony i lepiej amortyzowany, wachacze Fendta masywniejsze, bardziej czytelne i prostsze w obsłudze funckje. JD mniejszy promień skrętu m.in.poprzez zastosowanie konturowej ramy oraz lepszy widok do przodu. Podczas prac w transporcie sciągam obciążnik i mam lżejszy ciągnik od JD, dwa zakresy polowe zaś w JD czy to szosa czy to pole ten sam zakres, dodatkowo TMS - jeden z czynnikow pozwalajacy zaoszczedzic paliwo JD nie posiada go. Ogólnie rzec biorąc wybrałem Niemca ponieważ wraz z ojcem pracujemy na tym sprzęcie. Mając bardzo duże gospodarstwo wybrałbym JD poprzez jeden zakres skrzyni, mianowicie chodzi mi o to ze jak pracownik bedzie nie miły to mi w Fendtcie zajezdzi skrzynie nie przełączając zakresu polowego. Oświetlenie-zbliżone. Tak naprawde nie ma dużej róznicy miedzy tymi modelami kupując Fendta bedziesz zadowolony JD również. W przypadku braku mocy jest możliwość podkręcenia parametrów silnika, nie patrzcie na pojemność lecz na charakterestykę, ciśnienie wtrysku itp. (Deutz w zeszłym roku nr 1 w silnikach rolniczych).
Spalanie:
gruber 30cm. 20-28 l/ha, 20cm. 12-20 l.ha
Vaderstad Carrier 820 5-6.5 l.ha
w zależności od klasy bonitacyjnej gleby,warunków oraz ukształtowania terenu.

Pozdrawiam

#57 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2011 - 06:25

Fendt 936 vs. John Deere 8360R jd w ap w modelach z usa ma 2 zakresy i z tego co wiem to rowniez dopasowuje predkosc obrotowa silnika do obciazenia automatycznie (wiec spelnia te same funkcje co vario z TMS).
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#58 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 27 październik 2011 - 16:58

Fendt 936 vs. John Deere 8360R @brzozak2 tylko w jd to jest i nikt o tym nie trąbi i nie nazywa tego , no ale w niektórych modela fendta jest okazja za to dodatkowo wykasować ;).
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#59 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2011 - 18:01

Fendt 936 vs. John Deere 8360R po pierwszy john kasuje i tak na tyle dobrze, ze dodatkowo to bylby juz czysty sadyzm.

druga sprawa, jest taka, ze jednak dobrze jest miec wybor i tak: dla serii 800 i 900 chyba juz nie mozna kupic fendta bez tms, bo to bez sensu, wiadomo, ze te ciagniki beda pracowaly w ciezkiej robocie.
natomiast do 300 czy 400 jesli pracuje 99% w obejsciu przy hodowli, byc moze nie jest ten system niezbedny, wiec zawsze pare zl mozna zaoszczedzic :) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 vs. John Deere 8360R Dzisiaj, 04:02
  •  

#60 Share andrzej2257

andrzej2257

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:województwo lubelskie
  • Zainteresowania:Cross ENDURO

Napisany 01 listopad 2011 - 18:37

Fendt 936 vs. John Deere 8360R do typowego niewolnictwa to wybrałbym JD to jest to chodzi mi tylko o serie 8r bo np 6r nie jest tak wydłużony do przodu.

ale np JD 6930 premium jest lżejszy od fendta 718 vario o 1105 kg
fendt 718 - 6985 kg

JD 6930 P -5880KG.

Moja 412 waży więcej niż 6 ton Dodany obrazek.

JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy