Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 936 vs. John Deere 8360R


66 odpowiedzi na ten temat

#21 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 09 czerwiec 2011 - 10:23

Fendt 936 vs. John Deere 8360R siedzialem w 936 na pokazach i w 8r u rolnika, moim zdaniem w fendzie jest mniejsza kabina ale wszystko bardziej przejrzyscie, w JD zeby glupie swiatla wlaczyc trzeba wejsc do terminalu, tak wszystko napakowane.

Zreszta wszystko zalezy od tego kto nim bedzie jezdzil, jak pracownik to JD a jak wlasciciel to fendt, to moje osobiste zdanie

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 vs. John Deere 8360R Dzisiaj, 10:10
  •  

#22 Share Pawel253

Pawel253

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 czerwiec 2011 - 14:45

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Też zauważyłem to że w Fendzie jest lepszy "dostęp" do funkcji ciągnika. Ale w 8R jest chyba mozliwość wykończenia kabiny skórą to fajnie. A który z tych ciągników ma większy uciąg? JD jest teraz mocniejszy (JD 409KM z IPM, Fendt 396KM wg. CE 97/68).

Edytowany przez Pawel253, 09 czerwiec 2011 - 14:50.


#23 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 09 czerwiec 2011 - 15:44

Fendt 936 vs. John Deere 8360R realny uciag ksiazkowy bedzie mial wiekszy JD z racji wyzszej sprawnosci skrzyni ale ciekaw jestem jak to bedzie wygladalo w polu, JD widzialbym bym bardziej w pracach plug, agregat, a Fendt duza beczka, gnojowica z aplikatorem, przyczepa samozbierajaca,

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#24 Share Pawel1344

Pawel1344

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport, motoryzacja

Napisany 09 czerwiec 2011 - 16:09

Fendt 936 vs. John Deere 8360R jak dla mnie gdyby kwestia finansowa nie grała roli to FENDT jest numerem jeden wśród ciągników nie ważne czy o małej mocy czy dużej. Jest to solidna i przemyślana konstrukcja dzięki czemu jest niezawodna.

#25 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 czerwiec 2011 - 18:00

Fendt 936 vs. John Deere 8360R a możesz to rozszeżyć?
np co uważasz o butli na powietrze w seriach 700-800-900 o które pyta Hubert O. syn starego Ojdany? są przemyślane?

#26 Share Pawel253

Pawel253

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 czerwiec 2011 - 20:45

Fendt 936 vs. John Deere 8360R A co poprawili w nowej serii 8R (w np. 8360R) względem starej (np.8345R)?

#27 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 10 czerwiec 2011 - 21:02

Fendt 936 vs. John Deere 8360R

A który z tych ciągników ma większy uciąg? JD jest teraz mocniejszy (JD 409KM z IPM, Fendt 396KM wg. CE 97/68).


Widzisz,kwestia uciągu podlega zawsze dyskusjom,wiadomo trzeba porównywać dwa traktory na podobnych przekładniach (w tym wypadku bezstopniówkach).Nawet rozłożenie masy,a często rozmiar i gatunek opon mogą w pewnym stopniu wpłynąć na siłę.. Jednak mi także się wydaje ża jasio powinien dysponować trochę większym potencjałem od fenda. Odnośnie komfortu,pasażer bez wątpienia wygodniej będzie czuł się w JD.Fendt mi tak jak kolegom wyżej wydaje się prostszy w obsłudze.Fendt dzięki swoim gabarytom wydaje mi się bardziej uniwersalny w zastosowaniu..
@JanekJelonek pamiętaj że pomiędzy Polską a Niemcami jest trochę inny przelicznik. ;)

#28 Share case4230lp

case4230lp

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 czerwiec 2011 - 21:12

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Jak na wozić pasażerów to kup se Bmw X6. Jak ma być na pokaz. Gdybym miał wybór to FENDA tak się u mnie przyjeło. Co ci da skóra w kabinie + 50 do zajeb*stości ? FEndt też może mieć położysz se na fotel z owcy skórę i git. A co do tej masy i rozłożenia kolega musi podać do czego będzie potrzebny. Ale jak ma być nowy to lepiej wole case STX 600

#29 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 10 czerwiec 2011 - 21:32

Fendt 936 vs. John Deere 8360R a masz 300 tyś €? :P bo tyle stx kosztuje ;)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#30 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 11 czerwiec 2011 - 11:46

Fendt 936 vs. John Deere 8360R @case kupując traktor takiej klasy i za taką cenę to nikt by nie chciał wydać tyle pieniędzy i nie mieć gdzie pasażera posadzić.. ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 vs. John Deere 8360R Dzisiaj, 10:10
  •  

#31 Share case4230lp

case4230lp

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 czerwiec 2011 - 19:06

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Ale ile ty będziesz ich woził ? a co do 300 .000 euro to wole dać 600 tyś zł i używanego

#32 Share Pawel253

Pawel253

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 czerwiec 2011 - 21:32

Fendt 936 vs. John Deere 8360R A co poprawili w nowej serii 8R (w np. 8360R) względem starej (np.8345R)? A w tej nowej 8R jest przedni TUZ? bo jak patrzę na filmiki i zdjęcia to na kazdym nie ma przedniego TUZa. A zna ktos cenę JD 8360R w maksymalnym wyposażeniu i Fendta 939 Vario też w najlepszym wyposażeniu?

Edytowany przez Pawel253, 19 czerwiec 2011 - 16:20.


#33 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 20 czerwiec 2011 - 15:51

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Fendt ma regulacje ciśnienia w oponach co moze być bardzo przydatne. Macie jakieś argumenty na to, że Vario Fendta ma niższą sprawność niż AP JD?? Chętnie je poznam ;) Albo na to, że masa jest lepiej rozłożona w JD.

#34 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 czerwiec 2011 - 20:25

Fendt 936 vs. John Deere 8360R

http://manuals.deere.com/omview/OMAR259991_19/?tM=HO

rozkład mas JD bez balastu
przód 5084 kg 46% bez TUZa( nie wiem ile waży) ILS (400kg) czyli 47,5%
tył 6065 kg 54% 52,5%
Tuz obstawiam że waży koło 300kg więc robi się 48,8/51,2%
JD 8530 AP ;)
O sprawności jest nawet na forum

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/489-ceny-ciagnikow-grupy-agco-fendt-i-massey-feruson/page__st__20

tu jest trochę, jak znajdę fachową stronkę to wstawię ;)

#35 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 20 czerwiec 2011 - 21:09

Fendt 936 vs. John Deere 8360R A czemu niby 46 na 54 jest optymalne, a nie 40 na 60 np?

Wszystko ładnie i pieknie tylko, że sprawność w tych przekładniach nie idzie liniowo od minimum do maksimum, a każde dodatkowe sprzęgło do przełączania zakresów oraz każdy dodatkowy element w przekładni ma wpływ na zmniejszenie sprawnosci.

http://www.pan-ol.lu...7/Zebrowski.pdf

Maksymalna sprawność przekładni Vario napewno bedzie wyższa z prostego powodu. Jeśli ich części hytrostatyczne są takie same a konkurencja ma dołożone dodatkowe elementy powiększające straty to nie może być inaczej. A dodatkowych elementów jest sporo. Na kazdy zakres po 1 sprzęgle (z wyjątkiem przekładni dwusprzęgłowych CNH) + 2 sprzegła do jazdy w przód i tył. Jedyna wada przekładni Vario to mała sprawność poniżej 4 km/h. W tym zakresie przekładnie konkurencji wypadają lepiej ale płacą za to wysoką cene.

Co do niezawodności to na niezawodność przekladni wpływa każdy element(podobnie jak sprawność). Oznacza to, że aby wyznaczyć niezawodność przekładni trzeba pomnożyć niezawodności wszystkich jej elementów.
Zróbmy proste obliczenia pokazujące na czym to polega. Przyjmując, że Vario jako prosta przekładnia 2 zakresowa ma przykładowo 100 elementów, a super nowoczesny automat samo przełączający zakresy ma 200 elementów. Niezawodność kazdego elementu przyjmijmy przykładowo jako 0,999.

A więc dla prostej przekładni:
0,999^100 = 0,90
Dla "nowoczesnego" rozwiązania:
0,999^200 = 0,82

Jak dla mnie kolejność jest taka:
1. Vario (ocena: 5)
2. przekładnia dwusprzęgłowa CNH (4,5)
3. reszta (4)

#36 Share deer20

deer20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GPS
  • Zainteresowania:KPJD - John Deere Team;) Siła i niezawodność!!! Nowoczesne rolnictwo, motoryzacja, muzyka, informatyka, fotografia, oczywiście kobiety oraz imprezki

Napisany 20 czerwiec 2011 - 21:21

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Ja bym wybrał JD, już z przyzwyczajenia, do fendta nic nie mam, też podoba mi się ich praca. Zresztą każdy pojazd ma jakieś wady i jakieś zalety:)

#37 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 czerwiec 2011 - 21:30

Fendt 936 vs. John Deere 8360R bo dałem 8530 AP jako przykład weź sobie inny model będzie inaczej ;)
Zauważ że hydraulika będzie miała większą stratę niż mechanik ;) vario ma 2 przełożenia, JD 4 , Xerion 8

#38 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 czerwiec 2011 - 21:30

Fendt 936 vs. John Deere 8360R

A czemu niby 46 na 54 jest optymalne, a nie 40 na 60 np?

Wszystko ładnie i pieknie tylko, że sprawność w tych przekładniach nie idzie liniowo od minimum do maksimum, a każde dodatkowe sprzęgło do przełączania zakresów oraz każdy dodatkowy element w przekładni ma wpływ na zmniejszenie sprawnosci.


Jeśli na sprzęgle nie ma poślizgu( a nie może być- poślizg=strata mocy=wydzielone ciepło=spalone sprzęgło)to jego sprawność wynosi 100 %. Można się jedynie przyczepić do poboru mocy hydrauliki, odpowiadającej za sterowanie sprzęgłem, ale można to pominąć.

Sprawność przekładni jest nieliniowa, w pewnym zakresie obrotów jest największa. Zakresy mają zapewnić utrzymanie tych optymalnych obrotów. Stracimy 2 % na dodatkowych kołach zębatych, ale zyskamy 5 % sprawności przekładni bezstopniowej.

#39 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 20 czerwiec 2011 - 22:02

Fendt 936 vs. John Deere 8360R A mielenie oleju miedzy tarczkami? Lepkość powoduje tarcie w oleju. Czemu przekładnie full powershift mają taka małą sprawność? Gdyby było tak jak piszesz to przekładnie powershift by miały 100% sprawność, a mają 90.
W 80% całego zakresu masz zmiane sprawności tylko o 5%. Czy warto poswiecać na to niezawodność i 10% sprawności na sprzegłach? Wątpie. Trzeba było poprostu obejść patent i z tego te komplikacje.
Nie twierdze, że między tymi rozwiazaniami jest jakaś przepaść ale napewno Vario ma przewage.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 vs. John Deere 8360R Dzisiaj, 10:10
  •  

#40 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 czerwiec 2011 - 22:08

Fendt 936 vs. John Deere 8360R Sprzęgło jeśli przenosi moment obrotowy nie ma poślizgu.Chyba, ze chodzi Ci o straty na sprzęgłach niezałączonych.

Każda para kół zębatych ma sprawność rzędu 99%(może trochę więcej). Od wału silnika do kół ciągnika jest takich kół kilkanaście, stąd bierze się taka a nie inna sprawność.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy