u3512

ursus 3512 Sprzęgło i zgrzytający WOM podczas załączania

Polecane posty

u3512    0

Witam

Przy wiosennych pracach tzn rozwożeniu obornika pojawił się problem. Z którymś kursem wom bardzo trudno było załączyć(pedał sprzęgła wciśnięty do podłogi). Bardzo zgrzytało przy próbie przesunięcia dźwigni od wałka.

Przy pracy z opryskiwaczem zauważyłem, że gdy ramiona podnośnika zaczną opadać to bez problemu i bez najmniejszego zgrzytu mogę włączyć WOM. Czas w jakim pompa się zatrzyma to jakieś 5-10 sek.

Wychodzi na to, że ciągnie drugi stopień sprzęgła ale nie wiem dokładnie jak to wyregulować.

Odkręcałem pokrywkę żeby zobaczyć sprzęgło, ale nie wiem dokładnie który wymiar ma mieć 2 mm. Przy łbach śrub od II stopnia mogłem zmierzyć jeden wymiar, ale chyba był mniejszy niż 2 mm.

Jeśli odległość jest mniejsza to również jest źle?

 

Prosiłbym najlepiej o jakieś zdjęcie i zaznaczenie na fotografii w którym miejscu należny dokonywać regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3
Napisano (edytowany)

Zdjeć Ci nie zrobię, bo mój MF stoi u mechanika czekając na kapitalkę silnika. Mogę jedynie podesłać taki link: http://instrukcja.pl/i/instrukcja_obslugi_mf_255#photo_top, jak rozwiniesz listę zdjęć, to w 1 kolumnie, 14 wers tam masz o II stopniu sprzęgła.

Tam jest śruba z nakrętką i tym się reguluje. Już teraz nie powiem gdzie jej szukać dokładnie, bo dawno tego nie robiłem. :rolleyes: Skoro mówisz ze jest mniejszy to wkręć te śrubki i zobacz jak będzie wówczas wysprzęglało.

 

Edit: teraz się tam doczytałem, ze należy te śrubki wkręcać, wiec do roboty. :rolleyes:

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Zrobiłem równiutko na 2 mm. Jest lepiej ale jeszcze nie to. Mogę zrobić mniejszy luz pomiędzy łbem śruby a tarczą dociskową? i ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Ja robiłem regulację bez szczelinomierza i sprzęgło ładnie wygląda, bo oglądałem je u mechanika. No zrób tak, zeby drugi stopień całkowicie wysprzęglał przy wciśnięciu do podłogi, czyli powinien łapać już tak po wciśnięciu pedału tak do 2/3 całego skoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Pedał sprzęgła jet przymocowany za pomocą jednej śruby. Poluzuj ją a w otwór w wałku włóż śrubokręt lub jakiś pręt. Przekręć w duł aż poczujesz opór. Podnieś pedał sprzęgła prawie do samej góry i przykręć.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapekc328    0

Witam

Ja mam następujący problem sprzęgło słabo brało i znajomy rozwoził obornik moim 3512 przy włączaniu wałka WOM mocno pociągnął i wajcha została mu w ręce pękł wałek na uszczelniaczu teraz nie mogę dokupić więc powiedzcie jak podciągnąć sprzęgło żeby tak następnym razem nie było.Bo powiem szczerze że nie rozumiem za bardzo jak to zrobić z waszych porad wyżej.Pomóżcie


kupię przyczepę dwuosiową wywrotkę ładowność około 4t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

To samo u mnie ale w przypadku mojego fergiego było to spowodowane pracą w lesie jeżdzenie po pniakach krzakach i drzewie, skutek podgięta podłoga i nie da się na max wcisnąć sprzęgła co śmieszniejsze niezauważalnie podłoga wygięta nie od razu się skapneliśmy, teraz problem się powtórzył może i 2gi stopień wymaga regulacji, ale jak nie masz na to czasu spróguj wygiąć trochę podłogę żeby głębiej wciskać sprzęgło lub może masz podgietą może kiedyś zawiesiłeś się na pniaku lub na coś najechałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Do regulacji 2 stopnia służą 3 śrubki. Na sprzęgle, kole zamachowym, jak położysz się pod ciągnikiem to przekręć trochę sprzęgło i zobaczysz śrubkę M 8 z nakrętką. Na takim płaskowniku, wycięciu w kole zamachowym. Musisz je odkątrować o podkręcić z jeden obrót, zakątrować i po robocie. Może z 10 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dommar    0

Witam
Mam problem ze sprzęgłem. Sprzęgło po naciśnięciu pedału delikatnie trzyma (1 stopień, 2 jest ok) nie wysprzęgla całkiem, tak przynajmniej twierdziłem, wiec trochę podkręciłem sprzęgło żeby 1 stopień był trochę dłuższy żeby więcej wysprzęglało ale niestety to nie pomogło. PO podkręcenie sprzęgła docisk dochodzi dużo od tarczy, wiec dlaczego sprzęgło po wciśnięciu delikatnie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtekf    0

prawdopodobnie łożysko na wałku sprzęgłowym masz do wymiany. Też tak miałem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szpenio    11

A łapki sprawdzałeś?? łożysko może być już wyrobione 

 

Edytowano przez Szpenio

Witam Witam pochodzę z województwa lubelskiego 

Mam konto na YouTube.com

Najnowszy filmik 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dommar    0

Sprzęgło było rozkręcane, wymieniłem łożsko to na wałku sptrzęgłowym i tarcze 2 stopnia, tarczę 1 stopnia nie wymieniałem była ok tak przynajmniej mi się wydawało, docisk i łapki ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pysa    0

dziś po uruchomieniu 3512 z okolic sprzęgła -skrzyni biegów  słychać głośny pisk ,coś takiego jag by ślizgał się pasek ,skrzynia chodzi ,biegi bez problemu pisk słychać od razu po uruchomieniu silnika ,wie ktoś co to może być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś po uruchomieniu 3512 z okolic sprzęgła -skrzyni biegów  słychać głośny pisk ,coś takiego jag by ślizgał się pasek ,skrzynia chodzi ,biegi bez problemu pisk słychać od razu po uruchomieniu silnika ,wie ktoś co to może być 

 

Może dźwignia podnośnika jest w złym położeniu;załączona w pozycję na hydraulikę .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj