Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ferdek07    75

jednostkowe spalanie a życie to 2 różne tematy, jedno jest pewne i nikt niech nie próbuje ściemniać, proxima oszczędna nie jest, no ale to mnie już nie obchodzi, temat uważam za zamknięty :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

mi chodzi o to zeby sie dowiedziec czy to bedzie smok czy nie a nie udowadniac ze jest oszczedniejsza od innych. mam nadzieje ze jak sie na nia zdecyduje nie bedzie palic wiecej niz mtz.

@Ferdek07 skoro uwazasz temat za zamkniety to jaki traktorek wybrales??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorus7441    1

mi w prasie przy 1600obr/min na10godz zegarowych prasowania pali ok 60l wiec wydaje mi sie ze to nie jest tak duzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Mam proxime 8441 i obliczyłem że na motogodzinę przy cięciu kukurydzy jednorzędówką spaliła 5,5l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

wczoraj zrobiłem w ok 4,5 godz 7 ha agregatem 3,20m + prxima7441 pełne obciążenie ziemia średnia obroty 2000-2100 i spaliła ok 60l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    855

poraża mnie wasza inteligencja, a mianowicie to że podaję przykład z tego tematu że proxa 6441 ma taki sam model silnika jak 8441. Te dwa modele mają zupełnie inny silnik. Na udowodnienie mojej tezy(spokojnie, to nie rozprawka :blink: ) podaję link do skanu gdzie wyraźnie, czarno na białym jest napisane, że proxima 6421/41 ma silnik typu ,,Zetor7205" a proxima 8421/41 ma silnik typu ,,Zetor1205". I niech mi tu nikt nie mówi że spalanie w 6421/41 będzie tylko znacznie się różniło od 8421/41.

Parametry techniczne Zetor Proxima

Oczywiście że są montowane takie same modele silników do zetora proxima 8441 i zetora proxima plus 8541. Ponieważ te 2 modele ciągników mają taką samą moc tylko są inne dodatki jak np. w 8441 skrzynia w standardzie jest 10/2 a w 8541 jest 16/16 z rewersem i coś tam jeszcze ma dodatkowego.

Na dodatek dodaję link do parametrów technicznych do Zetora Proxima Plus

Parametry techniczne Zetor Proxima Plus

Porównajcie to sobie

P.S

Ludzie nie piszcie więcej że 8441 i 6441 ma taki sam silnik bo jednak czymś muszą się różnić


Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tak jak gdzieś już pisałem, w transporcie z przyczepami, które ważyły z ładunkiem brutto coś ok 17-18t, przy obrotach 1800-2000 wyszło mi jakieś 5-5,5litra na mth, ale zauważyłem któregoś razu, że po znacznym przekroczeniu 2tyś. jak sobie pofolgowałem to z baku zaczęło dość szybko ubywać.... ;) no ale wtedy nie tankowałem wiec nie wiem ile spaliła w tym momencie. Wydaje mi się z autopsji, że spalanie ma podobne jak MTZ82, tak by to mniej więcej wychodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Napisał tutaj ktoś , że 7ha agregatem zrobił i spalił 60 litrów paliwa.

To chyba dwa razy ,bo 7211 z agregatem nie spali więcej jak 40 litrów ,ziemia 3 klasa obciążony 100%obroty 1800.

 

Jeszcze jeden przykład :

10ha wybronowane 30litrów paliwa ,brony poczwórne ciężkie za nimi doczepione drugie średnie.

 

Za ekologię trzeba płacić

euro II dwa razy tyle paliwa

 

no powiedzmy że w przypadku zetora to na pewno 50%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2
wczoraj zrobiłem w ok 4,5 godz 7 ha agregatem 3,20m + prxima7441 pełne obciążenie ziemia średnia obroty 2000-2100 i spaliła ok 60l

 

Czyli 8,5litra, na świeżo zaoranym polu, przy tym agregacie, jeszcze na tych obrotach, może tak wyjść, choć ja robię na 1700-1800, podczas pracy nie widzi ona 2000 i wyszło mi na hektar kolo 6,5-7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

pełny bak w mojej proximie czyli 120l wystarczył mi na 27 motogodzin . ciągnik jest na dotarciu cały czas jezdzil sam albo z przyczepą mniej wiecej po połowie. jazda na krótkich odcinkach z częsta zmianą predkości obrotowej silnika i jazda na dluższych odcinkach ze stałą prędkościa . dodam jeszcze , że w baku coś zostalo, ale ile to nie mogę precyzyjnie określić. wiecej na temat spalania bede wiedział wkrotce jak bedzie jakaś konkretna robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Unas w tartaku maja proxime 8441 chodzi tylko w transporcie i własciciel mowi ze pali sporo ale il to nie wiem :P

Z tego co sie wypowiadał to miał nadziej ze bedzie oszcezdniejsza a tu d*pa zbita ;/

Unas jets ogulnie taka mania ze zetor to cud techniki <szok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

proxima 8441

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2
Unas w tartaku maja proxime 8441 chodzi tylko w transporcie i własciciel mowi ze pali sporo ale il to nie wiem :P

Z tego co sie wypowiadał to miał nadziej ze bedzie oszcezdniejsza a tu d*pa zbita ;/

Unas jets ogulnie taka mania ze zetor to cud techniki <szok>

 

 

To co szef mówił albo sąsiad gdzieś tam zasłyszał to można o d... potłuc :P Jak mamy konkretne rozmowy i porównania przeprowadzać do troszeczkę bardziej precyzyjniej prosimy .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

znalazłem w niemieckim pdf-ie http://www.zetor.de/Assets/Produkte/Proxima-Power/Prospekt%20%20Power%20ZD%202009.pdf że spalanie proxy power wacha sie w granicach 223-229 g/kWh, co przy deklarowanym spalaniu Nh T5000 na poziomie 217 nie wygląda źle, podobne wartosci mają perkinsy.

 

czyżby faktycznie nowe motory by zetor nie były już takimi okrutnymi paliwożercami???


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Spalanie jednostkowe to jedno a praktyka to drugie, jest już wielu szczęśliwych posiadaczy kilku ciągników porównywalej mocy w tym proxim i oraz konkurencyjnych modeli innych producentów i w tym samym przedziale mocy z tymi samymi maszynami pracując w ten sam sposób osiągają różne wyniki spalania, można poszukać takich userów w galerii i zapytać na PW :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

czyżby faktycznie nowe motory by zetor nie były już takimi okrutnymi paliwożercami???

 

Dużo osób twierdzi że Zetory paliwożerne ale czy 5-5,5l/mth przy pracy z turem to dużo? :D

 

P.S

Trzymamy kciuki za Polaków :D

Mam nadzieję że teraz sędziowie nas nie będą w konia robić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

nie chodzi mi o pracę w turze tylko przy wykorzystaniu silnika w 85-90% mocy, czyli ciężkie prace polowe. btw. tu macie drugi link z tej samej stronki http://www.zetor.de/Assets/Produkte/Forterra/Prospekt%20Forterra%202009.pdf -zwróćcie uwagę na proxe 105 i forterke 105-te same silniki o symbolu 1305 i spalanie w tym drugim jest o prawie 30 g większe niż takim samym w proxie. teraz pytanie-czy jedno badanie zawyżyło, czy drugie zaniżyło??? :) :) dla porównania stare U912 ma spalanie ok 220-230 g/kWh (chyba?:))


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

nie chodzi mi o pracę w turze tylko przy wykorzystaniu silnika w 85-90% mocy, czyli ciężkie prace polowe.

No to w pługu 4x40 7-8l. ale ja mam ciężką nogę i cisnę mu że nie ma zmiłuj :) i tak wychodzi nie dużo w tym pługu spali mniej niż NH TD80D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

7-8 l/h to nawet nie 50 % obciążenia biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

czy nowe zetory liczą prawdziwe motogodziny, czy jak większość sprzętu zachodniego godziny zegarowe, bo jeśli spalił zetoerk 5-5,5 l/mth to rewelacja po prostu, zadne deutz-e, prekinsy sie nie umywają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

Mi to zwisa czy wy wierzycie czy nie że tyle palą ja wiem swoje bo użytkuje i mi takie spalanie odpowiada kuzyn ma NHTD80D i Zetora Proxime + tur. NH w lżejszych pracach spali trochę mniej ale np. w orce spali trochę więcej od Zetora. Mi to zwisa co Wy sobie myślicie o spalaniu Proximy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

To nie chodzi o to czy Ci zwisa czy nie-Twoje życie płciowe jest nam obojętne biggrin.gif -tylko o owo spalanie-nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

Moje sprawy dobrze stoją :) a o spalaniu pisałem i co nie którzy chyba w takie spalanie nie wierzą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj