Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jaro    166

Wiem-ale pługi mają wpływ na spalanie biggrin.gif -ja mam Tura 3+1 (na resorze,z tym "szerszym" kółkiem- o odkładniach nie wiem czy teraz są "inne") pługi co prawda ładnie orzą-ale żeby były lekkie do ciągnięcia to bym nie powiedział (sporo moich znajomych ma Kvernelandy i są "lżejsze")-więc sobie pomyślałem o tych odkładniach...mój jest z 2005 r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Hm... to może masz w takim razie jak i mój. Mój jest z 2009 i diler właśnie mi go zachwalał, ze to już nie taki skrobak, tylko porządny plug z nowymi odkładniami na modłę zachodnia, oczywiście swój rozum mam i porównywałem go z starszymi modelami i także konkurencją np. ten nowymi staltechami, czy akpilami to fakt są dłuższe i bardziej ,,podkręcone". Jak się nim orze to skiba nie idzie w górę, tylko zaraz jest podkręcana i przewalana. Jedynym jego felerem moim zdaniem do konkurencji to jest jednak masa, taki kawał żelastwa :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

też mam tego nowego tura 4*40 i powiem wam ze ciężko chodzą te pługi ale za to jakość orki jest znakomita-super kryje ze można orać najgorsze ugory i nic sie nie zapcha tylko ze taki staltech czy bomet idzie lekko ale jakość orki tragiczna i lemiesz do wymiany po 5 hektarach na mojej ziemi.

 

TrackLift-czytam twoje posty i wydaje mi sie ze ty nie wiesz o czym piszesz-proxima 8441 w pługi 4*40 spali 7-8lto ty chyba orzesz na 5 cm bo inaczej to nie jest możliwe.Mam ten pług i wiem co pisze -super orze ale niestety dość cięzko chodzi i wydaje mi sie ze palanie na poziomie 10-11 l było by rewelacyjne. Twierdisz ze sie ciebie czepiam ale poczytaj swoje posty-ciebie naprawde nie można brać na poważnie bo naprawde nie wiesz co piszesz dziecinko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Każdy ma inne ziemie i inną technikę pracy zalezy jakim biegiem się jeździ i jak pług ustawi, jak ktoś naprawde delikatnie sprzet traktuje to może i zejdzie do 8l/godz ale mniejsza o to sory ze temat jest o spalaniu ale to też się przekłada na spalanie może rozstrzygnijmy w końcu które pługi idą lżej czy UG z tymi fikuśnymi skibami, czy jakiś bomet czy staltech?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Na pewno lepiej kryją bo nawet kiedy orałem wysokie ściernisko czy starym grudziąckim czy AKPILem to różnica jest kolosalna, zero zapychania, skiba nie przelatuje przez wierzch odkładni, a czy lżej.... to zależy od warunków na polu, na pewno trzeba się je nauczyc ustawiac, bo ja za pierwszym razem mialem tego pługa dośc, ze dwadzieścia razy wysiadałem i kurw.. leciały dośc donośnie... :blink: Nie toleruje złego, hałajowatego ustawienia ustawienia, albo ściąga ciągnik, albo go trzyma i na dodatek plug wychodzi...

PS. Może ten temat trzeba by przenieś do pługów...???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

ferdek -bomet to nie kwalifikuje się do żadnego rankingu .chyba nic nie orze gorzej. wiem bo mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

też mam tego nowego tura 4*40 i powiem wam ze ciężko chodzą te pługi ale za to jakość orki jest znakomita-super kryje ze można orać najgorsze ugory i nic sie nie zapcha tylko ze taki staltech czy bomet idzie lekko ale jakość orki tragiczna i lemiesz do wymiany po 5 hektarach na mojej ziemi.

 

TrackLift-czytam twoje posty i wydaje mi sie ze ty nie wiesz o czym piszesz-proxima 8441 w pługi 4*40 spali 7-8lto ty chyba orzesz na 5 cm bo inaczej to nie jest możliwe.Mam ten pług i wiem co pisze -super orze ale niestety dość cięzko chodzi i wydaje mi sie ze palanie na poziomie 10-11 l było by rewelacyjne.

Nie robiłeś Proximą z tym pługiem to co się wypowiadasz, może jak pługa nie umiesz ustawić to i bardzo ciężko ci idzie, bo jak ja ciągnę go czasami na 4 to chyba tak ciężko nie jest... Jeśli było by jej bardzo ciężko to bym ciągną ją na 2. I podczas orki nie daje jej ful obrotów przy tym pługu. Jaką masz ziemię?

I jakie Ty możesz mieć pojęcie o spalaniu Proximy jak jej nie masz to lepiej się nie wypowiadaj.

I z dzieciną o ty sobie uważaj... Bo jeśli tak na ciebie wołają to ty nie musisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

twoja proxa to ma chyba 150 kucy a pali jak MF 255 bo inaczej tego sie nie da wytłumaczyc-każdy co ma troszke oleju w głowie to ci powie to samo-przy tym pługu w głębokiej orce ciągnik spali min 10-11l chocby to był najoszczedniejszy ciągnik a jeżeli twój pali 7-8 to naprawde to jakiś rekord świata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ja też raz miałem niezły ubaw z ustawieniem tego pługa na wiosnę-zeszło trochę powietrza z kółka przez zimę (ale tylko raz się tak zdarzyło)-i pług dosłownie "nurkował" w ziemi -najlepsze że oczywiście nie było tego widać tak na pierwszy rzut oka-co ja mu tam posłałem tych na "cha" na "ka" i na "d*pa" biggrin.gif-ja potrzebuję na hektar 13-15 l ale muszę przyznać że naprawdę ładnie orze i paru ludzi przyjeżdżało do mnie oglądać orkę no i też zakupili te pługi-ale każdy twierdzi że jakoś tak "ciężko" idą no i nie polecam go do ciągników z delikatnym podnośnikiem-ciężki jak cholera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TrackLift    0

Może się mylę bo obliczałem to w tamtym roku i liczyłem to przez ilość l w zbiorniku na ha albo na mtg a mtg pewny nie jestem ile wynosi.

Pług jak jest źle ustawiony to nawet nie można ruszyć. Zwykłą 3 źle ustawioną można nie ruszyć :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
therider    7

100 konna proxima plus jest jednym z ciągników najoszczędniejszm ,mniej pali tylko fendt a new holland TL100A porównywalnie (dowiedzałem się tego z testów top agrar polska)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukupuku4    0

nasz proxa 6441 pali od 4 litrów ON na godzine pracy (zegarowa godzina), oczywiście lekkiej pracy, czyli bronowanie, prasa kostkująca sipma, zwózka siana, słomy czyli znowu nie tak dużo jak się wydaje. W transporcie z jedną przyczpą z wysłodkami (7 ton) 5-6 litrów na godzine zegarową. W orce na gline pług grudziądz 3x35 8 litrów ON na godzine zegarową. Najmnie pali w zimie jak w stodole stoi .... ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Faktycznie nie tak dużo ale ten 1l/godz mogła by mniej palić ;[ a twoja proxa to ta z pierwszych tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukupuku4    0

Proxa jest już w tej nowej masce i akumulator ma pod kabiną, rocznik to 2008 ;[ mam takie pytanie, wiem że tu inne tematy są poruszane, ale czy miał może ktoś doczynienie z przyczepami cynkoMet ?? (dawna czarna białostocka) Szukałem na innych forach, ale ten temat jest rzadko pruszany. A myśle na kupnem przyczepy z programu modernizacja gospodarstw rolnych. Ta przyczepa z cynkoMet a dokładnie chodzi o 6-cio tonówke jest o 10 tyś zł tańsza niż jej odpowiednik z pronaru. Zastanawiam się czy ta cena jest spowodowana gorsza jakością tej przyczepy?? Na zdjęciach wygląda poprostu jak z bajki, cała ocynkowana i wogóle pełen wypas. Jeszcze raz przepraszam, że poruszam inny temat niż spalanie w proxie, ale jeśli ktoś miał styczność z tą przyczepą to czekam na opinie, nie chce jej kupić i żeby w pierwszej miedzy się tylna ośka złamała jak czytałem o przyczepie pronarowskiej, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

nie wiem skąd dostałeś taki cennik cynkometu, ale z tego co ja wiem przyczepa cynkometu 6t jest może ze 3 tyś tańsza od pronara albo i nie, porównaj wyposażenie, ceny cynkometu z allegro są zazwyczaj bez nadstaw za które trzeba dopłacić ponad 4 tyś, a pronar ma to w standardzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Pęknięcie osi w przyczepie zdarza się niezmiernie rzadko (ja się z czymś takim nie spotkałem, a widziałem przyczepy różnie sponiewierane....) i jeśli już to od przeładunku prędzej popękają cebanty, pióra resorów, opony, czy nawet może wyrwac siłownik, zgiąc ramę (np.nie odpowiednio kiprując). Co do porównania tych dwóch przyczep, to dla mnie są za niskie, źle jest z nich kiprowac na pryzmy (np.buraki), raz pożyczyłem od znajomego pronarkę 6t to była za niska do dmuchawy do silosu i musiałem pod nią podkładac brusy. Następna sprawa ogumienie, standardowo jest za słabe jak na przyczepy z podwójnymi burtami gdzie może wejśc i 8t zboża (grzejące się i pekające opony), dlatego warto wziaśc w opcji większe i mocniejsze opony(w pronarze w opcji takie są). No i musisz wziaśc pod uwagę ze po dwóch latach ten błyszczący ocynk stanie się matowy... ;[ . niech coś koledzy jeszcze dorzuca....

Ps ten wspomniany kolega po niezbyt udanych doświadczenich z pronarem 6t zakupił teraz Pronarke 8t, gdzie jej masa jest nie wiele cięższa, a opony, wymiary o wiele bardziej zadawalające...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukupuku4    0

Koledzy chętnie bym wzioł 8 tonową, ale korzytam z modernizacji i mam malutkie gospodarstwo i jak narazie to na 6 tonową mi się nie chą zgodzić, ale pisze ostro odwołanie w nadziei, że to coś pomoże ;[ U nas w okolicy to mało kto ma nową przyczepe i nie wiem jaką markę wybrać. ...

 

Ferdek07 oglądałem oferty z allegro i różnica w cenie miedzy cynkoMet a Pronarem jest około 10 tys. zł. W cynkoMet również dają nadstawki, tylko koło zapasowe jest za dopłatą, oczywiście wszystko zależy jeszcze gdzie kupujesz ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proxima 8141 pali to mało powiedziane temu ciągnikowi jest potrzebne stałe tankowanie.Na godzinę ptrafi spalić 20litry oczywiście w pługach 4x40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Z kąd taki down (nie obrażając chorych) jak Pronarek 8140 się wziął na forum, ubolewam, ze coraz więcej takich szczylów na forum jest....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

@pronarek8140 uśmiałem się... może jest bak dziurawy ?

W takim pługu to spali lekko ponad połowę tego co napisałeś. I nigdy nie uwierzę w takie posty. I nie tylko ja od kiedy to 82KM tyle pali ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

to nawet nie ma co komentowac... takich leszczy to trzeba od razu na forum blokowac....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendias    5
Dnia 22.10.2007 o 21:05, zetor7441 napisał:

Panowie powiek krodko ja mam proxime 6441 z samego poczatku palila cos okolo 120l na 25mtg po do tarciu zmienilo scie i to na leprze to znaczy caly zbiornik starcza mi na okolo 35-40mtg ale u nas nie przekraczmy 1700 obrotów.A mamy jeszcze zetora 12145 który spalil na 8 ha siewu agregatem cos okolo 8 litrów ale jak spominalem nie przekraczlismy 1700 obrotów

Ale bajki opowiadasz 

 

Dnia 22.10.2007 o 21:49, Balzak napisał:

Panowie generalnie ciążko jest określić spalanie ponieważ każdy pracuje na innych ziemiach i każdy ma inna nogę do gazu. i każdy z nas może tylko na swoim przykładnie określić. A najgorsze jest to ze ktoś sie wypowiada a nawet nie siedział w Proximie.

 

 

Pozdrawiam Balzak

Ja mialem 7340 i proxime teraz mam 2 fendy vario i powiem tak nigdy wiecej zetora nawie niechce slyszec o tym w varia wiem co to prawdziwy  ciagnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj