Polecane posty

Witam

Z biegiem czasu zetor 7245 nieuchronnie okazuje się coraz słabszy z maszynami robiącymi "robotę" ciężkie, szerokie długie. Może dałoby się to trochę zmienić wstawiając turbo do tego modelu (7745 wychodziły z turbo a tłoki katalogowo mają chyba takie same) i w tym momencie pojawia się pytanie: jak silnik to przyjmie?

Czy w zetorach 7745 z turbo były jakieś elementy wzmacniane itp., czy raczej są takie same jak w 7745 bez turbo, i w 7245. Proszę o wypowiedzenie się znających temat i wnoszących coś do niego a nie "wydaje mi się że wał jest inny korbowody wzmacniane, tłoki z tytanu pewnie".

Pewnie wiele osób myślało coś na ten temat, bo nie sztuką jest sprzedać traktor z turem i pełnym osprzętem a kupić gołego szrota od handlarza, bez zaczepów i obciążników.

Będę wdzięczny za posty wnoszące coś do tematu.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

silnik padnięty do którego dodasz turbo to po max 2 latach roboty silnik na złom. Jak cos to najpierw wyremontować silnik a potem zakładać bo do starego trupa to nie ma co. Wydaje mi się że takie zakładanie nie ma sensu bo spalanie wzrośnie a silnik szybciej będzie się zużywał. Ciągniki z turbo mają chłodnicę oleju... czy twój model posiada ją?? jeśli nie to trzeba się będzie w nią zaopatrzeć bo silnik się będzie grzał, a wogóle taka inwestycja to nie będzie tania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

silnik do turba jest mocno zmodyfikowany, napewno wał wzmocniony do tego korbowody inne tłoki z natryskiem na denka, zapobiega to wypaleniu, inne głowice, dodatkowy kanał chłodzący i pod innym kontem załorzone zawory, inne ustawienie pompy, pewnie też sekcje inne a i zrobiony wyminnik ciepła między olejem silnikowym a płynem z chłodnicy, wieksza chłodnica, i inna pompa cieczy chłodzącej, chyba tyle, po zatym nie wiadomo co do trwałości pozostałych elementów sprzęgło skrzynia, a tak w ogóle to w fabryce do turbiny ustawiana jest pompa paliwa na maszynach aby idealnie dobrać cisnienie doładowania do wielkości dawki. Moje zdanie takie jak masz dobry ciegnik, silnik i skrzynie ok to nie baw sie w przeróbke bo to bez sensu,lepiej odłożyć kasy i kupić coś mocniejszego, pronar lub coś z zachodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

koszty tyle cię wyniosą że według mnie to nieopłacalne do kiepskiego silnika pakować turbo i na siłę katować go. żeby osiągnąć większą moc także potrzeba większej dawki paliwa. A wały tłoki i korbowód nie wytrzyma większych obciażeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Nie wiem czy to prawda, ale w 7745 jest inny skok tłoka.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

77 ma inny wał większe wykorbienia, co za tym idzie pojemność, wogóle czy to będzie silnik super czy kończący sie to zakładanie turba do silnika nie przystosowanego pod taką możliwość mija się z celem, silnik nie wytrzym wiekszego doprężenia w skrajnym przypadku a widziałem taki potrafi się urwać korbowód i zdemolować silnik albo tłok się wypali, lub skrajnie pęknie na pół brak chłodzenia olejowego, po zatym ciągniki z turbem wymagają wiekszej troski, dobry olej, i systematyczna wymiana bądź czyszczenie filtra powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Przecież praktycznie wszystkie modele zetorów były opcjonalnie wyposażane w silnik turbo, tylko tak naprawdę w środku jest dużo rzeczy innych tj. panewki, korbowody, tłoki,pompa wtryskowa z zmienną dawką, głowice z wkładką w gnieździe,itp dla niektórych nie istotnych pierdółek, bo jak piszą tylko o chłodnicy. Nie spotkałem się tylko z zetorem turbo serii 5xxx 4xxx ale już 62xx turbo silnik praktycznie jak w c360, a wieksze typu 70xx ,72xx,77xx,i jeszcze większe to widziałem nieraz


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawych rzeczy się dowiaduje. Także silnik chociaż jest w miarę dobry lepiej go nie męczyć turbem, tym bardziej że tak czy tak po jajach dostawał będzie. No a jak wrzucę kolektory turbo to przynajmniej będziecie mieli pierwszego głupiego i się dowiemy ile ciągnik wytrzyma.

A może lepiej już obserwować i kupić sam silnik od 7745 turbo, nie chce mi się wierzyć żeby skrzynia inna była.

Edytowano przez GrzesiekZetor7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Skrzynie masz taką samą jak w 7245, a za silnik trochę będziesz musiał wydać. Ja bym się nie bawił w żadne przeróbki z turbem bo potem więcej bedzie kłopotu niż pożytku. Radzę sprzedać tego 7245, a kupić coś większego albo silniejszego np. 7745 turbo. Będziesz miał 15 koni mechanicznych więcej no i co za tym idzie lepsze kopyto i moc.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tworek6    0

DZiś założyłem turbinę prowizorycznie do tego zetorka. zobaczcie posłuchajcię i powiedzcie co myślicie. pozdrawiam..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Daj go w orke głeboką i jak nie będziesz zbierał głowić po polu to bedzie gitara :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

oprócz gwizdania nic tu nie widać, napisz od czego turbinę dałeś jak rozwiązałeś chłodzenie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jak już chcesz turbinę to musi być do pojemności silnika wątpię czy od 2 litrowego silnika coś osiągniesz po prostu będzie za słaba po za tym ten zawór gdy przekroczy się ciśnienie doładowania upuści powietrze a przy silniku zetora założę się że zawsze by się tak działo szukaj turbiny nie wiem lepsza już wydaje mi się od stara 700

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Od stara? Nawet by sie nie obróciła w zetorze. Albo z samochodowego silnika jakiegoś busa, teoretycznie może spasować bo mimo mniejszej pojemnosci silnik auta pracuje w większym zakresie obrotów ale to według mnie głupia kombinacja. Najpewniejszy był by oryginał lub inne turbo z silnika o zbliżonej pojemności o obrotach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

no to lepiej poszukaj od jakiegoś ciągnika np c385, mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

a jakby to wyglądało w 7745? Bo by mu turbinka się przydała. Pracuje w turze i trochę w transporcie.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Chciał bym odswieżyć ten temat, bo jak troszkę poczytałem na ten temat i tak dobrze pomyślałem to widziałem kilka zetorów z turbinami i nie widziałem żadnych chłodnic czy coś w tym stylu było tylko turbo doprowadzenie smarowania i spływ olejui tyle. pisze dlatego bo myslę założyc turbo do mojego zetka. Wiem że wszystko jest inne zaczynając od wału a kończac na głowicach,wiem że to spory koszt ale i tak będę robić kapitalny remont silnika i wszystko będzie zakładane nowe nawet głowice pójdą nowe bo jak robić to raz a porządnie. i tu mam takie pytanie do was co sądzicie o tym założeniu turba?czy to ma sęs czy tez nie?pozdrawiam i czekam na liczne dopowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wpisz sobie w internecie wymiennik ciepła zetor, to właśnie chłodnica do oleju turbo, na nią nakręca się filtr oleju, a do niej dochodzi płyn chłodniczy, takie coś musisz mieć założone bo turbina podnosi temp oleju, w tedy do wymiany oczywiście także pompa wody, jak będziesz robił remont silnika to można się pobawić ale łatwe to nie będzie a co za tym idzie tanie też nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

zetorlublin7341 poraz pierwszy słyszę o czymś takim :blink: patszyłem na te wymienniki ale to nie są do 7xxx tylko do 7540 i wyżej dodam do dego jeszcze że stała ma podwórku u mnie LKT81 turbo i nie widziałem żadnego wymiennika miała normalnego bączka. ale dodam też że zastanawiam się nad zamianą silnika z 7340 albo wcale nie będę kombinował i zostanie bez turba :( i wyjdzie chyba najtaniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

taki sam mam ja na niego wkręca się filtr oleju, widocznie jak wkładali do silnika z turbo to potrzebne jest. Jestem ciekaw o ile stopni podnosi się temperatura oleju z turbiną a ile osiąga olej bez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

no ciekawe o ile stopni. tak myślałem nad tym silnikiem i zobaczę co powie mi znajomy na słowacji, jeśli załatwił by mi taki silnik bo cos kiedyś mówił to chyba go wymienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoLLand    13

A jaki masz model tego Zetorka?? Sam chce kupić teraz 7745 ale znależć w Polsce dobry egzemplarz graniczy z cudem. Wszystko podjechane. Ale widziałem kilka ładnych zwykłych 7745 i przymierzam się do kupna i wkładania turbiny:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj