Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica


10 odpowiedzi na ten temat

#1 Share misieq

misieq

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Młp.

Napisany 21 kwiecień 2011 - 21:18

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Witam wszystkich forumowiczów. Mam takie pytanie dotyczące wyżej wymienionego typu silnika tak jak w temacie: dlaczego w kolektorze ssącym zamontowano tam nagrzewnicę przez którą płynie płyn chłodzący silnika. Co może spowodować wymontowanie tej nagrzewnicy, jakie ona ma znaczenie. Zgóry dziękuje za zainteresowanie. Pozdarawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Dzisiaj, 18:53
  •  

#2 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 21 kwiecień 2011 - 21:20

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica A to nie jest intercoler?? Tak jest w ZTS 18345.Stracisz trochę mocy.

Edytowany przez tomek73, 21 kwiecień 2011 - 21:30.


#3 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 21 kwiecień 2011 - 21:39

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Silnik o którym mówisz posiada intercooler czyli chłodnice powietrza doładowującego. Jej zadaniem jest schłodzenie powietrza, które ogrzewa się podczas sprężania go przez sprężarkę. Chłodniejsze powietrze ma większą gęstość i przez to większą zawartość tlenu, którego obecność jest warunkiem zaistnienia procesu spalania. Usunięcie tej chłodnicy pogorszy parametry silnika.
Nie mogę sobie wyobrazić gdzie Ty widzisz tam dopływ płynu chłodzącego silnik. Albo jesteś laikiem w sprawach technicznych albo myslimy o czymś innym.
Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#4 Share Carlos4ever

Carlos4ever

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2011 - 06:14

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowany przez krolikNH, 22 kwiecień 2011 - 09:24.


#5 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 kwiecień 2011 - 07:06

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica NIe kombinuj kolega wyżej napisał dobrze. Obniżenie temp powietrza to większa gęstość a co za tym jdzie więcej cząsteczek tlenu potrzebnego do spalania np w jednym litrze powietrza.
Założycielowi tematu chodziło chyba nie o intercoler pisze coś o kolektorze ssącym. Nie widziałem tego motoru więc nie wiem za bardzo o co chodzi.

#6 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 22 kwiecień 2011 - 12:31

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica

Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.


Czytaj kolego ze zrozumieniem. Nie napisałem, że ochłodzenie powietrza zwiększa zawartość tlenu tylko ochłodzone powietrze ma większą gęstość czyli więcej cząsteczek powietrza w jednostce objętości a co za tym idzie więcej owego tlenu.

Prośba do autora tematu o wrzucenie zdjęcia z elementem który autor nie wie po co jest. Będziemy mogli wtedy pomóc.

Edytowany przez Michufarmer, 22 kwiecień 2011 - 12:40.

Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Dzisiaj, 18:53
  •  

#7 Share Slawuss

Slawuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Włodawski

Napisany 22 kwiecień 2011 - 14:52

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Wydaje mi się, że to jakiś zamiennik świec żarowych i prawdopodobnie działa tylko podczas uruchamiania silnika. To tylko moja opinia na ten temat wydaje mi się że trafiona. ;p

League of Legends


#8 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 22 kwiecień 2011 - 16:15

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica "Wydaje mi się, że to jakiś zamiennik świec żarowych i prawdopodobnie działa tylko podczas uruchamiania silnika"
Zaraz ze stołka spadnę :lol:
Intercoler zamiennikiem świec żarowych :lol:

Edytowany przez asharot, 22 kwiecień 2011 - 16:17.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#9 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 22 kwiecień 2011 - 20:06

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica najlepiej zrób zdjęcie ;) bo z tego co piszesz to dość ciekawe ale by podgrzewać tym kolektor to by musiała byc grzałka płynu elektryczna no chyba że to wersja na ekstremalnie niskie temp :huh:

#10 Share misieq

misieq

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Młp.

Napisany 22 kwiecień 2011 - 20:06

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Użytkowniku Michufarmer tak do końca to ja laikiem nie jestem ponieważ posiadam ciągnik z tym silnikiem i go obsługuje, naprawiam. Niestety nie mogę zamieścić zdjęcia jak to dokładnie wygląda ale ten kolektor ssący składa się z dwóch części: części spodniej przykręconej do głowicy oraz części górnej w której jest bezpośredni wlot z turbiny. Rozkręcając go-kolektor ssący, zauważyłem że wewnątrz znajduje się tak jakby nagrzewnica-lub chłodnica do któtej wlotów podłączone są węże z układu chłodzenia silnika. Taka budowa oznacza że powietrze które trafia do komory spalania ma temperaturę silnika-płynu chłodzącego, może ktoś teraz mi wyjaśni dlaczego tak jest to rozwiązane??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica Dzisiaj, 18:53
  •  

#11 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2011 - 09:10

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica W samochodach poruszających się z duzą prędkością istnieje możliwość stosowania intercolerów suchych ponieważ podczas jazdy przepływ powietrza studzi lamele chłodnicy i co za tym idzie powietrze doładowania. W maszynach wolnobieżnych stosuje się intercolery mokre wykorzystujące obieg cieczy chłodzącej silnika. Wlot pewnie jest podłączony do zasilania cieczą schłodzoną w chłodnicy czyli o temperaturze niższej niż temperatura cieczy w silniku. Rozwiązanie takie wymusza mała prędkość z jaką poruszają się te pojazdu czyli brak możliwości studzenia przepływem strumienia powietrza.

Podobne tematy