Skocz do zawartości

Zdjęcie

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share math

math

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2011 - 11:32

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Za niedługo będę w posiadaniu modelu MF 3125, niestety ze skrzynią 30 km/h (bez półbiegu na 4. szosowej).
Zastanawiam się czy ten półbieg jest po prostu elektronicznie zablokowany, czy też istnieją jakieś różnice w budowie.

Jak można zdjąć taką ewentualną blokadę?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Dzisiaj, 14:04
  •  

#2 Share skrzynia662

skrzynia662

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kadzidło
  • Zainteresowania:rolnictwo
    mechanik

Napisany 21 kwiecień 2011 - 12:10

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie to jest blokada ja w swoim deutz tez mam blokade do 30 narazie nie odblokowuje a tam tez jest tylko blokada jeden bieg zablokowanyu mnie 6. to trzeba miec pozadnego mechnika ja znam ale w woj. mazowieckim zdjecie około od 500 do 1000 złotych

Edytowany przez skrzynia662, 21 kwiecień 2011 - 12:11.


#3 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 21 kwiecień 2011 - 14:17

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Deutz to inna bajka jest ty masz go na speed czy dyna bo power schift nigdy w 3125 nie było to jest zasadnicza różnica do jak speed czyli z pojedynczym przyspieszaczem to nie powinno coś takiego wystąpic natoniast jśli to jest dyna to powinien zrzucać półbieg o jeden a nawet dwa w dół i ro jest ograniczenie po rozpięciu będzie szedł ponad 40 jak chcesz coś takiego dzwoń 501832246
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#4 Share math

math

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2011 - 15:05

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Jest to w takim razie wersja ze skrzynią Speedshift ("po jednym półbiegu na bieg") z zablokowanym półbiegiem na 4. zającu.

Układ biegów jak poniżej:

Dodany obrazek

Edytowany przez math, 21 kwiecień 2011 - 21:56.


#5 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 21 kwiecień 2011 - 15:31

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie osobiście się z tym jeszcze nie spotkałem ale ze schematu wynika że masz rację wiec trzeba było by usunąć blokadę w programie jak tak nie wiem z jakiego kraju pochodzi ciągnik że jest ogrnaiczony aż do 25km/h francuzy zawsze były do 30 wiec nie miały blokowanego speeda
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Dzisiaj, 14:04
  •  

#6 Share math

math

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2011 - 15:44

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Ciągnik pochodzi z Francji i jak wynika ze schematu maksymalna prędkość to 29,5 km/h.

#7 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2011 - 20:03

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie A prokurator puka puk,puk.

#8 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 22 kwiecień 2011 - 07:10

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie O co ci chodzi jaki prokurator wyjaśnij to ??
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#9 Share Gustlikus

Gustlikus

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Cieszyński
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektronika, Maszyny, Informatyka

Napisany 24 kwiecień 2011 - 09:39

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Co ma do tego prokuratura jak z tego co ja wiem w Polsce można jeździć do 40km/h? poza tym to nie zajęcie dla prokuratury jak coś;) Tylko zwykłe wzięcie dowodu do ponownego montażu tej blokady;) poszukaj czujnika który sprawdza jaki bieg jest włożony i go odłącz;) no chyba że on redukuje sam ten półbieg?:P

Ale mogę się mylić nigdy mnie to jakoś specjalnie nie interesowało z skuterem sąsiadowi tak zrobili ale jakiś większych nieprzyjemności poza przymusem założenia blokady nie miał i 250zł za brak prawka na kat A:P Sam mogę jechać 37km/h na około 2450rpm (i nie mam zielonego pojęcia czy ten silnik ma mieć faktycznie takie obroty max czy nie mf 3060)

jcb fastrac ludzie jeżdżą po 70km/h:P ale to już faktycznie ryzyko;) Bo według polskiego prawa niewolno;)

Edytowany przez Gustlikus, 24 kwiecień 2011 - 09:50.

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Dzisiaj, 14:04
  •  

#10 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2011 - 17:39

Skrzynia z półbiegami Power Shift 30 a 40 km/h - blokada czy różnica w budowie Spoko, spoko. Temat jest fajny ale i śliski.
Polskie prawo o ruchu drogowym nie ogranicza maksymalnej prędkości konstrukcyjnej pojazdu, tylko prędkość maksymalną z jaką możemy poruszać się danym pojazdem i dla ciągników rolniczych jest to 30km/h.
Natomiast cała zasadzka tkwi w w dyrektywie unijnej i wynikającej z tego potrzebie dostosowania polskiego prawa a w szczególności "Zasad homologacji typów ciągników rolniczych i przyczep". Aby w unii było jednakowo i świadectwo homologacji bylo wszędzie ważne ujednolicono warunki techniczne dla kategorii T-ciągniki rolnicze.
Nas interesuje (cytuję)kategoria T1-ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40km/h,mające rozstaw kół nie mniejszy niż 1150mm i prześwit nie większy niż 1000mm.Jeżeli prześwit będzie większy wtedy kategoria zmienia się na T4 czyli specjalne a dla tych ustawodawca przewidział obowiązkowe ograniczenie prędkości i to już konstrukcyjnej do 30km/h.
No i teraz do sedna.
Jeżeli blokada zostanie zdjęta to przy braku prędkościomierza kierowca nie wie czy predkość dozwoloną przekroczył czy nie i czy zdjęcie blokady nie powinno wiązac się z montażem prędkościomierza.
Jeżeli zwęzi rozstaw kół np. do upaw rzędowych i pojedzie szybciej grozi to utratą stabilności i wywrotką w razie gwałtownego manewru na drodze.
Jak to wpłynie na jazdę po wybrzuszonym asfalcie bez amortyzacji przedniej osi i braku hamulców na przednie koła (proszę o nie używanie argumentu że jest hamowana bo to tylko układ wspomagania hamowania)

Podobne tematy