Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka C-360 na 3p


67 odpowiedzi na ten temat

#41 Share kojot629

kojot629

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 233 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja rolnictwo gitara

Napisany 09 kwiecień 2012 - 14:00

Przeróbka C-360 na 3p w 3p sa inne tarcze sprzeglowe, potrzebna jest obrecz "przejsciowka" do polaczenia silnika ze skrzynia. na laczeniu silnika ze wspornikiem przednim tez sa takie laczenia na imbulsy a walki sprzegla to nie wiem, chyba tez inne

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka C-360 na 3p Dzisiaj, 23:10
  •  

#42 Share luku1988

luku1988

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:...URSUS...
    Mechanika, budowa maszyn
    i wiele innych ... ;P

Napisany 09 kwiecień 2012 - 16:48

Przeróbka C-360 na 3p

wydaje mi się ze ja i tak w moją 60-tkę włorzę jakieś 15 tyś



jak masz włożyc 15 tyś na przeróbki to za ta kasę można kupić dobry ciągnik 3p a 60 sobie bym na części zostawił za dużo fatygi z tym wszystkim

#43 Share max2505

max2505

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 18:54

Przeróbka C-360 na 3p

Najwięcej przyjemnosci sprawia dobrze wykonana praca,gratuluję przeprowadzonej modernizacji .Moze i 3p jest silnikiem wymagającym trochę lepszego traktowania ,ale za to odwzajemnia się niskim spalaniem i dobrą kultura pracy-tej elastycznosci w szerokim zakresie obrotów brakuje mi nawet w zetorze 5320.
ps. polecam do perkinsa stosować dobry olej -półsyntetyk


Dzięki:)
Osobiście polecam turdus, niewiele kosztuje a jest dobry i w zupełności wystarczy do silnika sprzed "półwiecza".


w 3p sa inne tarcze sprzeglowe, potrzebna jest obrecz "przejsciowka" do polaczenia silnika ze skrzynia. na laczeniu silnika ze wspornikiem przednim tez sa takie laczenia na imbulsy a walki sprzegla to nie wiem, chyba tez inne


Z dwa posty wyżej opisałem cały swap tego silnika, więc proszę nie szerzyć herezji w kwestii tarcz sprzęgłowych


jak masz włożyc 15 tyś na przeróbki to za ta kasę można kupić dobry ciągnik 3p a 60 sobie bym na części zostawił za dużo fatygi z tym wszystkim


Nie wiem jakimi prawami statystyki się posługujecie podając te dane ale moim zdaniem ta suma jest śmieszna.
W moim przypadku pierwotnie miałem w planach swap silnika do jednej z wcześniej posiadanych sześćdziesiątek, jednak doszedłem do wniosku że szkoda mi odstawiać silnik w dobrej kondycji w kąt. Jako że już miałem w domu silnik i niezbędny osprzęt postanowiłem do niego dokupić resztę od sześćdziesiątki.
Więc za silnik wraz z kapitalnym remontem przeprowadzonym w profesjonalny warsztacie około 2000 złotych, do tego dokupiłem sześćdziesiątkę w dobrej kondycji (przebieg około 3500 mtg) bez silnika za 4000 zł. Z przejrzeniem i uzupełnieniem braków całość zamknęła się w 8000 - 9000 złotych. Nie uwzględniam tu kosztu pracy własnej. Pozostała mi tylko do dokończenia instalacja elektryczna i pomalowanie całości. I tak oto w tej chwil ciągniczek ma zregenerowaną przednią oś, skrzynia była cała, zostały w niej wymienione wszystkie uszczelniacze, podobnie jak w moście, ponadto został zregenerowany rozdzielacz hydrauliczny, a na tył założyłem używane opony 16,9-28 (koszt 500 za parę) z około 60 % bieżnika, co przy ich szerokości jest porównywalne z założeniem nowych standardowych opon 14,9. W zwolnicach zostały wymienione łożyska i uszczelniacze, ponadto instalacja hamulcowa została odbudowana od zera.
W tej chwili bynajmniej wiem co mam.

Edytowany przez max2505, 09 kwiecień 2012 - 19:04.


#44 Share deLord

deLord

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 19:09

Przeróbka C-360 na 3p Jakoś nie chce mi się wierzyć że zakupiłeś silnik 3p za 2tyś po kapitalnym remoncie.
U nas za sam remont trzeba dać 3tyś a tu jeszcze masz dodatkowy silnik.

#45 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 19:15

Przeróbka C-360 na 3p Jeżeli kupiłeś tył cignika o przebiegu 3500 TO POCO WYMIENIAŁEŚ MU ŁOŻYSKA I USZCZELNIACZE

#46 Share luku1988

luku1988

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:...URSUS...
    Mechanika, budowa maszyn
    i wiele innych ... ;P

Napisany 09 kwiecień 2012 - 19:18

Przeróbka C-360 na 3p

Nie wiem jakimi prawami statystyki się posługujecie podając te dane ale moim zdaniem ta suma jest śmieszna.

no ba :D za 15 tyś to 2 ciagnik sie kupi a nie tyle kasy w remont(przerobke)!
"max2505" ladnie przedstawil koszt takiego remontu i co jest potrzebne :P

#47 Share max2505

max2505

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 19:32

Przeróbka C-360 na 3p

Jakoś nie chce mi się wierzyć że zakupiłeś silnik 3p za 2tyś po kapitalnym remoncie.
U nas za sam remont trzeba dać 3tyś a tu jeszcze masz dodatkowy silnik.


Jeśli ktoś nie wie co sprzedaje to nie moja wina, pisałem przecież że silnik pochodzi z demontażu tarpana, a dałem za niego 300 złoty i flaszkę. Przykro mi że ładujesz 3 koła jakimś partaczom za remont silnika, a potem pewnie chodzisz i płaczesz że 3p jest do bani. A na remont mam fakturę która opiewa na kwotę 1700 złotych brutto, także jeśli nie wierzysz mogę zrobić jej skan.

Jeżeli kupiłeś tył cignika o przebiegu 3500 TO POCO WYMIENIAŁEŚ MU ŁOŻYSKA I USZCZELNIACZE


Dlatego że nie mam zamiaru zaraz go rozbierać bo coś cieknie, albo pytać Ciebie za pomocą forum skąd może olej kapać w sześćdziesiątce? Jeśli chodzi o ścisłość to dobrego na dobre nie wymieniałem. By zaspokoić Twoją ciekawość to spróbuj kupić sześćdziesiątkę w dobrym stanie za 4 k złotych, jeśli CI się to uda to gratuluję. Ja nie miałem samego tyłu tylko cały ciągnik bez silnika łącznie ze wszystkimi blachami. A wymieniałem je bo ciągnik stał porozbierany pod chmurką z dziesięć lat, więc było to raczej działanie profilaktyczne.
Ponadto nie mam zamiaru tłumaczyć się takim jak Ty czym się kierowałem przeprowadzając remont kapitalny ciągnika.

PS: Pisałem o procesie przeróbki po to by pomóc ludziom którzy są zainteresowani taką przeróbką gdyż mam jakieś doświadczenie w tym temacie, a nie po to by tacy jak Ty nabijali sobie posty!!!

#48 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 09 kwiecień 2012 - 19:36

Przeróbka C-360 na 3p Co to za dobra kondycja jak musiałeś wymienić łożyska w zwolnicach,moja ma 30 lat pracuje na 10ha i nie pamiętam żeby kiedyś były łożyska wymieniane w zwolnicach.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#49 Share max2505

max2505

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 19:41

Przeróbka C-360 na 3p Nie chce mi się nawet komentować tych wypowiedzi... od takich ludzi normalnie opadają ręce

#50 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 19:51

Przeróbka C-360 na 3p z tego co napisałeś wyczytałem że ten SILNIK PO REMONCIE NIE MIAŁ ROBIONEJ POMPY I WTRYSKÓW
za 300 złotych to gratuluje

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka C-360 na 3p Dzisiaj, 23:10
  •  

#51 Share max2505

max2505

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 20:08

Przeróbka C-360 na 3p Uwierz mi, silnik miał zregenerowane i wtryskiwacze i pompę, przeczytaj uważnie ostatnie post z poprzedniej strony, może i zapomniałem to uwzględnić licząc koszt naprawy silnika ale wszystko jest opisane na poprzedniej stronie.
Nie wiem tylko co udało CI się osiągnąć czepianiem do słówek ale gratuluję spostrzegawczości.

#52 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 20:15

Przeróbka C-360 na 3p Jeśli ktoś nie wie co sprzedaje to nie moja wina, pisałem przecież że silnik pochodzi z demontażu tarpana, a dałem za niego 300 złoty i flaszkę. Przykro mi że ładujesz 3 koła jakimś partaczom za remont silnika, a potem pewnie chodzisz i płaczesz że 3p jest do bani. A na remont mam fakturę która opiewa na kwotę 1700 złotych brutto, także jeśli nie wierzysz mogę zrobić jej skan.

Koszt remontu głównego 3P obejmującego:
- planowanie i regeneracja głowicy
- planowanie bloku oraz osiowość
- regeneracja korbowodów
- szlif wału
- nowe zestawy tuleja + cylinder wraz z osadzeniem i szlifowaniem
- montaż układu korbowo - tłokowego
- wymiana pompy olejowej
to suma 1700 złotych brutto
regeneracja pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy wraz z nowymi końcówkami to kolejne 520 złotych brutto

to już sie mijasz zprawd o 520 zł

#53 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 10 kwiecień 2012 - 09:43

Przeróbka C-360 na 3p Chłopak opisał co i jak zrobić żeby włożyć silnik 3p do 360, a wszyscy się go czepiacie i wytykacie :P Co zrobił i ile zapłacił jego sprawa, jego pieniądze i poświęcony czas. Moim zdaniem zrobił bardzo dobrze, ma wyremontowany porządnie ciągnik i wie czym jeździ:)

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#54 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2012 - 11:28

Przeróbka C-360 na 3p Chyba zbyt dobrze opisałeś ta modernizację ... no i dlatego tylu oponentów.
Wracając do oleju stosowałem do 3p turdus a teraz zmieniłem po naprawie na półsyntetyk i muszę powiedzieć, ze nie ma co porównywać wolę dołożyć ...
Pozdrawiam i życzę długiej eksploatacji.

#55 Share ferrumbet

ferrumbet

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2014 - 21:02

Przeróbka C-360 na 3p Właśnie to jest Polska, gości opisuje fachowo przeróbkę ciągnika a oni mu wnikają w koszty, gości miał dobry pomysł z tym złożeniem silnika od tarpana z tyłem od 360, a odnośnie cen to są różne bo ja ostatnio za kapitalny remont głowicy(wymiana zaworów, gniazd i szlif) w 914 zapłaciłem 350 zł. w porządnej firmie pod Radomiem a że ktoś przepłaca za remonty pośrednikom to jego sprawa. Dobry pomysł z tym silnikiem od 3p, kto jeździł 3p to w życiu nie zamienił by się na oryginalny silnik c 360, sam moment obrotowy w 3p jest podwójny już nie mówię o spalaniu i że pompa wtryskowa rzędowa z C 360 pamięta Stalina to już szczegół.

#56 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2014 - 21:40

Przeróbka C-360 na 3p Odgrzewasz starego kotleta prawie dwa lata

Za to są punkty ostrzeżenia

#57 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2014 - 22:02

Przeróbka C-360 na 3p

Właśnie to jest Polska, gości opisuje fachowo przeróbkę ciągnika a oni mu wnikają w koszty, gości miał dobry pomysł z tym złożeniem silnika od tarpana z tyłem od 360, a odnośnie cen to są różne bo ja ostatnio za kapitalny remont głowicy(wymiana zaworów, gniazd i szlif) w 914 zapłaciłem 350 zł. w porządnej firmie pod Radomiem a że ktoś przepłaca za remonty pośrednikom to jego sprawa. Dobry pomysł z tym silnikiem od 3p, kto jeździł 3p to w życiu nie zamienił by się na oryginalny silnik c 360, sam moment obrotowy w 3p jest podwójny już nie mówię o spalaniu i że pompa wtryskowa rzędowa z C 360 pamięta Stalina to już szczegół.

Robiłeś dobrym 3p a nie robiłeś dobrą c 360 to głupot bynajmniej nie pisz to może zacznij pracować dobrą c 360 i a potem zajechanym 3p dopiero opisz swoje doświadczenia.

#58 Share Nowy85

Nowy85

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Grudziadza
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 27 styczeń 2014 - 09:15

Przeróbka C-360 na 3p mialem c 360 i c 360- 3p i napewno wedlug mnie lepszy jest 3p zrobi tyle co 360 a spalanie o wiele mniejsze , i to byl dobry pomysl z zamiana silnika . C 360 - 3p nadal u mnie pracuje a c 360 sprzedalem .

#59 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2014 - 20:03

Przeróbka C-360 na 3p Gadanie mojego szwagra.Kiedyś przyjechał pomóż orać pod siewy pługami 3 i szybko skibę odkręcał i na mojej gliniastej ziemi 3 biegu już nie wrzucił tylko 2 bo nie dawał rady a orać na regulacji siłowej to może na piskach u siebie i po całym dniu orki spalił mniej o 7 litów tylko ja swoją c 360 na 3 grzałem i kupa więcej zaorałem.dobry ciągnik ale na lżejsze ziemie jak mam 2 kawałki 4-5-6 klasa to śmigasz aż miło czy u niego jak byłem odrobić to bajka a nie 2-3 klasa i zbita glina skały się wywalają że ojciec t 25 bronami zaraz rozbija.Ale niech będzie po twojemu.tylko trochę się dziwie że tylko jeden 3p jest na wsi i 2 mf 255 a tak tylko same c 360.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka C-360 na 3p Dzisiaj, 23:10
  •  

#60 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 28 styczeń 2014 - 10:30

Przeróbka C-360 na 3p

Właśnie to jest Polska, gości opisuje fachowo przeróbkę ciągnika a oni mu wnikają w koszty, gości miał dobry pomysł z tym złożeniem silnika od tarpana z tyłem od 360, a odnośnie cen to są różne bo ja ostatnio za kapitalny remont głowicy(wymiana zaworów, gniazd i szlif) w 914 zapłaciłem 350 zł. w porządnej firmie pod Radomiem a że ktoś przepłaca za remonty pośrednikom to jego sprawa. Dobry pomysł z tym silnikiem od 3p, kto jeździł 3p to w życiu nie zamienił by się na oryginalny silnik c 360, sam moment obrotowy w 3p jest podwójny już nie mówię o spalaniu i że pompa wtryskowa rzędowa z C 360 pamięta Stalina to już szczegół.

Geniuszu może byś się zapoznał z faktami zamiast bajki wypisywać, dowiedz się jaki masz moment w obu silnikach i wtedy zacznij pisać z sensem, poza tym silnik ad 3.152 i pompa rotacyjna też pamięta "wujka Stalina" i nie jest taka młoda, choć przewyższa technologicznie zwykłą rzędową.

Podobne tematy