Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka C-360 na 3p


67 odpowiedzi na ten temat

#21 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 03 lipiec 2011 - 21:06

Przeróbka C-360 na 3p 15 tys chcesz włożyć?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka C-360 na 3p Dzisiaj, 09:03
  •  

#22 Share ZetorekClasic

ZetorekClasic

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2011 - 21:13

Przeróbka C-360 na 3p za 15 to drogiego kupisz

#23 Share rafal07

rafal07

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2011 - 21:15

Przeróbka C-360 na 3p @OSALEK tzn. że 3p sobie nie radzi z rozrzutnikiem i beczkowozem pomyśl zanim coś napiszesz. Do pługa to fakt że lepszy c360 ale w talerzówce spokojnie lata 3p

@pronarek lepiej sprzedać c360 trochę dołożyć i kupić 3p w dobrym stanie pali bardzo mało(nie pisze ile bo znowu nie posiadacze 3p będą się ze mną kłócić że nie prawda)

#24 Share pronarek

pronarek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 625 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kalisza woj. wlkp
  • Zainteresowania:no po pierwsze to dziewczyny a pózniej to głównie naprawianie i przerabianie róznych maszyn ( zazwyczaj wszystko psuje)

Napisany 03 lipiec 2011 - 21:42

Przeróbka C-360 na 3p za 15 tyś to liczę silnik remont całego tyłu zakup kabiny załorzenie wspomagania oraz przerobienie hydrauliki na niezalerzną z pompa od mtz napędzaną z koła pasowego przy silniku ;)

#25 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 03 lipiec 2011 - 22:03

Przeróbka C-360 na 3p potrzebne są jeszcze tarcze sprzęgłowe, nie wiem jak docisk, może różnić się rozstawem dziur na szpilki wału korbowego, dwa elementy żeliwne coś w rodzaju przystawki do wspornika przedniej osi
lepiej sprzedaj 360 i kup 360 3p
a co do tego, że 360 jest silniejszy to wszystko zależy od stanu ciągników, ja mam 360 3p a kuzyn ma 360 i on nie dał rady wytargać HL 8 tonowej z pszenicą, a ja podczepiłem i poszedł
360 3p też nie jest szybszy, u mnie łapie 2350 obr\min i szybszy nie jest ale zrywniejszy to na pewno
spalanie, zacytuje ojca miał 360 i 360 3p od nowości- w orce 360 na dzień zbiornik to mało a w 360 jakieś 25, 30 litrów zostało, 3 skiby i kolczatka 3 wałkowa, orka na ciężkiej ziemi

tutaj widać
więc uciąg też ma dobry tylko trzeba umieć ustawić pług

#26 Share Daniel1987

Daniel1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2011 - 23:21

Przeróbka C-360 na 3p silnik w dobrym stanie lub po remoncie 3500zl ale taniej tez sie znajdzie, flansza+2kostki okolo 600-1000zl to sa glowne koszty do tego sprzeglo i walek sprzeglowy, sprzeglo czesto ze silnikiem a walek to nie jest drogi....dolicz jeszcze obrotomierz i zegar temperatury,konsolke pod zegary i gaszenie silnik..przerobka maski to oczywiscie we wlasnym zakresie. koledze prerabialem to w 5000sie spokojnie zmiescil plus delikatne poprawki, na paliwie oszczedzisz a jak do lekkich prac to spalanie miniamalne, mozesz spokojnie liczyc jak c-330

3p z rozrzutnikiem i beczkowozem to kicha a to dobry zart, to wlasciciele trzydziestek i władków to chyba widlami trzesa

#27 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 04 lipiec 2011 - 09:24

Przeróbka C-360 na 3p Znajomy miał 3p i mówił że mu brakuję siły. Kupił silnik z 60 założył i po roku zmienił z powrotem na 3p za względu na paliwo. A siły nie potrzebował bo ma większe ciągniki.

#28 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 04 lipiec 2011 - 09:33

Przeróbka C-360 na 3p Mój dziadek ma 3512 czyli silnik jak w 3p i jak oraliśmy na dwa jego i moja c-360 to jego spalił jedną trzecią mniej niż mój a jeździł szybciej. Czyli coś prawdy w mniejszym spalaniu musi być a patrząc na cenę ropy można sporo zaoszczędzić w skali roku, lat.

#29 Share antonio86

antonio86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 589 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 04 lipiec 2011 - 11:43

Przeróbka C-360 na 3p musisz kupić przystawke przednią, tylnią wałki sprzęgłowe 1 i 2 stopnia(sa dłuższe niż c-360)

#30 Share Osalek

Osalek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2011 - 18:38

Przeróbka C-360 na 3p Napisano 03 lipiec 2011 - 21:15
@OSALEK tzn. że 3p sobie nie radzi z rozrzutnikiem i beczkowozem pomyśl zanim coś napiszesz. Do pługa to fakt że lepszy c360 ale w talerzówce spokojnie lata 3p


To zapinaj jedno osiowy rozrzutnik naładuj kopiato i zobaczymy czy po górach idzie ten 3 p jak pojedzie to raczej ciężko i po tych wszystkich kalkulacjach spali tyle samo co byś jechał c 360 tyle ze nią robotę zrobisz szybciej a 3 p tylko bd katował. Po równinach to znaczenia nie ma za bardzo 3 p a 360. Jeżeli chodzi o moje tereny to wole spalić 5 litrów więcej ale robotę zrobić szybko i konkretnie bez żadnych kombinacji ;):)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka C-360 na 3p Dzisiaj, 09:03
  •  

#31 Share niuniek1

niuniek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zagórki

Napisany 05 lipiec 2011 - 18:47

Przeróbka C-360 na 3p Za 15 będziesz miał drugiego :D
http://otomoto.pl/ur...-3p-A64783.html

Edytowany przez niuniek1, 06 lipiec 2011 - 21:47.

Massey Ferguson 255
Ursus C-360 2x
Case 4230
Kanał youtube[--->http://www.youtube.c...ature=mhee<---]

#32 Share rafal07

rafal07

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2011 - 21:13

Przeróbka C-360 na 3p @osalek
piszesz bzdury mam 1 osiowy rozrzutnik ładuje czubaty i idzie spokojnie pod górkę też idzie a pionowo to i c360 ci nie podejdzie :D
Masz chociaż 3p bo wątpię.

#33 Share Osalek

Osalek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2011 - 12:56

Przeróbka C-360 na 3p 3p to dziadostwo;p

#34 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 06 lipiec 2011 - 13:05

Przeróbka C-360 na 3p Co za argumentacja, jak byś pojeździł 3P to byś zmienił zdanie. W lekkiej pracy to pali dosłownie symbolicznie, zwłaszcza przy sianokosach to widać, jeździsz i jeździsz, a zbaku nie ubywa B)

Choć i tak bym 3P nie kupił bo zwolnice <_<, MF255 wymiata :D
Wieczny kawaler ;)

#35 Share rollo29

rollo29

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 123 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ELW

Napisany 06 lipiec 2011 - 13:33

Przeróbka C-360 na 3p

3p to dziadostwo;p

I wszystko w temacie .3p to ciągnik połączenie dwóch przestarzałych licencji Zetora i Mf,efekt kryzysu gospodarczego lat 80 tych i głupoty władz PRL.

#36 Share Daniel1987

Daniel1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2011 - 23:11

Przeróbka C-360 na 3p jakby nie te licencje to bys w latach 90 szpadlem ziemie przerzucal, a dzis by sie marzyla przestarzala c-360, skora oby dwa takie przestarzale to poco ludzie kupuja zetory i MF-y, silnik prekins to byla alternatywa, jakby nie te silniki to bys nie mial ursusow 3512, 2812, spojrz czemu duze koncerny samochodowe nie wprawdzaja nowych podwozi, kazdy bazuje na tym co juz jest i odkupuje licencje

#37 Share rollo29

rollo29

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 123 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ELW

Napisany 07 lipiec 2011 - 07:11

Przeróbka C-360 na 3p Jak by nie te licencje to ursus rozwijał by swoje konstrukcje tak jak robił to zetor .Poza tym od zakupu licencji perkinsa do produkcji Mf 255 mineło jakieś 10 lat Prl to pchali te silniki do tarpana i c 360.3p to taki potworek konstrukcyjny podobnie jak Polonez i 126 Bis.

#38 Share dominic

dominic

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podhale
  • Zainteresowania::-)

Napisany 22 luty 2012 - 23:23

Przeróbka C-360 na 3p

wiem że z tą przeróbką wiąże się wymiana wałków sprzęgłowych w skrzyni.
Czy coś jeszcze jest do wymiany?
Czy koło zamachowe i rozrusznik od zwykłej 60 pasuje do silnika 3p??



Kolego @max przełożyłeś już ten silnik? Możesz coś napisać o tej przekładce, kosztach, bo ja też będę przekładał.
Komentarze typu „po co?” są śmieszne. Zobaczymy za kilka miesięcy kiedy paliwo będzie po 8-9 zł to zaczniemy konie kupować :o . Bo przecież mamy unijne ceny tylko nie wypłaty. ;[ ;[ ;[
c 330
4011
mf 255

#39 Share max2505

max2505

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 kwiecień 2012 - 15:20

Przeróbka C-360 na 3p Sory, że tak późno odpowiadam, ale nie miałem ostatnio czasu żeby posiedzieć na AF.

Więc przechodząc do sedna sprawy, przeróbka zakończyła się pełnym sukcesem.

Żeby cieszyć się nowym silnikiem 3P w poczciwej sześćdziesiątce musiałem wymienić następujące części:
- oczywiście silnik:P
- koło zamachowe
- obydwa wałki sprzęgowe
- "prowadzenie" łożyska oporowego (jest minimalnie dłuższe w stosunku do oryginalnego od 360)
- węże chłodnicy
- dołożone zostały przystawki pomiędzy misę i wspornik przedniej osi oraz pierścień dystansowy pomiędzy silnik i skrzynię biegów
- wymieniony został wspornik chłodnicy
- wymienione zostało pierwsze wzmocnienie maski, oraz został wycięty otwór w masce na kolektor wydechowy
- ponadto konieczne jest jeszcze zmodyfikowanie mocowania filtra powietrza
- licznik motogodzin, wskaźnik temperatury oraz czujnik ciśnienia oleju (pomimo iż czujniki 360 i 3P z wyglądu nie różnią się to czujnik dedykowany do 3p działa w innym zakresie ciśnień)
- ostatnim elementem którego jeszcze nie udało mi się zdobyć jest oryginalne cięgno gazu od 3p, ale jeśli ktoś ma zręczne ręce i chęci nie jest to jakiś wielki problem

Jeśli ktoś nie dysponuje oryginalnym rozrusznikiem od 3P niezbędne będzie dokupienie "głowy rozrusznika" wraz z bendiksem

Docisk oraz tarcze sprzęgłowe pasują idealnie, także nie jest to problem
Silnik który ja zamontowałem pochodzi z demontażu tarpana 239D, w związku z tym nie udało mi się rozwiązać jednego problemu, jakim jest montaż napędu licznika motogodzin na końcu wałka rozrządu, jednak ciągle nad tym pracuję.
Podczas składania niezbędne będzie odwrócenie tarczy sprzęgłowej pierwszego stopnia, gdyż oryginalna od 3P powinna mieć dwie krótkie kryzy.
W razie jakichś pytań z chęcią pomogę, ewentualnie gdyby komuś były potrzebne zdjęcia niektórych przeróbek np wspornika od chłodnicy i etc mogę pomóc dokumentacją fotograficzną, gdyż wiem że bardzo trudno jest znaleźć w necie szczegółowo wykonane foty, a gdy nie ma się pod ręką oryginalnego 3P ciężko jest niekiedy samemu poradzić.
Dla niedowiarków spalanie silnika 360 3P oraz 360 (obydwa po kapitalnym remoncie) ma się w zakresie od 0,5 :1 do 0,6 : 1 w porównywalnych pracach, o wyższości 3P nad 360 pod względem elastyczności nawet nie będę wspominał.

Koszt remontu głównego 3P obejmującego:
- planowanie i regeneracja głowicy
- planowanie bloku oraz osiowość
- regeneracja korbowodów
- szlif wału
- nowe zestawy tuleja + cylinder wraz z osadzeniem i szlifowaniem
- montaż układu korbowo - tłokowego
- wymiana pompy olejowej
to suma 1700 złotych brutto
regeneracja pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy wraz z nowymi końcówkami to kolejne 520 złotych brutto

W tym samym zakładzie podobny remont silnika 360 bez regeneracji głowic oraz pompy wtryskowej to wydatek rzędu 2500 złotych.
Tym samym wszelkie dyskusje na temat wyższości jednego silnika nad drugim mogę pozostawić dla Waszej oceny.

Proszę także o nie robienie chlewu w temacie jak użytkownik ~Osalek
a wypowiedzi typu" 3p to dziadostwo;p " zostawcie dla siebie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka C-360 na 3p Dzisiaj, 09:03
  •  

#40 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2012 - 10:42

Przeróbka C-360 na 3p Najwięcej przyjemnosci sprawia dobrze wykonana praca,gratuluję przeprowadzonej modernizacji .Moze i 3p jest silnikiem wymagającym trochę lepszego traktowania ,ale za to odwzajemnia się niskim spalaniem i dobrą kultura pracy-tej elastycznosci w szerokim zakresie obrotów brakuje mi nawet w zetorze 5320.
ps. polecam do perkinsa stosować dobry olej -półsyntetyk

Podobne tematy