adi972

Awaria skrzyni w T25

Polecane posty

mani51    373

Tak. Ściągasz pokrywę z samym lewarkiem a reszta zostaje w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumie że wodzik jest zaciskiem przykręcony do tej ośki i teraz moje pytanie czy z takiego zacisku trzeba wysunąć ośkę czy jest on z dwóch elementów. a może jest to jeszcze inaczej rozwiązane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Popuszczasz śrubę blokującą, wysuwasz wałek w bok i wodzik wychodzi do góry. Oczywiście najlepiej odkręcić mały dekielek dociskający sprężynki i kulki blokujące wałki. Przy składaniu trzeba ustawić dobrze wodzik od reduktora bo ma dwie śruby do regulacji. Pozostałe wodziki mają stałe położenie i nie da się ich źle ustawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek10220    1

Jeśli dasz rade wyjąć ten tryb to wodzika od reduktora nie będziesz musiał wyciągać ale nie wiem czy tak się da, sam będziesz widział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle że ten tryb jest z wodzikiem który go przesówa po frezowanym wałku tak że żeby go wyciągnąć musze unieść ten wodzik a wtedy tryb ładnie wyjdzie po otworze od łożyska. Mam nadzieje że więcej komplikacji nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek10220    1

Tak jak piszesz to musisz zrobić, jak będzie ci mało miejsca to inne wodziki będziesz musiał wyjąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie wiem czemu się tak boisz ruszyć ten wodzik. Tam nie ma żadnego problemu z ustawieniem go później. Wydaje mi się że będziesz musiał wszystkie wałki wysunąć i raczej nie skończy się na jednym kole zębatym bo pasuje też zmienić to które z nim współpracowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem i chciałbym ograniczyć do minimum ingeręcje w tę skrzynie. Co do trybu współpracującego z tym szczerbatym to na moje oko wygląda całkiem nieźle. ten co się wykruszył jest dość mocno wytarty. Podejrzewam że mój poprzednik wymienił ten drugi. Mam jeszcze jedno pytanie. szukając po sklepach internetowych zauważyłem że każdy tryb ma swoją numeracje. Czy jak wyciągne ten zepsuty to też będzie na nim numeracja?  A chodzi o ten 21

post-49025-0-94554700-1426846555_thumb.jpg

Edytowano przez kowalskipiotr1004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markoT25    4

witam dawno mnie nie było . Mam pytanie odnośnie drugiego wałka z kołami zębatymi {patrz od sprzęgła] czy on powinien mieć luz na boki w granicach 3mm ?  Bo zacząłem szukać przyczyny wybijania 5 biegu i napotkałem taki luz boczny.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

Witam przyjechałem moim władkiemz podpiętym siewnikiem na podwórko i zanim pojechałem po bronować to wyregulowałem sprzęgło, i go roskręciłem

i sprawdziłem czy łożysko z sprzęgła się nie kręci.Potem wszedłem do ciągnika wrzuciłem bieg i puściłem sprzęgło i władek tylko delikatnie szarpną i stoi  czuć jak bieg jak się je wżuca. Co może być przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem a dokładnie wszystkie biegi do tylu wchodza bez problemu ale do przodu tylko 1 i zaden inny moge wrzucic 2 i tak dalej to ciagnik gasnie po rozkreceniu pokrywy widac ewidentnie jak cos blokuje caly mechanizm prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

panowie jak zdemontować hamulec który idzie w poprzek skrzyni żeby ściągnąć górną pokrywę skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja tylko wykręcałem wkręt blokujący i przesuwałem wałek w lewo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

Jak rozkręcić ten napinacz taśmy ?bo nie umie tego wałka wyciągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego musisz odkręcić pokrywę hamulca z lewej strony jest przykręcona 4 śrubami M8 po zdjęciu pokrywy zobaczysz dźwignię hamulca na której będzie wkręcona blokada wałka też śruba M8 z drobnym gwintem ale jeszcze obok wałka masz wciśniętą blokadę wałka aby się nie wysuwał jest to pręt grubość 4 mm długość 2 cm tylko że jest on wciśnięty w pokrywę hamulca więc nie wystaje musisz go kombinerkami wyciągnąć wówczas bez problemu wysuniesz wałek hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14
Napisano (edytowany)

Panowie ściągnąłem pokrywę skrzyni biegów a tam wszystkie koła zębate są jak nowe nic nie jest uszkodzone i jak odszukać  przyczynę dlaczego nie chce jechać po wrzuceniu biegu ?

Edytowano przez kapi123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego to co się dokładnie stało że się wziąłeś za rozbieranie skrzyni bo możliwe że skrzynia jest ok. a coś innego się rozkręciło np. łączenie wałka sprzęgłowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wrzuć jakiś bieg i obracaj wałem wtedy zobaczysz gdzie jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

Witam wymieniłem tarcze i 12 sprężyn które tam są w tym sprzęgle  i wszytko działa . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie dla znawców tematu, w władimircu t25 z 1977 r, z skrzynia 2 wajchową mam problem z biegami zwolnionymi. Otóż jadąc na biegu zwolnionym pod większym obciążeniem w skrzyni strzela i ciągnik szarpie ( jakby wyskakiwał bieg ) jednak gdy obciążenie zmaleje problem znika. Na biegach normalnych problem nie występuje. Gdzie szukać problemu, może ktoś się spotkał z takim zjawiskiem? Za ewentualne porady i sugestie z góry dziękuję...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj