Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jasno-błękitny dym


52 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 12:10

Jasno-błękitny dym Nie proponujcie rzeczy w odwrotnej kolejności. Niektórzy już naprawę główną by przeprowadzali. Proponuję szybki test uszkodzonego wtryskiwacza. Złapać palcami za metalowy przewód i jeśli nie będzie tętnienia na przewodzie wysokiego ciśnienia lub dużo słabsze od tego na innych przewodach, to wtedy zając się tym wtryskiwaczem. Dwa lata temu przerabiałem nagłe pękniecie końcówki wtryskiwacza i chmurę niebieskiego dymu,oraz zauważalny spadek mocy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jasno-błękitny dym Dzisiaj, 07:22
  •  

#22 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 15:05

Jasno-błękitny dym

miałem to samo w 1224 wtryskiwacz (końcówka) zamiast rozpylac paliwo formalnie je rozlewała najlepiej wymien wszystkie wtryski niesłuchaj pitolenia o chłodnicy co moze woda zmienia barwe spalin ?? bajki......


może na biało ;)
olej barwi spaliny na niebiesko ze względu na zawarte w nim węglowodory z ropy, gdyby to była wina lejących wtrysków to dym byłby czarny, takie proste a ludzie o tym nie wiedzą :blink:
sprawdź stan oleju jak za dużo to upuść trochę, jak za mało dolej i kontroluj jego stan
bronować można bez problemu, nie wolno przegrzać silnika bo w tedy olej masowo zacznie ładować się do komory spalania,
popieram zdanie Seweryna na temat diagnostyki tego silnika
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#23 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 15:10

Jasno-błękitny dym Nie rozróżniasz uszkodzonej końcówki od lejącej (nie trzymającej ciśnienia). Przy uszkodzonej, pękniętej końcówce paliwo leje się strumieniem i tu nie będzie kopcił na czarno.

#24 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2011 - 15:37

Jasno-błękitny dym Dzisiaj sprawdzałem olej i jest.

#25 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 15:43

Jasno-błękitny dym rozróżniam ;) wiem też jak wygląda spalanie ON w warunkach mieszanki nasyconej która powstaje w wyniku "lania" wtrysku w skutek czego wytwarza się horrendalna ilość węgla
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#26 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 17:08

Jasno-błękitny dym Wtryski nie leją, jak widać oleju nie ubywa.
Właścicielu tego ciągnika, nie eksploatuj go w takim stanie, tylko zacznij działać na rzecz usunięcia tej usterki inaczej możesz być zmuszony dołożyć znacznie więcej.
Zacznij od tego, co jest najprostsze i najszybsze do sprawdzenia.

Edytowany przez zorzyk2, 13 kwiecień 2011 - 17:18.


#27 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 17:36

Jasno-błękitny dym Czy oleju nie ubywa to bym nie powiedział, z kilku powodów:
-nie wiemy jaki był stan początkowy
-nie wiemy jak bardzo spaliny są zanieczyszczone niebieskim dymem
-w sumie nic nie wiemy, tym bardziej, że właściciel przed założeniem tematu powinien sprawdzić płyny eksploatacyjne oraz ich ciśnienia a nie dopiero gdy mu tak doradzili :blink:
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#28 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 17:56

Jasno-błękitny dym Właściciel napisał olej jest i traktuję to jako oleju nie ubywa. Na początku pisał o tym, że na wolnych obrotach nie dymi. To oznaczałoby (w moim mniemaniu), że przymałym dawkowaniu paliwa objaw jest niemal niewidoczny. Nie skarży się na spadek ciśnienia ani wzrost temperatury, co też daje jakieś wskazówki do postawienia diagnozy. Dalej możemy gdybać, do momentu gdy poznamy jego dalsze kroki i ich wynik.

Edytowany przez zorzyk2, 13 kwiecień 2011 - 17:56.


#29 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2011 - 18:45

Jasno-błękitny dym Właśnie na wolnych dymi tak samo jak na wysokich. I narazie nie mam jak coś sprawdzić bo musiałem wyjechać i wrócę dopiero po weekendzie.

#30 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 18:58

Jasno-błękitny dym Jeżeli to pękająca końcówka wtrysku i całkowite otwarcie wnętrza końcówki wtryskiwacza(wtedy paliwo leje się swobodnie nad tłok i nie spala), módl się aby nie odpadł ten czubek końcówki i nie wpadł pomiędzy tłok a tuleję.

Edytowany przez zorzyk2, 13 kwiecień 2011 - 18:58.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jasno-błękitny dym Dzisiaj, 07:22
  •  

#31 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 kwiecień 2011 - 06:22

Jasno-błękitny dym Zorzyk nie obraz się ale kuru się maca nie przewody. To jest diagnoza silnika? Zależy jak jest naprężony i jaki długi różnie będzie wibrował i nic ci to nie powie. Poza tym lejące wtryski walą czarnym dymem i widać różnice w spalaniu i mocy. Szary lub niebieskawo-szary to oznaka zle ustawionego kata wtrysku lub małej ilości spalanego oleju. Niebieski to olej, widać to i czuć po zapachy spalin. Teoretycznie bo zdażają się wyjątki. Jak zdejmie kolektor to dowiesz się wszystkiego. Czy leci ropa czy olej, jak olej to wtryskami się w ogóle nie przejmuj, jak ropa to już wiesz co robić. dowiesz się który cylinder, zawsze czy czasami. Żadnych wtrysków na razie nie wyciągaj bo szkoda twojej roboty. Sześć śrub i kolektor do pola.

Edytowany przez seweryn20, 14 kwiecień 2011 - 06:40.

KPK Kumurun Team

#32 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 14 kwiecień 2011 - 09:56

Jasno-błękitny dym Nic nie pisałem o wibracji, a o tętnieniu. Widać mało jeszcze widziałeś. Jeśli na którymś przewodzie nie ma ciśnienia, to od razu będzie czuć różnice w porównaniu z pozostałymi. Tu nie chodzi o lejące wtryski,objawy wyjaśnione wcześniej przez min: Łukasza, a kąt tak na polu się nie przestawił. W moim przypadku wystarczyło 5 minut(z podniesieniem kabiny w ciężarówce - silnik V8) by ustalić który to wtrysk nagle umarł-chmura jasnoniebieskiego dymu i spadek mocy (biały dym to płyn , czyli para), która pojawiła się nagle.

#33 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 kwiecień 2011 - 10:36

Jasno-błękitny dym Nie napisałem że przestawił mu się kąt wtrysku tylko jakie są objawy. Urwana końcówka wtryskiwacza i zanik na nim ciśnienia jest słyszane i widoczne w czterocylindrowym silniku z daleka i nie trzeba tu nic macać. Poza tym objawy silnika wskazują na olej i żeby to ustalić najprościej i najpewniej jest zdjęcie kolektora. Bez sensu jest czepiać się wtrysków jak nie wiadomo na sto procent co dymi, gdzie i dla czego. Zobaczymy co wyczai Mikey.
KPK Kumurun Team

#34 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 14 kwiecień 2011 - 11:06

Jasno-błękitny dym Nie piszę o objawach czegoś co nie powinno mieć miejsca ;). Więc czekamy.

#35 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2011 - 18:25

Jasno-błękitny dym Dzisiaj po bronowaniu mój ojciec zauważył,że w oleju jest ropa. Wykręcił wtryskiwacze i wszystkie były suche. Więc co to może być??

#36 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 14 kwiecień 2011 - 18:59

Jasno-błękitny dym przedmuch z komory spalania do komory korbowej ;) pierścienie do wymiany, czyli dym był z oleju
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#37 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 kwiecień 2011 - 06:27

Jasno-błękitny dym Gdy wtryski leja mocno to zdarza się że przepycha niespalone paliwo przez pierścienie pod tłoki. Ale najczęściej to wina nieszczelnej pompki zasilającej lub zużytych sekcji pompy wtryskowej. Ale wtryskom też bym się przyjrzał. Olej rozrzedzony ropą też może być powodem kopcenia silnika. Łatwiej przeciska się przez pierścienie nad tłok.
KPK Kumurun Team

#38 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2011 - 12:41

Jasno-błękitny dym No ale wtryski były suche!!

#39 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 15 kwiecień 2011 - 13:29

Jasno-błękitny dym Lejącego wtrysku nie rozpoznaje się to tym czy jest suchy czy mokry tylko po tym jak rozpyla paliwo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jasno-błękitny dym Dzisiaj, 07:22
  •  

#40 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2011 - 19:15

Jasno-błękitny dym Jednak był to jeden nieszczęsny wtrysk!! Uszczelka pod głowicą była cała.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy