Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jasno-błękitny dym


52 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:20

Jasno-błękitny dym Witam mam problem z moim MTZ-em. Wczoraj podczas kultywacji zaczął mi dymić jasno-błękitnym dymem i spadła trochę moc. Pali dobrze ale niepokoi mnie ten dym i spadek mocy. Co może być powodem dymienia????

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jasno-błękitny dym Dzisiaj, 09:33
  •  

#2 Share MajsterPopsuj88

MajsterPopsuj88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:29

Jasno-błękitny dym No to chyba bedziesz musiał teraz częściej dolewać wode do chłodnicy;) Poszła zapewne uszczelka i woda idzie do oleju, sprawdz poziom.

#3 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:33

Jasno-błękitny dym Wodę sprawdzałem wczoraj było prawie pod korek.

#4 Share zenas

zenas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 387 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska..czyli Polska
  • Zainteresowania:Moje zdanie to "DOGMAT" nie dyskutuje!

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:34

Jasno-błękitny dym :o niebieski dym z rury wydechowej świadczy ewidentnie że zaczął brać olej, jeżeli na zimnym i po rozgrzaniu silnika przestaje można mu wybaczyć, inna sprawa na ciepłym silniku zobacz w pierwszej kolejności stan oleju czy nie ma przypadkiem nadmiaru tak by było najlepiej i najprościej chociaż też niekoniecznie. Jeżeli stan jest dobry mogły się zapiec pierścionki albo mógł któryś pęknąć, sprawdź czy jest stabilna praca na wolnych biegach. :)
Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

#5 Share karol012011

karol012011

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Gołdapski
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:35

Jasno-błękitny dym Jak niebieski dym to z pewnością bieże olej ,sprawdz czy ubyło w dużej ilości

#6 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:40

Jasno-błękitny dym Na zimnym i na rozgrzanym dymi tak samo,a na wolnych pracuje tak jak przed tym dymieniem. I mam jeszcze 1 pytanie czy mogę jutro bronować pole MTZ-em jakieś 4ha??? Czy nie bardzo??

#7 Share karol012011

karol012011

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Gołdapski
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:51

Jasno-błękitny dym Sprawdz stan oleju czy dużo ci bieże , ja bym nie ryzykował.Lepiej jutro rozbiesz i znajdz przyczynę

#8 Share lamboEVO100

lamboEVO100

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:54

Jasno-błękitny dym może to być również wina wtrysków <_<
jak nie zauważyłeś ostatnio dużego pobierania oleju to możesz jechac bronować ;)

#9 Share jozin

jozin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, Motoryzacja.

Napisany 12 kwiecień 2011 - 19:57

Jasno-błękitny dym Pilnuj ciśnienia i stanu oleju kontroluj temperaturę i możesz śmiało bronować jeżeli bierze olej to szykuje się remont ale można z tym pracować tylko trzeba dolewać

#10 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 12 kwiecień 2011 - 20:01

Jasno-błękitny dym też obstawiałbym uszczelkę trzeba obserwować bacznie, do kręgu podejrzeń dorzucę pompę wtryskową
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jasno-błękitny dym Dzisiaj, 09:33
  •  

#11 Share loniek79

loniek79

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 20:02

Jasno-błękitny dym Śmiało możesz bronować tylko kontroluj olej w silniku i wodę w chłodnicy to odporne silniki ciężkie do zajeżdżenia chyba że przegrzejesz go

#12 Share Mikey

Mikey

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 20:05

Jasno-błękitny dym Rok temu wymieniałem już końcówki wtrysków i remontowałem pompę. I nie było żadnych problemów. Dymić zaczął wczoraj jak robiłem kultywację.

#13 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 12 kwiecień 2011 - 21:18

Jasno-błękitny dym to uszczelak lub pierścienie
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#14 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 12 kwiecień 2011 - 22:09

Jasno-błękitny dym Sprawdź wtryskiwacze, bo zawieszona bądź urwana końcówka też będzie dawać dużo jasnoniebieskiego dymu. Takie uszkodzenie wtryskiwacza grozi zatarciem tłoka.

#15 Share andrzej207

andrzej207

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 22:16

Jasno-błękitny dym najprawdopodobniej pierścienie tak jak piszą koledzy możesz bronować tylko pilnuj oleju pierścienie możesz sprawdzić nalewając nafty do cylindrów jeżeli szybko spłynie to do remontu silnik

#16 Share piotrb14

piotrb14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2160 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 13 kwiecień 2011 - 07:23

Jasno-błękitny dym wygląda na to że silnik do remontu chyba z tego co czytam, a wymieniałeś wtryski?? może leją?

Edytowany przez piotrb14, 13 kwiecień 2011 - 07:24.

>> Zapraszam na fanpage<<
https://www.facebook.com/psrka710


#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2011 - 07:53

Jasno-błękitny dym Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresje. Dużo to powie. Możesz też zdjąć kolektor wydechowy i zapalić silnik. Będziesz wiedział czy kopcą wszystkie cylindry czy tylko jeden. Jeśli jeden to stawiam na pierścienie lub uszczelkę i możesz śmiało zdejmować głowice.
KPK Kumurun Team

#18 Share piotrb14

piotrb14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2160 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 13 kwiecień 2011 - 10:18

Jasno-błękitny dym czy jak gasisz ciagnik to silnik na samym końcu tak jak by ci zasysał powietrze?? jest taki odgłos?? jak tak to traci gdzieś kompresję, czy w ogóle coś się dzieje niepokojącego coś co zauważyłeś?? tak jak mówi kolega wyżej zdejmij kolektor i się przekonaj

>> Zapraszam na fanpage<<
https://www.facebook.com/psrka710


#19 Share mikon71

mikon71

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 185 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świecie n/Wisłą

Napisany 13 kwiecień 2011 - 10:33

Jasno-błękitny dym miałem to samo w 1224 wtryskiwacz (końcówka) zamiast rozpylac paliwo formalnie je rozlewała najlepiej wymien wszystkie wtryski niesłuchaj pitolenia o chłodnicy co moze woda zmienia barwe spalin ?? bajki......

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jasno-błękitny dym Dzisiaj, 09:33
  •  

#20 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2011 - 11:22

Jasno-błękitny dym Zdejmij pierwsze ten kolektor. Zobacz czy nie ma śladów oleju. Jeśli jest to raczej pierścionki będą. Czasem z niespalonego paliwa robi się maz. Nie pomyl oleju z ropą bo to ważne. Jeśli ropa to wtryskiwacz prawdopodobnie. Tak czy siak na dymiącym cylindrze sprawdz wtryskiwacz i zawory. Jeśli wszystkie dymią to sprawdz ustawienie kąta wtrysku paliwa, zawory, drożność filtra powietrza i paliwowych. Napisz co wyczaiłeś.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy