Mikey

Jasno-błękitny dym

Polecane posty

Mikey    0

Witam mam problem z moim MTZ-em. Wczoraj podczas kultywacji zaczął mi dymić jasno-błękitnym dymem i spadła trochę moc. Pali dobrze ale niepokoi mnie ten dym i spadek mocy. Co może być powodem dymienia????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:o niebieski dym z rury wydechowej świadczy ewidentnie że zaczął brać olej, jeżeli na zimnym i po rozgrzaniu silnika przestaje można mu wybaczyć, inna sprawa na ciepłym silniku zobacz w pierwszej kolejności stan oleju czy nie ma przypadkiem nadmiaru tak by było najlepiej i najprościej chociaż też niekoniecznie. Jeżeli stan jest dobry mogły się zapiec pierścionki albo mógł któryś pęknąć, sprawdź czy jest stabilna praca na wolnych biegach. :)

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikey    0

Na zimnym i na rozgrzanym dymi tak samo,a na wolnych pracuje tak jak przed tym dymieniem. I mam jeszcze 1 pytanie czy mogę jutro bronować pole MTZ-em jakieś 4ha??? Czy nie bardzo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    513

może to być również wina wtrysków <_<

jak nie zauważyłeś ostatnio dużego pobierania oleju to możesz jechac bronować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Pilnuj ciśnienia i stanu oleju kontroluj temperaturę i możesz śmiało bronować jeżeli bierze olej to szykuje się remont ale można z tym pracować tylko trzeba dolewać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

też obstawiałbym uszczelkę trzeba obserwować bacznie, do kręgu podejrzeń dorzucę pompę wtryskową


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loniek79    0

Śmiało możesz bronować tylko kontroluj olej w silniku i wodę w chłodnicy to odporne silniki ciężkie do zajeżdżenia chyba że przegrzejesz go

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikey    0

Rok temu wymieniałem już końcówki wtrysków i remontowałem pompę. I nie było żadnych problemów. Dymić zaczął wczoraj jak robiłem kultywację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

to uszczelak lub pierścienie


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Sprawdź wtryskiwacze, bo zawieszona bądź urwana końcówka też będzie dawać dużo jasnoniebieskiego dymu. Takie uszkodzenie wtryskiwacza grozi zatarciem tłoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

najprawdopodobniej pierścienie tak jak piszą koledzy możesz bronować tylko pilnuj oleju pierścienie możesz sprawdzić nalewając nafty do cylindrów jeżeli szybko spłynie to do remontu silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

wygląda na to że silnik do remontu chyba z tego co czytam, a wymieniałeś wtryski?? może leją?

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresje. Dużo to powie. Możesz też zdjąć kolektor wydechowy i zapalić silnik. Będziesz wiedział czy kopcą wszystkie cylindry czy tylko jeden. Jeśli jeden to stawiam na pierścienie lub uszczelkę i możesz śmiało zdejmować głowice.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

czy jak gasisz ciagnik to silnik na samym końcu tak jak by ci zasysał powietrze?? jest taki odgłos?? jak tak to traci gdzieś kompresję, czy w ogóle coś się dzieje niepokojącego coś co zauważyłeś?? tak jak mówi kolega wyżej zdejmij kolektor i się przekonaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikon71    6

miałem to samo w 1224 wtryskiwacz (końcówka) zamiast rozpylac paliwo formalnie je rozlewała najlepiej wymien wszystkie wtryski niesłuchaj pitolenia o chłodnicy co moze woda zmienia barwe spalin ?? bajki......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdejmij pierwsze ten kolektor. Zobacz czy nie ma śladów oleju. Jeśli jest to raczej pierścionki będą. Czasem z niespalonego paliwa robi się maz. Nie pomyl oleju z ropą bo to ważne. Jeśli ropa to wtryskiwacz prawdopodobnie. Tak czy siak na dymiącym cylindrze sprawdz wtryskiwacz i zawory. Jeśli wszystkie dymią to sprawdz ustawienie kąta wtrysku paliwa, zawory, drożność filtra powietrza i paliwowych. Napisz co wyczaiłeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie proponujcie rzeczy w odwrotnej kolejności. Niektórzy już naprawę główną by przeprowadzali. Proponuję szybki test uszkodzonego wtryskiwacza. Złapać palcami za metalowy przewód i jeśli nie będzie tętnienia na przewodzie wysokiego ciśnienia lub dużo słabsze od tego na innych przewodach, to wtedy zając się tym wtryskiwaczem. Dwa lata temu przerabiałem nagłe pękniecie końcówki wtryskiwacza i chmurę niebieskiego dymu,oraz zauważalny spadek mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
miałem to samo w 1224 wtryskiwacz (końcówka) zamiast rozpylac paliwo formalnie je rozlewała najlepiej wymien wszystkie wtryski niesłuchaj pitolenia o chłodnicy co moze woda zmienia barwe spalin ?? bajki......

może na biało ;)

olej barwi spaliny na niebiesko ze względu na zawarte w nim węglowodory z ropy, gdyby to była wina lejących wtrysków to dym byłby czarny, takie proste a ludzie o tym nie wiedzą :blink:

sprawdź stan oleju jak za dużo to upuść trochę, jak za mało dolej i kontroluj jego stan

bronować można bez problemu, nie wolno przegrzać silnika bo w tedy olej masowo zacznie ładować się do komory spalania,

popieram zdanie Seweryna na temat diagnostyki tego silnika


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie rozróżniasz uszkodzonej końcówki od lejącej (nie trzymającej ciśnienia). Przy uszkodzonej, pękniętej końcówce paliwo leje się strumieniem i tu nie będzie kopcił na czarno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

rozróżniam ;) wiem też jak wygląda spalanie ON w warunkach mieszanki nasyconej która powstaje w wyniku "lania" wtrysku w skutek czego wytwarza się horrendalna ilość węgla


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj