Skocz do zawartości

Zdjęcie

Motogodziny w traktorze


277 odpowiedzi na ten temat

#21 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 30 listopad 2006 - 08:42

Motogodziny w traktorze czy to prawda że silniki john deere'a potrafią wytrzymać 20000 mtg bez remontu?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Motogodziny w traktorze Dzisiaj, 19:59
  •  

#22 Share Bartek_WW

Bartek_WW

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 30 listopad 2006 - 10:16

Motogodziny w traktorze Zetor 5211 rocznik 1988 ponad 7200 mtg bez remontu  ;) I pewnie jeszcze pochodzi długo, bo silnik chodzi jak zegarek, od paru lat jeździ na opale  8)

#23 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 30 listopad 2006 - 12:33

Motogodziny w traktorze Ursus (czytaj Zetor ;)) C 4011, rok prod 1968. Generalny remont był przy przebiegu ok. 5500 mth. Teraz ma jakieś 7700mth.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Motogodziny w traktorze Dzisiaj, 19:59
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#24 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 30 listopad 2006 - 22:41

Motogodziny w traktorze Taaak... myślę że to bardzo prawdopodobne. W jednym z naszych jelonków stuknęło 11 000h /6200-1997/ i nic niepokojącego się nie dzieje/wymiana oleju co 250h bez potrzeby najmniejszego uzupełniania/. Ale z najbliższego otoczenia to np. 500h /6520/ urwana końcówka wtryskiwacza a w następstwie tłok, głowica, tuleja...albo 80h (!) /8520/ urwany wał korbowy...
Wniosek: jedne z najlepszych ale to tylko maszyny...
ps. nie wiem jak wy, ale ja mam wrażenie, że z trwałością najnowszych maszyn /nie tylko jd!/ coś jest nie tak?
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#25 Share JarekWLKP

JarekWLKP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 30 listopad 2006 - 23:31

Motogodziny w traktorze Coraz więcej się wymaga... Znasz okoliczności awarii tych sprzętów, które wymieniłeś? Wina leżała w konstrukcji czy może spoczywała na użytkowniku? Podejżewam, że wada produkcyjna, albo złe użytkowanie.
John Deere marką ponad wszystkie.
Zamieszczone przeze mnie fotografie chronione są prawem autorskim.

#26 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 01 grudzień 2006 - 18:24

Motogodziny w traktorze Axial interesi mnie ten ciągniczek co wymieniłes 6520 , rozgladam sie własnie za czyms takim , mniejszy ciagnik do lzejszych prac typu sianie, opryski, jak by miał jeszcze przedni TUZ i Autopower to chetnie poczytam opinie..

#27 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 01 grudzień 2006 - 22:28

Motogodziny w traktorze Po pierwsze - 6520 i 8520 to nie moje traktorki, ale sporo sprzętu użytkujemy w ramach "wymiany usług". W 6520 zawiniło najprawdopodobniej paliwo /ach, ten common i nasze "paliwko"/.8520 przy tak minimalnym przebiegu to zapewne wada materiałowa. Obie awarie usunięto w ramach gwarancji. 6520 to przyjemny ciągniczek, dobry w transporcie bo nie ma tendencji do podskakiwania mimo braku TLS. Skrzynia w modelu jaki użytkowaliśmy to chyba PQ+; jedna dźwignia i cztery x power shift - poprawnie zestopniowana z dopasowaniem biegu przy zmianie zakresu-czyli dźwigni /nieźle to działa/. Zużycie paliwa bez rewelacji czyli w normie ;). O skrzyni AutoPower nic Ci nie podpowiem bo nie użytkowałem takiego modelu i znam ją jedynie z przejażdżki czyli wcale... Do prac jakie podałeś powinien wystarczyć model 4 cylindrowy, ale co kto lubi...
pozdrawiam.
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#28 Share JarekWLKP

JarekWLKP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 01 grudzień 2006 - 22:43

Motogodziny w traktorze

Axial interesi mnie ten ciągniczek co wymieniłes 6520 , rozgladam sie własnie za czyms takim , mniejszy ciagnik do lzejszych prac typu sianie, opryski, jak by miał jeszcze przedni TUZ i Autopower to chetnie poczytam opinie..


PowrQuad Plus o której napisał Axial jest najlepszą skrzynią do tego traktora, tymbardziej jeżeli będziesz chciał używać go w ładowaczu czołowym. Kuzyn ma taką w 6920 i jedyną wadą jaką do tej pory zauważyłem to od nowości ciężka obsługa głównej dźwigni zmiany biegów. Poprostu ciężko wchodzi w rowki, wyrobi się z czasem. Jeżeli nie będziesz używał go z ładowaczem czołowym to możesz pokusić się o AutoPower, ale jest droższy.
John Deere marką ponad wszystkie.
Zamieszczone przeze mnie fotografie chronione są prawem autorskim.

#29 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 01 grudzień 2006 - 23:04

Motogodziny w traktorze Ja kJD może robić 20tys bez remontu to nieźle ;D.

#30 Share Marcin

Marcin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2006 - 23:24

Motogodziny w traktorze Jeśli chodzi o trwałość sprzętu to nie tyczy sie tylko ciągników ale też wszelkiego innego sprzętu to jest prawda że w tej chwili nie ma już porządnych wyrobów. Pomyślcie, czy w dzisiejszych realiach producentowi opłaca sie produkować trwaly sprzęt???? Jeśli wyprodukuje taki który przetrwa tylko okres gwrancji to będzie miał zyski ze sprzedaży nowego lub chociaż części zamiennych do tego starego. Nikt wam tego nie powie oficjalnie ale najwieksze firmy produkujące sprzet mechaniczny zatrudniają specjalistów od tego aby skonstruować maszynę która przetrwa trochę ponad okres gwarancji. Taka jest prawda o ekonomii i dzisiejszym rynku.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Motogodziny w traktorze Dzisiaj, 19:59
  •  

#31 Share JarekWLKP

JarekWLKP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 02 grudzień 2006 - 00:34

Motogodziny w traktorze

Jeśli chodzi o trwałość sprzętu to nie tyczy sie tylko ciągników ale też wszelkiego innego sprzętu to jest prawda że w tej chwili nie ma już porządnych wyrobów. Pomyślcie, czy w dzisiejszych realiach producentowi opłaca sie produkować trwaly sprzęt???? Jeśli wyprodukuje taki który przetrwa tylko okres gwrancji to będzie miał zyski ze sprzedaży nowego lub chociaż części zamiennych do tego starego. Nikt wam tego nie powie oficjalnie ale najwieksze firmy produkujące sprzet mechaniczny zatrudniają specjalistów od tego aby skonstruować maszynę która przetrwa trochę ponad okres gwarancji. Taka jest prawda o ekonomii i dzisiejszym rynku.


Ale smutasy.
John Deere marką ponad wszystkie.
Zamieszczone przeze mnie fotografie chronione są prawem autorskim.

#32 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 02 grudzień 2006 - 12:09

Motogodziny w traktorze Dla mnie inna skrzynia jak automat nie wchodzi w gre, kto nie jezdził nie wie o czym mówie, poniewaz posiadam juz jednego JD z Autopawer (dlatego w zasadzie iteresuja mnie ciagniki z automatami a mianowicie Fendt vario i TVT(moze byc CVX bo to to samo co TVT) miałem u siebie TVT155 i miałem do czynienia z Fendem tej mocy. To samo jest z TLS, komfort w jezdzie nie porównywalnie większy, a TUZ z przodu to nie łądowacz czołowy tylko trójpunktowy układ zawieszenia ;) np do podsiewacza nawozów itp. a nawet gdyby miał ładowacz czołowy to skrzynia Autopaower jest 100x lepsza od PQ+ bo tam jest płynna regulacja predkosci od 0,05km/h i nigdy nie uzywasz sprzegła (w zasadzie zastanawiam sie po co tam jest) chcesz sie za3ymac to naciskaszz hamulec, puscisz ciagnik delikatnie rusza.A co do paliwa w silnikach common-rail to mam doswiadczenie z biodislem,chodzi napewno tak samo jak nie lepiej od zwykłego, bo w odróznieniu od zwykłego disla jest mniej kombinowany, co do oleju opałowego to jezeli opał ma takie parametry jak powinien miec to mozna lac smiało, natomiast problem jest wtedy gdy sie go odbarwia taki opał mozna lac do np. palnika na ten ze nosnik energi a nie do silnika spalinowego...

#33 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 02 grudzień 2006 - 17:34

Motogodziny w traktorze Pisząc "paliwko" miałem na myśli olej napędowy /a przynajmniej tak widnieje na fakturze/ i to bynajmniej nie z firmy "...erdol sp. z o.o." tylko koncernu o ogólnopolskim zasięgu. Kupowałem graty w pewnym gospodarstwie i zapytałem o opinie nt. jd 8020 seria bo stały takie dwa byki...
Odpwiedź: "Bardzo dobre, ale nie w Polsce ze względu na jakość paliwa"
Ciągłe problemy z układem wtryskowym, on kupowany wyłącznie z jednej firmy, zagrozili im nawet sprawą sądową ale tamci zapytali o atesty(!) zbiorników w których przechowują on i sprawa się rypła.
A jeżeli chodzi o "Varioty" to nie mam żadnego doświadczenia/tylko jeździłem a to nic nie znaczy/ ale mój brat ujeżdżał 716 i teraz ostro takiego szuka-więc coś chyba w tym jest...
Pozdrawiam.
ps. gdyby ktoś widział 700-kę za dobre pieniądze, to proszę o wiadomość...
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#34 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 02 grudzień 2006 - 18:36

Motogodziny w traktorze Axial tez mam ten sam silnik 8.1litra i nie mam z nim zadnego problemu pod wzgledem paliwa, wlewam i zwykłego i bio itd. chodzi bez zarzutu :) widocznie mam dobrego dostawce ;)

#35 Share JarekWLKP

JarekWLKP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 03 grudzień 2006 - 01:30

Motogodziny w traktorze

Dla mnie inna skrzynia jak automat nie wchodzi w gre, kto nie jezdził nie wie o czym mówie, poniewaz posiadam juz jednego JD z Autopawer (dlatego w zasadzie iteresuja mnie ciagniki z automatami a mianowicie Fendt vario i TVT(moze byc CVX bo to to samo co TVT) miałem u siebie TVT155 i miałem do czynienia z Fendem tej mocy. To samo jest z TLS, komfort w jezdzie nie porównywalnie większy, a TUZ z przodu to nie łądowacz czołowy tylko trójpunktowy układ zawieszenia ;) np do podsiewacza nawozów itp. a nawet gdyby miał ładowacz czołowy to skrzynia Autopaower jest 100x lepsza od PQ+ bo tam jest płynna regulacja predkosci od 0,05km/h i nigdy nie uzywasz sprzegła (w zasadzie zastanawiam sie po co tam jest) chcesz sie za3ymac to naciskaszz hamulec, puscisz ciagnik delikatnie rusza.A co do paliwa w silnikach common-rail to mam doswiadczenie z biodislem,chodzi napewno tak samo jak nie lepiej od zwykłego, bo w odróznieniu od zwykłego disla jest mniej kombinowany, co do oleju opałowego to jezeli opał ma takie parametry jak powinien miec to mozna lac smiało, natomiast problem jest wtedy gdy sie go odbarwia taki opał mozna lac do np. palnika na ten ze nosnik energi a nie do silnika spalinowego...


'Dżizaz k.. ja p...' pisz poprawnie i logicznie, bo ciężko się domyślić o co ci chodzi. Gdybyś czytał ze zrozumieniem to zauważyłbyś też, że napisałem "jeżli chciałbyś używać go z ładowaczem czołowym", słowa nie wspomniałem na temat TUZ-u. Nie musisz tłumaczyć nikomu co to TUZ, tymbardziej, że z twojego postu wynika, iż nie jesteś ekspertem :) Do ładowacza czołowego jest lepsza skrzynia PowrQuad, ze względu na to, że jest mniej awaryjna, a tam trzeba dużo manewrować, co może spowodować szybkie wyeksploatowanie kilkudziesięciu sprzęgieł w automatycznej skrzyni. Dodatkowym atutem jest fakt, iż możesz ustawić bieg który prędkością ci odpowiada, a kierunki jazdy zmieniać rewersem elektro.
John Deere marką ponad wszystkie.
Zamieszczone przeze mnie fotografie chronione są prawem autorskim.

#36 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 03 grudzień 2006 - 08:48

Motogodziny w traktorze ciekawe :) ekspercie;) skad wiesz ze jest mniej awaryjna czyzbys posiadał oba modele :)? ustawianie biegu było bardziej komfortowe niz nacisniecie głebiej lub płycej pedału gazu ?;) yh jeszcze musisz sporo poznac róznych modeli a nie tylko PQ+ która tak nawiesem mówiac znam z 6420 :) powiedz jakie masz doswiadczenie sz skrzynią autopower chetnie wysłucham uwag :)

#37 Share JarekWLKP

JarekWLKP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 03 grudzień 2006 - 14:48

Motogodziny w traktorze

ciekawe :) ekspercie;) skad wiesz ze jest mniej awaryjna czyzbys posiadał oba modele :)? ustawianie biegu było bardziej komfortowe niz nacisniecie głebiej lub płycej pedału gazu ?;) yh jeszcze musisz sporo poznac róznych modeli a nie tylko PQ+ która tak nawiesem mówiac znam z 6420 :) powiedz jakie masz doswiadczenie sz skrzynią autopower chetnie wysłucham uwag :)


Snujesz błędne wnioski. Nie napisałem, że jestem ekspertem. Nie piszę też tak jak ty. Specyfikacje skrzyń JD znam z wieloletniego zainteresowania, a niektóre typy z użytkowania. Bezstopniowa AutoQuad II ma dźwignię, którą steruje się prędkość jazdy, co jest w mniejszym stopniu zależne od naciśnięcia gazu. To działa jak w kombajnach z napędem hydrostatycznym. Natomiast AutoPowershift mam w 7710A z zakresem 19/7. Uważam, że wszystkie skrzynie JD są dobre, ale kiedy mamy zamiar dużo manewrować i zmieniać kierunki jazdy to łatwiej jest używać rewersu na jednym pasującym biegu w PQ+, niż dźwignią zmieniać bieg z kierunkiem przesuwając przez cały zakres.
John Deere marką ponad wszystkie.
Zamieszczone przeze mnie fotografie chronione są prawem autorskim.

#38 Share g_eorge

g_eorge

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łomży Podlaskie

Napisany 03 grudzień 2006 - 19:05

Motogodziny w traktorze Zetor 6718 rocznik 1982 i ponad 9000 mtg bez awarii!!

#39 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 03 grudzień 2006 - 20:29

Motogodziny w traktorze zetor 9540 4700mth i nic się nie dzieje 8)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Motogodziny w traktorze Dzisiaj, 19:59
  •  

#40 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 grudzień 2006 - 21:09

Motogodziny w traktorze @Jarek mam kilka uwag ;)
Skrzynia bezstopniowa w JD nazywa się AutoPowr a nie AutoQuad II
Kierunek jazdy w AutoPowr zmienia się dzwignią rewersu z lewej strony kierownicy
Prędkości do jazdy w przód i w tył wtej skrzyni przy pracy z łaadowaczem są programowane


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »