Skocz do zawartości

AgroFoto.pl
Logo
Zdjęcie

Instrukcja obsługi ( SKANY)


7 odpowiedzi na ten temat

#1 piotrb14

piotrb14

    Yamaha Tyros

  • Members
  • PipPipPip
  • 2036 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 10 kwiecień 2011 - 17:40

Witam. Zamieszczam specyfikację i dane techniczne ciągników belarus 820, 920, 952, 1025 w zestawieniu i wersjach .2.3.4

Załączone miniaturki

  • 6.jpg
  • 5.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg

Edytowany przez piotrb14, 10 kwiecień 2011 - 18:08.

  • 0
>> kliknij strzałkę <<
serdecznie zapraszam na mój profil (galeria,blog)

Reklama

  • Reklama
  •  

#2 piotrb14

piotrb14

    Yamaha Tyros

  • Members
  • PipPipPip
  • 2036 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 22 kwiecień 2011 - 20:07

Napiszę tu także kilka porad i poradników z własnego doświadczenia i doświadczenia innych kolegów z AF. (Wszystko dotyczy belarusa 1025) Będę dodawał zdjęcia z imageshacka ponieważ tu jest ograniczony limit.

1)

Edytowany przez piotrb14, 22 kwiecień 2011 - 20:29.

  • 0
>> kliknij strzałkę <<
serdecznie zapraszam na mój profil (galeria,blog)

#3 piotrb14

piotrb14

    Yamaha Tyros

  • Members
  • PipPipPip
  • 2036 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 22 kwiecień 2011 - 20:59

1)KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA PRZEGLĄDÓW TECHNICZNYCH:

P1-30MTG ( po okresie dotarcia)
P2-125MTG
P3-250MTG
P4-500MTG
P5-1000MTG

2)Docieranie ciągnika

-Trwa 30MTG
-Przez pierwsze 15 MTG ciągnik powinien wykonywać lekkie prace transportowe
-W okresie docierania nie wolno dopuszczać do przegrzewania silnika, nie przeciążać zbytnio ciągnika,
-Z biegiem godzin pracy zwiększać obciążenie
-Zakończyć wymianą oleju, filtrów itp. ( Serwis)

3) Użytkowanie ciągnika

- Po uruchomieniu silnika ustawić obroty na około 1100obr/min i pracować bez obciążenia przez około 5 minut
- Zabrania się przegazowywania ciagnika zaraz po zapaleniu
- Zabrania się gaszenia ciągnika bezpośrednio po ciężkiej pracy, w tym wypadku po ciężkiej pracy zatrzymać ciągnik i zmniejszyć obroty do około 900obr/min, pozostawić na parę minut po czym zgasić silnik.

4)Dane podstawowe

Występują następujące podrodzaje seri 1025
-1025.1 (1025)
-1025.2
-1025.3
-1025.4

.1- seria o podstawowym wyposażeniu z niesynchronizowanym reduktorem
.2- seria o podstawowym wyposażeniu z niesynchronizowanym reduktorem
.3- wersja z synchronizowanym reduktorem
.4 wersja z synchronizowanym reduktorem oraz mini komputerem

W każdych 1025 występują 2 wajchy do zmiany biegów.
1 główna (4 biegi) oraz reduktor z 2 zakresami i 3 grupami w tym wsteczny) WSTAWIĘ ZDJĘCIE ZE SCHEMATU I WNĘTRZA CIĄGNIKA JAK TO WYGLĄDA LIVE (to w krótce)

5) Przedni oraz tylni mechanizm różnicowy.

TYLNI MECH. RÓŻNICOWY - występuje w wersji .1 i .2 załączany "z buta" oraz .3 i .4 załączany elektrycznie.
- Zabrania się włączania blokady tylniej przy prędkościach większych niz 10 km/h oraz na uwrociach.
- w wersjach załączanych elektrycznie mamy 3 położenia przycisku
*automatyczny tryb ( powyżej jakiegoś kąta blokada rozłączy się)
*wyłączony
*załączony stale

PRZEDNI NAPĘD
- zabrania się załącznia przy prędkościach większych niż 15km/h załączny elektronicznie
*tryb automatyczny ( gdy tylnie koła zaczną się ślizgać przód sam zaczyna ciągnąć)
*wyłączony
*włączony stale

! nie zalecanie jest jeżdzenie do tyłu na trybie automatycznym, a jeżeli jest już potrzebny napęd to lepiej załączyć na stałe

6) WOM

Mamy do wyboru obroty/min.
-540
-1000

bardzo brakuje 750 eco no do brony wirnikowej

JAK PRZEŁĄCZYĆ Z 540/1000 DODAM ZDJĘCIE CO I JAK ZROBIĆ BO NIE JEST TO TAKIE ŁATWE (to wkrótce)

7) Silnik MMZ

- jest dość ekolonomiczny pod względem spalania
- przykładowo w zestawie 2,5m brona wirnikowa z siewnikiem na 1 godzinę spalił 10 litrów ropy
- co dziwne silniki w seri 820 i 1025 są prawie identyczne różnią się detalami)
- zastosowano turbo i intercoler ( intercoler w 1025.4 i 1025.3)
INTERCOLLER - chłodnica powietrza doładowujacego

8) Własne zdanie

Posiadam ten ciągnik od niedawna ma zaledwie 70 MTG ale to wystarczyło na to abym dostrzegł jego wady i zalety.

WADY:
- fatalna skrzynia, złe rozmieszczenie biegów, szybkie biegi na szybkim zakresie co uniemożliwia wręcz ruszanie z np 10 tonami zboża gdyż 1 szybka wyciąga ponad 15 km/h a żeby przeredukować należy szukać dobrej górki, bo jeżli traktor stanie to kaplica, w .1 i .2 jest niesynchronizowany reduktor co jeszcze bardziej uniemożliwia przeredukowywanie
- jedyne rozwiązanie brać skrzynię 24/12 tam jest już lepiej.
- kiepskie wykończenie typu szyber dach ( nie otworzysz na polu bo na byle dołku mało co nie poleci ten samolot)
- a tak wogóle to co innego jest w instrukcji i na papierze a co innego w rzeczywistości

Zalety:
- prostota ( młotek, 2 klucze , przecinak, młotek i wszystko możesz zrobić)
- mocny, silny, wydajny silnik
- przystępna cena około 95 tys brutto za wersję 1025
- dobry uciąg


po za tym ciągnik 1025.4 można wyposażyć w silnik DEUTZ

9) MARKI PODZESPOŁÓW

MOST PRZEDNI- typ CARRARO
HYDRAULIKA- BOSCH
SILNIK-MMZ
OPONY- BELSHINA
a reszta to cudy białoruskie :)


Załączam zdjęcia dodatkowe:
zmiana wom z 540/100 - http://img807.images.../wom540100.jpg/
deska rozdzielcza- http://img851.images...ozdzielcza.jpg/
przedni most- http://img714.images...rzednimost.jpg/
przednia zwolnica- http://img600.images...iazwolnica.jpg/
wajcha hydrauliki- http://img807.images...kahydropak.jpg/
podnośnik wajchy- http://img832.images...i/podnonik.jpg/
przeniesienie napędu- http://img38.imagesh...s/i/wanapd.jpg/
skrzynia biegów 1025 - http://img30.imagesh...zyniabiegw.jpg/
schemat biegów 1025- http://img854.images...t1025biegw.jpg/
schemat biegów 920 952 i 820- http://img703.images...hematbiegw.jpg/
pozycje rączki id hydrauliki- http://img864.images...ikawajchyl.jpg/
załączanie pompy od hydrauliki - http://img855.images...hydrauloki.jpg/
załącznie sprężarki - http://img545.images.../i/sprarka.jpg/
załącznie przedniego napędu- http://img853.images...cznienapdu.jpg/
wom zależne/niezalezne - http://img857.images...zaleneinie.jpg/

zdjęcia własnego autorstwa mam nadzieję że się przyda to co niektórym

Edytowany przez piotrb14, 23 kwiecień 2011 - 08:48.

  • 0
>> kliknij strzałkę <<
serdecznie zapraszam na mój profil (galeria,blog)

#4 bialy1984

bialy1984

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • 1311199
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wyszków i okolice

Napisany 22 kwiecień 2011 - 21:43

Nie no kolego z markami podzespołów to delikatnie przesadziłeś :rolleyes: przedni most mozna by powiedzieć - typu carraro (choc to i tak za dużo powiedziane) podobnie jak hydraulika firmu Bosch :lol:
  • 0

#5 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5461 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 23 kwiecień 2011 - 07:25

7) Silnik MMZ ...

- jest dość ekologiczny pod względem spalania
- przykładowo w zestawie 2,5m brona wirnikowa z siewnikiem na 1 godzinę spalił 10 litrów ropy
- co dziwne silniki w seri 820 i 1025 są prawie identyczne różnią się detalami)
- zastosowano turbo i intercoler ( intercoler w 1025.4 i 1025.3)
INTERCOLLER - chłodnica powietrza doładowujacego...


Ekologiczny pod względem spalania? Może ekonomiczny? Piszesz poradnik czy coś takiego - fajnie ale bez takich błędów bo później są powielane.
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#6 piotrb14

piotrb14

    Yamaha Tyros

  • Members
  • PipPipPip
  • 2036 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 23 kwiecień 2011 - 07:47

pisałem go w nocy więc przepraszam za błędy dziś wrzucę zdjęcia co i jak Niedługo dodam nowe ważne informacje o tych modelach

Edytowany przez piotrb14, 03 lipiec 2011 - 17:18.

  • 0
>> kliknij strzałkę <<
serdecznie zapraszam na mój profil (galeria,blog)

#7 audi80b4

audi80b4

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 347 postów

Napisany 20 lipiec 2011 - 22:04

mam mtz 952 ma on taki sam silnik jak 1025? mi się wydaje ze taki sam tylko ze 1025 ma większe obroty bo ja mam maksymalne 1800 a ty ile masz?
  • 0

Google

  • Reklama google
  •  

#8 UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2592 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 20 lipiec 2011 - 22:10

stary 82 ma taki sam teoretycznie praktycznie flaki są troche inne. Tłoki tuleje mocniejsze. korbowody pewnie też jak i wał. Bloki też takie same chociaż z prawej strony jest otwór tam od turbiny cos przychodzi. Dużo 82 mapo prostu raki korek wciśnięty a ja mam pokrywe na 4 śuby. Coś czuje jak by blok był od turbo :D
  • 0
Mój Wladimirec podbija świat


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Reklama