lukano

Termostat w Ursusie C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Manio221    0

Tylko że jak założę oryginalny i się za tnie to mi się woda zagotuje. A słyszałem że od samochodu mą tują 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Termostat Mera i nie będzie problemów. Chyba, że masz syf w układzie, wówczas dobrze przepłukać.

W 360 są duże luzy technologiczne, więc i bez termostatu będzie chodził, jednak z termostatem silnik będzie się mniej zużywał.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    26

Dokładnie, jak wyżej kolega pisze, polecam Mere, silnik z termostatem szybciej osiąga optymalną  temperaturę szczególnie w sezonie jesienno zimowym, ponadto polecam przedmuchać chłodnicę, bo często jej zabrudzenie jest przyczyną gotowania się cieczy w układzie chłodzenia a nie termostat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
93karol    9

Po wymianie kompletu tj. termostat mieszkowy,obudowa gora i dół nowa uszczelka zlozona na smar, poci sie spod otworu srubek. Jak to uszczelnic?

 

Jaka temperatura sie utrzymuje na zegarze w sprawnym ukladzie z termostatem?

Edytowano przez 93karol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biszu    7

Witam. 

Jaki polecacie, albo z jakiego auta ospbowego podejdzie termostat bo mój rok czasu i nie działa prawidłowo. Mera tylko rok czasu wytrzymała i do tego na płynie latam. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qkohe155    5

Ja słyszałem, że można wsadzić cały termostat z obudową od Zetora i jest poprawa, a przyznam że u mnie w Zetorze pracuje rewelacyjnie. Ale sam kupiłem do C-355 mieszkowy z Waryńskiego i nową obudowę do Ursusa bo za późno się zainteresowałem. Przepłukałem też wodą i zmieniłem płyn. Narazie jest ok, bo stary był podgięty a obudowa z wżerami i wtedy się nie dogrzewał a przy obciążeniu wywalał płyn przelewem, teraz nie wywala a czy dogrzewa to nie mam pewności bo chyba mój wskaźnik niedomaga. Dodam jeszcze że lekko nagiąłem termostat bo nie trafiał w dolną dziurę w obudowie, a ona sama ciekła jakby ale chyba sama z siebie przestała bo plam pod spodem nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1306

zmieniłem termostat typowy do C360  pisze 82*C, stary był dziurawy i teraz wskazówka wchodzi lekko na czerwone, miedzy zielone a czerwone, czy  jest OK czy przedtem nie dogrzewał? podczas pracy  np orki przedtem tak dochodziło do  czerwonego  a teraz podczas jazdy  tak jest .....


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Woda zalany czy płynem ? Warto odkamienić układ odkamieniaczem do chłodnic albo jakimś roztworem z octem bodajże. Potem zalać płynem i sprawdzić jak trzyma temperatury. 

Druga sprawa to to czy go nie dusisz przy orce i przez to tez może temperatury dostawać. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Zmierz innym urządzeniem temperaturę.Skoro przed dochodziło pod czerwone to już coś nie tak z tym wskaźnikiem.Temat tu wałkowany 1000x razy,ale nikomu się nie chce przeczytać.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1306
3 godziny temu, PaweLisowicz napisał:

Woda zalany czy płynem ?

woda, zalewany zawsze wodą z mausera, nie jest jakaś bardzo brudna woda,

Dzis obornik i jest przed orką, wskazowka na czerwonym , jeszcze moze byc, że termostat słabo otwiera bo jest jakis za 40zł, bede mierzył termometrem poniżej 90* ma być?


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

To na pewno kanały wodne będą zakamienione. Najpierw sprawdź termometrem jakimś ile naprawdę wynosi temperatura. Powinno być 85-90st. Jakbyś zmienił na płyn to po jakimś czasie jakbyś spuścił płyn to na dnie wiadra byś miał muł, bo płyn rozpuszcza kamień w układzie.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1306

 dodatkowo wymienione zegary z sondą, podczas orki  na ciezkiej ziemi pług 2 skiby ,przy 25-28*C  na nowym zegarze w połowie zielonego....wszystko


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A mówiłem że dwuwskaźnik źle pokazuje to głoszą teorię kanały wodne zawalone....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1306

jak był rozgrzany włozyłem do chlodnicy termometr od pieca CO, i pokazał 79*C, a na starym wskazniku na czerwonym.....


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    665

witajcie koledzy

zakupilem przeszło rok temu takie ustrojstwo (foto) - najtanszy szit z allegro, caly rok sobie jezdzilem ale zastanawialo mnie czemu silnik nie osiaga temperatury nawet po orce ciezko mu zeby wskazówka wskoczyla na zielone pole na dwuwskazniku. O termostacie zapomnialem, bo nowy to pewnie działa, wiec pomyslalem zainstaluje rolete - takie unowoczesnienie :). ładnie dogrzewało a gdy wskoczyla wskazowka na zielone pole to roleta cyk w dół i po chwili temp. spadala na białe (swoja droga: dobre chłodzenie). Ostatnio dolewalem plyn  na pracujacym silniku (zimnym) i zauwazylem ze przelewa od poczatku płyn z silnika do chlodnicy (tzw. obieg długi). I tu mi sie przypomnial owy szit z allegro, ze musi byc caly czas otwarty i on jest winny tego niedogrzania czyli w sumie od poczatku byl niesprawny(?).  Dobrze mysle i wywalic go i kupic mieszkowy oryginal ? Normalnie z tego gornego przelewu na zimnym silniku nic nie powinno wylatywac dopoki silnik sie nie dogrzeje czy az takiej szczelnosci tam nie ma i zawsze strumyk jakis leci?

 

obraz.png.952716647636dbb23ee9198c11a6d3e6.png

Edytowano przez Celownik07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Termostat to nie duże pieniądze zmienić zaobserwować różnice i tyle ja mam z mery ten starodawny i hula już kilka lat na płynie i na wodzie temperatura podczas pracy w środku zielonego wentylator zetorowski wskaźnik z kfm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Nie jest wielką  sztuką wyjąć termostat i go sprawdzić czy działa prawidłowo Zanurzyć termostat w naczyniu z wodą, ogrzewać-  -zanim jeszcze woda zacznie wrzeć , od dna naczynia zaczną odrywać się pęcherzyki powietrza . Wówczas termostat powinien zacząć się otwierać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    665
1 godzinę temu, Grab12 napisał:

Termostat to nie duże pieniądze zmienić zaobserwować różnice i tyle ja mam z mery ten starodawny i hula już kilka lat na płynie i na wodzie temperatura podczas pracy w środku zielonego wentylator zetorowski wskaźnik z kfm

Zamowilem teraz z mery mieszkowy, wskaznik tez nowy (roczny) z kfm mam. I nie pamietam zeby na tym termostacie na wskazniku bylo zielone pole. 

7 minut temu, andrzej78 napisał:

Nie jest wielką  sztuką wyjąć termostat i go sprawdzić czy działa prawidłowo Zanurzyć termostat w naczyniu z wodą, ogrzewać-  -zanim jeszcze woda zacznie wrzeć , od dna naczynia zaczną odrywać się pęcherzyki powietrza . Wówczas termostat powinien zacząć się otwierać. 

Wczoraj zauwazylem jak dolewalem plynu i nie mialem juz czasu rozbierac obudowy, teraz jestem w delegacji ale w sobote sie tym zajme. 

32 minuty temu, raven18 napisał:

Pewnie źle założyłeś 

A co tam mozna zle zalozyc? 4srubki odkrecic, wlozyc nowy i zakrecic. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Możesz sobie też z kalibrować czujnik ja włozyłem i gotowałem wodę i gdy doszło do wrzenia trzymałem jeszcze jakiś czas weszło na tą czarną kreskę między zielonym a czerwonym i już dalej nie szło. na wodzie ze sprawnym korkiem od chłodnicy możesz złapać do około 105 potem wywala wodę rurką a na płynie chyba 120 czy 130 wrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    665
30 minut temu, Grab12 napisał:

Możesz sobie też z kalibrować czujnik ja włozyłem i gotowałem wodę i gdy doszło do wrzenia trzymałem jeszcze jakiś czas weszło na tą czarną kreskę między zielonym a czerwonym i już dalej nie szło. na wodzie ze sprawnym korkiem od chłodnicy możesz złapać do około 105 potem wywala wodę rurką a na płynie chyba 120 czy 130 wrze

Qurła to mi dales teraz zagwozdke z tym 120stopni bo mam na plynie i w sobote mi wywalilo korkiem ( zapomnialem zwinac rolety podczas talerzowania pola)- ale dam sobie reke odciac ze wskazowka dopiero wchodzila na zielone pole bo ciagle obserwowalem. Dlatego wlasnie wczoraj dolewalem plyn ( z pol litra-litr). 

Edytowano przez Celownik07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj