kajoo20

Ile oleju w skrzyni MTZ 82???

Polecane posty

seweryn20    825

Są skrzynie które tego hamulca nie posiadają.  Przydaje ci się on?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tumek19    5

U mnie prawdopodobnie będzie się on nadawał do naprawy. Ale kumpel ma 2 MTZ i przy jednym działa a przy drugim nie. I jest spora różnica, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tylko przy włączaniu biegu na postoju bo w czasie jazdy tylko przeszkadza. Ja go nie mam i nie narzekam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jeżeli umie się dobrze operować gazem w mtz to biegi zmienia się zgrzytu nie używając sprzęgła ;) Stopień "mistrzowski" trzeba posiadać z 8 na 9 , ale to wszystko kwestia praktyki i wyczucia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie stopień mistrzowski tylko poćwiczyć.

A sam hamulec tarczy sprzęgłowej przydaje się tylko przy pierwszym wbiciu biegu, wcześniej zatrzymuje tarczę sprzęgłową. Przy zmianach biegów w czasie jazdy wyrównuje się prędkośę zębatek czy sprzęgieł kłowych biegów który chce się wbić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

własnie hamulec skrzyni tylko ruszając z biegu jałowego się przyda, ale jak wduszę sprzęgło i poczekam z 5 sekund skrzynia się zatrzyma, wydaje mi się że na epx 000 skrzynia się wychamowuje lepiej, a z 8 na 9 żółw spróbujcie  z podwójnym sprzęgłem kurde muszę to nagrać 

dt 75 miał też hamulec skrzyni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma problemu  zmienić z 8 na 9 tylko trzeba na puszczonym sprzęgle odczekać aż silnik spadnie do  wolnych obrotów i wtedy wbić 9.

Gorzej jak pod obciążeniem trzeba z 8 zając na 9 żółw he he. Nie wiadomo czy przegazować bo redukujesz na reduktorze czy tylko dwa sprzęgła bo na głównej bieg wyżej. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Dlatego tam dumam czy nie udałoby się zastosować jakiegoś synchro chociaż na samym reduktorze, usprawniłoby znacznie zmianę biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jak się nie mylę synchro w reduktorze to sobie możesz zapodać, nowsze typy tak mają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

Mialem na miarce po lewej stronie max stan oleju w skrzyni dzisiaj spuszczam korkiem obok skrzynki rozdzielczej od przedniego napedu i wylecialo moze z 15 litrow . Tyle ma byc czy co za czort?dodam jeszcze ze stoi przodem troche w gore .

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

40 litrów ma być. Może gęsty.......


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Dalej z tyłu pod zaczepami masz jeszcze jeden korek spustowy Jeżeli ciągnik stoi równo to w tym wybrzuszeniu chowa się około 5 - 7 l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tylnym moście. Ale z tego koło przystawki napędu i tak powinno spłynąć więcej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

Gesty jakos zbytnio nie jest a pochylosc jest dosyc spora napewno kilka procent . Jak naprawie skezynke to spuszcze reszte i zaleje nowym . Tylko jakim ? Wiem sporo bylo napisane w tym temacie ale jedni zalewaja superolem a inni nawet smarem z olejem zeby gestszy byl. Ten co mam zalany to pewnie superol bo poprzedni wlasciciel twierdzil ze caly ciagnik chodzi na superolu. I jak dla mnie zle nie bylo


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Przeczytaj caly temat to sie dowiesz

przeczytałem i wiem tyle że ludzie katują własne maszyny jeżdząc bez oleju a ładowanie mieszanin smaru z olejem do skrzyni  to porażka 

 

Biegi bez zgrzytu tak jak jeden z kolegów pisał to wyczucie . Wystarczy  porobić kilka godz. bez stanu oleju i można zapomnieć o cichej

 

pracy skrzyni jak i mostu oraz łatwym operowaniu biegami  i gęsty olej  nic niepomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale po co do skrzyni gęsty olej? W zimie rozchlapie breję po ściankach i pozbawiona będzie smarowania aż może się rozgrzeje i spłynie.

Mieszanina lub samym smarem i dopuszcza to instrukcja można nabić podporę wału przedniego mostu i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zalewałem u siebie skrzynię hipolem 15 i 6


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No nie zalane a napchane. Może w lecie by to chodziło ale za jedną zimę wykończył by skrzynię.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

Walka w skrzynce rozdzielczej ten smaroolej napewno nie nasmaruje i zatrze ci sie po pewnym czasie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
    • Przez Karolek132
      Witam mam problem z belarusem wtryski nowe pompa po zrobieniu a na zimnym ciężko odpalić. Czy pampę przestawić o ząbek 
    • Przez ZeTuR_7011
      Witam może ma ktoś na zbyciu taki katalog???

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj