Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator w C 330 76r


143 odpowiedzi na ten temat

#21 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 20 czerwiec 2007 - 07:08

Alternator w C 330 76r chodzi mi o twoją wypowiedź

Jeżeli nie dysponujesz takim sprzętem to jest prostsza, ale niebezpieczniejsza metoda. Ustaw obroty na 1000, włącz światła(może być stop) i odłącz na moment klemę z akumulatora.


odłaczanie klemy nawet na moment grozi uszkodzeniem diód w alternatorze ,może pojawić się napięcie w szczycie nawet 70V a diody są na 50V

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 18:42
  •  

#22 Share Karol_elektryk

Karol_elektryk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 20 czerwiec 2007 - 19:24

Alternator w C 330 76r Masz rację, ale częściowo. Owszem, odłączenie klemy od alternatora grozi uszkodzeniem diod lub regulatora, ale tylko w przypadku, gdy alternator jest NIEOBCIĄŻONY. Ja napisałem wyraźnie w poście:

włącz światła(może być stop).

co stanowi już obciążenie alternatora, odpowiednie do jego prawidłowej pracy, a później przestrzegałem:

PAMIĘTAJ-W CZASIE ODŁĄCZENIA KLEMY NIE DOPUŚĆ DO WYŁĄCZENIA ŚWIATEŁ(możesz uszkodzić regulator)!!!

W książkach piszą, żeby nie odłączać alternatora, w trakcie jego pracy, od akumulatora, bo może zostać uszkodzony. Tylko, że wynika to właśnie z braku obciążenia dla alternatora. Prawidłowa praca alternatora jest zapewniona podłączeniem akumulatora na stałe, co zawsze zapewnia jego obciążenie (nawet minimalne) i dlatego nie wolno go odłączać.
Poza tym napisałem też, że ta metoda jest niebezpieczniejsza (bo ktoś może nie włączyć świateł przed odkręceniem klemy, bądź wyłączyć światła przed ponownym podłączeniem klemy) i łatwiej coś zepsuć. Generalnie nie polecam tej metody sprawdzania alternatora osobom, które nie mają wprawy w tego typu rzeczach, bo jedna chwila nieuwagi może wszystko zepsuć. Lepiej korzystać z mierników.
A tak z innej beczki, dzięki tobie znalazłem błąd w poście, bo powinienem napisać, że uszkodzeniu może ulec regulator bądź diody prostownicze, a napisałem tylko:

(możesz uszkodzić regulator)!!!



#23 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 04 styczeń 2008 - 15:51

Alternator w C 330 76r Ja zrobiłem coś takiego (załącznik) kable co są na czerwono to trzeba dorobić a te krzyżyki to co trzeba wyrzucić czy jak tak robie to będzie OK ;)
:D

#24 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 04 styczeń 2008 - 20:38

Alternator w C 330 76r Myslę że ok ale nie jestem elektrykiem więc nie wiem dokładnie.

#25 Share marceli65

marceli65

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 06 styczeń 2008 - 19:51

Alternator w C 330 76r Witam ,wszystkich serdecznie - jestem pierwszy raz na forum , zaciekawił mnie temat wymiany prądnicy na alternator w C330 . Mam dwa akumulatoru 195 Ah - jaki alternator proponujecie ? o prądzie znamionowym 44 , 70 a może 90A.

#26 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 06 styczeń 2008 - 22:13

Alternator w C 330 76r

Witam ,wszystkich serdecznie - jestem pierwszy raz na forum , zaciekawił mnie temat wymiany prądnicy na alternator w C330 . Mam dwa akumulatoru 195 Ah - jaki alternator proponujecie ? o prądzie znamionowym 44 , 70 a może 90A.


Czesc. Po pierwsze musisz zrobic bilans zapotrzebowania na energie twojego ciagnika!!!
Tzn ile watow potrzebujesz.
Optymalnie dla aku 195Ah alternator powinien zapewnic przez dlugi czas prad przynajmiej ok 10% pojemnosci akumulatora. Czyli ok 19A!!! W praktyce alternatos stara sie utrzymac stale napiecie, a co za tym idzie prad dostarczany do aku moze znacznie wzrosnac. ale ni eo tym
Czyli bezpieczni eliczac masz juz 19A. Czyli do tego zsumuj wszystkie moce odbiornikow w traktorze. Tam masz pewnie 2xzarowka ok 50W, 6x zarowka 21W, minimum 6 x zarowka ok 5W. Co w sumie daje zapotrzebowanie minimalne 250W= 20Ax12V. I juz wiesz ze alternator powinien swobodnie dac ok 40A. To oczywiscie wychodzi z zapasem ale tyle alternator powinien wyrobic. Przeciez caly czas aku nie laduje sie pradem ok 20A, ani nie swieca sie bez przerwy wszystkie zarowki.
Nie uwzglednilem tu jeszcze lamp polowych. Na ogol to zarowki ok 50W co daje prad ok 4A. Niektorzy maja takich lamp dodatkowych kilka szt.
Osobiscie uwazam ze minimum to te 45A, ale wiekszy ni ezaszkodzi wcale.
Poprawczie mnie elektrotech i karol jezeli sie myle.

Dla przykladu podam tylko temat PF126p lub jak kto woli malucha.
Wezcie to pod uwage ze nie jednokrotnie wiele osob szczegolnie na krotszych dzytansach przy jezdzie n awlaczonych swiatlach ma problemy z pradami.. Dysponuje on alternatorem ok 34Amax. A przeciez nie wiele z nich ma po 4 lub 6 zarowki halogenowe i maluch ma zaledwie 45Ah akumulator, wiec teoretycznie powinno wystarczyc te 34A, ale czesto sie zdaza ze to duzo za malo.

#27 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 06 styczeń 2008 - 22:22

Alternator w C 330 76r teoretycznie kazdy altek da w impulsie nawet do 70A takze ze 40-starczy spokojnie

#28 Share marceli65

marceli65

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 07 styczeń 2008 - 20:39

Alternator w C 330 76r Dziekuję za cenne uwagi, biorąc pod uwagę wczesniejsze informacje tematu chyba lepiej nie mozna przedstawić.
Osobiście zabiorę się za wymianę pewnie w marcu. Pozdrawiam.

#29 Share bili

bili

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 08 lipiec 2008 - 19:28

Alternator w C 330 76r

Ja mam w swoim C-330 69r(stary ale jary) założony czeski alternator magnetrona: 14 V, 44 A. Pracuje rewelacyjnie!!! Najważniejsze, żeby dobrze wszystko podłączyć i żeby akumulatory nie były zniszczone, bo założenie pomoże, ale na krótką metę. A podłączenia elektryczne trzeba zrobić tak:
1. Trzeba przepiąć akumulatory tak, żeby na masie był minus(u mnie trzeba było, bo był plus na masie, w nowszych ciągnikach-nie wiem dokładnie od którego roku-montowali już z minusem na masie).
2. Zacisk B+(ładowanie) podpinasz do zacisku 30 stacyjki-bezpośrednie połączenie z plusem akumulatora.
3. Jeden z przewodów kontrolki ładowania podpinasz do zacisku 15 lub 54 stacyjki(włączenie po wciśnięciu kluczyka).
4. Drugi z przewodów kontrolki ładowania podłączasz do zacisku D+(najczęściej będzie to zacisk konektorowy).
Połączenia elektryczne gotowe. Teraz trzeba sprawdzić, czy alternator startuje:
1. Po wciśnięciu kluczyka powinna zapalić się lampka kontrolna ładowania, tak jak przedtem z prądnicą.(Jeżeli lampka się nie świeci alternator nie wystartuje-konieczne jest aby ta lampka zawsze była sprawna, bo altek nie będzie startował!!!).
2. Uruchamiasz silnik i podjeżdżasz z obrotami aż zgaśnie lampka ładowania-najlepiej 850 obr./min., a następnie zchodzisz z obrotów i patrzysz kiedy się zapali-najlepiej, ok.450. Jeżeli jest więcej to musisz zdecydować, czy to ci odpowiada, czy wolisz na niższych obrotach(ja wole niższe, bo altek szybciej się włącza i trudniej wyłącza-u mnie jak silnik prawie gaśnie). Jeżeli jest za wysoko, to trzeba zmniejszyć średnicę koła pasowego-ja wymieniłem na mniejsze, bo włączał się przy 1100.
3. Po zgaśnięciu lampki altek zaskoczy i trzeba sprawdzić, czy stabilizuje napięcie-czyli czy działa regler. Najlepiej sprawdzić woltomierzem dla różnych prędkości silnika, czy nie ma radykalnych zmian napięcia(powinno być ok. 14 V). Jeżeli nie dysponujesz takim sprzętem to jest prostsza, ale niebezpieczniejsza metoda. Ustaw obroty na 1000, włącz światła(może być stop) i odłącz na moment klemę z akumulatora. Jeżeli światło świeci nadal, zmieniaj powoli obroty w górę i patrz, czy jasność świecenia jest taka sama(czy żarówki się nie palą i tp.).PAMIĘTAJ-W CZASIE ODŁĄCZENIA KLEMY NIE DOPUŚĆ DO WYŁĄCZENIA ŚWIATEŁ(możesz uszkodzić regulator)!!!
4. Jeżeli wszystko jest w porządku to znaczy, że alternator działa. Ja zmierzyłbym amperomierzem prąd ładowania akumulatora. Jeżeli nie masz takiego przyrządu to zaobserwuj, czy po pracy ciągnikem akumulatory są lepiej doładowane, czy rozrusznik lepiej kręci. U mnie była to radykalna różnica, ale musiałem popracować ciągnikiem ok 6 godz.(były aż tak rozładowane).
I na koniec kilka porad i moich spostrzeżeń:
1. Pamiętaj o sprawnej kontrolce ładowania!
2. Sprawdź i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną poziom elektrolitu!
3. Jeżeli masz stary pas klinowy, to już myśl o nowym, bo u mnie nie wytrzymał pół roku (mój altek ma 600 W, a nie 150, jak prądnica).
4. Ja mam Centra transvolt 2x6 V, 165 Ah i po jednokrotnym odpaleniu silnika doładowanie trwa: latem 5 minut, zimą 20 minut(przy 1000 obr./min.).
5. Moje akumulatory są z 2001r i trzymają się dalej-cały czas pracowały z alternatorem(po zakupie nowych w 2001 zmieniłem prądnicę na altka, bo poprzednio miałem: Centra 2x6 V, 190 Ah i wytrzymały 4 lata).
W razie nieścisłości-pytaj. POWODZENIA!!!



#30 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 08 lipiec 2008 - 19:50

Alternator w C 330 76r Kolego z rozrusznikiem bez stresu. Sprawdzone nie zmieni kierunku wirowania przy zmianie polaryzacji, mimo że jest to silnik prądu stałego.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 18:42
  •  

#31 Share bili

bili

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 08 lipiec 2008 - 20:08

Alternator w C 330 76r trzeba przełożyc kable na akumulatorze a co trzeba zrobic z rozrusznikiem normalnie będze działał bez zmian?

#32 Share bili

bili

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 08 lipiec 2008 - 20:24

Alternator w C 330 76r no własnie o to mi chodziło doskonale wiem że silnik prądu stałego powinien zmienic obroty jestem elektrykiem dlatego mnie to zaciekawilo zrobilem już sporo instalacji w ciągnikach ale przy 330 nie miałem okazji grzebac co czeka mni jutro dlatego pytalem dzięki za podpowiedz

#33 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2008 - 22:43

Alternator w C 330 76r Silnik prądu stałego zmieni kierunek wirowania jesli pozmienia sie jego wewnetrzne połaczenie uzwojenia wirnika i uzwojenie wzbudzenia. Pewnie chodziło wam o małe silniczki prądu stałego wzbudzane magnesami trwałymi. W tedy to zmiana biegunowości zasilania powoduje zmiane kierunku wirowania wirnika. Bo zmianie ulega biegunowość w wirniku a nie zmienia sie ona we wzbudzeniu. Dlatego zmienia sie kierunek wirowania bo zmienia sie biegunowosć zasialnia wzgledem wzbudzenia, czego nie ma w rozruszniku bo zmiany te odbywaja sie razem więc wzgledem siebie jak by ich nie było i silnik działa tak samo.

#34 Share porta5

porta5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2008 - 12:24

Alternator w C 330 76r

Ja mam alternator w c-330 zamiast prądnicy założyłem sobie od audi 80 wszystko gra bo świetnie ładuje i mam ogromny zapas mocy jak masz jakies pytanie to wal śmiało



#35 Share porta5

porta5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2008 - 12:25

Alternator w C 330 76r Witam mam orginalny nowy alternator do 330 z wbudowanym regulatorem i potrzebuje schemat jak to podłączyć w c328 proszę o przesłanie schematu na e maill jamaha07@o2.pl proszę proszę

#36 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 25 listopad 2008 - 14:12

Alternator w C 330 76r http://www.agrofoto....or-U-t3694.html
http://www.agrofoto....330-t13372.html
http://www.agrofoto....-330-t3267.html
http://www.agrofoto....c330-t7211.html
http://files.myopera.....eza+RNc12.png
To tylko maly przyklad na odpowiedzi jakiej potrzebujesz.

Zrob zdjecie alternatora z widocznymi zaciskami i wstaw tutaj.
Nie ma czegos takiego jak oryginalny alternator do 330. Pewnie jest to alternator z poloneza/duzego fiata ktory jest wyposarzony w elektroniczny regulator napiecia.
Zasadniczo potrzebujesz do niego podlaczenie akumulatora, oraz kabelka z kontrolka ladowania.

#37 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 25 listopad 2008 - 16:08

Alternator w C 330 76r myslę że nie bedzie juz miał problemu-na podstawie tych linków

#38 Share porta5

porta5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2008 - 20:26

Alternator w C 330 76r

http://www.agrofoto....or-U-t3694.html
http://www.agrofoto....330-t13372.html
http://www.agrofoto....-330-t3267.html
http://www.agrofoto....c330-t7211.html
http://files.myopera.....eza+RNc12.png
To tylko maly przyklad na odpowiedzi jakiej potrzebujesz.

Zrob zdjecie alternatora z widocznymi zaciskami i wstaw tutaj.
Nie ma czegos takiego jak oryginalny alternator do 330. Pewnie jest to alternator z poloneza/duzego fiata ktory jest wyposarzony w elektroniczny regulator napiecia.
Zasadniczo potrzebujesz do niego podlaczenie akumulatora, oraz kabelka z kontrolka ladowania.

http://P1020956.JPG

#39 Share porta5

porta5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2008 - 21:02

Alternator w C 330 76r Czy mogę podpiąć plus bezpośrednia z akumulatora czy z rozrusznika

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 18:42
  •  

#40 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2008 - 22:39

Alternator w C 330 76r Możesz nikt ci nie zabroni. Ale to jest to samo, a wydaje mi sie podpinajac sie pod rozrusznik jest o wiele wygodniej. Zakuwasz sobie koncówke i przykrecasz. A na klemie to troche nie wygodnie jak dla mnie.

Podobne tematy