Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator w C 330 76r


143 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Kizo

Kizo

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 01 kwiecień 2006 - 11:46

Alternator w C 330 76r Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 05:56
  •  

#2 Share zorak

zorak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świerzawa - Dolnośląskie

Napisany 01 kwiecień 2006 - 23:36

Alternator w C 330 76r kurcze powiem Ci, że kiedyś kąbinowałem z alternatorem w mojej 60-siątce i lipa - troszkę pojeździłem i spalił mi się regulator zanim dojechałem do domu to mi cele porozsadzało w akumulatorze i wruciłem do prądnicy. Ale powodzenia :)

#3 Share Karol_elektryk

Karol_elektryk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 22 kwiecień 2006 - 18:31

Alternator w C 330 76r Ja mam w swoim C-330 69r(stary ale jary) założony czeski alternator magnetrona: 14 V, 44 A. Pracuje rewelacyjnie!!! Najważniejsze, żeby dobrze wszystko podłączyć i żeby akumulatory nie były zniszczone, bo założenie pomoże, ale na krótką metę. A podłączenia elektryczne trzeba zrobić tak:
1. Trzeba przepiąć akumulatory tak, żeby na masie był minus(u mnie trzeba było, bo był plus na masie, w nowszych ciągnikach-nie wiem dokładnie od którego roku-montowali już z minusem na masie).
2. Zacisk B+(ładowanie) podpinasz do zacisku 30 stacyjki-bezpośrednie połączenie z plusem akumulatora.
3. Jeden z przewodów kontrolki ładowania podpinasz do zacisku 15 lub 54 stacyjki(włączenie po wciśnięciu kluczyka).
4. Drugi z przewodów kontrolki ładowania podłączasz do zacisku D+(najczęściej będzie to zacisk konektorowy).
Połączenia elektryczne gotowe. Teraz trzeba sprawdzić, czy alternator startuje:
1. Po wciśnięciu kluczyka powinna zapalić się lampka kontrolna ładowania, tak jak przedtem z prądnicą.(Jeżeli lampka się nie świeci alternator nie wystartuje-konieczne jest aby ta lampka zawsze była sprawna, bo altek nie będzie startował!!!).
2. Uruchamiasz silnik i podjeżdżasz z obrotami aż zgaśnie lampka ładowania-najlepiej 850 obr./min., a następnie zchodzisz z obrotów i patrzysz kiedy się zapali-najlepiej, ok.450. Jeżeli jest więcej to musisz zdecydować, czy to ci odpowiada, czy wolisz na niższych obrotach(ja wole niższe, bo altek szybciej się włącza i trudniej wyłącza-u mnie jak silnik prawie gaśnie). Jeżeli jest za wysoko, to trzeba zmniejszyć średnicę koła pasowego-ja wymieniłem na mniejsze, bo włączał się przy 1100.
3. Po zgaśnięciu lampki altek zaskoczy i trzeba sprawdzić, czy stabilizuje napięcie-czyli czy działa regler. Najlepiej sprawdzić woltomierzem dla różnych prędkości silnika, czy nie ma radykalnych zmian napięcia(powinno być ok. 14 V). Jeżeli nie dysponujesz takim sprzętem to jest prostsza, ale niebezpieczniejsza metoda. Ustaw obroty na 1000, włącz światła(może być stop) i odłącz na moment klemę z akumulatora. Jeżeli światło świeci nadal, zmieniaj powoli obroty w górę i patrz, czy jasność świecenia jest taka sama(czy żarówki się nie palą i tp.).PAMIĘTAJ-W CZASIE ODŁĄCZENIA KLEMY NIE DOPUŚĆ DO WYŁĄCZENIA ŚWIATEŁ(możesz uszkodzić regulator)!!!
4. Jeżeli wszystko jest w porządku to znaczy, że alternator działa. Ja zmierzyłbym amperomierzem prąd ładowania akumulatora. Jeżeli nie masz takiego przyrządu to zaobserwuj, czy po pracy ciągnikem akumulatory są lepiej doładowane, czy rozrusznik lepiej kręci. U mnie była to radykalna różnica, ale musiałem popracować ciągnikiem ok 6 godz.(były aż tak rozładowane).
I na koniec kilka porad i moich spostrzeżeń:
1. Pamiętaj o sprawnej kontrolce ładowania!
2. Sprawdź i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną poziom elektrolitu!
3. Jeżeli masz stary pas klinowy, to już myśl o nowym, bo u mnie nie wytrzymał pół roku (mój altek ma 600 W, a nie 150, jak prądnica).
4. Ja mam Centra transvolt 2x6 V, 165 Ah i po jednokrotnym odpaleniu silnika doładowanie trwa: latem 5 minut, zimą 20 minut(przy 1000 obr./min.).
5. Moje akumulatory są z 2001r i trzymają się dalej-cały czas pracowały z alternatorem(po zakupie nowych w 2001 zmieniłem prądnicę na altka, bo poprzednio miałem: Centra 2x6 V, 190 Ah i wytrzymały 4 lata).
W razie nieścisłości-pytaj. POWODZENIA!!!

#4 Share Kizo

Kizo

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 22 kwiecień 2006 - 22:51

Alternator w C 330 76r Dzięki Karol za tak szcegółowy opis. Akumulatory mam nowe pasek również więc nie powinno byc problemu.

#5 Share maniek183

maniek183

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 269 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 czerwiec 2006 - 18:50

Alternator w C 330 76r Ja mam alternator w c-330 zamiast prądnicy założyłem sobie od audi 80 wszystko gra bo świetnie ładuje i mam ogromny zapas mocy jak masz jakies pytanie to wal śmiało

#6 Share kaczorek

kaczorek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipowiec Kościelny/Działdowo

Napisany 01 czerwiec 2006 - 19:29

Alternator w C 330 76r podaj dokładniej jak to zakładałeś bo mam właśnie alternator od audi 80 1,6 i myślałem żeby go założyć do c-330
Ursus C-330, Ursus 3512 & NH TD5030 vs. 60ha

#7 Share Karol_elektryk

Karol_elektryk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 07 czerwiec 2006 - 22:03

Alternator w C 330 76r Jeżeli chodzi o połączenia elektryczne do instalacji ciągnika, to moje porady są jak najbardziej przydatne. Jedyne różnice jakie występują, są w alternatorze: bo nie wiem, czy twój ma wbudowany regulator i czy zaciski nie są inaczej oznaczone. Najlepiej podaj jaka firma go wyprodukowała, jego model, parametry elektr., etc., to spróbuję jakoś pomóc. Powinno być wybite na korpusie, albo na naklejce.
1. A sprawy mechaniczne to coś innego. W moim przypadku musiałem odkręcić uchwyt prądnicy i zamiast niego zrobić nowy, ponieważ zamocowanie było za nisko i drążek mech. kier. zawadzał o niego na pochyłościach. Jeżeli średnica tego alternatora jest za duża, to nie zmieści ci się (chyba, że usuniesz kompresor). Dlatego sprawdź to.
2. Jeszcze sprawa z kołem pasowym. W samochodach stosowane są węższe paski klinowe. I jeżeli chcesz, aby pasek równo się ścierał, to należy dostosować koło pasowe do jego szerokości (jeśli się da, wystarczy stoczyć na tokarce). Ja musiałem dokręcić śrubami do starego koła drugie, szersze, bo nie było czego toczyć. Jeżeli nie chcesz, nie musisz koła dopasowywać, ale wtedy alternator będzie miał mniejsze obroty (będzie się dłużej załączał i szybciej wyłączał) i wewnętrzna część pasa klinowego będzie się szybciej ścierać.

#8 Share mieczynski

mieczynski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 25 czerwiec 2006 - 08:48

Alternator w C 330 76r mam alternator od poloneza i też chce go założyć do C-330 ale nie wiem jaki zacisk przy alternatorze do czego w instalacji podłączyć, co do stacyjki, co do kontrolki ładowania. Oznaczenia zacisków to: 30- przypuszczam że to ładowanie na +, 67, i jeszcze jakiś, który nie ma oznaczenia. http://niegowa.prv.p...egro/foto4d.jpg -tutaj jest fotka takiego od tyłu tyle że ten jest od fiata 125p i chyba nie ma wbudowanego regulatora napięcia a mój ma. Z góry dziękuje za pomoc.

#9 Share wojadzer

wojadzer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 25 czerwiec 2006 - 22:54

Alternator w C 330 76r Witam może ktos podłanczał alternator od daci do C360 bez wbudowanego regulatora napięcia na alternatorze są wyjścia D+,D-,i szczotka + a na regulatorze + ,DF co do czego który pod kontrolke ???

#10 Share kaczorek

kaczorek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipowiec Kościelny/Działdowo

Napisany 14 lipiec 2006 - 19:03

Alternator w C 330 76r akurat zepsuła mi sie prądnica w c-330 przyjechał znajomy elektryk i w 15 mi8nut założył ten alternator
Ursus C-330, Ursus 3512 & NH TD5030 vs. 60ha

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 05:56
  •  

#11 Share rafal

rafal

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokolniki
  • Zainteresowania:Motoryzacja, fotografia, rolnictwo.

Napisany 25 sierpień 2006 - 15:57

Alternator w C 330 76r ja ma w 30 z 90 roku alternator od volsvagena i jeden akumlator od mf i chodzi już z 5 lat

#12 Share andRyou

andRyou

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 08 maj 2007 - 15:29

Alternator w C 330 76r

Ja mam w swoim C-330 69r(stary ale jary) założony czeski alternator magnetrona: 14 V, 44 A. Pracuje rewelacyjnie!!!
...
5. Moje akumulatory są z 2001r i trzymają się dalej-cały czas pracowały z alternatorem(po zakupie nowych w 2001 zmieniłem prądnicę na altka, bo poprzednio miałem: Centra 2x6 V, 190 Ah i wytrzymały 4 lata).
W razie nieścisłości-pytaj. POWODZENIA!!!

Używanego Magnetrona ciężko znaleźć.. co innego kupić? Wiem że może być np. od Poloneza albo Żuka ale nie wiem jak z parametrami, stabilizatorem napięcia.. proszę o radę.

#13 Share nowy1989

nowy1989

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 maj 2007 - 15:39

Alternator w C 330 76r u mnie siedzi od forda escorta i jest bardzo dobrze

#14 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 09 maj 2007 - 05:35

Alternator w C 330 76r

Używanego Magnetrona ciężko znaleźć.. co innego kupić? Wiem że może być np. od Poloneza albo Żuka ale nie wiem jak z parametrami, stabilizatorem napięcia.. proszę o radę.


jesli masz Ursusca C-330 to slużę pomocą w montazu alternatora od żuka oraz jak to spiąć do kupy.

Jeżeli nie dysponujesz takim sprzętem to jest prostsza, ale niebezpieczniejsza metoda. Ustaw obroty na 1000, włącz światła(może być stop) i odłącz na moment klemę z akumulatora.


nigdy tak nie róbcie !!!! bo szlak trafi alternator -sprawdzane..... juz widziałem takich magików odpalali ciągnik na popych bez aku....z prądnica to co innego

zakup sobie woltomierz np w Castorama za 15 zł -cyfrowy i masz możliwość sprawdzać co i jak czy działa ..

Powód Edycji: połączenie postów, edytowane przez Nikita_Bennet

#15 Share andRyou

andRyou

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 09 maj 2007 - 17:08

Alternator w C 330 76r

jesli masz Ursusca C-330 to slużę pomocą w montazu alternatora od żuka oraz jak to spiąć do kupy.

Ursusa C-330 mam ale alternatora jeszcze nie i właśnie nie wiem jaki najlepiej kupić. Szukałem na allegro ale tam w opisach zazwyczaj nie ma nic o parametrach tylko do jakiego auta. Skąd więc mam wiedzieć czy np. taki alternator ma wbudowany regulator napięcia, jaki prąd itd.? Nie chciałbym kupić czegoś co nie będzie się nadawać do C-330 i dlatego proszę o radę co do wyboru.

#16 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 10 maj 2007 - 05:13

Alternator w C 330 76r alternator od Zuka kupisz za 50zł na szrocie- regulator napięcia alternatora za 12-15 zł .....co do przerobienia zrobie fotki oraz pomogę jakby co

#17 Share Legat997

Legat997

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Evrywhere
  • Zainteresowania:Desperatos Hydraulikos
    Powered by Kubota & Verva
    Modernizacje hydrauliki, rozbudowa, modyfikacje

Napisany 11 maj 2007 - 11:43

Alternator w C 330 76r Ja wsadziłem alternator 14v/55A od skody 120 i ładuje naprawde super, oczywiście trzeba było odwrócić akumulatory.. bo inaczej szlag trafi diody w alternatorze.. ;-)
Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

#18 Share Yngel

Yngel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bujaków/Mikołów
  • Zainteresowania:Elektryka/Elektronika/Mechanika

Napisany 21 maj 2007 - 20:40

Alternator w C 330 76r A u mnie siedzi zzzzz MAluszka i świetnie ładuje :lol: Oczywiście minus na mase:D

#19 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 23 maj 2007 - 06:21

Alternator w C 330 76r postaram się o fotki-oryginału alternatora montaż oraz założenie alternatora od żuka -kompletny schemat -co i jak...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 05:56
  •  

#20 Share Karol_elektryk

Karol_elektryk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 19 czerwiec 2007 - 23:09

Alternator w C 330 76r @elektrotech:
Chyba nie przeczytałeś mojego postu dokładnie. Po przemyśleniu twojej wypowiedzi wydaje mi się, że wyciąłeś niepełny jego fragment. Chodziło ci chyba o to, żeby nie odłączać klem od akumulatora w trakcie pracy alternatora, albo inaczej powiedziane: żeby alternator nie pracował bez podłączonego obciążenia w postaci akumulatora. Wnioskuję to, bo potem piszesz coś o odpalaniu ciągnika z alternatorem i bez podłączonych akumulatorów, czego wynikiem ma być uszkodzenie alternatora. Jeżeli nie trafiłem, to wyjaśnij dokładnie o co ci chodziło, bo twoja wypowiedź jest niedokładna.

Podobne tematy