Polecane posty

pawlak    0

Jeśli chodzi o mechaników to do końca nie jestem przekonany,zależy mi na jakiś uwagach co do wymiany na co zwrócić uwagę no i co wymienić mimo wszystko jak już będzie rozpołowiony, reszte wykonają moje ręce , poztym mam katalog napraw gdzie wymiana opisana jest krok po kroku jest on przydatny. Gdy szukałem wstepnie częsci takich jak tarcza dociski to spotkałem się z dużą rozbieżnością cen 0d 80 do 150 zł ,może ktoś wie od czego to zależy???

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ceny pewnie zależą od producenta , u mnie nie wyłączał się sprzęgło od WOM bo były zepsute frezy na dżwigience od wyłączania sprzęgła tej co pcha łożysko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlak    0

Tak też przupuszczam ale bubla nie chce kupić.Właśnie testowałem moje sprzęgło zaparłem się o stodołe zetorkiem no i pięknie ciągnie wkopał się po ramę, ale ta łapki to starte są o jakieś 50% nu i szumią bardzo bo już wszystko polużnione na srubach kontrujących, a jak rozbierę to będę miał jak na dłoni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Nie wiem czy w instrukcji napraw piszę o tym ale musisz wycentrować tarcze, bo frezy ci nie spasuja a jak sprzęgło będzie poskręcane to tarczy w bok nie przesuniesz.Sę na to dwa sposoby, mechanicy maje zazwyczaj stare wałki I i II stopnia i nimi wtyrównują wszystko przy skręcaniu, albo nie skręcaj sprzęgła na gotowo tylko po zjechaniu skręć je i wyreguluj.Mam na myśli przykręcenie tarczy dociskowej do koła zamachowego ( 12 śrub m 8X35).

Poza tm wymień uszczelnienia i to wszystko co wyda ci się podejżane.Bamboocha o tym pisze.

U mnie te frezy o których pisze sebe1030 były ok ale bardzo mało się zazębiały i poprawiłem to.

I jeszcze zwróć uwaga na prozaiczne sprawy np. prawidłowo odwrócana tarcza czy sprężyna tależowa.

 

POWODZENIA.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisz    0

Wita,

Pisze po raz pierwszy na tym forum.

Mam problem ze sprzęgłem hydraulicznym w zetorze 5211 z 84r. wciskam pedał sprzęgła (jest twardy) wrzucam dowolny biek, maszyna stoi od kilk nawet do kilkunastu sekund po czym zaczyna ruszać.

Strasznie długo trwa powrut wysprzeglika do pozycji spoczynku. Dzis wymieniłem wspomniany wysprzęglik na nowy ( w starym ciężko chodził tłoczek), ale niestety problem pozostał. Zastanawiam się co może być przyczyną wolnego cofania się wysprzęglika.

Czy w układzie hydraulicznym sprzęgła w zetoprze 5211 występuje jakiś zawór zwrotny? Czy cały układ można odpowietrzyć właśnie na wysprzęgliku?

Prosze o informacje jeśli komuś przytrafił się podobny numer.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Niestety, ale wykosztowałeś się raczej niepotrzebnie na wysprzęglik bo problem jest zupełnie inny - mianowicie brudny płyn w zbiorniczku.

W moim 5211 była taka sama sytuacja, szczególnie po zimowym postoju, wystarczyło wymienić płyn na świeży i problem zniknął.

Najlepiej jest po wybraniu starego płynu, nalać trochę nowego i wypompować go przez zaworek służący do odpowietrzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisz    0

Dzięki za podpowiedz.

Postaram się przejrzeć przewody bo może rzeczywiście coś się zapchało i tamuje przepływ płynu.

Wysprzęglik nie był drogi: oryginalny czeski kosztował mnie ok. 65 pln.

A płyn żeczywiście był już ciemny i mętny. Mam nadzieję że to pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli w układzie masz przewód elastyczny(na odcinku od pompki do wysprzęglika), to przyjrzyj się jemu, bo mógł się rozwarstwić i działa jak zaworek zwrotny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisz    0

Tak właśnie jest przewód elastyczny. Mam podobne przypuszczenia. Mam nadzieję że jutro uda mi sie za to zabrać i sprawdzić cały układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisz    0

Dziś wreszcie udało się znaleźć godzinkę czasu, wymieniłem przewód elastyczny i problem znikł. Sprzęgło pracuje lekko i płynnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

No widzisz, cel trafiony :D , zetorek naprawiony. To, że wymieniłeś pompkę kieszeni nie zrujnowało, za jakiś czas i tak byś wymieniał(do najtrwalszych nie należą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grusza5245    0
Napisano (edytowany)

mam zetora 7245 od nie dawna i dość ciężko chodzi sprzęgło, czy przyczyną może by stary plyn? i jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje się zbiorniczek plynu pompki wysprzeglika?

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Płyn jest ten sam co hamulcowy a od starego płynu nie chodziłoby ciężej ale możesz wymienić bo znając życie na pewno dawno nie był wymieniany.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zacznij od przesmarowania osi łapki wycisku i innych smarowniczek w okolicy sprzęgła. Smarowniczki powinny byś z obu stron ciągnika, piszę tak w analogii do innych konstrukcji, bo nie pamiętam. Zobacz jak chodzi sam pedał sprzęgła, a zbiorniczek chyba jest wspólny z hamulcami. Płyn można wymienić, zwłaszcza wtedy gdy nie znasz jego wieku(płyny mają zdolność wchłaniania wilgoci-wody i dlatego co kilka lat trzeba go wymieniać). Jeszcze może być to samo co wcześniej kilka postówu , czyli rozwarstwiony przewód elastyczny zamykający przekrój przy przepływie płynu - tylko u niego nie odbijał pedał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisz    0

W moim przypadku pedał odbijał normalnie, ale wysprzęglik wraz z łapą przesuwającą docisk wolno i długo wracała. Po wymianie rozwarstwionego przewodu hydraulicznego, pomiędzy pompką a wysprzęglikiem sprzęgło pracuje leciutko.

 

grusza5245 możesz wyjąć wysprzęglik i sprawdzić jak wygląda tłoczek, jak się wsuwa i wysuwa- jeżeli uszczelnienia są całe, a powieszchnie metalowe są gładkie bez wrzerów, tłoczek powinien lekko się prowadzić. podobnie możesz sprawdzić pompkę przy pedele sprzęgła, z tym że tam jest troszkę inna konstrukcja tłoczka- zwróć uwagę na uszczelnienia oraz powierzchnie metalowe. Jeżeli te dwa elementy są sprawne i działają bez większych oporów zostaje przewód elastyczny pomiędzy nimi.

 

 

Pamiętaj również o podpowiedzi zorzyk"a"2 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grusza5245    0

dzięki za pomoc. a odnośnie wysprzeglika to jak go wymontowałem i na cisłem pedał sprzęgla to poszło lekko i tłoczek się wysunoł ale bardzo ciężko było go wepchnąć spowrotem to może znaczyć że jest on do wymiany? czy żeby wyminić przewód od wysprzeglika do pompki trzeba zdjąć to cała obudowe w akabinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grusza5245    0

dziś wymontowałem wysprzeglik i sprawdzilem, po uszczelnieniach zostały tylko kawałeczki gumy,widać wżery na metolowej części wysprzeglika.podczas sprawdzania jak działa wysprzeglik pedał wsicnoł się lekko do końca ale sam nie chciał od skoczyć czy tak powinno być i jeszcze jedno podczas powrotu pedała słychać syk powietrza tak jakby przy pompce czy to kwalifikuje ją do wymiany? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie wiem kiedy był ten syk, czy przy rozszczelnionej instalacji, czy przed rozebraniem. nie sugerowałbym się efektami dźwiękowymi wydawanymi przez pompę. Wymień wysprzęglik odpowietrz i daj znać jak działa całość i czy dalej są opory przy wyciskaniu pedału sprzęgła. Do pompki można założyć zestaw nowych uszczelek, jeśli będzie taka potrzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisz    0

Możesz kupić zestaw naprawczy do wysprzęglika, ale to rozwiązanie na krótką mete; za nowy, oryginalny, czeski wysprzęglik zapłaciłem ok 65 pln.

 

Aby wyjąć pompkę nalerzy wykręcić cztery śruby przy samym pedale sprzęgła ( w moim przypadku otworzyłem tylko pokrywę pod kierownicą, oraz wyjąłem zbiorniczek płynu do spryskiwacza aby włożyć trzynastkę od tyłu na nakrętki). Wyciągniesz pedał wraz z pompką na kilkanaście centymetrów, będziesz mógł dostać się do przewodów.

 

Pisałeś również że tłoczek wysprzeglika się wysunął, ale ciężko go cofnąć- u mnie wyglądało to mniej więcej podobnie i wygląda na to, że możesz mieć również rozwarstwiony przewód elastyczny pomiędzy pompką a wysprzęglikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

posiadam od niedawna 7745 ,zaniepokoilo mnie to ze trzeba mocno naciskac pedal sprzegla.jaka jest tego przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildbream    0

a jeżeli płynu masz dość to wyczyść wysprzęglik i pompkę

trochę wd40 i będzie chodzić lżej

po za tym jak jest zimno (poniżej zera) to zawsze trochę ciężej będzie chodzić


- NOBODY expects the Spanish Inquisition! Amongst our weaponry are such diverse elements as: fear, surprise, ruthless efficiency, an almost fanatical devotion to the Pope, and nice red uniforms
- Oh damn!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj