Polecane posty

alex3234    0

Niestety, w tym jest cały problem że nie posiadam czegoś takiego.

a przy pompie nie ma jakiegoś odpowietrznika, czy np jak zdejmę, odkręcę jakiś przewód nie da rady żeby się odpowierzyło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alex3234    0

Panowie a jak dokładnie nazywa się ta pompa która jest niżej nie przy pedale sprzęgła w zetorze 7211 tylko pod kabiną , chce kupić nową, a może ktoś się orietuję w jakim sklepie internetowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lepo    0

Mam następujący problem: przy włączaniu biegu muszę parę razy nacisnąć na sprzęgło, bo za pierwszym wciśnięciem zgrzyta coś, także jak chcę bieg wyłączyć to muszę parę razy nacisnąć bo po pierwszym wciśnięciu traktor jedzie dalej.

Płyn nie ubywa i sprzęgło jest dobrze podciągnięty

  • 0

 


  •  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

ja ma właśnie dokładnie taki sam problem jak kolega wyżej

 

chłopaki pomóżcie co to może być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

raz naciśniesz to nie ma ciśnienia a parę razy nabijesz i działa ,odpowietrzyc dobrze albo wymienić pompkę

 

Sam miałem problemy z hamulcami w zetorze w tamtym roku przestał całą zimę a na wiosnę znikneły hamulce a że w czasie siewu nie było czasu to sie tylko odpowietrzało i o dziwo po paru odpowietrzaniach zadziałał, do tej pory (ale w czasie siewu było bez hamulców) Po prostu zastał się i być może pomogło też to że płyn się wymieniło (przy tylu opowietrzaniach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

właśnie muszę wymienić płyn bo co dwa lata powinno się go wymieniać

a jak to nie pomoże to wymienię wysprzęgli i zobaczymy co się będzie działo dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na konieczność wymiany wysprzęglika (56zł), a okresowa wymiana płynu hamulcowego (co 2-4 lata) na pewno korzystnie wpływa na trwałość układu sterowania sprzęgłem. Płyn wyłącznie typu DOT-3 lub DOT-4, nigdy DA-1!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na dosyć często występujące przecieki wysprzęglika oraz pompki sprzęgłowej i duże ubytki płynu hamulcowego, który przecież jest wspólny także dla układu hamulcowego - korzystnie jest dokonać małej, ale skutecznej modyfikacji. Można zamontować drugi, oddzielny zbiorniczek płynu przeznaczony wyłącznie do obsługi sprzęgła.

Dzięki takiemu podziałowi jeśli "zginie" sprzęgło i będzie duży wyciek płynu - przynajmniej hamulce będą sprawne i bezpiecznie dojedziemy do domu ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego zgadzam się z tobą ja już pewnie z 6 lat temu tak zrobiłem bo nie wiedziałem z którego układu ubywa kupiłem na szrocie mały zbiorniczek i mam teraz układ hamulcowy oddzielnie i sprzęgło oddzielnie, polecam innym jak mają jakieś problemy z wysprzęglikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

Witam,

Po remoncie w 7211 sprzęgła (w środku wszystko jest ustawione wg instrukcji) pedał sprzęgła do połowy jakoś lekko się wciska zawsze to ciężej chodziło co mu jest? i ogólnie zauważyłem że biegi mu gorzej wchodzą. Zawsze wciskałem tak na 3/4 i biegi grały a teraz wciskam do samego końca i jakoś ledwo wchodzą. Siłowni-czek odpowietrzałem, co mu jest? pompkę się jakoś reguluje ?

 

Ktoś coś podpowie?

 

Może to być wina źle ustawionych dźwigienek ?

Edytowano przez center

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

Witam ,

Posiadam Zetora 7211 i mam kłopot ze sprzęgłem pedał jest miękki wysprzęglik chodzi po naciśnięciu pedału natomiast przy odpowietrzaniu cały czas jakieś lekkie bulki idą, Jak wcisnę kilka razy pedał sprzęgła to twardnieje. Co mu jest? z niczego nic nie cieknie ani z pompki ani z wysprzęglika susza. Podczas wciskania pedału słuchać jak by takie świstanie a zawsze zgrzytanie. co mu jest?

 

Nikt nie odpisuje w temacie sprzęgła więc musiałem założyć nowy temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

tak płynu jest max a jak odpowietrzam to gdzieś bulki lecą ale powiedzmy że po 4 razie zostawiam to i pedał jest ok pośmigam trochę i wraz to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tam jest płyn hamulcowy.

Układ dalej zapowietrzony bo gdzieś podsysa powietrze, prawdopodobnie pompka.

Sprawdź czy tłoczek w pompce cofa się po puszczeniu pedału.

 

 

Edit:

A i powinien być luz miedzy tłoczkiem a dźwigienką pedału.

 

Edit:

Jest ryzyko jest zabawa. :)

I

V

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

Tematy połączone

Witam ,

Posiadam Zetora 7211 i mam kłopot ze sprzęgłem pedał jest miękki wysprzęglik chodzi po naciśnięciu pedału natomiast przy odpowietrzaniu cały czas jakieś lekkie bulki idą, Jak wcisnę kilka razy pedał sprzęgła to twardnieje. Co mu jest? z niczego nic nie cieknie ani z pompki ani z wysprzęglika susza. Podczas wciskania pedału słuchać jak by takie świstanie a zawsze zgrzytanie. co mu jest?

 

Nikt nie odpisuje w temacie sprzęgła więc musiałem założyć nowy temat.

Powiedzcie mi po co zakładać nowy temat skoro ten post i tak trafi do tego tematu, tyle że z ostrzeżeniem dla autora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

jak puszczam pedał to wysprzęglik cofa się zaraz a pompkę ciężko zobaczyć bo tam jest zamaskowane gumą itp a między tłoczkiem a padałem nie ma połączenia na sworzeń tylko przylega jedno do drugiego. A jak by nie cofał się to co by mogło być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco25    300

Ja też mam zetora 7211 i miałem taki sam problem. Sprawdź węża, który idzie od pompki do wysprzęglika wąż jest zakończony holenderkami, można zobaczyć czy podkładki miedziane nie są wygniecione bo przez to może zasysać powietrze. Kolejna rzecz to spróbuj złapać za ten wężyk zaraz przy wysprzęgliku tylko za gumową część i poruszaj nim, obserwuj przerwę tam gdzie się kończy guma a zaczyna się holenderek, u mnie właśnie nie szczelność między gumową a metalową częścią wężyka było przyczyną łapania baniek powietrza przez zetorka <_<


Posiadam 60ha z czego 57ha zajmują grunty orne. Uprawiam pszenicę ozimą, rzepak ozimy, jęczmienie ozimy i jary, owies oraz soje. Zajmuję się również chowem trzody chlewnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak się nie cofnie to się nie odpowietrzy.

Zaryzykuj i wykręć pompkę i sprawdź stan uszczelnień bo przez nie może ciągnąć powietrze zamiast płyn ze zbiorniczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak twierdzisz ,że pompka i wysprzęglik w nienagannym stanie ,to może wymień przewód łączący te dwa elementy i podkładki uszczelniające,koszt nieduży,a stary może już gdzieś łapie powietrze i stąd się zapowietrza. Jak masz powietrze po odpowietrzeniu ,tak napisałeś to lipa ,nigdy nie będzie dobrze.Odpowietrzaj nakładając wężyk na koniec odpowietrznika i zanurzony do pojemnika z płynem.Następnie druga osoba pompuje ze 3 razy i trzyma wciśnięty pedał, odkręcasz odpowietrznik aż płyn zejdzie zakręcasz i dopiero pomocnik może puścić i pompować znowu. I tak długo powtarzać aż przestaną pojawiać się pęcherzyki powietrza.Nie zapomnij w porę uzupełnić poziom płynu w zbiorniczku.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

Tematy połączone

 

Powiedzcie mi po co zakładać nowy temat skoro ten post i tak trafi do tego tematu, tyle że z ostrzeżeniem dla autora?

 

Po to kolego, że nikt mi nie odpisywał a teraz jak napisałem na chwilę temat to widzę że porady ruszyły dzięki chłopaki! a Ty to popatrz po tematach bo tematy podnosnika tematy skrzyni biegów itp też można by po grupować do jednego a się ich nie czepiasz i banujesz na dodatek.

 

Kupiłem dzisiaj pompkę przewód i podkładki wymienię i zobaczymy co się dziać będzie. Oczywiście napisze jak nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65

Witam. Mam problem ze sprzegłem zetor 7245, tzn z odpowietrzeniem. Wszystko było ładnie, pieknie zetor postał 2-3 tygodnie w garazu. Po wyjechaniu sprzeglo przestlo działać, myslalem ze wystarczy odpowietrzyc bo nie bylo plynu, po uzupelnieniu do pelna nie da sie odpowietrzyc, Wymienilem przewod od zbiorniczka do pompki obok pedala (był wilgotny i pewnie to spowodowało wyciekniecie plynu),jednak bez poprawy. Pompka jest wmieniona na nowa, wysprzeglik tez jest dobry. Plyn dochodzi do pomki i dalej tak jak by pmpka nie pobierała plynu, (wnioskujac pompa jest dobra) gdzie szukac przyczyny?

Edytowano przez Cezary4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Więc w czym problem? Płyn wychodzi odpowietrznikiem, ale z powietrzem czy bez?

Sprzęgło po odpowietrzaniu dalej miękkie, zapowietrzone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65

juz poradziłem sobie po 5 próbach. Wymienłem (śrube w pompce obok pedała, w ta srube jest wkrecany wezyk wyjsciowy) na 27 klucz, pod sruba jest taka guma i sprezynka, najwidoczniej tam bylo cos nie tak, moze przytkane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj