Polecane posty

marcino84    4

A wiesz może panie jak się za to zabrać? Bo jeden znajomy twierdzi ze to sprzegło juz zuzyte i trza rozpoławiać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    714

Też możliwe. Ale wpierw przez  okienko zajrzyj i sprawdź czy lopatki nie opierają się o łożysko. Eliminuj najprostsze rzeczy, a rozpolowić zawsze zdążysz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

zuzyta tarcza to po rozgrzaniu powinno byc czuc- tarcza sie slizga i pali.. lozysko zawsze bedzie stykac sie z lapkami-trzeba go odsunac jakas breszka i wtedy zmierzyc luz, wziac kogos kto ma jakies pojecie o mechanice i dokladnie potarzec co sie dzieje przy wysprzeglaniu.

maly skok sprzegla-tez tak mam i sie nie przejmuje, czasami lekko dam noge na pedal i ciagnik staje.

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    714
19 minut temu, jacus napisał:

 lozysko zawsze bedzie stykac sie z lapkami

 

No chyba nie. Po to są sprężyny. Nie wiem jaki luz powinien być w twoim Zetorze, ale zwykle odległość łopatek pierwszego stopnia od łożyska przy puszczonym sprzęgle wynosi 2 - 4mm

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037
Dnia 5.07.2017 o 22:17, jacus napisał:

sprobuj jeszcze z ustawieniem wysprzeglika pokombinowac, ustaw tak zeby skok byl jak najwiekszy -moze trzeba do srodka nakretke wlozyc,

 

lapki do lozyska to na wom-ie sie da ustawic, jezdne lozysko nie jest w widelkach tylko popychane wiec do lozyska sie nie ustawia tylko do obudowy-w instrukcji napraw jest wszystko dokladnie opisane ale ostateczna regulacje robi sie juz na poskladanym.

cos sie zmienilo od tego czasu ???? w kazdym serii 52-72 jest tak samo, no chyba ze staniesz przodek do gory i lozysko samo sie odsunie....


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcino84    4

nic nie czuć zeby sie paliło, a mozliwe zeby sie łożysko wyciskowe ''blokowało" ?  nigdy nie smarowane było przez ta rurkę co tam o niej piszecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

widzialem zatarte lozysko wyciskowe-nawet przez okienko widac przebarwienia metalu. tego lozyska sie nie smaruje, mozna smarowac tylko przesow na walku, ja nie mam teraz zadnej rurki i jakos chodzi


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    714

W tulei łożyska wyciskowego pod spodem jest otwór przez który olej z tulei spływa do łożyska. W ten sposób smarujac tuleję smarujemy też łożysko. 

Zatarte łożysko nie ma związku z tym problemem. Może ciężko poruszać się tuleja łożyska, przez co nie cofa się wystarczająco. Ale to po zdjęciu dekla będzie widać. Jak lopatki opierają się o lozysko na puszczonym sprzegle to jest źle. 

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

 poszukalem instrukcji obslugi i znalazlem wykaz punktow smarowania-poz. nr 9.-tuleja lozyska wyciskowego -mazanie:Dco 100 mtg-specyfikiem o nazwie pp-80- czyli gl-4, 80w.

o smrowaniu lozyska nie ma ani slowa, zreszta znalazlem stare lozysko- jest prawie calkowicie kryte wiec olej mialby problem tam sie dostac a i tak bylby szybko wyrzucony przez sily odsrodkowe.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcino84    4

Miales zyla racje lapki oparly sie o wyciskowe. Docisk juz zaczal byc rzezbiony. A okladziny tarczy 1 st jak papier. Niedlugo juz by nie ruszyl

A ile byscie oszacowali koszt wymiany? 2 tarcze docisk 2lozyska i robocizna? Z toczeniem kola zamachowego.

 

Edytowano przez marcino84
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

u mnie tarcze kosztowaly jezdna 90 zl z chelmna  i jak narazie 2,5 roku chodzi i jest ok od walka tez cos podobnie, chcialem zalozyc te ze sprezynami czyli tlumikami drgan skretnych ale ponoc ich zbytnio nie kupuja. lozysko wyciskowe ok 50 zl i radzil bym do niego nalac oleju bo ono ponoc caly czas sie styka z lopatkami przy hydraulicznym sprzegle, przed calego sprzegla nalezy ustawic wstepnie odleglosc lopatek od docisku i pozniej sprzeglo jest w zasadzie bezobslugowe bo ma oddzielne sterowanie WOMU, i radzil bym przy okazji wymienic albo chociaz sprawdzic simmerigni na wale i walkach sprzeglowych szczegolnie co prawda jest troche grzebania przy nich ale jak bd na nich puszczal olej to sprzeglo sie zaleje olejemn i bd problem z rozlaczaniem jak jest zimno. docisk od 1 stopnia byl mial troche rysy bo w tarczy okladziny sie zdarly i nity wyryly rowki ale nic znim nie bylo robione na poczatku troche szarpal przy ruszaniu ale pozniej sie dotarlo i jest ok. a do lozyska w tej pokrywce okienka powinna byc rurtka przez ktoroa sie powinno lac olej ktory spada na taka gabke ktora powinna to lozysko smarowac

Edytowano przez adrian2

-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tygri    0

Witam, mam problem ze sprzęgłem w Zetorze 7245, przy załadunku drzewa nie mogłem rozłączyć sprzęgła o mało co płotu nie rozwaliłem. Myślałem że płyn uciekł ze zbiorniczka ale wszystko jest ok. pompka, wysprzęglik działają. Postanowiłem odłączyć wysprzęglik i mechanicznie rozłączyć sprzęgło za pomocą rurki którą nacisnąłem na dżwignie sprzęgła. Ogólnie sprzęgło nie rozłącza nie można włączyć biegu jedynie jedynkę terenową ze zgrzytem. Przez okienko po naciśnięciu dżwigni wygląda jakby wszystko ok. łożysko naciska równo na wszystkie dżwigienki. Mam pytanie co może być przyczyną tak nagłej awarii i od czego zacząć naprawę, od razu ciągnik na pół. Za wszystkie sugestie będę wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    12162
w obydwóch powyższych przykladach podejrzewam problem w tuleji pedał/dzwigni sprzęgła 1 pęknięta tuleja 2 zapieczona tuleja z wałkiem od widełek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lexiflexi    20
Cytat

 

Witam mam głupie pytanie bo dopiero co kupilem zetora 7245 i sie pytam gdzie jest zbiorniczek na płyn od sprzęgła ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak otworzysz maskę , to przy szybie przedniej w rogu po lewej stronie . To od sprzęgła i od hamulców zarazem . Nie ma głupich pytań .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pytaj śmiało . Dodatkowy , być może tzw przelewowy do płynu chłodniczego . ale to już może być dodatek poprzedniego właściciela .

No ale jak nawet przewód nie idzie , to nie wiadomo .

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Oki , ale skoro do niczego nie podłączony , to może nie dokończony projekt . Niektórzy robili zbiorniczek na ON , żeby łatwiej odpalić . No nic , pokażesz , spróbujemy zgadnąć .

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

pusty to pusty może miał być do czegoś , oryginalnie to nie występuje , może jak  u mnie jako że jeden zbiorniczek jest od 3 pompek to ojciec go wywalił i dał dwa rodzielnie -jeden do sprzęgła a drugi do hamulców 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    893

czemu w 7711 po wymianie łozysk, tarczy, pompki i wysprzeglika jest gorzej niz przed zmianami? kazdy bieg idzie ze zgrzytem, uklad odpowietrzony, pedał wpada praktycznie do konca, nawet mechanikowi juz sie pomysly konczą


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tarczy nie złożył czasem odwrotnie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj