Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co lepsze pompowtryski czy common rail?


38 odpowiedzi na ten temat

#21 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 kwiecień 2011 - 18:11

Co lepsze pompowtryski czy common rail?

Pompowtryski jak najbardziej spełniaja emisje spalin tylko dlatego niektore firmy zrezygnowały z nich bo sa wyzsze koszty produkcjii pompowtryskow a dzisiejszy CR dorownał im pod wzgledem cisnienia (nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)a jezeli piszesz o piezoelektrycznym sterowaniu to sobie zobacz jakie pompowtryski były stosowane np. w VW i audi 2.0 170 km tam własnie sa pompki sterowane piezoelektrycznie.

yyy no chyba nie bardzo, bo PD mialy juz bardzo powazne problemy ze spelnieniem normy euro IV, a o euro V nie ma co marzyc.

byc moze koszty produkcji sa wyzsze, tego nie wiem, bo ich nie produkuje.

jestes pewno co do zastosowanie silownika piezoelektrycznego w pompowtrysku najnowsze generacji?? prawde mowiac nie slyszalem nigdy o tym, ale sie zapytam tych co ogarniaja ;) .

(nie chce mi sie szukać jakie były cisnienia ale 1 i 2 generacja CR nawet nie dorastała pod wzgledem wytwarzania wysokich cisnień do pompek)

tobie sie nie chce szukac, a ja jakos tak mam, ze pamietam takie wartosci jak cisnienie wtrysku kazdej generacji :lol: :lol: i pisalem o tym juz wczesniej, tylko trzeba czytac ze zrozumieniem

w pompowtryskach czesto bylo wieksze cisnienie wtrysku niz w CR 3 generacji

co jest chyba oczywiste, ze w 1 i 2 generacji CR bylo nizsze, co nie?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co lepsze pompowtryski czy common rail? Dzisiaj, 15:47
  •  

#22 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 06 kwiecień 2011 - 18:15

Co lepsze pompowtryski czy common rail? karolek12
Samo nie spełnianie normy spalin też świadczy przecież o niższości PW.
Ciśnienie wtrysku to sprawa drugorzędna, ważne są osiągi silnika.
Jeśli w PW masz piezoelektryczne stowanie to tracisz argument o taniości i odpornści na brudne paliwo czyli największe zalety PW, a efekty itak były gorsze niż porównywalne CR.

Ja uważam, że trzeba iść z duchem czasu, a takie robienie w gacie przed elektroniką w dzisiejszych czasach nikomu na dobre nie wyjdzie.
Wkońcu to elektronika (przynajmiej) w teori jest wieczna, a mechanika wczeniej lub późnej musi sie "wyrobić" i zepsuć.

Edytowany przez MF2007, 06 kwiecień 2011 - 18:16.


#23 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 kwiecień 2011 - 18:19

Co lepsze pompowtryski czy common rail? @MF co ty opowiadasz za niestworzone rzeczy, cisnienie wtrysku sprawa drugorzedna??????
a slyszales kiedys o sprawnosci, rozpyleniu paliwa, przebiegu spalania??

pompowtryski dawaly wieksze przyrosty mniejszym kosztem, byly zdecydowanie lepsze, tylko nie spelniaja wyssanych z palca wymagan ekoidiotow.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#24 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 06 kwiecień 2011 - 19:38

Co lepsze pompowtryski czy common rail? W jakich Fendt'ach stosowano pompowtryski, bo ja nie znam żadnego... :blink:
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#25 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 kwiecień 2011 - 19:57

Co lepsze pompowtryski czy common rail? Słuchajcie drodzy koledzy nie bede sie teraz spierał bo mi sie po prostu nie chce podam tylko ze najwyzsze cisnienie na jakich były PW to 2200 bar a CR chodzi obecnie jak sie nie myle 1850-2000bar to tez o czyms mowi po 2 w PW nie miały efektu fali w przewodach wysokiego cisnienia po 3 nie trzeba sie znać na kosztach zeby ocenić z ilu sie składa elementow PW a z ilu CR co do emisjii spalin to i tak dzis leje sie adblue, ale i CR tez ma swoje zalety.

#26 Share Gago

Gago

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 624 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 06 kwiecień 2011 - 21:09

Co lepsze pompowtryski czy common rail? A ja powiem tak przy jakości naszych paliw to jedno i drugie ma ciężkie życie <_<
brzozak2@ popieram w 100% i jeszcze dodam ze jaki to ma być tarktor bardziej ekologiczny na tych Euro 3i 4 i CR to zaraz spalanie jest większe koło traktorów jest kupa dymu z rury i trzeba je na obrotach trzymać a w starszych technologiach tak nie było i jaka to teraz ma być ekologia tylko po prostu jakiś zielony ba**an wymyślił sobie coś takiego i tak tera trzeba się mordować i pchać ładne koszty jak CR siądzie ;[ Wtym wszystkim liczy sie jedno tylko kasa i tylko kasa bo ekologi w tym napewno nie ma .
Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

#27 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2011 - 03:04

Co lepsze pompowtryski czy common rail? moze i troche jest, tylko chodzi o to, ze zaczyna robic sie przerost formy nad trescia.
ekologia nie rowna sie ekonomia, wiec bezposrednio wieksze zuzycie paliwa, nie swiadczy o gorszej ekologii, jest niestety odwrotnie.

niech sie ekologi zajma tym, gdzie maja pole do popisu, ale oczywiscie tam cicho siedza, bo gospodarki i interesy wszystkich im nie pozwola wychylac sie.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#28 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 kwiecień 2011 - 16:39

Co lepsze pompowtryski czy common rail?

Słuchajcie drodzy koledzy nie bede sie teraz spierał bo mi sie po prostu nie chce podam tylko ze najwyzsze cisnienie na jakich były PW to 2200 bar a CR chodzi obecnie jak sie nie myle 1850-2000bar to tez o czyms mowi po 2 w PW nie miały efektu fali w przewodach wysokiego cisnienia po 3 nie trzeba sie znać na kosztach zeby ocenić z ilu sie składa elementow PW a z ilu CR co do emisjii spalin to i tak dzis leje sie adblue, ale i CR tez ma swoje zalety.

Już szósty rok (od 2006r.)CR 4 gen. jest dostępna z ciśnieniem 2200bar, a nawet max 2,5tys. bar.

#29 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2011 - 18:08

Co lepsze pompowtryski czy common rail? @ZORZYK podaj jakieś zrodło.

#30 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 kwiecień 2011 - 20:28

Co lepsze pompowtryski czy common rail? Tu jest informacja o systemie HADI z 2005
http://forum.tdi-tun...opic.php?t=2129
Z tego systemu korzysta teraz wiele firm i najczęściej ich silniki pracują na cośnieni wtrysku 2000bar
http://news.webwweb....,osobowych.html
http://www.wojdas.24x7.pl/silnik.html

Edytowany przez zorzyk2, 07 kwiecień 2011 - 20:32.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co lepsze pompowtryski czy common rail? Dzisiaj, 15:47
  •  

#31 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2011 - 20:55

Co lepsze pompowtryski czy common rail? To ja juz czytałem ale tam pisza ze trwaja prace nad systemem HADI ale znowu jest mowa o tłoczku we wtryskiwaczu a czy juz zostało to wprowadzone do produkcji ? ja nie słyszałem a ty?

#32 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 kwiecień 2011 - 21:37

Co lepsze pompowtryski czy common rail? Oczywiście, np:


http://autofoto.pl/b...-cdi-om651.aspx

#33 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2011 - 22:47

Co lepsze pompowtryski czy common rail? ciekawy artykuł tylko cisnienie 2000bar i ten wtryskiwacz powinien sie teraz nazywać tłokowtryskiwacz :rolleyes:

#34 Share jakubs

jakubs

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 09 kwiecień 2011 - 11:16

Co lepsze pompowtryski czy common rail? Witam widzę że koledzy są bardzo dobrze zorientowani w technologii pompo wtryskiwaczy i wtryskiwaczy CR.Kupiłem Fendta 208fa Vario i mam pytanie czy stosujecie w takich modelach paliwo diesel Ultimate czy normalny olej napędowy .Ciekawi mnie to bardzo bo w gwarancji pisze że ,,Gwarant zastrzega sobie prawo do pobierania próbek paliwa ze zbiornika w celu sprawdzenia czy stosowane przez użytkownika paliwo spełnia normę PNN590 dla oleju napędowego,analizę pobranej próbki wykona na zlecenie gwaranta niezależne laboratorium i w przypadku stwierdzenia,że przedmiotowe paliwo nie spełnia parametrów ON to koszt wykonania badania ponosi uprawniony z gwarancji"
Wiemy że obecnie ON jest nie tani a diesel Ultimate czy diesel Verva dynamic jest droższy o około 20 do 30 groszy.
Stosując Vervę w samochodzie osobowym w porównaniu ze zwykłym ON widzę różnice jedynie w mocy i lepszym zapalaniu w zimę ,zużycie jest porównywalne.Pozdrawiam i proszę o wypowiedzi na ten temat chociaż nie jest to temat czy lepszy pompo wtryskiwacz czy wtryskiwacz CR

Edytowany przez jakubs, 09 kwiecień 2011 - 11:20.


#35 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 09 kwiecień 2011 - 15:55

Co lepsze pompowtryski czy common rail? brzozak2
Chodziło mi o to, że jak największe ciśnienie wtrysku nie jest celem samym w sobie ale środkiem do osiągnięcia celu jakim są jak najlepsze osiągi silnika.

#36 Share jozekkkk

jozekkkk

    Nowicjusz

  • Validating
  • Pip
  • 34 postów

Napisany 09 kwiecień 2011 - 19:16

Co lepsze pompowtryski czy common rail? piszecie ze C.R. lepsze bo spełnia normy spali i jak mówią nawiedzeni ekolodzy przeciwdziała ociepleniu klimatu ale czy adblu filtry cząsteczek stałych katalizatory i wszelkie inne dziwadła spowolnią ocieplanie klimatu szczerze w to wątpie chyba o pół godziny w skali wieku.

#37 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2011 - 05:55

Co lepsze pompowtryski czy common rail? piszemy, ze ekoidioci wprowadzaja tak wysrubowane normy, ale nie piszemy czy to zrobi cos dla srodowiska, moje zdanie w tej kwestii jest podobne do twojego, ale oceniamy tu tylko systemy paliwowe i dlaczego sa stosowane.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#38 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 10 kwiecień 2011 - 08:08

Co lepsze pompowtryski czy common rail? Moim zdaniem oprócz norm emisji spalin czy kultury pracy czynnikiem, który wykończył pompowtryski była poprostu ekonommia. Adaptacja motoru do pd wymagała zaprojektowania kompletnie nowej głowicy z systemem napędu tych że pd. Cr nie wymagał takiej rewolucji w silniku. Oczywiście jest to uproszczenie ale na rynku jest sporo jednostek po adaptacji ze zwykłej pompy na cr. Cr jest tańczy tym bardziej, że na cenę ma wpływ ilość produkowanych układó. Tak więc nie było sensu dalej brnąć w koszty i rozwijać pd dla jednej marki czy grunpy marek skoro można było taniej kupić gotowe rozwiązanie, które stosuje cały świat motoryzacji.
Jeśli chodzi o ekologie to jest już polityka i marketing. Panowie w zbiurokratyzowanych instytucjach ue siedzą i wymyślają nie tylko coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin ale jeszcze bardziej bzdurne przepisy. I tak oto garstka w skali świata ekologicznych eurpoejczyków i trochę amerykanów jeździ ekologicznymi autami. A reszta świata truje za siebie i za nich. I nikt się tam tym nie przejmuie.
Kreuje się mode na ekologię i tak oto ludzie kupują hybrydy. Chociaż produkcja i neutralizacja akumulatorów bardziej szkodzi środowisku niż jazda na benzynie.
Wciska się klientom systemy stop end go. Które nie wiele dają. A silnikowi to już napewno nie pomagają a wręcz przeciwnie.
Największą głupotą wg mnie jest ecodriving. Może się zaoszczędzxi kilka litrów na rok. Tylko nikt nie dodaje do tego kosztów zurzywających się szybciej kół dwumasowych (jazda na zbyt niskich obrotach), kosztów czysczenia bądź napraw turbin (system zmiany geometrii nie ma możliwości pracy w pełnym zakresie), czestszych wymian oleju w autach z filtrem cząstek stałych (w niektórych modelach na skutek nie udanych prób wypalenia filtra w oleju zbiera się on) Ostateczny rachunek za ecodriving może byc dużo wyższy niż za normalną nawet dynamiczną jazdę.
Osobiście nie znam modelu fendta w którym zastosowano pd. Nie wiem też czy jest sens stosownia w ciągnikach do codziennej eksploatacji paliw tympu verwa itd.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co lepsze pompowtryski czy common rail? Dzisiaj, 15:47
  •  

#39 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2011 - 21:43

Co lepsze pompowtryski czy common rail? w sumie taki sam sens jest stosowania tych paliw w nowoczesnym ciagniku co i w nowoczesnym samochodzie. wg mnie zaden, ale jesli juz stosowac to zdecydowac sie na jeden rodzaj paliwa i konsekwentnie nim tankowac. bo zalanie raz na miesiac 10 litrow vervy nic nie daje.

ciezarowki nawet nie maja na swoich stanowiskach opcji zalania paliwem premium, systemy zasilania conajmniej tak zlozone jak w osobowkach, przejezdzaja wielokrotnie wiecej km i nic sie nie dzieje.

co do reszty to zgadzam sie z przedmowca w calej rozciaglosci.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy