Skocz do zawartości

Zdjęcie

Układ kierowniczy


4 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 03 kwiecień 2011 - 22:04

Układ kierowniczy Witam. Mam taki mały problem, a mianowicie: po skręceniu kół na maxa w lewo lub w prawo kierownicą dalej można kręcić, a wcześniej tak nie było! Dlaczego tak jest?
Teraz opisze całą sytuację: wymieniałem wszystkie przewody hydrauliczne w ciągniku, no i po wymianie odpalilem ciągnik i dałem mu trochę w rurę, po chwili usłyszałem jakiś dziwny dźwięk(taki jak dźwięk powietrza gdy się coś czyści sprężarką). Wysiadłem z ciągnika z zobaczyłem że leci olej z pod dekielka w orbitrolu. Więc zgasiłem ciągnik i odkręciłem ten dekielek. Okazało się że wydmuchało oring spod dekielka. Pojechałem do miasta, kupiłem i założyłem nowy. Po skręceniu odpalilem i zobaczyłem że koła nie skręcają, okazało się że przy wymianie przewodów zamieniłem przewody i na odwrót je przykręciłem, więc je zamieniłem tak jak trzeba. Znowu odpalilem no i właśnie zauważyłem że po skręceniu kół na maxa kierownica kręci się dalej. Nie wiem dlaczego tak się dzieje! Czy może w układzie kierowniczym jest jeszcze powietrze i to przez to? Jeśli ktoś coś wie na ten temat prosił bym o info.
Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy Dzisiaj, 02:26
  •  

#2 Share czarek6

czarek6

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siemiatycze
  • Zainteresowania:Technika rolnicza , stare maszyny

Napisany 04 kwiecień 2011 - 06:46

Układ kierowniczy no ardzo ciekawa sprawa ja nie znam sie na tym ale mozesz sprawdzić czy nie jest zapowietrzony napisz jeszcze jaki to ciągnik to napewno innnym pomoze ale jak ja zapowietrze belarke to mi klapa nie chce opaść nie wiem czy w tym przypadku też tak by było ze orbitol nie bedzie działał
zawsze postaram sie jakoś pomuc.......
I nie bądźcie oporni na moje argumenty :)

#3 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 04 kwiecień 2011 - 12:06

Układ kierowniczy możliwe z e jeszcze układ jest zapowietrzony

a jeśli nie to masz uszczelniacze w siłowniku do wymiany lub zawór choć to mało prawdopodobne

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy Dzisiaj, 02:26
  •  

#4 Share wojtas972

wojtas972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielgolas / Mińsk Maz.

Napisany 04 kwiecień 2011 - 12:14

Układ kierowniczy a napewno masz stan oleju?? moze ci sie zapowietrzac tak jak pisali koledzy
i jeszce jedno pytanie czy olej ci moze nie kipi?? odkrec korek wloz jakis lejek i zobacz czy nie bedzie kipial olej jak go zagrzejesz przy skrecaniu kierownica



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ kierowniczy Dzisiaj, 02:26
  •  

#5 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 04 kwiecień 2011 - 13:09

Układ kierowniczy @czarek6 to jest ciągnik Renault 103.14
@wojtas972 poziom oleju jest jak najbardziej w porządku. Olej raczej nie kipi bo nawet luzowałem końcówki od siłownika(tak żeby było widać jak olej cieknie) i wtedy odpalałem i skręcałem kołami i olej jest ok.
@rolstudent uszczelniacze są w porządku, bo jak by były do wymiany to olej z siłownika by ciekł, a siłownik jest czyściutki. A o jakim zaworze mówisz?

Z tym zapowietrzeniem to może być to, sam tak myślałem. A może ktoś wie jak odpowietrzyć układ kierowniczy w Renault?


koledzy dzięki za wszystkie podpowiedzi, problem jest już rozwiązany. :) Działo się tak przez to że orbitrol był nieszczelny i powietrze się dostawało do ukł kierowniczego
pozdrawiam

Edytowany przez Grzesiek10314, 05 kwiecień 2011 - 20:56.


Podobne tematy