krzychur

Belarus 1025.3 tzw. załączanie turbiny

Polecane posty

krzychur    0

Witam wszystkich. Mam takie pytanie mam belarusa 1025.3 i dopiero jak osiągnie obroty 1500 to wtedy dopiero dostaje mocy, ale załąnczanie np. rozrzutnika obornika przy takich obrotach jest co najmniej nie wskazane a z niższych trudno bo jest mała moc i tak samo z ruszaniem, trzeba z wysokich obrotów bo nie ruszysz, ale gdy osiągnie te magiczne 1500 obr/min to jest nie do zaduszenia, dodam że ciągnik jest nowy ( 40 h ) czy wszystkie tak mają czy mój ma jakąś wadę, proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

Macie na myśli, iż poniżej 1500 obr/min turbina nie działa? Wówczas jest niższe spalanie? Jaką moc wówczas osiąga?


Sprzedam pług 2-skibowy, sadzarkę, przetrząsacze widłowe- maszyny z własnego gospodarstwa
W celu kontaktu proszę pisać prywatne wiadomości na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

może nie tyle co nie działa ale jej nie słychać :) wiadomo że jak nie dasz więcej gazu to nieruszysz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

turbina dziala caly czas tylko ze jak piszecie do tych 1500 rpm ma male obroty i nie daje duzego cisnienia dopiero po przekroczeniu tych obrotow pojawia sie odpowiednie cisnienie i turbina ma wyskoie obroty tak samo jest a autach osobowych od 2200 rpm dopiero czuc "kopa" ale to sa silniki wysokoobrotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

No właśnie, też tak sądziłem, bo nie słyszałem o tym aby turbina załączała sie od 1500obr/min...


Sprzedam pług 2-skibowy, sadzarkę, przetrząsacze widłowe- maszyny z własnego gospodarstwa
W celu kontaktu proszę pisać prywatne wiadomości na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

rozmawialem dzis z kolega i tez mowi ze u niego w pronarze 82 tsa tez turbine czuc od 1500 rpm wiec te silniki tak maja i raczej nie musicie sie martwic

pozdrawiam wszystkich posiadaczy MTZ :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jak założyłem turbinę i regulator dawki (od 1025) do swojego MTZ to też silnik budził się dopiero powyżej 1500 obr/min, ale skorygowałem nieco dawkę w regulatorze nadciśnieniowym i jest git ciągnie bez problemu od 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

kolego hemi czyli mozna w pewnym sensie powiedziec ze oszukales system :) a tak serio jak sie ktos w tym ogarnia i wie co z czym sie je to mozna pokombinowac

wnioskuje ze kolega hemi podniusl cisnienie doladowania czy moze chodzi o dawke paliwa na pompie ??

czekam na odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Turbina pracuje od momentu uruchomienia silnika. Nie ma więc czegoś takiego jak załączanie turbiny. Uczucie kopa powstaje wtedy kiedy turbosprężarka osiągając pewne obroty daje odpowiednie doładowanie. Brak mocy poniżej tych obrotów to tak zwana turbodziura bądź bezwładność turbiny. Spowodowane jest to bezwładnością jej elementów. Trzeba dużo spalin aby bujnąć turbo do obrotów dających doładowanie. Konstruktorzy próbując zmniejszyć wpływ bezwładności turbiny na osiągi opracowali kilka sposobów: turbo z WG(waste gate) czyli z by-passem. Przy niskich obrotach silnika i małej ilości spalin są one w całości kierowane łopatki turbiny a gdy silnik i turbo kręcą się szybko spaliny kierowane są by-passem do wydechu. Drugi sposób to turbosprężarka ze zmienna geometrią łopatek turbiny. Zasada działania podobna do WG - małe obroty turbo bądź nagły spadek ciśnienia w kolektorze dolotowym (gdy dodajemy gazu) spaliny kierowane na łopatki turbo.

Kolega @hemi najprawdopodobniej bawił się zaworem upustowym turbosprężarki aby spaliny nie były kierowane zbyt wcześnie do tłumika.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychur    0

ale coś zauważyłem że w nie każdym belarusie jest taka dźwignia przy turbinie która jest połączona jakby z jakimś zaworem który jest dalej połączony wężykiem do kolektora ssącego obserwując ta dźwignie zauważyłem ze ona się uchyla dopiero gdy silnik osiągnie te 1500 obr, ale pod warunkiem że silnik jest obciążony bo jak tylko tak dodajemy "gazu" na postoju to nawet przy 2100 nie drgnie, ja myślę że cała tajemnica załączania się turbiny przy 1500obr drzemie w tym właśnie zaworze, ale bardzo możliwe że się mylę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

choci ci zapewne o zawor upustowy blow-off (czy jakos tak) ktory ma za zadanie zmniejszyc turbodziure i w tym wypadku zalacza sie tylko pod duzym obciarzeniem a 2 opcja to ze moze to byc zawor EGR ale watpie czy w belarusach mtz itp je juz stosuja chyba ze na zachodnich silnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychur    0

Jak założyłem turbinę i regulator dawki (od 1025) do swojego MTZ to też silnik budził się dopiero powyżej 1500 obr/min, ale skorygowałem nieco dawkę w regulatorze nadciśnieniowym i jest git ciągnie bez problemu od 1000.

A jak skorygowałeś tą dawkę podpowiec bo meczy mnie to że od 1500 zaczyna dopiero porządnie ciągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

tak jest gdyż nawet w instrukcji podane jest że moment 385 nm osiąga przy 1400 obr/min. a przykładowo silnik deutz montowany jest też w modelach tylko .4 on 385 nm osiąga przy dużo mniejszych obrotach i tu tkwi sekret. Ja pracowałem swoim z broną aktywną z siewnikiem 2,5m to musiałem dać 1,5 tys obrotów żeby dobrze ruszyć bo tak trochę go dusiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

nie rób tego, to będzie najgorsza głupota jaką zrobisz, wzrośnie spalanie i żywotność się silnika skróci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proktor    17

Chciał bym poruszyć temat ,, mam belarusa 1221 340mth i jak np jadę nim i mi się zwiększają powoli obroty to przy 1700 obr dostaje kopa silnego .. i moje pytanie czy ta turbina powinna prędzej kopa dostawać ? i przy jakich obrotach ? i czy jednak istnieje możliwość podkręcenia i czy to będzie szkodzić dla ciągnika bardziej niż jak muszę nim robić przy min 1700obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Belarus 1221.3 1400 mtg. U mnie zaczyna ciągnąć przy niecałych 1600 obr/min , więc większość prac polowych to jest zakres 1500-1600 obr/min a w ekstremalnie ciężkich warunkach jak mu się depnie w podłogę to jest niecałe 2000 obr/min a po kilku minutach to turbina zaczyna ,, wyć ''. Myślę że jak by była turbosprężarka tkr6 to by na pewno przy niższych obrotach silnika osiągała max obroty ale długo by w tym modelu nie pochodziła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

To weź zrób na jutro zdjęcie jak możesz, ale obstawiam że to będzie standardowa tkr7 ( bez tych zaworów itp )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@Uziu zamotales z tym BlowOffem, sluzy do ograniczenia cisnienia doladowania poprzez uchylenie sie tego zaworu i wywalenie nadmiaru powietrza w atmosfere, nie wiem za co tego nigdzie nie ma tego w ciagnikach...

Wastegate jest po goracej stronie i sluzy do skierowania czesci spalin co mialo isc na turbo dalej na wydech zeby za duza liczba spalin nie wprawiala w za duzy ruch obrotowy turba i ono nie dawalo za duzego cisnienia. Zawor WG jest polaczony z dolotem po stronie ciosnieniowej wezykiem i jak jest wysokie cisnienie to ten zawor sie uchyla/podnosi i czesc spalin omija turbo.

Jest jeszcze 3 sposob ograniczenia doladowania sa to zmienne lopatki dolotu spalin jak ktos wczesniej wspomnial :)

I prosze mi tego wiecej nie mylicdziadek.gif

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

@Proktor mam identyczną... , kurdę na prawdę ciężko jest określić przyczynę dlaczego u Ciebie tak się dzieje a u mnie nie. A w tym twoim 1523 nie masz takiego problemu?

@Junkers Blow off jest stosowany w silnikach benzynowych ( niby ma zwiększać żywotność turbosprężarki ) i on ma za zadanie ,, wypuścić '' całe ciśnienie z dolotu w momencie kiedy przepustnica została zamknięta czyli jak zdjeliśmy nogę z gazu, a nie ograniczyć ciśnienie . W tym celu służy wastegate który działa dokładnie jak Ty opisałeś. Jak się nie myle

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maister321    0
Dnia 23.06.2011 o 23:06, hemi napisał:

krzychur proszę bardzo http://www.pronar.pl/zmiany/2003/BIULETYN_31a_2003.pdf

popuszczasz kontre 1 i odkręcasz nakrętkę 2 tylko nie za dużo np o jeden obrót i sprawdź efekt jak kiepsko to jeszcze, tylko żeby nie kopcił na czarno przy dodawaniu gazu bo będzie pociągał z baku jak smok.

Odkopie temat, mógłby ktoś podać aktualny link? Albo wstawić tutaj zdjęcie z tego pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj