Skocz do zawartości

Zdjęcie

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku


34 odpowiedzi na ten temat

#1 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 kwiecień 2011 - 13:19

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Witam
Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.

Oto jej zawartość:

Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
Opis Autotronic 3
Ogólnie o Autotronic 5
1. Zasilanie 6
2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
5. Włącznik hamulca 7
6. Napęd na cztery koła 7
7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
9. WOM 8
10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
A Ogólne 10
B Tester ECTU 11
C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
D. Nieprawidłowe działanie. 17
E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
System Dynashift 33
A Ogólne 33
B. Funkcje jednostki sterującej. 34
C. Instrukcja wykonywania testów. 35
D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41

W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)

AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:

1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
2. WOM
3. Blokada mechanizmu różnicowego
4. Napęd na cztery koła

Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
A. Wyłączenia:
2 - WOM
3 - Blokada mechanizmu różnicowego
B. Zablokowania:
1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
C. Włączenia:
4 - Napęd na cztery koła

Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.

Test Nº1 – Kontrola zasilania

Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8

Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1

B ) czujnik sprzęgła
Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)

Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła

Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.

Fragment z instrukcji do Dynashift
C. Instrukcja wykonywania testów.

System posiada swój własny program testów.
Przełącznik testowy jest zainstalowany na….

Inny fragment tego tekstu

Test 2: Test czujnika sprzęgła
 Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
Usterka:
 sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).

 przesuń przełącznik na pozycję 'test'
 kontrolka B zaświeci się: kontynuuj

Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.

Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.

Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.

Pozdrawiam rafik256

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Dzisiaj, 22:01
  •  

#2 Share mariuszsz1lez

mariuszsz1lez

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 02 kwiecień 2011 - 17:58

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku witaj. przeczytalem twoje tlumaczenie i jestem pod wrażeniem bo może ty mi pomożesz mam toki problem w czasie jazdy zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju w hydraulice i wtedy blokuje mi cos w skrzyni biegów tak jakby przechodził ana żółwia jak masz jakąś rade z góry dzięki i jeszcze ładowanie jest ok.

#3 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2011 - 16:57

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Jak już będziesz miał ode mnie ta instrukcję to będziesz wiedział ze takie rzeczy są normalne w przypadku zapalenia się kontrolki od ciśnienia. To tam należy szukać przyczyny awarii. Wszystkie co wiem na temat MF jest zawarte w instrukcji napraw. To właśnie z niej się tego wszystkiego dowiedziałem. Także każdy kto chce lepiej poznać swój ciągnik i zasady jego funkcjonowania powinien mieć taka instrukcję. Nie dość że pozwoli ona lepiej poznać ciągnik to pozwoli również zdiagnozować prawie wszystkie awarie jakie występują w obrębie autotronic i dynashift.

#4 Share Art

Art

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 04 kwiecień 2011 - 19:50

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Czy ta instrukcja napraw autotronic będzie miała zastosowanie w MF 3690, bo chyba ten panel sterowania jest taki sam?

#5 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2011 - 20:59

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Ogólnie w serii 36xx z początków jej istnienia czyli rok 1987 w występowała ta sama skrzynia co w serii 30xx tylko zmodernizowana i tzw. wzmocniona. Jednak system sterowania został ten sam. Także wydaje mi się ze tą instrukcję z powodzeniem można zastosować do serii 36xx jednak gwarancji nie dam żę nie bedzie absolutnie żadnych różnic bo tej serii aż tak dobrze nie znam. schemat odezwij się do mnie na PW myślę że się jakoś dogadamy.

#6 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2011 - 17:15

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Instrukcja napraw jest w dalszym ciągu dostępna. Zainteresowanych proszę o kontakt.

#7 Share andrzej52

andrzej52

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 lipiec 2011 - 23:32

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku

Instrukcja napraw jest w dalszym ciągu dostępna. Zainteresowanych proszę o kontakt.

Mam problem w moim MF 3670 migają na przemian kontrolki ABCD i wszystko przestało działać, zostały tylko biegi terenowe . Bardzo proszę o pomoc !!! Czy ta instrukcja pasuje do tego modelu i jaki jest jej koszt. Chyba że ty coś mi poradzisz.

#8 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 09 lipiec 2011 - 08:38

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Czy ta instrukcja napraw autotronic będzie również dla serii 6100 ?
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#9 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2011 - 12:56

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Instrukcja może mieć tam jakieś zastosowanie bo podobieństwa są. Jednak idealna nie będzie. Dlatego nie namawiam za bardzo właścicieli innych serii niż 30xx i 31xx do kupowania tej instrukcji. Ktoś ta instrukcje kupi z wielkimi nadziejami i okaże się że do jego serii ciągnika w instrukcji jest mniej przydatnych informacji niż się spodziewał. Wtedy będzie miał do mnie pretensję że został wprowadzony w błąd.
Wole sprzedać kilka instrukcje mniej, tak żeby wszyscy byli zadowoleni, niż 1 raz komuś komu może ona nie pasować. Nie chciałbym żeby ktoś później pisał o mnie na forum różne dziwne rzeczy.

Właścicielom serii 30xx i 31xx instrukcję naprawdę polecam, bo wiele można się dzięki niej dowiedzieć. Właściciele innych serii niech do mnie odezwą na PW. Najwyżej wyśle im jakiś fragment instrukcji żeby sami sprawdzili czy im ona odpowiada.

Edytowany przez rafik256, 09 lipiec 2011 - 13:02.


#10 Share poziomkajagoda

poziomkajagoda

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisany 13 lipiec 2011 - 19:39

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku

Witam
Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.

Oto jej zawartość:

Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
Opis Autotronic 3
Ogólnie o Autotronic 5
1. Zasilanie 6
2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
5. Włącznik hamulca 7
6. Napęd na cztery koła 7
7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
9. WOM 8
10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
A Ogólne 10
B Tester ECTU 11
C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
D. Nieprawidłowe działanie. 17
E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
System Dynashift 33
A Ogólne 33
B. Funkcje jednostki sterującej. 34
C. Instrukcja wykonywania testów. 35
D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41

W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)

AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:

1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
2. WOM
3. Blokada mechanizmu różnicowego
4. Napęd na cztery koła

Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
A. Wyłączenia:
2 - WOM
3 - Blokada mechanizmu różnicowego
B. Zablokowania:
1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
C. Włączenia:
4 - Napęd na cztery koła

Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.

Test Nº1 – Kontrola zasilania

Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8

Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1

B ) czujnik sprzęgła
Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)

Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła

Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.

Fragment z instrukcji do Dynashift
C. Instrukcja wykonywania testów.

System posiada swój własny program testów.
Przełącznik testowy jest zainstalowany na….

Inny fragment tego tekstu

Test 2: Test czujnika sprzęgła
 Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
Usterka:
 sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).

 przesuń przełącznik na pozycję 'test'
 kontrolka B zaświeci się: kontynuuj

Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.

Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.

Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.

Pozdrawiam rafik256


Czy dotanę tę instrukcje na wymianę.mam fiat 70-40dt,pilnie trzeba mi elektryka do mf 3026 autotronic,

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Dzisiaj, 22:01
  •  

#11 Share StasiekD

StasiekD

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zglechów

Napisany 26 lipiec 2011 - 11:14

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku w jaki sposób można dostać tę instrukcję?? Mam problem z załączeniem przedniego napędu w moim MF 3065, kiedyś był jakiś magik i zrobił to w godzinkę, na pewno nic nie wymieniał i nic z tych rzeczy, po roku czasu problem znów się pojawił a magik jakoś nie może się zmobilizować żeby przyjechać.

#12 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2011 - 15:18

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Już wysłałem Ci wszystkie informacje na PW.

#13 Share beni226

beni226

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów

Napisany 27 lipiec 2011 - 21:24

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Kolego rafik256 czy jest również możliwość aby dostać tą instrukcje?

#14 Share mateusz1995

mateusz1995

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 27 lipiec 2011 - 21:48

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Ja też poproszę. Dobra robota :rolleyes:

#15 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2011 - 22:06

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Tylko że ja wysłałem koledze @StasiekD na jakich zasadach może kupić tą instrukcję. Czy wy również jesteście zainteresowani???

PS. Jakby co to gdzieś na forum jest link do strony skąd można ściągnąć tą instrukcję w języku angielskim. Wersja polskojęzyczna jest jest stworzona przeze mnie i kosztowała mnie sporo pracy dlatego nie udostępniam jej za darmo. za to za darmo służę pomocą na forum. Jeżeli tylko będę potrafił zawsze chętnie pomogę.

Edytowany przez rafik256, 27 lipiec 2011 - 22:12.


#16 Share beni226

beni226

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów

Napisany 29 lipiec 2011 - 12:53

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku A nie pamiętasz chociaż tego liknu z angielską wersją?

Edytowany przez nasil90, 29 lipiec 2011 - 21:16.
Cytowanie posta


#17 Share hadler

hadler

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 201 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 lipiec 2011 - 20:02

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku http://mf.gustlik.2ap.pl/
chodzi chyba o ten link?

#18 Share elektronika_sos

elektronika_sos

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 22 wrzesień 2015 - 11:53

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku

Witam

 

Jestem zainteresowany instrukcją do Aututronica

 

Mam problem z Steyr em 9190

Sterownik to Autotronic 2

 

Wygląda na to ze to MF serii 3000/3100

 

potrzebuje schematu instalacji elektrycznej

może bedzie taka sama

 

sterownik wygląda tak jak na zdjęciu

 

http://images.truck....77E08A5FE93.jpg

 

Jeżeli instrukcja jest do takiego sterownika

to jestem zainteresowany.

 

Prosze o cenę



#19 Share przemek4534

przemek4534

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów

Napisany 16 październik 2016 - 10:04

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku

Witam

 

 

Nie dawno stalem sie posiadaczem mf 3670 autotronic, ciagnik prawdopodobnie stal dlugo i nie wszystkie kontrolki swieca i wlaczniki reaguja, ale mam problem z tylnim napedem, przy ruszaniu przednie kola zrywaja sie energicznie a tylnie nie ciagna, ponadto podczas wolnej jazdy wciskajac hamulec nozny tylne kola zatrzymuja sie a przednie ciagna caly czas, wyglada mi to na usterke mechaniczna aczkolwiek nie jestem pewiem. Czy spotkal sie ktos z takim problemem badz wie jak to rozwiazac?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku Dzisiaj, 22:01
  •  

#20 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 16 październik 2016 - 12:44

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku

zdejmij rozdzielacz od podnośnika, potem pokrywę w tylnym moście koło lewego koła i będziesz widział co się stało



Podobne tematy