Skocz do zawartości

Zdjęcie

Odbarwiacz do Ropy


36 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 31 marzec 2011 - 16:55

Odbarwiacz do Ropy Daj mi linka do tej specyfikacji Orlenu, czy Lotosu, jakiś skan, PDF, w której są wymienione parametry liczby cetanowej OO i nie będziesz musiał wypisywać rzeczy, o których nie pisałem. Podejdźmy do sprawy merytorycznie , bez pisania felietonów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odbarwiacz do Ropy Dzisiaj, 18:07
  •  

#22 Share Indiana

Indiana

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 573 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury/ Podlasie
  • Zainteresowania:Takie tam...tu i tam.

Napisany 31 marzec 2011 - 17:18

Odbarwiacz do Ropy Ależ @zorzyk2 ciągnięcie tego sporu byłoby farsą. Podałem fakty, o których chociażby jeszcze parę lat temu w liceum na chemii u mnie mówiono. Także jeśli ktoś ma ochotę je zweryfikować niech śle maila do koncernów z prośbą o dane na temat paliw. Mi moja wiedza, do życia wystarczy. Upartych przekonywać nie będę.

#23 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 31 marzec 2011 - 18:22

Odbarwiacz do Ropy To rzeczywiście wiedza z lekcji chemii w liceum wystarczy :blink:. Na razie nie widzę dokumentów nad którymi można byłoby dyskutować, bo wiedza "profesora" z ogólniaka jest szczątkowa w porównaniu do rozległości zagadnienia. Zasięgnę wiedzy swojej siostry(doktora nauk chemicznych, coś w tym stylu) i zapewne też nie za wiele się dowiem z racji innej specjalizacji. Farsą i jest unikanie odpowiedzi i brak danych popartych dokumentami.

Garść danych odnośnie wymagań dla paliw silnikowych ze strony Slovnaftu
http://www.slovnaft....l/?a=page&id=65

Edytowany przez zorzyk2, 31 marzec 2011 - 18:39.


#24 Share Indiana

Indiana

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 573 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury/ Podlasie
  • Zainteresowania:Takie tam...tu i tam.

Napisany 31 marzec 2011 - 18:52

Odbarwiacz do Ropy @zorzyk powiedziałem jedynie, że o procesie wytwarzania paliw i różnicach, mówi się już w liceum, jeśli nie programowo, to mimochodem. Chemia pozostaje chemią, bez względu na to w jakiej szkole- pozostaje kwestia poziomu nauczania. A wiedza jak to, zakładam, ująłeś z ironią "profesora z ogólniaka" pozostaje tą samą wiedzą, czy to w ogólniaku czy na uniwersytecie. Zwłaszcza w przypadku nauczyciela akademickiego. Ale dość o tym. Dyskusję na ten temat proponuję przenieść na priv, jeśli dalej masz wątpliwości. Nie ma sensu zaśmiecanie tematu.

PS. i jakiż to wniosek z danych ze strony www którą podałeś? Jak mówiłem- producenci gwarantują w ON liczbę cetanową na poziomie min 50-55. Ta strona ma się nijak do tego czy OO to to samo co ON. Pozdrawiam, i zapraszam na priv.

Edytowany przez Indiana, 31 marzec 2011 - 19:00.


#25 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 31 marzec 2011 - 19:16

Odbarwiacz do Ropy Podałem tą stronę by pokazać wiele innych parametrów paliw, sa tez paliwa czysto syntetyczne o znacznie wyższych parametrach. Jako ciekawostka o paliwie rosyjskim , cytat z netu, którego zasadnicza dyskusja dotyczyła paliwa GTL Shella:


"Dopiero w przyszłym tygodniu będę w labolatorium , próbki już są zobaczymy jakie są faktyczne różnice.

Np. mocno zdziwiony byłem jak w badaniu jak, rosyjska benzyna bezołowiowa miała 109 oktanów. Dopiero pożniej mnie zaprzyjazniny nafciarz oświecił mnie ; to jest klasyczna beznzyna lotnicza LL115 lecz z dodatami obniżającymi liczbę oktanową.

Tak samo było z kalinigradzki Dieslem to wzbogane o dodatki smarne paliwo typu lotniczego RT (odpowiednik JET-A1) to przy tym V-POWER się chowa parametrycznie.

Handel przygraniczny paliwem jest znany od lat."

Edytowany przez zorzyk2, 31 marzec 2011 - 19:21.


#26 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 31 marzec 2011 - 20:52

Odbarwiacz do Ropy ja swoją tezę oparłem na własnym doświadczeniu, kiedyś lałem oo do ciągników i kombajnu, wielkich różnic w spalaniu i mocy nie było, a nawet kombajn łapał wyższe obroty na pełnym obciążeniu, ale do czasu, póżniej jakość oo pogorszyła się , wprowadzono dopłatę do on i dałem sobie spokój
a oo na pewno była lepsza niż to dziadostwo z dużą domieszką estrów rzepakowych które sprzedawali w tamtym roku po konkurencyjnej cenie, spalanie dużo wyższe, mocy brak, filtry do wymiany po krótkim przebiegu, różnica w cenie nie rekompensuje strat

#27 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2011 - 21:17

Odbarwiacz do Ropy panowie a co może być czy to wina paliwa czy czego że pod obciążeniem gaz prawie do dechy obciążenie jest równym gazem pocinam po polu i chwilami rzadko ale czasami czarnego dyma pusci mf 255 to delikatnie a ciapek dużo puszcza dymka, tzn równym gazem jadę a tak jakby strzał gwałtowne dodanie gazu i czarna chmurka i dalej normalnie idzie

#28 Share kamieniak89

kamieniak89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 688 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamień Wielki-Lubuskie

Napisany 31 marzec 2011 - 21:21

Odbarwiacz do Ropy Czyli jednym słowem dobrze by było żeby w Polsce sprzedawane były "kolorowane" paliwa rolnicze w niższej cenie, bo niby on kosztuje te 5zł, ale ile w tym podatków, i czy np podatek drogowy jest celowy??? Bo ile jeździ się po drogach, ok 80-90% spala się w polu, a jak przyjdzie jechać to standardowo po szwajcarskim serze ;)

Edytowany przez kamieniak89, 31 marzec 2011 - 21:32.

Nareszcie mam nowy aparat :)

Moje filmiki na YT http://pl.youtube.com/user/michalh89

#29 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 31 marzec 2011 - 21:49

Odbarwiacz do Ropy

ja swoją tezę oparłem na własnym doświadczeniu, kiedyś lałem oo do ciągników i kombajnu, wielkich różnic w spalaniu i mocy nie było, a nawet kombajn łapał wyższe obroty na pełnym obciążeniu, ale do czasu, póżniej jakość oo pogorszyła się , wprowadzono dopłatę do on i dałem sobie spokój
a oo na pewno była lepsza niż to dziadostwo z dużą domieszką estrów rzepakowych które sprzedawali w tamtym roku po konkurencyjnej cenie, spalanie dużo wyższe, mocy brak, filtry do wymiany po krótkim przebiegu, różnica w cenie nie rekompensuje strat


U nas filtry paliwa to się wymienia co kilka lat i nic się nie dzieje, tylko paliwo lejemy opadowo i zawsze odstane (tzn po zatankowaniu beczki 1000 l. min 12 h trzeba odczekać i dopiero tankowanie).

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odbarwiacz do Ropy Dzisiaj, 18:07
  •  

#30 Share MichalR

MichalR

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 31 marzec 2011 - 22:13

Odbarwiacz do Ropy Byłem kiedyś na szkoleniu w bazie palie w Nowej Wsi Wielkiej i dowiedziałem się tam pewnej ciekawej rzeczy. Olej napędowy i opałowy transportowany jest do bazy rurociągiem jako jeden i ten sam olej bazowy, do którego przy załadunku na cysternę dodaje się tylko dodatki uszlachetniające i odpowiednie barwniki, co ciekawe dodatki są różne dla różnych odbiorców, inne bierze Shell a inne BP czy Orlen. Wynika z tego że olej napędowy nie różni się od opałowego niczym poza uszlachetniaczami.
Różnice spotykane w OO w handlu raczej nie wynikają ze specyfiki OO, a z tego kto jest dostawcą i ile nakombinował po drodze żeby było taniej.
Często widać różnicę między różnymi dostawami opału, nawet przy spalaniu w palniku i z doświadczenia wiem, że jak przyjdzie bezpośrednio z bazy w nowej wsi wielkiej bez żadnych pośredników to zawsze jest dobrej jakości.
Ktoś pytał wcześniej o ceny hurtowe - wszystko można znaleźć na stronie: http://www.orlen.pl/...ny/default.aspx
Oczywiście do cen trzeba doliczyć VAT.

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->


#31 Share drajwer12

drajwer12

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów

Napisany 01 kwiecień 2011 - 18:17

Odbarwiacz do Ropy dzięki Panowie wielkie za te odp ale mam znajomego co może mi dostarczyć duże ilości raz na jakiś czas za małą kasę właśnie barwnego oleju napędowego ropy ,nie opału podkreślam, ropa jest specjalnie barwiona żeby nie wydostała się poza teren zakładu ale i tak dają rade . A firma ta zajmuje się transportem kruszywa na autostradę no a jak wiadomo ja ta ropę będą do ciągników lał tak że będę jeździł koło budowy tej autostrady i nie wiem czy nie będą łapać czasami i sprawdzać baków .

#32 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 01 kwiecień 2011 - 19:30

Odbarwiacz do Ropy Pewien facet wozi OO i jak z gł rozlewni produkcji jak zwał tak zwał. Kiedy naleją mu paliwo ( bezbarwne ) i po nalaniu cysterny jest gość z barwnikiem i dodaje go do paliwa. Jak ten gość co barwi dostanie w kieszeń to powiedzmy że zapomni wlać barwnika do jednej komory i mamy ON :P
OO jest lepsze jakościowo. Wlej do pieca ON i różnica wyjdzie.

#33 Share kamieniak89

kamieniak89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 688 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamień Wielki-Lubuskie

Napisany 01 kwiecień 2011 - 21:09

Odbarwiacz do Ropy Teraz jakieś CBA czy skarbówka niech przejrzą tą stronę ;)
Nareszcie mam nowy aparat :)

Moje filmiki na YT http://pl.youtube.com/user/michalh89

#34 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 01 kwiecień 2011 - 21:33

Odbarwiacz do Ropy Niedługo będzie post że cysterna spuszczająca paliwo na CPN ma uniwersalne i zależnie od zapotrzebowania klienta zmienia parametry/kolor i tym sposobem uzyskujemy OO, ON, i inne olejopodobne produkty.


http://www.rnjsa.com.pl/n_o_paliwa.php

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#35 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 01 kwiecień 2011 - 22:03

Odbarwiacz do Ropy

U nas filtry paliwa to się wymienia co kilka lat i nic się nie dzieje, tylko paliwo lejemy opadowo i zawsze odstane (tzn po zatankowaniu beczki 1000 l. min 12 h trzeba odczekać i dopiero tankowanie).

chodziło mi o to, że po ekodieslu filtry szybko się zapychają, kombajnu pewnego ranka nie mogłem zapalić, na on nie mam problemów, w ciapku nie pamiętam już kiedy wymieniałem i chodzi, w 360 3p częściej ale on jest czuły, mam już odstojnik i założę tak jak w 3512 i powinno być lepiej

#36 Share Mariuszczs

Mariuszczs

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulmierzyce

Napisany 19 kwiecień 2011 - 07:42

Odbarwiacz do Ropy U mnie w okolicy u wszystkich dostawców olej opałowy jest lepszej jakości niż ropa na stacjach ( też oczywiście w okolicy czyli tak do 50km ). Nikt mi nie będzie wciskał ciemnoty że pompa się zatrze, w silniku będzie się coś osadzac itd. Niech ktoś przejedzie 600 000 km na opale i dopiero niech się wypowiada.
Na stacjach paliwowych rąbią nas aż miło. Kto jeździ często na zachód dawno doszedł do wniosku że lepiej auto zatankowac do pełna tuż za polską granicą bo się więcej i przyjemniej pojeździ.

Sądze że założyciel tematu kupuje zieloną ukradzioną z jakegoś dużego zakładu. Ponieważ zakłady też mają urządzenia na ropę to zamawiają barwioną, a ponieważ czerwony kolor jest zarezerwowany dla opału to zamawiają inne kolory i tak w czasie kontroli pracownika jak ma w swoim prywatnym aucie ten kolorek to wiadomo że ukradł ( tłumaczenie że wsypał farbkę do jajek nie pomoże :) )

U mnie w okolicy popularny jest kolor niebieski ( tak barwią spółki na kopalni Bełchatów )

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Odbarwiacz do Ropy Dzisiaj, 18:07
  •  

#37 Share darek195

darek195

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 19 kwiecień 2011 - 22:43

Odbarwiacz do Ropy

Opał lepszy niż ON? @prometeusz gdzieś była już dyskusja na temat różnic między ON a olejem opałowym. Opał jest gorszej jakości paliwem w stosunku do ON. Ma mniejszą liczbę cetanową, daje mniejszą moc, zawiera więcej substancji smolistych, laków, które osadzają się w silniku, przechodzi o połowę mniej badań niż ON.


Przecież kolega @prometeusz wyraźnie napisał, że "swego czasu" znaczy kiedy opał był dużo tańszy od ON, i ON na stacji nie było dobrej jakości ON tylko odbarwioną opałówką, chociaż nie wiadomo czy cały czas na niektórych stacjach tak nie robią.... Więc czytaj ze zrozumieniem:)


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy