Zaloguj się, aby obserwować  
rival1120

Podnośnik w MTZ 82

Polecane posty

rival1120    0

Witam, mam problem z podnośnikiem w mtz 82 z 1993 roku, wyjęłem siłownik, żeby powymieniać gumki, ponieważ gdy podniosłem coś ciężkiego to tylko pykał i powoli opuszczał się, po założeniu go z powrotem wszystko działało jak powinno, pojechałem na pole, przejechałem 2 razy w koło z agregatem uprawowym i gdy chciałem podnieść to podniusł tylko około 3 cm i dalej nie da rady, rozebrałem ponownie siłownik ale tam wszystko jest w pożądku, dodam, że nigdzie nie ma żadnego wycieku, jaka może byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rival1120    0

Pompa od hydrauliki. A jak ze stanem oleju w zbiorniku?

 

 

Na górnej kresce miarki.

Ale jeżeli to pompa to dlaczego gdy podniosę same belki to podnośnik nie daje rady ich utrzymać i opuszczają się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Jeśli podnosi, a nie utrzymuje, zaś siłownik jest OK- to tak jak kolega wyżej napisał- rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rival1120    0

Byłem z tym u mechanika, powiedział, że to nie wina siłownika tylko rozdzielacza, ale nie wiadomo którego, kazał mi odkręcić dość gróby, owalny dekielek przykręcony na dwie śruby i pod nim powinno być zaworek, ale gdzie ten dekielek jest, na którym rozdzielaczu i w którym miejscu?

 

Znalazłem taki schemat:

schemat

Czy ten zaworek to to całe w lewym, dolnym rogu i czy będe musiał rozbierać rozdzielacz żeby się do niego dostać?

Edytowano przez rival1120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

Jest to na tym rozdzielaczu koło pedała sprzęgła, z lewej strony kierownicy, są tam 2 śruby bodajże na 14 klucz które idą pod kątem, odkręcasz ten dekielek i tam masz taki "zaworek" który może byc już wyrobiony. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

a co ma ten zaworek współnego z opadaniem? nic! nie ruszaj tego bo pokręcisz, podniesiesz ciśnienie i może Ci nawet rozerwać pompę

 

nie wiem co Ty tam przy okazji porozkręcałeś ale wydaje mi się że mogłeś coś przestawić na regulatorze co jest pod siedzeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rival1120    0

Problem rozwiązany, po trzech dniach ciężkiej pracy wymieniłem pompę na nową i wszystko śmiga.

Jeżeli komuś przytrafi się coś takiego jak mnie, to radzę pożyczyć od mechanika ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie na rozdzielaczu pod kierownicą i pod siedzeniem, prawidłowe to około 150-180.

Edytowano przez rival1120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj