Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wzmacniacz momentu


371 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Turbina

Turbina

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 880 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tuchola

Napisany 05 grudzień 2007 - 14:03

Wzmacniacz momentu arassso- ty takiego kozaka nie zgrywaj, jak będziesz mieć tarczki wytarte to ciągnikiem nie da się jechać, efekt będzie taki jak przy ślizgającym cię sprzęgle tak samo przy wytartej taśmie hamulca.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wzmacniacz momentu Dzisiaj, 19:06
  •  

#62 Share wojteczek

wojteczek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Damice

Napisany 05 grudzień 2007 - 15:10

Wzmacniacz momentu jak sie dostać do tego paska bez rozpoławiania ciągnika?? można to zobaczy?pomózcie bo w sobote zabieram sie za to i chciał bym wiedzieć wszystko jak po kolei postępować przy naprawie ^_^ ^_^ ^_^

#63 Share Turbina

Turbina

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 880 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tuchola

Napisany 05 grudzień 2007 - 17:52

Wzmacniacz momentu Zerknąć to tam się niestety nie da, ewentualnie jest możliwość naciągnięci taj taśmy (taka wystająca pod skosem śruba z nakrętkom do kontrowania z lewej strony skrzyni pośredniej)

#64 Share wojteczek

wojteczek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Damice

Napisany 05 grudzień 2007 - 19:36

Wzmacniacz momentu jeśli bedzie słaba pompa olejowa to wzmacniniacz nie zadziała? nie ma kto przypadkiem zdjęć wzmacniacza?

#65 Share zts

zts

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 grudzień 2007 - 19:29

Wzmacniacz momentu tam jest okienko do wzmacniacza po prawej stronie, trzeba tylko olej spuścic.

#66 Share krzych2007

krzych2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie RBR

Napisany 06 grudzień 2007 - 21:03

Wzmacniacz momentu Witam
Jestem tu nowy i z zaciekawieniem sledzę wasze opinie.
Po pierwsze z opisu wynika że nie można włączyć wzmacniacza dzwignią pod kierownicą. Powód: jest zapieczona na tulejce górnej lub w rozdzielaczu (rozdzielacz jest pod pokrywą skrzyni biegów i aby to sprawdzić nie trzeba spuszczać oleju tylko odkręcić blachę w podłodze pomiędzy pokrywami akumulatorów)
Po drugie tak jak stwierdził kolega "leszekd" psuje się tam najpierw pierścienie tłokowe współpracującą tuleją ślizgową oraz żeliwna flansza ale to przy rozmontowywaniu a dopiero potem tarcze ze względu na ubytki ciśnienia oleju. Taśma hamulca czasem jest też do wymiany , przy remoncie trzeba też wymienić tulejkę w koszu sprzęgłowym (ale jej nigdzie nie kupicie- trzeba dorobić lecz to tylko w jakiejś fabryce bo trzeba ją utwardzić- ja tak zrobilem i już 2 lata smiga bez problemu)
Po trzecie pompaoleju jest do wymiany podczas KAŻDEGO remontu wzmacniacza (zużywa się chyba szybciej niż ten wzmacniacz)
Po czwarte przez okienko w skrzyni NIC NIE ZOBACZYCIE !!!!!tylko tryby i obudowe wzmacniacza (taśmę hamulcową)
A co do używania wzmacniacza to ja używam go zawsze kiedy tylko jest mi potrzebny,
W razie problemów służę pomocą (w miarę mojej wiedzy)
Pozdrawiam
PS. ja bym się nie zastanawiał nad naprawą nawet gdyby to kosztowało 1500 zł - wzmacniacz jest BEZCENNY w pracy.
Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

#67 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 07 grudzień 2007 - 08:39

Wzmacniacz momentu Tulejkę do wzmacniacza-kosza sprzęgłowego można kupić tak jaki tą która jest w przystawce załączającej przedni napęd. Dostępne są one w sklepach kosz jednej i drugiej nie przekracza 40 PLN. Trzeba jednak przy zakupie zwracać uwagę na jakość toczenia czasami są niedoróbki. Najlepiej jest jak pochodzą ze Słowacji te są z innej stali lepiej utwardzone.

#68 Share zts

zts

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 grudzień 2007 - 10:18

Wzmacniacz momentu Większość trybików robi korurs w Polsce, a ze słowakami też nie jest tak pewnie. Tam też mają tańsze części z Indii. Nawet zetor kupuje od nas trybiki korursa :rolleyes:

#69 Share krzych2007

krzych2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie RBR

Napisany 07 grudzień 2007 - 13:15

Wzmacniacz momentu Ja nie mogłem nigdzie dostać tej tulejki, ale dorobioną mam rewelacyjnie no i utwardzona jak oryginał (jeszcze komunistyczny)- robili mi ją chłopaki w "Autosanie S.A." w Sanoku ) a co do toczenia to powinna ona być szlifowana na końcu obróbki (jest wtedy precyzyjniej wykonana i bardziej gładka)
Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

#70 Share Turbina

Turbina

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 880 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tuchola

Napisany 07 grudzień 2007 - 14:06

Wzmacniacz momentu W mojej okolicy niema problemu z nabyciem tej tulei,występuje w komplecie z łożyskami igiełkowymi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wzmacniacz momentu Dzisiaj, 19:06
  •  

#71 Share arassso

arassso

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 613 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jacków k.Lublina

Napisany 11 grudzień 2007 - 00:02

Wzmacniacz momentu

arassso- ty takiego kozaka nie zgrywaj, jak będziesz mieć tarczki wytarte to ciągnikiem nie da się jechać, efekt będzie taki jak przy ślizgającym cię sprzęgle tak samo przy wytartej taśmie hamulca.


tych wzmacniaczy to ja juz troche zjadłem kilka razy robiłem to i dziadek robił az teraz sa włozone tryby zaspawane szkoda mi było moich a miałem od kumpla zaspawane wiec wsadziłem. a waznioaka nie zgrywam poprostu troche wiem na temat tego ciągnika ponieważ nie ma zaczy której juz bym w nim nie robił tryle nerwów cco on mi zjadł i pieniedzy to masakra. wiec ty tez ważniaka nie zgrywaj przynajmniej ja tu sie jakiś ważny nie czuje tylko jak cos wiem prubuje sie tym podzielić z innymi.

#72 Share luck

luck

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 23 grudzień 2007 - 23:57

Wzmacniacz momentu Też miałem przygody ze wzmacniaczem momentu. Zgadzam sie z niektórymi że w zmacniaczu to najpierw wyciera sie tuleja bębna wzmacniacza dwa pierścienie i rowki w korpusie poprzez to zużycie następuje ubytek ciśnienia co powoduje dalsze uszkodzenia.
Spadek ciśnienia może być spowodowany również:
- zużyciem mikro pompy,
- uszkodzeniem przewodu łączącego cylinder hamulca tasmowego lub nieszczelnos cylindra,
- uszczelki pomiędzy rozdzielaczem a pokrywą skrzyni,
- uszkodzenie oringu który uszczelnia kanał olejowy miedzy pokrywą a korpusem skrzyni
- zacięty zawór regulujący ciśnienie lub peknieta sprężyna zaworu
Jednak największe znaczenie ma tu mikro pompa i uszczelnienia miedzy bębnem a żeliwnym korpusem.
. Wzmacniacz jest włączany przez odcięcie dopływu ciśnienia do cylindra hamulca ( gdzie zostanie zaciśnięta taśma hamulca za pomocą sprężyny) i bębna (gdzie zostaną zluzowane tarczki) a włączany podczas dopływu ciśnienia.
Wydaje mi się ze można sprawdzić czy wzmacniacz nie jest zaspawany odłączajac cisnienie z mikro pompki. Lub jak uruchomisz ciągnik to należy od razu ruszyć gdy układ niema cisnienia kilka sekund później gdy pompa poda ciśnienie ciągnik powinien przyśpieszyć świadczyć to będzie o tym ze wzmacniacz nie jest zaspawany.
Ogólnie to wzmacniacze sa bardzo przydatne ale mało wytrzymałe ja u siebie w 904 zamontowałem manometr który mi wskazuje cały czas ciśnienie co umożliwia mi kontrolę stanu pompy i zużyciu pierścieni dzieki czemu mogę go naprawidz wcześniej bez wiekszych kosztownych napraw. Ciśnienie w ukladzie to ok. 10 bar. Uważam że gdybym miał w 904 chłodnicę oleju skrzyni biegów to wzmacniacz wytrzymywał by nieco dłużej bo najwieksze problemy to są przy rozgrzanym oleju.

#73 Share tata1

tata1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów

Napisany 11 styczeń 2008 - 15:30

Wzmacniacz momentu Zgadzam się z przedmówcą, wzmacniacz pracuje cały czas pod ciśnieniem i właczając na żółwia ODCINAMY dopływ oleju do wzmacniacza i siłownika taśmy, przez co siłownik już nie odciąga taśmy od bębana i pod wpływem sprężyny ona się zaciska mamy nierychomy bęben i w ruch idą satelity i spada prędkość, wzrasta moment.
Jeżeli taśma jest nieprprawnie wyregulowana, lub kiepska, a ciśnienie w ukłądzie małe to wtedy ciągnik mimo włączenia biegu będzie stał w miejscu. Przy Padniętym wzmacniaczu, ale sprawnej i WYREGULOWANEJ taśmie w ciągniku będzie ŻÓŁW, a po przełączeniu na zająca ciągnik się zatrzyma. Podobny objaw będzie jak pompa w skrzyni będzie padnięta, to ciągnik niezależnie od położenia dźwigni będzie jeździł na żółwiu.

Oczywiście cały czas zakładam że taśma jest sprawna i wyregulowana na śrubce.

Jeżeli mamy dylemat czy mamy niskie ciśnienie przez zużytą pompkę, czy przez zużyty wzmacniacz to łatwo sprawdzić:
- Włączamy na żółwia, czyli odcinamy olej na wzmacniacz i siłownik, i jak kontrolka zgaśnie to znaczy że mamy ciśnienie i pompka jest sprawna, jak nie mamy kontrolki to sprawdźmy pod obciążeniem czy zadziała WOM, lub napęd przedni.
-Jeżeli pomimo pozycji źółw kontrolka świeci, lub wom się nie kręci to znaczy że pompka dobiegła żywota.

Jeżeli stwierdzimy że olej ucieka przez wzmacniacz to przyczyną może być pęknięta gumowa uszczelka w siłowniku taśmy, koszuje grosze, wymieniamy (z lewej strony, dekielek - 4 śrubki) i jak wtedy dalej na zającu kontrolka świeci, a na żółwiu gaśnie to ewidentnie wzmacniacz do roboty. Oczywiście mogą być jeszcze inne drobne wycieki po drodze, opisane w iinych postach.

Załączone pliki



#74 Share wojteczek

wojteczek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Damice

Napisany 12 styczeń 2008 - 17:18

Wzmacniacz momentu odkreciłem dziś tą blache pod siedzeniemw c385 i ten drązek od wzmacniacza jest zaciety,odlączyłem od drążka ten drut i chciałem poruszać tym "włącznikiem" o d tego wzmacniacz ale sie nie da rusza sie tylko troche tak jak by miał jakiś luz. ten odłączony drut od drążka sie porusza do przodu jak ruszam drążekiem a ten "włącznik" nie chce sie do przodu ruszyć tylko do tyłu tak jak by miał jakić luz. chciałem zapytać w którą strone ma sie to ruszać. i czy powinno sie to przełączyć na zgaszonym silniku. sorki ze napisałem to tak troszke po nie polskiemu ale myśle ze zrozumiecie o co mi chidzi.

#75 Share tata1

tata1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów

Napisany 12 styczeń 2008 - 17:48

Wzmacniacz momentu Nie wyłącznik, a rozdzielacz hydrauliczny - pewnie masz zapieczony.

#76 Share wojteczek

wojteczek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Damice

Napisany 12 styczeń 2008 - 19:11

Wzmacniacz momentu jak go rozruszać,jak sie do niego dostac?? i co mam teraz zrobić?

#77 Share szymek

szymek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 24 styczeń 2008 - 11:41

Wzmacniacz momentu witam mam problem z zetorem 16145 a konkretnie z tym wzmacniaczem. jak jade na zołwi tu ciagnik raz przyspiesza raz zwalnia tak jak by sie pzrełaczał na zajaca, co jest przyczyna?? w czerwcu został wymieniony cały wzmacniacz :P

#78 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 styczeń 2008 - 13:18

Wzmacniacz momentu Do remontu masz wewnętrzną hydraulikę... Czyli do wymiany mikropompka, wszystkie pierścienie uszczelniające i tulejki we wzmacniaczu i sprzęgle przedniego napędu. Miałem podobny problem, wymiana samej mikropompki nie wiele pomogła, dopiero gruntowne uszczelnienie całej hydrauliki dało pożądany efekt i teram mogę używać zająca nawet poniżej 1200rpm :P

Pisząc "cały wzmacniacz" co masz dokładnie na myśli? Bo niektórzy wymieniają tylko tarczki i taśmy a zapominają o tłoku...

#79 Share szymek

szymek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 24 styczeń 2008 - 21:11

Wzmacniacz momentu wszystko zaczynajac od mikropompki tarczczek i tasmy a tłok chyba ten sam :angry: a czy mogło to byc spowodowane niskim stanem oleju w skrzyni?? :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wzmacniacz momentu Dzisiaj, 19:06
  •  

#80 Share szymek

szymek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 24 styczeń 2008 - 21:16

Wzmacniacz momentu taki gosc powiedział mi ze mogło oberwac tarcze i dla tago tak sie dzieje?? a i jak czy da sie to jakos sprawdzic czy to jest to?? czy trzeba rozjechac cignikiem zeby sie dowiedziec?? :P

Podobne tematy