Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wzmacniacz momentu


371 odpowiedzi na ten temat

#261 Share nitek

nitek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 maj 2012 - 18:06

Wzmacniacz momentu kasa jest, mechanika mam dobrego i chce zrobić szybką skrzynie.
Ile kasy to pochłonie, i na czym to polega ?

a koła mam 18.4 z tyłu także nie wiem czy jest sens jeszcze większe zakładać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wzmacniacz momentu Dzisiaj, 16:08
  •  

#262 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 26 maj 2012 - 18:59

Wzmacniacz momentu co do szybkiej skrzyni - jest o tym kilka tematów - poszukaj.

Co do większych kół to można mieć
16,9x34 - osiemidziesiątka tylko chyba je miała i w starych zetrorkach 8011 je widziałem
18,4x34 - typowe w czwórkach
18,4x38 - takie mieliśmy w C-385, przy zwykłej skrzyni szła jak burza
i chyba 20,4x38 (sześciogarowe zetorki na zachód takie coś miały)

no chyba że coś pokręciłem.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#263 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3924 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 26 maj 2012 - 20:28

Wzmacniacz momentu

Ogólnie (opinia kilku znajomych) o wzmacniaczu można powiedzieć to co mówiłem kiedyś - jak dbasz tak masz, na kilka ciągników w mojej okolicy ludzie mają sprawne wzmacniacze, regulują je, zresztą ogólnie dbają o swoje ciągniki. Wielu jest też takich że pospawała to (raczej osoby którym szpadla strach dać bo uszkodzą a filtry w ciągniku potrafią wymienić jak ciągnik stanie) lub wstawiła wałek (część prac w których po prostu nie da się utrzymać odpowiednich obrotów silnika aby pompa podawała ciśnienie).


Popieram wypowiedź kolegi.

Też mamy ciągnik z sprawnym wzmacniaczem i ogólnie mówiąc nie oszczędzamy go i z działaniem nie ma problemu.

Pytanie do kolegów co robią wzmacniacze "co rok" co się zużywa????

Bo my do wzmacniacza zajrzeliśmy po 20 latach i teraz już 3 lata działa bez problemu, wymienione uszczelnienia + tuleja http://www.sklep-gre...oducts_id/15851 i pierścienie oraz profilaktycznie łożyska.

Tuleja i pierścienie były zużyte pozostałe elementy jak tarcze i taśma były w bardzo dobrym stanie (minimalne zużycie) więc pozostały stare. Koszt naprawy nie był wielki nie licząc łożysk igiełkowych i łożyska baryłkowego.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#264 Share MateuszL123

MateuszL123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 czerwiec 2012 - 21:59

Wzmacniacz momentu Witam. Po raz kolejny zwracam się o pomoc do Szanownych forumowiczów. Wcześniej pisałem w temacie WOM (praca przejściowa), Teraz miałbym kilka pytań odnośnie wzmacniacza i pracy U914 (oraz pochodnych) , ale po koleii:
Jako pracę inżynierską na PW SiMR postanowiłem zaprojektować (to może za duże słowo, bo raczej porównać kilka możliwości, wstępnie przeliczając) 3-stopniowy wzmacniacz momentu do Ursusa 914. Żeby to sensownie zestopniowac potrzebuję następujących informacji (nie miałem do czynienia z niczym powyżej C360- Ostrówek Edition, więc nie dziwcie się moim pytaniom (temat wybrałem nie ze względu na miłość do rolnictwa, ale chęć ogarnięcia przekładni planetarnych wraz z teorią).

1. Jak to jest z tymi biegami? Jest 4-biegowa skrzynia, reduktor, reduktor biegów pełzających, wzmacniacz momentu, Jak mniej więcej się tego używa (w transporcie, w orce itd.)
2. Jakich biegów używacie do orania i jaka jest jego prędkość (oczywiście zdaję sobie sprawę, że każdy przypadek jest inny, ale -powiedzmy w typowych warunkach, na dość średniej ziemii).
3. Jaki jest cel istnienia i zakres zastosowań reduktora (nie pełzających, a "zwykłego")-poza tym oczywistym:)
4. Jak spisuje się wzmacniacz momentu? Czy "daje radę"? Czy gdyby miał jeszcze jedno przełożenie, to o ile "kopa" więcej by się przydało, w "typowych zastosowaniach". Tzn. czy to co jest wystarcza do zerwania przyczepności kół, czy jednak jeszcze trochę można wydusić?

Dzięki z góry i pozdrawiam.

#265 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 czerwiec 2012 - 22:06

Wzmacniacz momentu Każdy stopnień wzmacniacza zmniejsza przełożenie np o 20%, wjedź na konedata albo dlg, tam masz podane prędkości na poszczególnych biegach dla różnych ciągników. Powinno wystarczyć do ogarnięcia tematu.

#266 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 02 czerwiec 2012 - 00:46

Wzmacniacz momentu odezwij się do mnie na PW, może moje wskazówki się przydadzą-też jestem na SIMRze
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#267 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3924 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 02 czerwiec 2012 - 06:11

Wzmacniacz momentu Jeżeli to pomoże to tu masz instrukcję obsługi, prędkości, regulacje wzmacniacza itp. http://chomikuj.pl/S...,1157541971.pdf

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#268 Share MateuszL123

MateuszL123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 czerwiec 2012 - 15:30

Wzmacniacz momentu Dzięki ahme999 odezwę się wkrótce, bo pewnie będę miał parę wątpliwości:)
Dzięki za informacje. Miałbym prośbę, gdyby ktoś w wolnej chwili wyjaśnił jak wygląda sprawa reduktora. Czy np. do orania używa się go?

EDIT: Dzięki Sadek- już wiem- reduktor pełzających był w opcji, zamiast wzmacniacza momentu. Fajnie, tylko nie wyobrażam sobie podczas orki, przełączenia reduktora i dlatego jest wzmacniacz. Patrząc też po prędkościach, reduktor- jak sądzę nie ma zastosowania w orce? Czyli orząc pole dzielną 914-ką, korzystam jak sądzę wyłącznie z przełożeń skrzyni 4-biegowej (wybierając jedno z nich) i jak widzę, że machina nie daje rady chwilowo (bo jest bardziej mokro w danym miejscu na przykład) to zapinam wzmacniacz? Mam rację?
W mojej pracy ma być tak, że zapinam wzmacniacz, a jak nie daje rady mimo to- wtedy idzie 3. stopień wzmacniacza. Swoją drogą- bodaj seria Ursusów, które zarzucono po zakupie licencji MF miała mieć właśnie 3 stopniowy wzmacniacz.

Edytowany przez MateuszL123, 03 czerwiec 2012 - 16:02.


#269 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 03 czerwiec 2012 - 16:33

Wzmacniacz momentu

...Czyli orząc pole dzielną 914-ką, korzystam jak sądzę wyłącznie z przełożeń skrzyni 4-biegowej (wybierając jedno z nich) i jak widzę, że machina nie daje rady chwilowo (bo jest bardziej mokro w danym miejscu na przykład) to zapinam wzmacniacz? Mam rację?

W teori tak ;)
Bo albo 4terenowa albo 1 szosowa choć dawno nim nie orałem.
Co do wzmacniacza - masz rację choć ja go używam jako półbiegu (chyba od 4c zy 5 lat) i się nie psuje wbrew temu co piszą.

...Swoją drogą- bodaj seria Ursusów, które zarzucono po zakupie licencji MF miała mieć właśnie 3 stopniowy wzmacniacz.

i te ciągniki ponoć szły na eksport gdzieś na południe, może Egipt, było niewiele sztuk, przynajmiej też coś o takim 3-stoponiowym wzmacniaczu słyszałem ale nie znalazłem tego w katalogach części od ursusa czy zetora.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#270 Share MateuszL123

MateuszL123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 czerwiec 2012 - 17:01

Wzmacniacz momentu

Bo albo 4terenowa albo 1 szosowa choć dawno nim nie orałem.

Faktycznie- prędkości niemal się pokrywają. Z reduktorem nawet ciut szybciej:)

ja go używam jako półbiegu (chyba od 4c zy 5 lat) i się nie psuje wbrew temu co piszą.

Bo i nie ma powodu. U mnie w osobówce automat działa już (odpukać) 14 lat, a to ta sama zasada pracy. Oczywiście, jeśli wszysko jest odpowiednio zaprojektowane, ale skoro ten sam wzmacniacz "daje radę" w 1224, to w 914 winien być wieczny. Jeśli ktoś dopuści do poślizgu, to hamulec taśmowy może się spalić. Jak koło centralne stoi (wzmacniacz włączony), to wszystko MUSI być ok.

i te ciągniki ponoć szły na eksport gdzieś na południe

Z tego co słyszałem, to były tylko prototypy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wzmacniacz momentu Dzisiaj, 16:08
  •  

#271 Share Dawid18

Dawid18

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 479 postów

Napisany 05 czerwiec 2012 - 15:53

Wzmacniacz momentu Ja widziałem ciągnik o nazwie URSUS C-385 NORMAL ( chyba tak się nazywał ) i on właśnie miał 3 stopniowy wzmacniacz i te ciągniki były eksportowane na Egipt.
Ja mam URSUSa C-385 BIZON z rocznika 1983 wszystko to samo co w krajowej oprócz silnika, silnik jest od U-902 i ten model przyjechał z Holandii.

Edytowany przez milanreal1, 05 czerwiec 2012 - 18:36.

Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

#272 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:47

Wzmacniacz momentu

Ja widziałem ciągnik o nazwie URSUS C-385 NORMAL ( chyba tak się nazywał ) i on właśnie miał 3 stopniowy wzmacniacz i te ciągniki były eksportowane na Egipt....

gdzie to widziałeś? Kiedy?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#273 Share MateuszL123

MateuszL123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 czerwiec 2012 - 18:37

Wzmacniacz momentu Panowie dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Mam kolejne pytanie- czy koło podporowe pługa przenosi siły podczas orki całkowicie, czy czuć zrywanie przodu do góry?

#274 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 15 czerwiec 2012 - 10:11

Wzmacniacz momentu Może by który z młodych inżynierów pokusił się o rozpatrzenie tematu zastosowania nowych materiałów w poprawie szczelności układów napędowych ciężkiego ursusa. Zastosowanie pierścieni np. teflonowych lub bor amidowych zamiast dotychczas stosowanej stali. Temat do zrobienia i przetestowania bez większych kosztów. Wystarczy podpatrzeć co jest we wzmacniaczach momentu lub tym podobnych układach w ciągnikach światowej czołówki rozpatrzeć za i przeciw. Było by to pożyteczne nie tylko dla samego rozpatrywacza takiego tematu w związku z oceną bdb na dyplomie ale również dla przyszłych klientów którzy by skorzystali z takiej wiedzy.
Nie umniejszając chęci do przeliczania już istniejącego urządzenia zespołu napędowego to w sumie niskich lotów wyzwanie dla przyszłego inżyniera. Koledzy wmyślcie coś aby wasza praca nie poszła na półki zapomnienia.

#275 Share MateuszL123

MateuszL123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2012 - 11:27

Wzmacniacz momentu Jeżeli chodzi o to co robię, to przeliczenie tego co jest to 2-3 strony. Pozostała część, to "nowy" wzmacniacz- podwójny szereg planetarny i realizacja 3 stopni. Kinematyka wzmacniacza zastosowanego w Ursusach jest tak banalna (blokada całości, albo blokada koła centarlnego), że nie ma się nad czym zastanawiać. Niestety- ale samej konstrukcji (obliczeń) robił nie będę- trocę bez sensu, bo co komu z tego, choć liczyłem na studiach sporo przekładni (o osiach stałych, ale wzory na planetarne też da się znaleźć). Co do uszczelnień, to może katalog SKF i własne eksperymenty? Uszczelnień tam co nie miara, a i wszelkie ograniczenia, dokładne wymiary, czy wskazówki są podane jak na tacy.

PS. Ponawiam pytanie o zrywanie przodu. Pozdrawiam

PS. 2. Jak to stalowe uszczelnienie?

Edytowany przez MateuszL123, 15 czerwiec 2012 - 11:42.


#276 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 15 czerwiec 2012 - 14:41

Wzmacniacz momentu Kole no jak stalowe??
Przecież masz w każdym zespole napędowym wzmacniacz, przednia oś - przystawka pierścienie uszczelniające stalowe po 2 szt. Np. w Renault są podobne przekładnie planetarne i tam jest uszczelnienie -pierścienie teflonowe które są teraz proponowane zamiast stalowych.
Kolego kolo podporowe z mego doświadczenia w przeciążonym układzie ursus c360 + 4skiby unia grudząc po 35cm daje taki efekt.
1 koło podporowe na miejscu fabrycznym 1 korpus – nie możliwa orka na 4 skiby Tył ciągnika nie dociążony silny poślizg kół tylnych przednie prowadzą się kiepsko prawie cały czas kontra ku caliźnie.
2 koło podporowe na ostatnim korpusie tylne kola dociążone niema poślizgów, przednie odciążone jednak zestaw dobrze się prowadzi ni9e trzeba dawać kontry ku caliźnie. Być może czuć w tym układzie że przód ciągnika jest podrywany ze względu na silny docisk tylnej osi.
Na pewno ktoś krzyknie że 4 do tego traktora to zbyt wiele – spokojnie daje radę ziemie lekkie. Zetor 5340 ciaga w tych warunkach VN 4 skibowego bez większego problemu.

#277 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 15 czerwiec 2012 - 15:50

Wzmacniacz momentu z kołem podporowym to nie jest taka prosta sparawa-wsio zależy od tego jak masz ustawioną geometrię TUZ, i albo odciążasz ciągnik albo dociążasz. Przód mało kiedy się podnosi w ciągnikui-same ekstremalne sytuacje, z którymi się dotąd nie spotkałem.

btw-stosując dwie planetary szeregowo to możesz mieć 4 przełożenia czyli:
0-0 dwie planetary "wyłączone",
0-1 pierwsza wyłączona, druga włączona
1-0 pioerwsza włączona druga wyłączona
1-2 pierwsza i druga właczona-trzeba tylko dobrze to przeliczyć i ładnie zgrać załaczanie poszczególnych przerkładni.

w efekcie masz coś jak PowerQuad Plus od JD czyli 32 wprzód x 16 w tył
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#278 Share CIAPEK1981

CIAPEK1981

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE INOWROCŁAWIA

Napisany 20 czerwiec 2012 - 19:25

Wzmacniacz momentu O co chodzi z tym zrywaniem przodka?
Techniki orania są pare:
- bez z kólka kopiującego,
- z kólkiem podporowym na końcu, lącznik centralny na sztywno, wtedy cały ciężar pługa opiera sie na kółku podporowym
- z kólkiem podporowym na końcu, łąćznik centralny na luźno, w wieżyczce pługa musi być podłużny otwór pod bolec łacznika centralnego,wtedy podnośnikiem regulujemy głębokość pierwszej skiby a kólkien podporowym głębokość ostatniej skiby, w tym przypadku tylna oś ciągnika jest dociążona przez pług.
Niech mnie ktoś poprawi jezeli sie myle.

#279 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 20 czerwiec 2012 - 19:58

Wzmacniacz momentu nie, nie, nie-to że masz łacznik górny(cięgło) na sztywno nie znaczy że maszyna opiera sioę na kole podporywym. Poobserwuj cięgło podczas pracy narzędzia-zawsze działa na nie siła ściskająca i razem z dolnym ramionami tworzą mechanizm, który w zalezności od swojej geometrii przenosi obicążenia od maszyny na ciągnik.
Najłatwiej to zatrybić na przykładfzie ciągnika z przyczepą-jeśli zaczep przyczepy obniża się w kierunku ciągnika (zaczep w ciągniku masz za nisko) to przyczepa podczas ciągnięcia zwietrza ci ciągnik.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wzmacniacz momentu Dzisiaj, 16:08
  •  

#280 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 czerwiec 2012 - 10:13

Wzmacniacz momentu @ahme999 masz rację w przypadku małych pługów lecz jak założysz pług 4, 5 ,6 skibowy to zauważysz, że bez kółka podporowego nie da się orać i pług będzie wchodził w ziemię po ramę. Próbując podnieść pług w czasie pracy przednia oś ciągnika będzie się podnosić.Czyli przy dużych pługach nie da się utrzymać stałej głębokości roboczej trzymając narzędzie na podnośniku i bez koła podporowego. W tej sytuacji na łącznik górny działają tylko siły rozciągające

Podobne tematy