rival1120

Regulator siły MTZ 82

Polecane posty

rival1120    0

Witam, od dłuższego czasu mam zamiar zabrać się za swój regulator, ale najpierw musze wiedzieć co do czego służy, oto fotki:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Z tego co wiem 1 to cięgno od pozycyjnego regulatora siły , ale jak widzicie na kolejnym zdjęciu, nie ma do niego dźwigni, chciałbym wiedzieć do czego ją zamontować, na prawym błotniku nie ma miejsca aby ją przykręcić. Drut zakręcony wokół gazu ręcznego podtrzymuje właśnie to cięgno od regulatora, ale gdy go zdejmę to podnośnik z doczepionym pługiem powoli podnosi i gdy puszczę dzwignię podnoszenia przy kierownicy to gwałtownie opada, dlaczego tak się dzieje, czy możliwe, że cały regulator będzie do wymiany, czy to kwestia jakichś ustawień? dodam jeszcze, że to rocznik 1993 i przy kierownicy ma 3 dzwignie, jeśli to ma jakieś znaczenie.

2 to chyba regulator szybkości podnoszenia i opuszczania, ale mogę się mylić.

3,4,5 nie wiem do czego służą, jeżeli ktoś wie to będę wdzięczny.

Z góry dzięki za odpowiedz!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a4tech    0

Witam, od dłuższego czasu mam zamiar zabrać się za swój regulator, ale najpierw musze wiedzieć co do czego służy, oto fotki:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Z tego co wiem 1 to cięgno od pozycyjnego regulatora siły , ale jak widzicie na kolejnym zdjęciu, nie ma do niego dźwigni, chciałbym wiedzieć do czego ją zamontować, na prawym błotniku nie ma miejsca aby ją przykręcić. Drut zakręcony wokół gazu ręcznego podtrzymuje właśnie to cięgno od regulatora, ale gdy go zdejmę to podnośnik z doczepionym pługiem powoli podnosi i gdy puszczę dzwignię podnoszenia przy kierownicy to gwałtownie opada, dlaczego tak się dzieje, czy możliwe, że cały regulator będzie do wymiany, czy to kwestia jakichś ustawień? dodam jeszcze, że to rocznik 1993 i przy kierownicy ma 3 dzwignie, jeśli to ma jakieś znaczenie.

2 to chyba regulator szybkości podnoszenia i opuszczania, ale mogę się mylić.

3,4,5 nie wiem do czego służą, jeżeli ktoś wie to będę wdzięczny.

Z góry dzięki za odpowiedz!

 

podaj mejla to wyśle ci zdjęcia z opisem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

3 i 4 to cięgna od siłowej i pozycyjnej regulacji ale nie wiem czy w tej kolejności a 5 to zapadka służąca do przełączania między regulacją siłową lub pozycyjną.

 

1 to dźwignia do sterowania regulatorem i powinna być za pośrednictwem tego krzyżakowego przegubu połączona dalej z tą dźwignią obok gazu ręcznego

 

to że Ci opada podnośnik i słabo podnosi bez tego drutu to normalne ponieważ regulator samoczynnie ustawia się w pozycję opuszczanie ale jak połączysz to z dźwignią obok gazu to ustawisz go w pozycji neutralnej i wtedy sterujesz podnośnikiem za pomocą dźwigni przy kierownicy.

 

jaki problem jest wstawić tu zdjęcia z opisem zamiast wysyłać na maila :unsure:

 

wtedy wszyscy skorzystają ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a4tech    0

problem - bo jak pomiejsze to nie można odczytać opisu

Edytowano przez a4tech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

spróbuj przez zewnętrzny serwer np ifotos. Ja z niego korzystam i jest ok.

Wchodzisz na ten serwer, wrzucasz tam zdjęcie i kopjujesz link na forum

nie trzeba pomniejszać ale też bez przesady z rozmiarem bo długo się zdjęcie ładuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

A te cięgna 3 i 4 gdzie one mają być podłączone tam z tyłu, bo u mnie nie są podłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

gałką 5 łączysz wałek regulatora z cięgłem 4 lub 3 w zależnie czy jeździsz z regulacją siłową cy pozycyjną.

 

 

Polecam odnaleźć instrukcję...

 

Jak znajdę czas, to opiszę trochę lepiej, bo teraz mam dużo pracy ze swoim mtz <_<

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Połączone:

Mój MTZ nie ma regulatora siłowego (tego pod siedzeniem). Zostało to zdemontowane przez poprzedniego właściciela. Ogólnie to mam taki problem, że przy pługu lub agregacie podnośnik ,,pyka" i opada. Jest to dość uciążliwe. Opuszcza też dość szybko i trzeba uważać, ale wiem ze zawór dławiący wystarczy.
Moje pytanie brzmi
1. Dlaczego podnośnik opada i czy to rozdzielacz czy coś innego? Wymiana uszczelniaczy, czy lepiej zainwestować w nowy, tylko czy oryginalny czy jakiś inny.
2. Na którym wężu od siłownika założyć dławik(najlepiej zdjecie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W starych podnośnik opuszcza i ciężko z tym coś zrobić. Najszybciej wyrabiają się uszczelniacze  siłownika. Zrób je i zobaczysz co będzie. Jeśli nie pomoże to kup jednosekcyjny rozdzielacz z pozycję pływającą i pod niego podłącz podnośnik. starego ruskiego nie warto wymieniać na nowy ruski. Dławik zakładasz na wąż od podnoszenia. musisz kupić jednostronnego działania.

Szukaj podobnych tematów i się podłączaj a nie produkuj jeden za drugim nowy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Uszczelniacze siłownika robilem na wiosne, ale znow delikatnie sie zaczyna pocic. Z siłownika ten taki bolczyk obok tłoczyska polecono mi wyciągnąć bo to głownie przez to ciekło. Po wymianie uszczelniaczy jest tak samo, rzuca w dół maszynami. Ile taki rozdzielacz może kosztować? Mógłbyś mi coś polecic? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj