Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ursus C-330 4x4


294 odpowiedzi na ten temat

#201 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 30 sierpień 2010 - 15:17

Ursus C-330 4x4 skrzynia będzie obciążona tak samo jak i bez przedniego napędu przecież moc silnika pozostaje bez zmian więc skąd zwiększenie obciążenia ? czy jest sens zakładać to już inna kwestia
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 4x4 Dzisiaj, 23:40
  •  

#202 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 30 sierpień 2010 - 19:16

Ursus C-330 4x4 ~30KM to mało do przodka bo jakby nie patrzeć to trochę kucy ubędzie. Chyba że napęd jest Ci niezbędny to kwestia kasy i chęci

#203 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 11 wrzesień 2010 - 17:55

Ursus C-330 4x4 Nie zgodzę się z użytkownikiem UKASZ. Owszem silnik wygeneruje ten sam moment obrotowy jednak 4 koła napędowe spowodują lepsze wykorzystanie tego momentu, a co z tym idzie naprężenia na wałkach i kołach zębatych będą większe. Prosty przykład, zakopałeś się, normalnie jak wrzucisz niższy bieg zmielisz kołami, a mając 4x4 traktor jeszcze nie zmieli bo będzie miał "zaparcie" tak wiec skrzynia będzie przenosiła większe przeciążenia. podobna sytuacja jest przy stosowaniu kół bliźniaczych.
A odnośnie samego napędu to moim zdaniem tylko i wyłącznie dla szpanu bo chcąc go wykorzystać w polu trzeba jeździć na niższych przełożeniach żeby dostarczyć mu na koła więcej Nm, co spowoduje wydłużenie się czasu zabiegu i spadek efektywności. Jedynie w przypadku jakiejś wpadki 4x4 okaże się pomocny, ale czy to zrekompensuje większe spalanie w całym okresie użytkowania?

#204 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 13 wrzesień 2010 - 14:28

Ursus C-330 4x4 owszem przy słabej przyczepności moment przenoszony przez 4x4 będzie wyższy jednak i tak będzie on równy (a raczej mniejszy)jak moment przenoszony na asfalcie przez koła tylne. Skrzynia w 30 jest solidna jak chyba nigdzie więc to nic nie zmieni. Bliźniaki to inna para kaloszy bo zwiększają się obciążenia na łożyska kół, zwolnice pochwy, ale przez to iż zwiększa się odległość od punktu podparcia osi ( łożyska ) do punktu styczności z podłożem. Jak już pisałem wcześniej nie jestem zwolennikiem takiej modyfikacji w 330 owszem czasami mogło by się przydać gdyby było fabrycznie, ale raczej nie na tyle często aby było to opłacalne
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#205 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 13 wrzesień 2010 - 17:47

Ursus C-330 4x4 sam mówisz o wytrzymałości skrzyni wiec czemu nawiązujesz do zwolennic, znam temat ułożyskowań związany z kołami bliźniaczymi. Mało prawdopodobne żeby na asfalcie się zakopać :P . prosty przykład, ciągniesz po drodze gruntowej jakiś ciężki ładunek i ciapek zaczął się kopać na IV biegu, normalnie zacznie się kopać, naprężenia na kołach zębatych i wałkach w skrzyni są równe momentowi obrotowemu który zdoła obrócić 2 koła. jeżeli będziesz miał 4 koła to zwiększenie przyczepności spowoduje wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy do stanu w którym zacznie ci się ślizgać sprzęgło albo zdusisz silnik, wtedy ty sobie wrzucasz III bieg potem II na końcu I i wtedy moment obrotowy na kołach ci rośnie a wraz z nim naprężenia na wałkach skrzyni. Osobną kwestią jest rzeczywista wytrzymałość elementów, chodziło mi o samą idę problemu. Reszta zależna jest od operatora.

#206 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 14 wrzesień 2010 - 16:55

Ursus C-330 4x4 zwolnice dotyczyły tylko bliźniaków. A na asfalcie nie masz się zakopać a chodziło o to że układ napędowy przenosi pełny moment obrotowy silnika (pomijając straty) i jakoś nic się nie dzieje. W terenie nawet z 4x4 nie przeniesiesz takiego momentu więc i obciążenia mniejsze.
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#207 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 18 październik 2010 - 16:19

Ursus C-330 4x4 raczej nierealne aby zakopać dajmy na to c 330 po takiej modyfikacij , najprędzej silnik zdusisz

Opus meum est


#208 Share tomekczkcynia

tomekczkcynia

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 13 listopad 2010 - 21:31

Ursus C-330 4x4 od czego jest podłączony od jakiego trybu jest podłączony jeżeli ktokolwiek ktoś wie ma jakieś informacje na temat 330 4x4 proszę o kontakt pod numer telefonu 697 734 590 mieszkam w województwie kujawsko pomorskim

#209 Share 123456789123456789

123456789123456789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 25 grudzień 2010 - 11:22

Ursus C-330 4x4 PO 1 ruski wychodzili z przednim napedem ale tylko kilka sztuk .
Niemożna ich spotkac w innych krajach bo niemozna było ich importowac na inne tereny
i dlatego zostały w Rosji >
nie wierzysz jedz do rusków dobze poszukaj i tam znajdziesz z przednim napedem fabrycznie ale pozatym
jest tam duzo T-30
Widziałem T-25,T30 z przednim napędem ale te nowsze bo maja wyjscia pod skrzynia (starsze nie )
ale C330 nie bo ona nie jest porzystosowana pod przedni naped jeszcze mozna dorobic do C360

#210 Share wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2011 - 13:34

Ursus C-330 4x4 ja mam założony napęd przedni do c330 od zeszłego roku i sprawuje się rewelacyjne. mieszkam w woj. małopolskim na terenie górzystym i taki napęd jest niezastąpiony w pracy na roli. nieprawdą jest, że przedni napęd stanowi duże obciążenie dla silnika i skrzyni. napęd jeżeli nie jest potrzebny można go wyłączyć, a jeśli załączymy go przy jeżdzie w góre lub w dół bardzo pomaga. odkąd jest założony praktycznie nie używam blokady. napęd wykonałem własnoręcznie, jednakże wykonanie na profesjonalnych cześciach jest dosyć kosztowne. na przełomie lutego i marca będe miał do sprzedania dwa takie napędy z porządnymi oponami z dębicy i całym osprzętem. pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 4x4 Dzisiaj, 23:40
  •  

#211 Share malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 14 styczeń 2011 - 18:55

Ursus C-330 4x4 Czy możesz podać szczegóły .... jaki most i skąd jest przeniesienie napędu ? byłbym wdzięczny dużo bawię się w lesie a tam niestety ... pod kołem jest potrzebne zaparcie , myślałem o WOM przez zależne.

No nie, 60% za cytowanie i znowu cytujesz?

Edytowany przez milanreal1, 14 styczeń 2011 - 23:52.


#212 Share wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 styczeń 2011 - 10:10

Ursus C-330 4x4 U mojej c330 założony jest most od najcięższego jeepa LandRover. Można założyć od każdego jeepa jeżeli wcześniej przeliczysz przełożenie. Jeżeli masz c335 jest wyjście z dołu do kółka zębatego napędu WOM według prędkości jazdy. W Twoim przypadku (praca w lesie)nie można założyć wyjścia od spodu ciągnika ponieważ każdy pniak urwie przystawkę. Ja mam wyjście z doku z lewej strony traktora. Trzeba dorobić koło do przystawki, które kosztuje ok 1000zł. Reszta, wał pędny od poloneza. Opony- 750x16.

#213 Share janusz72

janusz72

    Nowicjusz

  • Validating
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2011 - 20:13

Ursus C-330 4x4 Mam pytanie
Z lewej strony wyjście ? Czyżby Pan wyciął w ścianie skrzyni biegów otwór prostokątny na przejście do koła zębatego?
Jeśli tak to nie osłabia to konstrukcji skrzyni.
Z jakiego koła zębatego jest odbiór na napęd.

#214 Share Artmal17

Artmal17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Informatyka, Muzyka

Napisany 23 styczeń 2011 - 15:09

Ursus C-330 4x4 Moim zdaniem to nie ma sensu zakładać napędu do c-330, 30km to chyba trochę przy mało???

Edytowany przez Artmal17, 23 styczeń 2011 - 15:10.


#215 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 23 styczeń 2011 - 15:34

Ursus C-330 4x4 Może mało ale w ciężkim terenie 4x4 jak znalazł

#216 Share wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2011 - 15:50

Ursus C-330 4x4 kilka zdjęć mojego napędu do c330 4x4, wycięta szpara o szerokości 2 cm nie w skrzyni lecz obudowie tylnego mostu. czasami nie potrzeba dużej mocy lecz lepszej przyczepności do podłoża. w małym gosp. jeśli nie trzeba dużego ciągnika to c330 4x4 jest najlepszym rozwiązaniem. nadmieniam, że cześci do c330 są śmiesznie tanie. ciągniki nowej generacji sa drogie w zakupie a cześci horrendalnie drogie.

Edytowany przez wladyslaw1, 09 maj 2011 - 20:48.


#217 Share Piotrax12

Piotrax12

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport,rolnictwo

Napisany 23 styczeń 2011 - 22:07

Ursus C-330 4x4

na przełomie lutego i marca będe miał do sprzedania dwa takie napędy z porządnymi oponami z dębicy i całym osprzętem. pozdrawiam.

Ile cenisz taki napęd? Dorabiasz też przystawki? :P Pozdro
U-R-S-U-S C-330 , John Deere wśród Ursusów

#218 Share wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2011 - 22:16

Ursus C-330 4x4 Dwa mam już zamówione ale następne będą na początku marca, napędy są z całym osprzętem, opony z felgami oraz przystawką i wałem, jeśli mieszkasz w Małopolsce jest możliwy montaż, cena 5,5-6 tyś złotych :rolleyes:

Edytowany przez milanreal1, 23 styczeń 2011 - 22:21.
cytowanie poprzedniego posta


#219 Share pawelll48

pawelll48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Głównie interesuję się Ursusami, a także wszystkim co związane z Polskim rolnictwem i Polską wsią:)

Napisany 23 styczeń 2011 - 22:59

Ursus C-330 4x4 Ale to ty go wykonujesz czy kto??
Jaka jest na to gwarancja?? sprawdza się w ogóle ten wynalazek ??
Od czego ten napęd i ta cena max 6 tyś to całe koszty tej zabawki czy coś jeszcze ??
PS. Jaka jest dokładnie miejscowość w której wykonują te usługi?

Edytowany przez pawelll48, 23 styczeń 2011 - 23:02.

AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)

5 lat minęło :P


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 4x4 Dzisiaj, 23:40
  •  

#220 Share wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2011 - 14:58

Ursus C-330 4x4 Sam wykonuje napęd na czesciach o których wsponiałem we wczesniejszych postach. Użytkowalem cały ubiegły rok w cieżkich warunkach i spisuje sie bez zarzutu. Konstrukcja jest bardzo prosta i nic nie ma prawa sie zepsuc. Cena obejmuje wszystko łącznie z założeniem napędu do ciagnika. nie mam firmy, zajmuję się tym amatorsko. Po założeniu do swojego ciągnika stwierdziłem, ze to fajna sprawa i mozna innym pomóc.

Podobne tematy